Seroxat-lääke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua tarvitseva

Vieras
Minulla on tällähetkellä Cipralex niminen lääke käytössä, jota ollaan vaihtamassa Seroxat nimiseen lääkkeeseen. Ongelmani on n. 2kk välein tulevat masennuskohtaukset, jotka pahemivat niin että loppuen lopuksi vain oksensin henkistä pahaa oloani ja itkin. Ja lisäksi minulla todettiin yleinen ahdistuneisuushäiriö ja paniikkikohtauksia tulee myös. Paniikkikohtaukset lisääntyivät Cipralex-kuurin alotettuani, eli ne ilmeisesti johtuvat lääkkeestä. Masennus ei ole pääasiassa se pahin oireeni, vaan ahdistuneisuus ja paniikkihäiriöt. Onko jollain kertoa jotain tästä ko. lääkkeestä joka minun pitäisi aloittaa maanantaina? Tuleeko siitä paljon sivuvaikutuksia tms.? Hirvittää pientä ihmistä syödä tämmöisiä lääkkeitä... :(

mullakin on ahdistuneisuushäiriö ja ollut pahojakin masennuskausia. En tiedä noista lääkityksistä, mulla kokemusta sepramista mikä toimi ihan hyvin ja tällä hetkellä lyrica, mikä ollut hyvä apu koska en ole tarvinnut muita mielialalääkkeitä. Sivuvaikutukset varmaan yksilöllisiä lääkkeissä...Toivottavasti seroxat auttas sua!

söin joskus seroxatia just ahdistus ja paniikkihäiriöihin. ihan hyvä lääke, ei tullut sivuoireita. tällä hetkellä on xanax ja se auttaa ku tulee rauhaton olo. xanax on rauhottava, ja auttaa kyllä hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja uus vakkari:
söin joskus seroxatia just ahdistus ja paniikkihäiriöihin. ihan hyvä lääke, ei tullut sivuoireita. tällä hetkellä on xanax ja se auttaa ku tulee rauhaton olo. xanax on rauhottava, ja auttaa kyllä hyvin.

Onko vieroitusoireet minkälaisia?

Alkuperäinen kirjoittaja masennuksen kokenut:
unohdin sanoa että seroxat varmaan samantyyppinen ssri-lääke kuin sepram, ja seromex mikä ollut myös käytössäni. Eli pitäs olla hyvä lääke!

Niissä on olm. eri vaikuttava aine... Mutta mitäs se sitten meinaa... :/ http://fi.wikipedia.org/wiki/Masennusl%C3%A4%C3%A4ke

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja uus vakkari:

Onko vieroitusoireet minkälaisia?
ei muistaakseni ollu mitään huonoa. xanaxia oon käyttäny sen jälkeen tarpeen tullen.
välillä tuntuu että että kun en pääse näistä oireista kokonaan eroon että pitäisikö hankkia ssri-lääkkeet; vaan jotenkin en uskalla aloittaa jos ne pahentavat oloa alkuun (ku viimekerrasta on jo muutama vuosi)...oireet ilman ärsyttäviä tekijöitäki ovat tarpeeks inhottavia että jotenki ei uskalla ottaa tuota askelta. terapeutille pitäis kyllä mennä ku vaikuttaa tää sairaus kuiten arkiseen elämään, ja ärsyttää olla tällanen kummajainen... terapeutti kuiten on muutaman kymmenen km päässä ja mä en uskalla ajaa autolla sinne asti ainakaan yksin;pelkään jo valmiiks että tulee kohtaus. vaikeeta... välillä oireet on poissa puolikin vuotta kunnes taas palaavat.

Mulla ei tuosta lääkkeestä tullut mitään muita oireita, kuin paniikki kohtauksia... Ja mulle tuo lääke aiheutti ihan törkeät vieroitus oireet; lopetin vähentämällä mutta silti sinä päivänä kun en niitä enää syönyt, tärisin sängyssä puoli tajuttomana ja pahoinvoivana...

