Kun mies haukkuu isoksi ja läskiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liian paksu perhoseksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän jos ei tykkää jos puoliso lihoo tosi paljon. Ap:n kuvaama tilanne on silti kestämätön, jos mies jatkuvasti mollaa ja v***uilee se tulee jatkumaan. Vaikka ap laihduttaisikin, mies todennäköisesti keksiii jotain muuta. Lisäksi molemmat ilmeisesti pyrkivät ratkaisemaan ongelmia väkivallalla, ainakin tätä.

Ehdotan että häiden sijasta laittaisitte rahanne vaikka pariterapiaan.

Hmm... kyllä meillä jäis häät pitämättä. Oneks mun mies ei liikakiloista marise, niitä on ihan reilusti. Mutta mulla on sekä ravitsemusterapeutin että lääkärin kielto laihduttamisesta! Eipä tuo mies muutenkaan oo ulkonäön vuoksi mun kaa vaan ihan muut jutut...

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Se saa mun mielestä kyllä haitata toista, jos on ihan erinäköinen kuin alussa. Mutta sun mies.... Toi on henkistä väkivaltaa. Kauhean rumasti puhuu. Lisäksi teillä on tullut fyysinenkin väkivalta mukaan kuvioihin.

Älkää menkö naimisiin.

Samaa mieltä. Kyllä se minusta on ihan OK, että miestä häiritsee se, että olet lihonut (paljon?) siitä kun aloitte seurustella, mutta tapa jolla hän asiasta huomauttelee, ei ole kovin kiva. Eikä väkivalta kumminkaan päin ole kovin mukava asia. :| Ehkä kannattaisi tosiaan miettiä sitä naimisiin menoa vielä.

Siis ihan ensiksi, HÄÄT TAUOLLE! Tahvokin näkee että ensin on hoidettava suhde ja sen laatu ja vasta sitten JOS asiat korjaantuu niin naimisiin. Ja siinä menee aikaa et sen voi todeta. :hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Se saa mun mielestä kyllä haitata toista, jos on ihan erinäköinen kuin alussa. Mutta sun mies.... Toi on henkistä väkivaltaa. Kauhean rumasti puhuu. Lisäksi teillä on tullut fyysinenkin väkivalta mukaan kuvioihin.

Älkää menkö naimisiin.

Samaa mieltä. Kyllä se minusta on ihan OK, että miestä häiritsee se, että olet lihonut (paljon?) siitä kun aloitte seurustella, mutta tapa jolla hän asiasta huomauttelee, ei ole kovin kiva. Eikä väkivalta kumminkaan päin ole kovin mukava asia. :| Ehkä kannattaisi tosiaan miettiä sitä naimisiin menoa vielä.

Enemmän mä kyllä olisin nyt huolissani tuosta naisen lyömisestä kuin miehen sanoista. Kunnon keskustelun paikka vähintään. Niin ja kumpainenkaan tuskin puolisoa vaihtamalla ongelmastaan eroon pääsee: jos proppu palaa ja lyö, niin se sama käy kenen kanssa tahansa. Ja vittumainen on vittumainen kenen kanssa tahansa.

Ei munkaan ukkoni läskeistäni tykkää, minusta kylläkin. Sutinat on kyllä vähentyneet, kun ei itteekään oikein hotsita löllyvät paikat.. Tosin raahauduinpa tänään piiitkästä aikaa salille, joten kyllä se siitä taas :)

Alkuperäinen kirjoittaja MammaMia:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Mutta eihän naiselle saa KOSKAAN huomattaa tämän liikakiloista. Ei varsinkaan silloin, kun niitä on reilummin. Tulee turpaan niin että lätty lätisee
|O

Mitäs isukki sanois kun akka alkais huomautella munan pienestä koosta ja liian nopesta aktista. Turpiin tulis sittenkin! Asiat voi yrittää sanoa kauniisti ja auttaa toista asiassa kuin asiassa. Koko perhe kuntokuurille ym. Kyllä se itsetunto ja luottamus toiseen karisee tola menolla.

