Tääsä yksi esimerkki Huuto.netissä "trokaamisesta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
Itse kun myyn niin toivon, että tulee ostajalle käyttöön. Ei ole mitään haluja toimia minään välittäjänä.
Inhottavinta on ne trokarit, jotka tinkii sinnikkäästi tavaran halvalla ja sitten myyvät kalliilla.
Tiedän, että niin saa tehdä eikä ole laitonta, mutta inhottavaa mielestäni silti. Ahneet trokarit vesittävät kirppari-idean.

sun ei ole pakko myydä, ja mitä väliä sillä on mitä sillä tekee sen jälkeen kun omistussuhde on tiettyä summaa vastaan vaihdettu? :o myy siihen hintaan että ei harmita vaikka uudesta reimatekistä tekis maton kudetta. ihme tyyppejä.. kuinka teillä riittää kapasiteetti aivoissa murehtimaan mitä joku tekee sun pojan pienillä bodyillä..

Ei mutta mielelläni myisin kohtuuhintaan ostajallle käyttöön. Kirpputorin perusidea on ekologisuus ja se vesittyy siinä, että lähikirpparilta ostettuja tuotteita pakataan edelleen postitusta varten. Matonkuteeksi myyminen olisi ihan ilo, hyötykäyttöönhän se menisi.
Ylipäätään moinen ahneus on inhottavaa. Että tarvitsee kaikesta yrittää hyötyä. Jos tarvitsee rahaa hankkii työpaikan ja saa siitä palkkaa elantonsa eteen.

Voi pyhä jysäys teidän kanssanne. Älkää myykö niitä rättejänne missään tai kellekään kun itse ette niitä enää tarvitse. Leikatkaa ne palasiksi tai polttakaa juhannuskokossa, ettei vaan kukaan muu TIENAA niillä tai TROKAA niitä!!!

Säälittävää parkumista.
MITÄ väliä sillä on, mitä uusi omistaja vaatteella tekee, vaikka pyyhkisi ahterinsä?
SINÄ olet vaatteelle sopivaksi katsomasi hinnan kirpputorilla laittanut ja saanut siitä sen...MIKÄ on ongelmasi????????!!!

Mitä ajattelette näistä suomalaisista (nuorista) vaatesuunnittelijoista jotka ostavat kirppikseltä vanhoja pöytäliinoja, takkeja, housuja yms ja tekevät niistä vaikka laukkuja? Myyvät niitä sitten 50-200 eurolla?

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Mitä ajattelette näistä suomalaisista (nuorista) vaatesuunnittelijoista jotka ostavat kirppikseltä vanhoja pöytäliinoja, takkeja, housuja yms ja tekevät niistä vaikka laukkuja? Myyvät niitä sitten 50-200 eurolla?

tässäkin kiva pähkinä

Minä olen ihmetellyt, että miten joillakin on aikaa tuollaiselle. Siis päivät kiertää kirppiksiä ja illat laittaa niitä nettiin myyntiin. Eikö ihmisillä ole todellakaan parempaa tekemistä? no, kai tuonkin voi laskea työnteoksi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ihmetellyt, että miten joillakin on aikaa tuollaiselle. Siis päivät kiertää kirppiksiä ja illat laittaa niitä nettiin myyntiin. Eikö ihmisillä ole todellakaan parempaa tekemistä? no, kai tuonkin voi laskea työnteoksi :whistle:

Täytyy olla harrastuksia.. ;)

Eihän tuossa ole välttämättä kyse trokaamisesta. Miten voi väittää, että on trokaamista jos ei tiedä kaikkia faktoja. Mä esim. olen sanonut sukulaisille, että meidän pojalle saa huoletta ostaa kirpparilta vaatteita mä maksan ne kylllä ja jos on väärää kokoa, niin mä laitan sen sitten huutikseen myyntiin. Voihan kyse olla jostain tällaisesta.

Suomessa on erittäin positiivinen asenne kaupankäyntiin. Jo kaupankäynnin nimittäminen trokaukseksi kertoo kaiken. Käykää ihmeessä niin paljon kauppaa kuin vain ehditte ja käärikää mahdollisimman hyvät voitot. Kateelliset kiristelkööt hampaitaan.

Ihan samalla tavalla jotkut ostaa esim. Lindexin ja H&M:n vaatteita (varsinkin alesta) ja myyvät niitä kalliimmalla huutiksessa.

Liikkeistä loppuu nopeasti tietyt Nalle Puhit ja Bamset, ja huutonetistä niitä sitten tapaa ja hinnat nousee pilviin.

Mun äitini on eläkkeellä ja ei se eläke niin kummonen ole, niin kyllä hän on tienannut sillä että on ostanut halvalla ja myynyt kalliimmalla

hienoa että joku jaksaa värkätä tuon huutonetin kanssa. itselläni olisi loput kirpparikamat läjässä tuolla odottelemassa että ne johonkin lähtis.. en raski lahjoittaa mutta ei totta vieköön minulla ole aikaa ruveta niitä kuvailemaan ja nettiin laittamaan...

