oikeestikko joku aikuinen etsii ystäviä/ kavereita netistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohoijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohoijaa

Vieras
eikö niitä muuten saa? täytynee silloin olla jossain vikaa jos ei livenä saa perhekerhoista yms.. seuraa itsellen puistoon tms..
itse olen 25v enkä jotenkin edes enään jaksa tutustua uusiin ihmisiin niin jotta vapaa aikaani viettäisin uusiin ihmisiin tutustuen. toki lenkkiseura ja perhekerohoissa tutus joille voi puhua on ihan ok mutta se että etsimällä etsisin netistä itselleni kaveteita ei tulisi pieneen mieleenkään.

Jos on ujo ja arka, eikä saa juttua aikaiseksi perhekerhoissa tms.

Mä oon 33 v ja vaikka kavereita on paljon, niin jaksan silti yhä tutustua uusiin ihmisiin sekä oikeassa elämässä että netin kautta. En oo koskaan etsimällä etsinyt kaveria netistä, mutta muutama on sitä kautta löytynyt.

Mä olen löytänyt netistä itse asiassa yhden helkutin hyvän kaverin. Vahingossa tällä palstalla törmättiin ja ehdotin tapaamista (vaikutti hyvältä tyypiltä ) ja siitä se sitten lähti. Terkut vaan ko. henkilölle :wave:

Kyllä mä saan kavereita ihan livenäkin, mutta jos mukava ihminen tulee vastaan niin miksei häneen voisi tutusta? Siksikö että on netissä tavattu? Kuulostaa kummalta.

en nyt meinaa sitä jotta jos esim palstalla mukava ihminen tulee vastaan vaan eism tuo että on muuttamassa uudelle paikalle ja laittaa ystävän haku ilmotuksen tai muutoin nettiin laittaa ystävän etsimis ilmoituksia. eikai niitä tosi ystäviäkään tuollatavoin edes voi löytää että etsimällä etsii itselleen ystävän!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en nyt meinaa sitä jotta jos esim palstalla mukava ihminen tulee vastaan vaan eism tuo että on muuttamassa uudelle paikalle ja laittaa ystävän haku ilmotuksen tai muutoin nettiin laittaa ystävän etsimis ilmoituksia. eikai niitä tosi ystäviäkään tuollatavoin edes voi löytää että etsimällä etsii itselleen ystävän!

Kääk, tuli mieleen että mähän tutustuin yhteen parhaista ystävistäni, poikani kummitätiin, juuri tuolla lailla! Laitoin eräälle matkailufoorumille viestiä missä kerroin olevani kesän Marmariksessa, Turkissa, ja etsiväni suomalaista kaveriseuraa. Sain sähköpostia "Kaisalta" joka kertoi myös olevansa menossa sinne kesäksi. Kirjoiteltiin pari kertaa, tavattiin sitten siellä, tutustuttiin, ja pian oltiin erottamattomat.

Ensikontakti voi olla "etsimällä etsitty" mutta henkilökemiat ja sen sellainen ratkaisee, kenestä tulee ystävä ja kenestä ei.

Miksei niitä tosiystäviä voisi tuolla tavalla löytää? Kyllähän kumppaninkin voi löytää (ja uskoakseni jotta voi olla kumppani, pitää olla myös ystävä ) joten ihan samalla tavalla ystävänkin voi netistä löytää vaikka sitä oikein hakemalla hakisi.

Tietenkin ensin tutustutaan, ollaan muutama vuosi kavereina ja lopulta ystävystytään, eli ei siinä viikossa ystäviksi muututa, mutta ajan kanssa.

Miksi ei voisi löytää?
Ovathan monet löytäneet näin elämänkumppaninkin.

Miksipä ei?

