Kotiäidit! Paljonko saatte rahaa/kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermione
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kelalta saan lapsilisän, eli 100e/kk. Kotihoidontukea en ole hakenut, koska en katso tarvitsevani sitä. Elän niillä rahoilla, mitä olen säästänyt tätä kotona olemista varten. N. 1200e/kk mulla on käytettävissä tämän perheen menoihin.

Lode84 kannattaisko hakea, saisit nyt hakematta jääneet takautuvana ;) ...Itse aikanaan unohdin hoitolisän hakea ja niin sitten kerran kävin kelassa ja hän sanoi että kannattaa hakea ja 1500 edestä niitä oli sitten kertynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Lode84 kannattaisko hakea, saisit nyt hakematta jääneet takautuvana ;) ...Itse aikanaan unohdin hoitolisän hakea ja niin sitten kerran kävin kelassa ja hän sanoi että kannattaa hakea ja 1500 edestä niitä oli sitten kertynyt.

Mulla on hirveän korkea kynnys kaikkien tukien hakemiseen. Tulee aina sellanen fiilis, kun jotain tukea pitäisi hakea, että on työssäkäyvien ja kunnon veronmaksajien siivellä eläjä. Mutta olenhan toisaalta itsekin aika monta euroa tämän valtion kassaan työn teollani tuonut.. No pitää harkita :)

No nimenomaan lode... Älä nyt tuollaista koe, kaikki muutkin hakee ja jos et muuta halua niin säästä vaikka lapsellesi tulevaisuuteen kun lähtee opiskelemaan jne :D Ei se ole mitään siivellä elämistä :D

Veroja maksamme niin monesta asiasta koko elämämme että todellakin maksat kyllä oman osasi etkä elele vain siivellä.

En nyt tarkkaan tiiä minkä verran kotihoidontuki ja se lisäosa yhteensä tekee, kun tarkistuksesta ei o tullu päätöstä. Kuun lopussa tilille napsahti n. 360? ja hieman sitä ennen tietty lapsilisä sen 100?. Ens kuun alussa tulee eka kuntalisä, joka on nettona n. 170? (sain pienen veroprossan sille). Miehen koulutustuesta yms en tiiä enkä myöskään asumistuen määrää.

Yhdessä hoidetaan perheen raha-asiat, joten ei ole kituuttamista. Tosin en mä törsäile miehen rahoja ja omiakin harvemmin... Ostan / maksan tarpeellista mulle tulevilla niin kauan ku riittää ja sit mies makselee loput. Omiin humputuksiin en mieheltä rahaa pyydä enkä myöskään pojan vaatehankintoihin.

320,00e kotihoidontuki, 100e lapsilisä ja 130e elatustuki eli 550e kuussa jää käteen. Noilla rahoilla ostan ruokaa perheelle. Siis miehelle, mulle ja lapselle. Hyvin pärjään. Mies töissä ja maksaa kaikki laskut.

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahaa:
Käteen jää kun kotiäitinä n. 2800euroa. ja 4 lasta taloudessa

Mulle tuli sellanen olo, että haluat varmaan jotenkin avata tätä meille...

En mitään halua avata, aloittaja kysyi paljonko on tuloja. Ja kai nyt tulojakin on kun 4 lasta. Tuohon mainitsemaani summaan sisältyy myös liiton pvraha jos joku ihmettelee summaa mutta tuohan on todella vähän viidelle hengelle per kk

No ethän sä mikään kotiäiti ole vaan työtön jos liiton rahaa saat

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En mitään halua avata, aloittaja kysyi paljonko on tuloja. Ja kai nyt tulojakin on kun 4 lasta. Tuohon mainitsemaani summaan sisältyy myös liiton pvraha jos joku ihmettelee summaa mutta tuohan on todella vähän viidelle hengelle per kk

no en olekkaan koska lapset arkisin pvkodissa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no en olekkaan koska lapset arkisin pvkodissa

Miksi sä sitten vastasit kun kysyttiin kotiäidin tuloja...?

Yhteistyössä