Yllätin poikani suutelemasta toista poikaa, olen aivan järkyttynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja homopojan äitikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

homopojan äitikö?

Vieras
16-vuotias poikani oli huoneessaan kaverinsa kanssa kun menin hakemaan sieltä imuria. Poika oli imuroinut oman huoneensa ja imuri jäänyt sinne. Avasin oven ja näin poikien suutelevan. Istuivat sängyllä vaatteet päällä ja kun näin sen näyn niin menin aivan lukkoon ja poistuin vaan huoneesta. Imurikin jäi sinne. Poika lähti juuri äsken kaverinsa kanssa ulos, eivät sanoneet mitään, enkä myöskään minä. Tilanne on aivan outo ja kaikki ajatukset vaan pyörii päässä. Tällaista ei kyllä kenellekään toivoisi. Mitä ihmettä teen tai sanon? Vai onko parempi jättää asia sikseen ja vaan unohtaa?

Pojalla ei ole koskaan ollut tyttöystävää, mutta on kovin nuori vielä. Ei minullakaan ollut poikaystävää 16-vuotiaana. Poika on myös hieman ujo, voisiko siitä johtua, että halusi suudella kaveriansa kun ei ole ketään tyttöä, jota suudellla? Toivoisin pojasta ihan heteroa...elämä silloin paljon helpompaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja homopojan äitikö?:
Toivoisin pojasta ihan heteroa...elämä silloin paljon helpompaa.

Sun vai pojan elämä?

Aivan, ettei äitillä olis vaan oma lehmä ojassa? Eiköhän ole hienoa vaan, jos poikasi uskaltaa tulla kaapista ulos (jos nyt on homo) sitten se elämä vasta vaikeaa on jo kotona pitäisi asiaa peitellä!

Heteroja ei kukaan ihmettele, uskaltaa olla oma itsensä. Homoudessa on aina se vaara, että syrjitään...kaikenmaailman homovitsit jne. Heterot voivat hankkia vapaasti lapsia, homoilla vaikeampaa. Syitä, vaikka kuinka paljon.

Ihmettelen, miten nykyaikana voi äiti mennä noin paniikkiin. Homoja pyörii kun vilkkilässä kissoja tv:ssa, lehdissä joka puolella ja kuitenkin kun omaan poikaan kohdistuu, niin hui kauhistus. Anna asian olla, etköhän sä jossain vaiheessa sitten kuule, jos on vakavaa.

Anna asian olla, lapsi puhuu sulle jos siltä tuntuu. Toi voi olla hyvinkin paljon myös ihan kokeilua, on epävarma itsestään, ei tiedä kummista tykkää, tykkääkö pojista vai tytöistä. Voi oll amyös että pojat ovat harjotelleet suutelemista keskenään että "saavat" sitten suudella tyttöjä kun on semmoinen tilaisuus. Me tyttöjen kanssa ainakin harjoiteltiin sellaista, mutta nuorempana :) Älä hermostu, äläkä hikeenny! Poikasi on poikasi vaikka olisikin homo ja rakastat häntä varmasti vaikka hän ilmottaisi olevansa kiinnostunut pojista. Nyt vaan olet järkyttynyt.

No mikä siinä nyt on kauheaa? :o
Etkö kuitenkin toivoisi pojan heterouden sijasta sitä että poika on onnellinen? :/

Minä ainakin haluan että lapseni saavat olla juuri sellaisia kuin ovat ja toivon että heistä tulee onnellisia.

Sellaista se on se elämä. :)

Voipi olla homoseksuaali, voipi olla bi tai voipi kai olla heterokin. Älä ainakaan tuomitse poikaasi, se olisi pahinta, mitä voisit lapsellesi tehdä. Että oma äiti ei hyväksy.

Nyt otat aikalisän! Istut alas ja rauhoitut. Mietit asiaa ja sitten puhut poikas kanssa. Ei
kai se maailmaa kaada jos poikas pojista tykkää. Tuskin sun rakkauteen mitenkään vaikuttaa, toivottavasti ei!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tilanne on vain niin kiusallinen. Asumme myös pienellä paikkakunnalla enkä haluaisi, että perheestämme juoruttaisiin.

Totta kai tilanne on vaikea, mutta eikö kaikista tärkeintä ole että poikasi saa elää elämänsä onnellisena, sellaisena kuin on, eikä se mitä naapurit ajattelee ja että sinä pääset helpommalla!!??

Voimia ja ymmärrystä!

Heteroja ei kukaan ihmettele, uskaltaa olla oma itsensä. Homoudessa on aina se vaara, että syrjitään...kaikenmaailman homovitsit jne. Heterot voivat hankkia vapaasti lapsia, homoilla vaikeampaa. Syitä, vaikka kuinka paljon.

No onhan näitä toki. Mutta elämä on... Oma neuvoni kuitenkin on, että yritä olla näyttämätä omaa asennettasi ja mielipiteitäsi pojallesi.

Jos te osaatte ottaa tuon tilanteen vanhempina hyvin vastaan, tuskin niitä juorukajaan kauaan jaksetaan levitellä. Anna poikas elää elämäänsä, yksi niitä vaan kaikille on annettu. Mä olen sanonu, että joskus aikanaa jos tuo meijän poika tuo tänne tyttö- tai poikaystävän niin mulle on se ja sama! Kunhan on onnellinen. Kauheeta ajatella, että oma lapsi kärsii sen takia, miten on seksuaalisesti suuntautunut.