Itse en oo nettikavereita etsinyt, kun oon irl liiankin sosiaalinen enkä kerkii pitää yhteyttä ees olemassaoleviin ystäviin riittävästi :/

Mutta jos asuisin jossain syrjäkylillä, ystävät kaukana eikä juttuseuraa muuten ois niin mikä ettei netin kautta :)

No itsellä on ollu tilanne että miehen työn vuoksi muutimme usean sadan kilsan päähän paikkakunnalle missä ei kummalakaan ollu yhtään tuttua. Itse olin vauvan kanssa kotona, pakkasta oli -20 ja ylöspäin kuukausi tolkulla niin tuota tuota viikon ainoasta perhekerhosta huolimatta sekä omasta sosiaalisesta luoteesta huolimatta melko yksinäistä oli juu. Että miksiköhän aikuiset ihmiset etsii netistä kavereita :whistle:

niin ehkä se sitten on noin. itse olen ehkä vain niin puhelias ja sosiaalinen että livenä tapaan tutustua ihmisiin todella helposti joten en ole koskaan tarvinut mitään nettiä ystävien etsimiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa:
olen pohtinut jotta missä vika kun aikuinen etsimällä etsii netistä kavereita. jollaintapaa aika säälittävää puuhaa.

Kaikki ei käy niissä puistoissa, kerhoissa, monilla on kaverit jäänyt toiselle paikkakunnalle muuton takia. Mä en näe mitään säälittävää netin kautta jos hakee uusia kavereita. Baarissako sitä pitäs mennä tökkiin et heei alatko kaveriksi. Lähinnä säälin niitä jotka tälläsistä alotuksia tekee, pienet on kuviot.

mussa ei oo mitään vikaa mutta satuin löytämään poikaystävän netistä itselleni. tarkkaan sanottuna irc-gallerian haku-toiminnolla hain paikkakuntani ihmisiä ihan ajankuluksi. ei oltais kyllä ilman nettiä törmätty. ystäviäkin oon löytäny netistä ihan vaan keskustelemalla mesessä uppotuntemattomien samanikäisten kanssa. nettituttavuudet on siitä kivoja että niille voi kertoa vaikka ja mistä (paitsi nimiä ja sellasia...) eikä oo riskiä että juttu leviäis jossain. ei oo siis häpeää kertoa kaverille jostain. suosittelen nettikavereiden hankkimista. :)

niin ehkä se sitten on noin. itse olen ehkä vain niin puhelias ja sosiaalinen että livenä tapaan tutustua ihmisiin todella helposti joten en ole koskaan tarvinut mitään nettiä ystävien etsimiseen.

joo puhelias ja sosiaalinen ja vissiin melko itsekeskeinen, kun et ymmärrä, että muunlaisiakin kuin sunlaisia ihmisiä on olemassa.

Ihmiset kun on erilaisia =)

itsekkin asun aika syrjässä ja lähellä ei asu yhtäkään ystävää tai kaveria. kaikki asuvat noin 30km päässä. soittelen heille kuitenkin päivittäin ja eipä sitä iltaisin töiden jälkeen oikeen enään jaksakkaan mihinkään lähteä vapaapäivinäkin sitten touhataan lastenkanssa jotain muuta mutta ne 2 ystävää ja muutamat kaverit riittävät valla hyvin ilman että pitäisi vielä lisää netistä etsiä.. viikonloppuisin vierailemme aina joka puolella ja pidämme yhteyttä kavereihin kasvotusten. en vain osaa ajatella että itse laittelisin nettiin etsin ystävää ilmotuksia.

Mä koen taas homman niin että koska mä olen puhelias ja sosiaalinen ihminen, niin olen sitä myös netissä jolloin mun on helppo myös netin kautta tutustua ihmisiin.

En ajattele että tarvitsen nettiä tutustuaakseni vaan näen sen yhtenä lisävaihtoehtona livetapaamisen rinnalla.

Meidän perhekerhossa ei ole ainuttakaan naista jonka kanssa voisin edes kuvitella ystävystyväni sillä he ovat niin erilaisia kuin minä, kukin omalla tavallaan. Toki heistä muutama voisi kaveritasolla olla ihan mukava mutta ystävyyttä on vaikeaa kuvitella.