öh..tuota anteeksi, mutta eikös ne liikakilot ole useimmiten itse syömällä hommattu? mitäs tekemistä sillä on miehisen elimen koon ja aktin keston kanssa??eikös kyseessä ole vähän eri asia? kiloihin kun voi itse vaikuttaa, mutta ei siihen munan kokoon ilman lääkärin puukkoa..vai jokos siihenkin auttaa lihotus/laihdutuskuuri? :D

siis asiat voidaan toki sanoa monella tavalla...hedelmällisin keino ei ole naputtaa, sen luulisi mieskin tietävän..eli kuntokuurille vaan koko perhe niin johan kaikilla on mieli parempi ja olo keveämpi..tokko se mr arvostelijakaan mikään mr timmi on :)

Itse laihduttaneena voin kertoa, että seksihalut oli pienemmät, tunsin itseni paljon vähemmän viehättäväksi ja olin vetämättömämpi isompana. Kumppanuus kyllä säilyi, mutta alkoi lipsua liikaa sen kumppanuuden puolelle meidän suhde. Laihdutin hiljaksiin ja kyllä meillä sujuu monet asiat suhteessa nyt paremmin, ihan vain jo oman parantuneen minäkuvan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse laihduttaneena voin kertoa, että seksihalut oli pienemmät, tunsin itseni paljon vähemmän viehättäväksi ja olin vetämättömämpi isompana. Kumppanuus kyllä säilyi, mutta alkoi lipsua liikaa sen kumppanuuden puolelle meidän suhde. Laihdutin hiljaksiin ja kyllä meillä sujuu monet asiat suhteessa nyt paremmin, ihan vain jo oman parantuneen minäkuvan takia.

Joo tiedän tämän. Senpä takia sinne salillekin tänään raahauduin. Ja inhottavaa on muutenkin, kun vaatteet ei mahdu päälle. Mulla ois sellainen 10 kiloa pudotettavaa, viidelläkin olisin jo ihan eri kuosissa. Ittestänihän se kiinni on, mutta jos ukko huomauttelisi niin varmaan tekis asian eteen mitään uhallakaan *heh*

Mä en menis naimisiin semmosen miehen kanssa, joka ei pystyis mua hyväksyyn sellaisena kuin olen. Jokaisessa on vikansa, mutta kun häitä suunnittelee, niin ne "viat" ois pitänyt jo oppia hyväksymään... Ja mun mielestä arki ei vaan voi suhteessa luistaa, jos jommankumman tarttee koko ajan kuunnella toisen nälvimistä jostakin, olipa se sit painosta tai jostain muusta...

Kylläpäs kuohahti kun mies sanoi ilkeästi. Huomattavasti vähemmälle tässä on jäänyt se fakta, että nainen LÖI miestään.

Minulta menisi kyllä naimisiinmenohalut aika olemattomiin, jos huomaisin toisen olevan väkivaltainen.

Tuossa tapauksessa jos jatkuvasti huomauttaa, mollaa jne toisen painosta en uskaltaisi miettiä naimisiin menoa ennen kuin kaikki asiat suhteessa on selvitetty. Ja etenkin jos siihen alkanut tulla väkivaltaa mukaan; lyömistä ja tukasta kiinni ottamista. Kaikki ei ole silloin kunnossa. Kumpanin tulee hyväksyä toinen sellaisena kuin on - ei toista voi motkottamalla muuttaa; kuten täällä moni sanoikin että asioist voi puhua hienomminkin kuin haukkumalla!

häät tauolle sanon minäkin. lyöminen on väärin, mutta jos suhteessa on jatkuvaa vittuilua ja huomauttelua niin miettisin kyllä kovasti haluanko sellaisen ihmisen kanssa naimisiin. miten puoliso suhtautuisi raskauskiloihin tai sairastumisiin? ilmeisestihän sitä et miehellesi sellaisenaan kelpaa.

Luultavasti taustalla on nyt jotain ihan muuta kuin kilot.. Kun on muitakin ongelmia, niin helposti purkaa ne johonkin näkyvään (kuten liikakilot). Koita puhua miehesi kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja tessun tassu:
Mäkin olen kuullut tuollasta joskus.Onko niitä muunkinlaisia miehiä???

No ihan vertailun vuoks tässä, eli mä olen nyt kaks kertaa niin painava kuin silloin kun alettiin miehen kans seurustella ja edes yhtä kertaa hän ei ole mun kiloista huomauttanut. Niin ja mies rakastaa ja haluaa mua ihan niinkuin ennenkin. Vois kuvitella että olen sit sisäisesti tosi kaunis mut tosiasiassa olen aika vaikea ihminen joten vaikea tuota miestä on ymmärtää mutta en valita :)