Tuntuu varmasti erikoiselta. Jos minulle tapahtuisi sama, joutuisin aika paljon työstämään että selviäisin. Olen törmännyt viime aikoina monessa paikassa julkisesti toisiinsa takertuneisiin pikkutyttöihin ja ajattelen että voi lapsiparat. Monet kokeilevat asioita, joista ei välttämättä ole hyötyä. Leimoista on vaikea päästä eroon jos sellaisen saa. Pojallasi on voinut olla ihan pelkkä kokeilu joita tuossa vaiheessa on. Ja hyvä juttu on se, että hän ei vielä ehkä ole julkisesti tehnyt kokeilujaan. Ja jos onkin täysin hetero, voi ihan hyvin päästä ilman leimaa eteenpäin. Sitten jos on homo... niin ei muuta kuin voimia.

Jokainen meistä on erilainen. Se, että uskaltaa olla oma itsensä on ihan itsestään kiinni. Ei kaikki heterotkaan uskalla omia itsejään. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Hih:
Ihmettelen, miten nykyaikana voi äiti mennä noin paniikkiin. Homoja pyörii kun vilkkilässä kissoja tv:ssa, lehdissä joka puolella ja kuitenkin kun omaan poikaan kohdistuu, niin hui kauhistus. Anna asian olla, etköhän sä jossain vaiheessa sitten kuule, jos on vakavaa.

ei täällä meillä päin ole yhtään homoa, ainakaan julki sellaista. Omat vanhempani eivät myöskään ymmärrä homoja. Helppohan se on oman perheen sisällä elää homona, mutta ulkomaailman asenteet ovat toiset. Ja minä ainakin toivon lapsille parasta ja eläminen homona ei ole se kaikkein helpoin tie.

Toivon tosiaan, että vain kokeilusta kyse. En varmaan uskalla sanoa pojalle asiasta mitään. En ole edes varma, että huomasivatko minun nähneen, en jäänyt kyselemään.

Tuossa iässä on varsin normaalia tuntea vetoa omaankin sukupuoleen, vaikka olisi hetero. Eli homoutta tai heteroutta tuosta ei voi päätellä.

Jotakin ystävällistä voisit pojalle kommentoida sillä tuollaisessa tilanteessa äidin yllättämäksi tuleminen voi olla nuorelle äärimmäisen nöyryyttävää.

Pyydä vaikka ystävällisesti anteeksi, että häiritsit ja sano, että koputat seuraavalla kerralla. Tapauksen yksityiskohtia nuori ei välttämättä halua ruotia äitinsä kanssa vaan tärkeintä olisi ettei tapahtunut jättäisi äidin ja nuoren välille kiusaantunutta muuria vaan äiti jollakin ymmärtävällä kommentilla kaataisi tuon muurin.

Alkuperäinen kirjoittaja Amp2:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Toivoisin pojasta ihan heteroa...elämä silloin paljon helpompaa.

Sun vai pojan elämä?

Aivan, ettei äitillä olis vaan oma lehmä ojassa? Eiköhän ole hienoa vaan, jos poikasi uskaltaa tulla kaapista ulos (jos nyt on homo) sitten se elämä vasta vaikeaa on jo kotona pitäisi asiaa peitellä!

Hurraa ja tuuleta sinä vasta sitten kun omat lapsesi osoittautuvat hinteiksi, lesboiksi tai transuiksi, jooko? Sinä voit sitten valistaa meitä kuinka hienolta sinusta tuntuu. Aiemmin ei kannata yrittääkään, et ole uskottava.

Tiedän kokemuksesta ettei homoa voi käännyttää kerran homo aina homo pätee tähän niin hyvin. epäilin kun ystäväni alkoi puhumaan omasta homoudestaan kun hän oli juuri täyttänyt 17-vuotta , ajattelin aivan samoin että kun hän on todella ujo, ikänsä asunut maatilalla ei kaveita jne.. mutta olin niin väärässä. Nykyään hän elää onnellisessa avoliitossa miehen kanssa. Pystytään puhumaan asiasta avoimesti ja kerran kun kysyin et milloin hän tiesi olevansa homo hän vastasi että on aina tiennyt jo lapsesta saakka.

Tällaista ei kyllä kenellekään toivoisi. Toivoisin pojasta ihan heteroa...elämä silloin paljon helpompaa.

MITÄ VEETÄ????

On varmasti shokki, sitä en kiellä mutta haloo, oma lapsi!!! Toivon todella että poikasi on sinua vahvempi ja löytää oman tiensä, koska sinusta ei siihen näytä apua olevan! Voi olla "kokeilua" tai sitten poikasi tykkää pojista ja ehkä myös tytöistä.

Puhu pojallesi, että asia on ihan ok, vaikka hieman yllätyit ja että et tuomitse mitään! Sano, että on ihan normaalia tunte erilaisia tunteita ja on myös ihan normaalia kokeilla niiden toteuttamista. Jos poikasi on homoseksuaali, sitten hän on. Ei se ole mikään sairaus!

Yhteistyössä