mä olen syönyt ko lääkettä yli 8vuotta ja on toiminu mulla paniikki- ja pakko-oireiseen häiriöön hyvin. eka lääke, mitä alettiin kokeileen ja kun noin viikon alotusoireista pääsin eroon, niin sain käytännössä uuden elämän. ahdistusoireethan pahenee aluksi, kun läkityksen alottaa, mutta nopsasti mulla ainakin alko helpottaa. enkä tiedä tuota, kun sulla on jo olu lääkitys, että tuleeko noita alotusoireita. sellanen tunnetyhjyys mulle tuli aluksi, kun oli ollu tosi paha olo, ja sitten ne lääkkeet tavallaan "ylikorjas" tilanteen ennen kun sitten normalisoitu. päässä siritteli muutaman päivänä, mutta todellakin oon tyytyväinen tuohon lääkkeeseen.

joo toimii kohtuullisen hyvin ahdistukseen, sosiaalifobioihin ja kaikkeen mitä lääkäreiden raamatussa p.fennicassa sanotaan! Veikkaisin kuitenkin,että yksikään lääkäri joka on itse sitä syönyt ja päässyt siitä eroon ei määrää sitä kellekkään. Puhun kokemuksesta! Se on helvetinmoinen myrkky lukekaa ja ottakaa selvää ennenkuin koskette siihen. Voi olla, että jään auton alle, kun lähden lenkille, mutta en välitä!

Söin seroxatia useamman vuoden, syynä olivat paniikkioireet ja masennus. Sivuoireet alkuvaiheessa minun kohdallani aivan kamalat, mutta lopulta lääke auttoi. Muuten hyvä lääke, mutta seksuaalisuus hävisi kokonaan!

Voin jättää välipäiviä, mutta esim. viisi päivää ilman = hermo todella kireällä ja väkivaltaisuus pinnassa voimakkaasti.
Olikohan Amerikassa joku ryhmäkannekin tätä lääkettä vastaan?
Eli en uskalla lopettaa.
Määrättiin alkoholismin jälkihoitoon. Tosin en ole juonut viinaakaan tähän 12 vuoteen, mutta se ei ole lääkkeen ansiota vaan päässä vain silloin naksahti ja siihen loppui läträäminen kerralla.

Olen syönyt muutamia kuukausia Seroxatia sosiaaliseen jännittämiseen. Olen huomannut sen jälkeen erillaisia mielihaluja, kuten oluen kittaaminen ihan sammumispisteeseen, tupakan polttaminen jatkuvasti (mieli tekisi koko ajan polttaa) ja esim. mehun juominen. Aikaisemmin toki olen juonut olutta, mutta kohtuudella ja osannut lopettaa ajoissa eikä mieleni ole tehnyt joka ilta kitata suuria määriä olutta :-D. tupakkiakin menee, mutta vain silloin tällöin ja mehua tai muita sokerijuomia olen ennen juonut hyvin harvoin. Aloitin viikko sitten pienen tauon ko. lääkkeestä ja mielihalut lakkasivat saman tien. Mietin vain, et onko kukaan muu huomannut samanlaisia oireita näiden lääkkeiden kanssa? Muuten toi lääke on toiminut loistavasti ja elämänlaatu muuten parempi

12 vuotta käytössä paniikkihäiriöön ja toimii oikein hyvin, elämänlaadun parantuminen huomattavaa, taas "normaali". Yritin lopettaa lääkärin ohjeiden mukaisesti hitaasti viitisen vuotta sitten, paniikkioireet valitettavavasti palasivat. Ja vieroitusoireena karkasi jollain tavalla "kontrolli" alapäästä, 1) ruokailun jälkeen oli pakko käydä pikku kakalla ja 2) siemensyöksyt tulivat todella herkiksi, muutamalla kosketuksella laukesi mikä ei ollut tilanne ennen lääkitystä...

...piti sanoa, että alkoholin käyttö on sillä tavalla lisääntynyt Seroxastin käyttämisen alettua, ettei ole enää sellaista hyvänpuoleista kontrollia. Sanotaan näin, että ennen hieman pelkäsin humalatilaa ja kontrollin menettämistä, nyt otan vapautuneemmin "persiit" (ei sentään tajuttomaksi) mikä ei ole ihan hyvä juttu. Mutta ei kyllä lääkkeen vikakaan.

Sen voin kertoa että Seroxat on yks tuskallisimmista lääkkeistä lopettaa.. Silmissä heittää, outoja "pyörrytyskohtauksia" ja kamala ahdistus ja pelko kaikkea kohtaan.. Saman saa aikaan jo 2pv ilman lääkkeitä kesken hoidon. Älä siis unohda lääkkeitä vkl reissuks kotiin.. Parempi tuplatarkistaa ku kärsiä.

Yhteistyössä