niin tai näin... mun miesystävä vihjaa että mä saisin lihoa... joten tasan ei käy onnen lahjat. Eikä mikään ole kellekkään tarpeeksi. Jos lihoisin niin tulisko sitten jostain muusta asiasta huomautettavaa sen jälkeen ? Oisko niin että se jokin syy on ihan jossain muualla kuin siinä onko kiloja toisella enempi taikka vähempi ? Olen vain sanonut että jos en kelpaa sulle niin varmasti löytyy jostain sellainen ihminen jolle kelpaan sellaisena kuin olen ? Tosin meillä on todella hyvä suhde, mutta pienikin vitsailu ulkonäöstä on punainen vaate.
Voisinpa vielä mainita esimerkin siitä että ex aviomies joka oli intialainen niin sanoi että oottepa te suomalaiset kamalan värisiä, ihan kuin siat iholta. ynm. Yritäppä siinä sitten tuntea itsensä rakastetuksi taikka hyväksytyksi ? Hmm... olis varmaan solarium auttanut mutta mikä vika kenessäkin, heh ! Jotenkin katon tärkeemmäksi sen että opettelee tykkäämään ite ittestään sen jälkeen kamalasti ei hetkauta toisen mielipiteet. Siinäpä opettelemista ihan ittellenikin !

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mäkin:
sanoisin miehelle tuossa tilanteessa, että häät on peruttu. Sitten laihduttaisin itseni tähden ja hommaisin oikean miehen tuollaisen v...lijan sijaan.

Peesi :D :D

Hyvä. Sitten lihosit taas kun ois uus ukko ja sama edessä.. Kyllä ittensä vuoksi pitää pystyä laihduttamaan jo olemassa olevassa suhteessa eikä kostoksi eksälle.

mä olen itse ollu menossa painonvartijoihin mutta mies sanoo ettei ole aihetta.oikeesti kyllä on.mua haittaa mun liikakilot enemmän kuin miestäni.mieskään ei mikään tikku ole ja häntä haittaa kai omat kilonsa,mutta mua ei sit vähääkään.mitään riukua en rinnalleni halua.min mielestä mies on ihan passeli mulle.no,nää asiat on mun mielestä aika henk.kohtaisia enkä omaa painoani yleensä kerro muille,edes miehelleni.näkyyhän se päällepäin mitä näytettävää on.mua kyllä loukkais suunnattomasti miehen arvostelu.tiedän että sellasta on,mutta toista pitää arvostaa sen verran että miettii mitä suustaan päästää.olin nuorempana aika laiha ja mies sano ettei se ollu hyvännäköistä...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei tietenkään, olin vähän ajattelematon. en minäkään noin rumasti ukolle sano. mutta sanon silloin tällöin kuitenkin. myös sen ettei hän mielestäni ole yhtä viehättävä nykyään kuin ennen oli.

Mun mielestä tuo ei nyt ehkä kuulu siihen rakentavaan tapaan kannustaa toista vaikka nyt sitten laihduttamaan. Takuuvarma tapa saada tunnesyöppö ja itseinhossa vellova ihminen syömään vielä enemmän pieleen :xmas:

Ap:lla ja miehellään on kyllä aika katsoa peiliin. Jos tilanne on sellainen, että on pakko käyttää henkistä tai fyysistä väkivaltaa, niin peli kannattaa kyllä viheltää poikki.

Kylläpäs kuohahti kun mies sanoi ilkeästi. Huomattavasti vähemmälle tässä on jäänyt se fakta, että nainen LÖI miestään.

Minulta menisi kyllä naimisiinmenohalut aika olemattomiin, jos huomaisin toisen olevan väkivaltainen.

Joo, mut mulla ne menis kyllä fyysisen väkivallan lisäksi myös siitä henkisestä väkivallasta. Jos se ilkeästi sanominen ja naljailu on jatkuvaa, niin väkivaltaahan sekin on. (Enkä oikeuta sillä fyysisen väkivallan käyttöä )

Alkuperäinen kirjoittaja siperia:

Joo, mut mulla ne menis kyllä fyysisen väkivallan lisäksi myös siitä henkisestä väkivallasta. Jos se ilkeästi sanominen ja naljailu on jatkuvaa, niin väkivaltaahan sekin on. (Enkä oikeuta sillä fyysisen väkivallan käyttöä )

Peesaan kyllä. Henkinen väkivalta voi olla paljon rankempaa kuin fyysinen.

Alkuperäinen kirjoittaja siperia:

Peesaan kyllä. Henkinen väkivalta voi olla paljon rankempaa kuin fyysinen.
No en tiiä, voiko niitä edes verrata?

Joka tapauksessa, minusta ei kuulosta siltä että kyseinen pariskunta hyväksyy toisensa vikoineen päivineen.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Ei milään pahalla ap, mutta eikö kannattaisi laihduttaa? Ei se nyt niin vaikeaa voi olla... ihan oman itsesikin takia olisi varmaan järkevää.

Varmaankin. Mutta mahtaako se tehdä heidän suhteesta paremman? Mitäs luulet?

Yhteistyössä