Vitustako näitä vakoiluohjelmia tulee meidän koneelle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyy

Vieras
Meillä on ihan ajantasalla oleva F-Secure virusturvana ja jatkuvasti kone jumi, kun on taas tullut joku vakoiluohjelma. Mistä niitä sikiää?? Ennen on toiminut ihan hyvin! Pitäisikö tässä lisäksi pitää päällä tuota Windowsin omaa palomuuria sekä virustorjuntaa? Mulle vaan joskus sanottiin sieltä F-Securen teknisestä tuesta ettei voi pitää yhtäaikaa päällä tai ohjelmat ei toimi.

En tiedä mitä tässä tekisi?? Muutenkin oon kuullut, että tuo F-Secure hidastaa konetta älyttömästi. Tekisi mieli vaihtaa, mutta en yhtään tiedä että mihin sitten? En luota niihin ilmaisiin netistä ladattaviin kun en sit aina tiedä koska ja mitenkä niitä pitäis päivittää..

Meille tuli turvista välittämättä mesestä ja lasten omituisista pelisivuista.
Kun kiellettiin käynnit niillä niin loppui, eli tytöllä on oma kone ja sillä on määrätyt ohjeet sen kanssa esim: ei ladata ohjelmia koneelle ennenkuin mies on tarkastanut ne.
Poika ei saa enää mennä pelaamaan meidän koneella muualle kuin pikku kakkoseen ja kivakouluun.
Kesällä oli koneelle parhaillaan 145 haitta ja vakoiluohjelmaa koneella mutta kun uusittiin säännöt ja formatoitiin kovalevy, on kone pysynyt puhtaana.
Ai joo, en muuten avaa liitetiedostojakaan ellen etukäteen tiedä mitä on tulossa.

F-securea en ole käyttänyt, mutta meidän virustorjunta/palomuuriohjelman kautta löytyy aina jotain päivittäin. Yleensä ne on aika harmittomia tracking cookiesia, mitkä seuraa, missä surffaat. Meidän ohjelma päivittää itse itsensä, muistaakseni on vuoden ilmainen lisenssi, kun osaa oikean paikan kautta ladata netistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En usko , että sieltä itsestään:)

Kyllä ne kuule tulee itsestään jos käyt sellaisella sivulla missä niitä on.

Suosittelen ottamaan Spybot - Search & Destroy ohjelman sillä saa poistettua nuo.

Meillä on joskus ollu toi, mutta ei oo enää.. Mistä sen voi ladata?

Ja mä en tajua mistä sivuilta noita sit tulee? Mä käyn täällä, fb:sa ja sähköpostin luen. Mies käy sit jollain omilla foorumeillaan. Niin ja uutisia seurataan netistä.. että en keksi mistä vois tulla. Mutta aina vaan tulee.. alkaa pikku hiljaa kyrsiä tää maailma kun jonkun idiootin on pitänyt kehitellä kaikkee tuollaista paskaa häiritseen toisten elämää!!

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En usko , että sieltä itsestään:)

Kyllä ne kuule tulee itsestään jos käyt sellaisella sivulla missä niitä on.

Suosittelen ottamaan Spybot - Search & Destroy ohjelman sillä saa poistettua nuo.

Meillä on joskus ollu toi, mutta ei oo enää.. Mistä sen voi ladata?

Ja mä en tajua mistä sivuilta noita sit tulee? Mä käyn täällä, fb:sa ja sähköpostin luen. Mies käy sit jollain omilla foorumeillaan. Niin ja uutisia seurataan netistä.. että en keksi mistä vois tulla. Mutta aina vaan tulee.. alkaa pikku hiljaa kyrsiä tää maailma kun jonkun idiootin on pitänyt kehitellä kaikkee tuollaista paskaa häiritseen toisten elämää!!

täältä saat.

http://www.download.fi/tietoturva/haittaohjelmien_poisto/spybot.cfm

Minä heitin F-Sekundan romukoppaan kun sen läpi tuli kaikkea skeidaa. Palomuuriksi asensin ZoneAlarmin ja virukset pitää poissa Avast. Ilmaisia molemmat eikä tarvitse päivitellä. Avast päivittää itse itsensä. Eivät myöskään syö konetehoja kuten F-Skeida.