Oletko ajatellut viestin aloittaja, että huutonetin myyjä voi olla joku tuttusi, jos asutte molemmat Riihimäellä ja kenties teillä on pojat jotka ovat keskenään kavereita, jos kerran sama takki kiinostaa molempia.

Inhottavinta on ne trokarit, jotka tinkii sinnikkäästi tavaran halvalla ja sitten myyvät kalliilla.
Tiedän, että niin saa tehdä eikä ole laitonta, mutta inhottavaa mielestäni silti. Ahneet trokarit vesittävät kirppari-idean.

Kyllä siinä lakikin tulee vastaan, nimittäin jos tuota säännöllisesti harrastaa ansaintamielessä, niin verot siitä pitää maksaa. Jos tiedätte jonkun tuttunne trokaamista harrastavan, niin kannattaa käräyttää.

Ostan tosi paljon kirppareilta vaatetta ym. kotona saatan huomata että vaate on lapselleni pieni tai itselleni väärän mallinen tai ettei se olekkaan kiva ja laitan huutikseen. Satoja euroja olen tienannut kuukausittain tällä tavalla ja niillä rahoilla saankin ostettua sitten vaikka kaipaamani tavaran ihan uutena. Ei sitä kukaan kiellä teiltä muiltakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:

On ehkä eri asia ostaa tuotteita raaka-aineeksi. Ei kai sillä ole eroa ostaako kankaat kirpputorilta vai tukusta.

Ja nämä suunnittelijat tekevät bisnestään aivan laillisesti ja maksavat siitä veroja.

Kun mä myyn kirpputorilla, mulle on ihan sama päätyykö mun myymät tavarat käyttöön, jälleenmyyntiin vai roskikseen. Kunhan mä saan niistä sen summan minkä haluankin, sen jälkeen on täysin ostajan asia mitä hän tuotteelle tekee.

Mä ostan aika ajoin kirppikseltä jotain itselleni tarpeetonta, jonka myyn sitten Huutiksessa. Esimerkiksi seisomalautoja olen ostanut parin kolmen euron hintaan, ja myynyt ne 20-30 eurolla. Reimatec-haalarin ostin 4 eurolla ja sain siitä Huutiksessa yli 40?. Kestovaippoja olen ostanut aikoinaan pojalle, todennut kotona että eivät ne mahdukaan, ja laittanut ne sitten Huutikseen, hinnat ovat kohonneet moninkertaisesti korkeammiksi siellä. Käyn hyllykirppiksellä joten en tinkaa hinnoista, vaan myyjä saa sen summan mitä halusikin. Ja mä muuten pakkaan lähes aina kierrätysmateriaaleihin & kävelen postiin postittamaan tuotteet, ekologisuutta sekin =)

Harrastus se tämäkin, ja siitä saa ihan kivasti ylimääräistä rahaakin aina joskus =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Kyllä siinä lakikin tulee vastaan, nimittäin jos tuota säännöllisesti harrastaa ansaintamielessä, niin verot siitä pitää maksaa. Jos tiedätte jonkun tuttunne trokaamista harrastavan, niin kannattaa käräyttää.

Käytetyistä tuotteista ei mene veroa kirppis- ja huutismyynnissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Trokaaminen isosti ja puhtaasti ansaintamielessä on veroilmoittamisen alaista puuhaa. Eli eikun vaan paljastamaan naapurisi puuhat! Hahaa!

Aika isosti saisi trokata. Itse ihmettelen vain sitä, että kuka jaksaisi oikeasti tehdä tuollaisesta ilmoituksen? Ja miten aikoisi sen verottajalle todistaa? Minulla on onneksi omakin elämä, ei tarvi sotkeentua toisten elämään.

Törkeänä pidän näitä, jotka jostain jenkeistä raahaa hirvittäviä määriä tavaraa ja myy niitä oikeasti isolla hintaa ja tienaa varmaan melkoisia summia huutonetissä. Mutta jos tuntisin tälläisen niin enpä jaksaisi siitäkään mitään silti tuumata.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Käytetyistä tuotteista ei mene veroa kirppis- ja huutismyynnissä.

Menee jos sitä tekee ansaintamielessä.

Jaa, tuttavan omistamalla kirppiksellä on ainakin ratsattu vain niitä vakipaikkalaisia (siis sellaisia, jolla on aina myyntipaikka siellä ) joilla on uutta tavaraa myynnissä.

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Aika huvittavaa mun mielestä. ;)

Ja mun ;)

Ei minusta kaupankäynnissä ole mitään huvittavaa. Todella pienimuotoistahan tuo on, paremmat voitot saisi muualta. Isäpuoleni tekee tuota samaa, paitsi antiikki ja keräilyesineillä. Hänellä on periaatteena että pitää saada vähintään kuusinkertainen hinta. Esimerkiksi ostaa arabiaa kirpputorilla ja myy keltaisessa pörssissä eteenpäin. Tai ostaa jotain harvinaista, joka näyttää asiaan vihkiytymättömän silmissä ihan rihkamalta.

Yhteistyössä