Kerhossa on vajaa 20 naista, netissä satoja. Uskon että netin kautta ystävyyden löytyminen on helpompaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
mussa ei oo mitään vikaa mutta satuin löytämään poikaystävän netistä itselleni. tarkkaan sanottuna irc-gallerian haku-toiminnolla hain paikkakuntani ihmisiä ihan ajankuluksi. ei oltais kyllä ilman nettiä törmätty. ystäviäkin oon löytäny netistä ihan vaan keskustelemalla mesessä uppotuntemattomien samanikäisten kanssa. nettituttavuudet on siitä kivoja että niille voi kertoa vaikka ja mistä (paitsi nimiä ja sellasia...) eikä oo riskiä että juttu leviäis jossain. ei oo siis häpeää kertoa kaverille jostain. suosittelen nettikavereiden hankkimista. :)

siis joo on mulla netti tuttuja ja paljonkin.. mutta en nmä niitä ole etsinyt erityisemin.

Mä en _etsi_ ystäviä netistä, mutta kun netissä pyörii paljon, voi vahingossa vaikka tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin. =) Olen löytänyt tältä palstaltakin hyvän ystävän ja olen nyt hänen lapsensa kummi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ensikontakti voi olla "etsimällä etsitty" mutta henkilökemiat ja sen sellainen ratkaisee, kenestä tulee ystävä ja kenestä ei.

Juurikin näin. Minusta se tutustumistapa ei ole mitenkään sen säälittävämpi kuin mikään muukaan, monesti saattaa olla jopa helpompi löytää netin kautta ystäviä kuin livenä.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mä koen taas homman niin että koska mä olen puhelias ja sosiaalinen ihminen, niin olen sitä myös netissä jolloin mun on helppo myös netin kautta tutustua ihmisiin.

Mä koen asian tismalleen samalla tavalla.
Kun joku nettituttu ehdottaa tapaamista, niin totean että tottakai. Kynnys tapaamiseen ei ole korkea, koska olen tällainen sosiaalinen moottoriturpa.

Ja ulkomailla asuvia suomalaisia on vaikeaa bongailla Suomesta käsin muuten kuin netin kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

En ajattele että tarvitsen nettiä tutustuaakseni vaan näen sen yhtenä lisävaihtoehtona livetapaamisen rinnalla.

Meidän perhekerhossa ei ole ainuttakaan naista jonka kanssa voisin edes kuvitella ystävystyväni sillä he ovat niin erilaisia kuin minä, kukin omalla tavallaan. Toki heistä muutama voisi kaveritasolla olla ihan mukava mutta ystävyyttä on vaikeaa kuvitella.

Kerhossa on vajaa 20 naista, netissä satoja. Uskon että netin kautta ystävyyden löytyminen on helpompaa.

Peesaan. :D Olen asunut tällä paikkakunnalla vuosikaudet enkä ole oikein kunnolla tutustunut kehenkään. Puoli vuotta netissä, ja löysin kaksi oikeinkin hyvää kaveria tätä kautta. :D Tää on täsmätutustumista, jossain perhekerhossa lätisemällä on musta hankalaa tutustua siihen, millainen toinen oikeasti on ajatusmaailmoiltaan. Ja siellä se jää niin pinnalliseksi nähdään joskus-jutteluksi.

Mäkin kyllä aina saan ihmisten kanssa juttua aikaiseksi, ja olen tosiaankin sosiaalinen, mutta en mä osaa mennä niitä perhekerhon äitejä tosta vaan kotiini kutsua.

No mitä sä täällä sit roikut ja kitiset? :D Jos sulla on niiiiin paljon irl kavereita, niin luulis että ei tarvis jossain paskalla saitilla kirjoitella.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mä en _etsi_ ystäviä netistä, mutta kun netissä pyörii paljon, voi vahingossa vaikka tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin. =) Olen löytänyt tältä palstaltakin hyvän ystävän ja olen nyt hänen lapsensa kummi. :)

peesi tähän tummennettuun :)

Ja itseasiassa, näin kun on kotona vaan päivät, ei mulla ainakaan paljon muuta seuraa ole kuin palstamammat :D

Yhteistyössä