Mulla on joskus aiemminkin ollut sama toimiva yhdistelmä enkä oikein jaksa ymmärtää miksi olen mennyt tärväämään rahojani maksullisiin virusimureihin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Minä heitin F-Sekundan romukoppaan kun sen läpi tuli kaikkea skeidaa. Palomuuriksi asensin ZoneAlarmin ja virukset pitää poissa Avast. Ilmaisia molemmat eikä tarvitse päivitellä. Avast päivittää itse itsensä. Eivät myöskään syö konetehoja kuten F-Skeida.

Mulla on joskus aiemminkin ollut sama toimiva yhdistelmä enkä oikein jaksa ymmärtää miksi olen mennyt tärväämään rahojani maksullisiin virusimureihin.

Laittaisitko linkit mistä voisin ladata? Nyt meni viimein hermot tähän että kone on aina jumissa!

Laittaisitko linkit mistä voisin ladata? Nyt meni viimein hermot tähän että kone on aina jumissa!

ZoneAlarm
http://www.download.fi/tietoturva/palomuurit/zonealarm.cfm

Avast
http://www.download.fi/tietoturva/virustorjunta/avast4home.cfm

nehän on jo tuossa vähän ylempänä

Kiitos teille avusta! Nyt kun vielä tietäis mitä kaikkee pitää tehdä, että saa vaihdettua. Siis ensin varmaan lataan noi koneelle, mutta missä vaiheessa kannattaa sit poistaa se f-secure?

Kiitos teille avusta! Nyt kun vielä tietäis mitä kaikkee pitää tehdä, että saa vaihdettua. Siis ensin varmaan lataan noi koneelle, mutta missä vaiheessa kannattaa sit poistaa se f-secure?
Uusien asennuksissa voi olla ongelmia ellei vanhaa poista ensin.
Imuroi asennuspaketit ensin koneellesi ja sitten poista F-Secure. Sitten asennat ensin ZoneAlarmin ja sen jälkeen Avastin. Konetta saattaa joutua käynnistelemään jossain välissä.

Uusien asennuksissa voi olla ongelmia ellei vanhaa poista ensin.
Imuroi asennuspaketit ensin koneellesi ja sitten poista F-Secure. Sitten asennat ensin ZoneAlarmin ja sen jälkeen Avastin. Konetta saattaa joutua käynnistelemään jossain välissä.

Kiitos!

No niin! Nyt on ohjelmat päivitetty, eristetty meidän koneen joku ulkopuolinen käyttäjä ja poistettu kaikki mahdolliset virukset yms. :D Kiitos teille vinkeistä vielä kerran!

https://secure.avast.com/scripts/register.php?lang=FIN
avast! 4 Home Edition toimii 60 päivän ajan sen asennuksesta lukien. Saat ILMAISEN lisenssiavaimen rekisteröinnin jälkeen sähköpostitse.. Lisenssiavain on käyttökelpoinen vuoden ajan. Tämän jälkeen sinun on rekisteröidyttävä uudelleen....

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
avast! 4 Home Edition toimii 60 päivän ajan sen asennuksesta lukien. Saat ILMAISEN lisenssiavaimen rekisteröinnin jälkeen sähköpostitse.. Lisenssiavain on käyttökelpoinen vuoden ajan. Tämän jälkeen sinun on rekisteröidyttävä uudelleen....

Kiitos vielä tästä tarkennuksesta! Asensin siis jo tuon avastin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Kiitos vielä tästä tarkennuksesta! Asensin siis jo tuon avastin.

Tästä vielä: en ole ainakaan vielä saanut sähköpostia. Koska sen pitäisi tulla??