Poikien leikit???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minsku82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minsku82

Aktiivinen jäsen
20.08.2009
1 253
3
36
ollaan miehen kans yhtämieltä siitä että meidän poika ei leiki tai saa ainakaan kotiinsa pyssyjä no nyt vaari oli sitten menny ostamaan kaks nallipyssyä :/ vaikkakin olemme sen moneen kertaan sanonu että ei osta ei osteta ei saa.. ikää pojalla on koht 6v. Jooh tiedän että jollain kaveril voi olla ja varmaan onkin pysyjä leikeis. mut me ei silti nähdä pyssyä lasten leluna vaik kuinka se onkin laitettu poikien leluks!!!

ärsyttää ensinnäkin se kun leikkii sil osottelee sillä muita ihmisiä päin ja hokee tää on vaan leikki pyssy.. ym.. viskon noi roskiin perkl..

onko muita jotka on ehdottomasti ei lapselle leikkeihin pyssyjä??

ja joo mies on käynyt armeijan ja ym...

Alkuperäinen kirjoittaja Minsku82:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja joo mies on käynyt armeijan ja ym...

miten toi liittyy mihinkään?

lisäsin sen vaan siihen että me ei olla mitään aseista kieltäytyneitä..

niin?? anteeks mut miten se liittyy siihen ettette voi sietää jotain normaaleja poikien leikkejä?

nyt oli puhe jostain nallipyssyistä ja sä vertaat sitä siihen et sun mies on käsitellyt oikeaa asetta armeijassa. ilmeisesti sinäkin kun et itsekään ole aseista kieltäytyjä ?

Kyllä mie annan pojan leikkiä pyssyillä jos haluaa. Nytkin on pojalla nallipyssy lelujen seassa ja sillä saa leikkiä jos haluaa, tosin nalleja en oo muistanut vieläkään siihen ostaa :D Kuulapyssy on ainoo semmonen minkä saa vasta joskus 7v jos haluaa ja ikinään jos sillä ketään ihmistä ampuu niin sitten lähtee pois suoraan.

Noh, meiltä löytyy kyllä vesipyssy tolta isommalta ja ikää on vasta reilu 3v.

Mä en pahemmin tykkää noista pyssyleikeistä, vanhemman serkkunsa kanssa tuo on oppinut noita leikkimään ja vaikkei meillä ton vesipyssyn lisäksi muita leikkituliaseita olekaan niin kaikki mahdolliset kepit kyllä on pitkään jo vääntäytyneet pyssyiksi yms.

em ,äkään osta enkä anna kenenkään ostaa pyssyjä meidän pojalle. ei todellakaan tarvi leikkiä tappamisleikkejä eikä niitä meidän kotona leiki muutkaan

eli siis teidän mielestä olen outo äiti kun kiellän pojalta nallipyssyt ja ne leikit? :ashamed:
yleensäkkin pyssyt jotka muistuttavat oikeaa asetta.

on meilläkin vesipyssyjä

vesipyssystä tulee sentään jotain piipusta mutta nallipyssystä ei.
minusta olet.

eli siis teidän mielestä olen outo äiti kun kiellän pojalta nallipyssyt ja ne leikit? :ashamed:
yleensäkkin pyssyt jotka muistuttavat oikeaa asetta.

on meilläkin vesipyssyjä

no mun mielestä et oo. aseet ja tappaminen ei oo leikinasioita

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
jos haluaa ja ikinään jos sillä ketään ihmistä ampuu niin sitten lähtee pois suoraan.

taitaa olla vähän liian myöhäistä ottaa kuula-asetta pois kun lapsi ampuu sillä ihmisiä.

Voi mennä juu, mutta tuolla tavalla jos miettii niin poika voi myös leikkiautolla pamauttaa silmään joka ei tee varmasti hyvää jälkeä.. Pointti siis oli että meidän muksu saa leikkiä leluaseilla samalla tavalla kuin muillakin leluillansa jos niin haluaa mutta jos tahallaan alkaa sillä tekemään sellasta mitä sillä ei pidä tehdä niin lelu lähtee pois. Olipahan se sitten pyssy tai pikkuauto.

meillä 3 poikaa ja muutama vesi- ja leikkipyssy. Aika harvoin muistavat niillä edes leikkiä, aina liittyy johonkin sosiaaliseen pihaleikkiin (poliisi+rosvo jne.).
Itse vihaan aseita, veljeni ampui itsensä semmoisella, mutta en osaa nähdä noilla lasten leikeillä siihen mítään yhteyttä?!?
Kuulapyssyjä en salli alle 18 v. koska niihin liittyy todelllinen riski, ne ovat toisinaan niin tehokkaita etttä niillä voi saada haavereita aikaan, esim silmään.

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Kyllä mie annan pojan leikkiä pyssyillä jos haluaa. Nytkin on pojalla nallipyssy lelujen seassa ja sillä saa leikkiä jos haluaa, tosin nalleja en oo muistanut vieläkään siihen ostaa :D Kuulapyssy on ainoo semmonen minkä saa vasta joskus 7v jos haluaa ja ikinään jos sillä ketään ihmistä ampuu niin sitten lähtee pois suoraan.

Ei kuulapyssyt ole pienten lasten leluja! Muut pyssyt ok, mutta tuolla voi tehdä todella pahaa vahinkoa.

Älä sinä ota pattia siitä mitä mieltä muut on sun päätöksistä kasvattaa sun oma lapsi. Myöskään meillä ei pyssyjä sulateta, missään muodossa. Mä en todellakaan suvaitse sitä että LAPSET leikkii ampumista, minä en usko että lapselle on edes hyväksi ko "leikit". Siksi on intti, siellä pääsee pojat leikkimään pyssyillä ja sotimaan ihan tarpeeksi ja silloin ovat "tarpeeksi" vanhoja tajuamaan mistä on kyse. Mulla on vanhin poika nyt 4v ja hyvin ylpeänä sanon että minun lapseni ei edes tiedä mikä pyssy on tai mitä sillä kuuluu tehdä. Ja niin on hyvä, aseen paikka ei ole lapsen kädessä, vaikka lelu olisikin. Joten ei, et ole outo, minusta ne ovat enemmänkin outoja jotka oikeasti antavat omien lastensa leikkiä sotaa, oppia jo pienestä miten sitä asetta käytetään...se on sairasta!
Tästähän toki vetää herneen nenään niin kovin moni mutta eipä voi vähempää kiinnostaa, koska tämä on minun henk.koht näkemykseni asiaan, jokaisella on omansa, tämä on minun.

En näe mitään järkiperäistä syytä kieltää lapsilta pyssyleikkejä. En ymmärrä yhtään moista. Ei me tappamaan kehoiteta, jos lapsilla on vesipyssyt ja niillä ammutaan toisia. Se on kivaa. Meillä ammutaan impallakin lasten kanssa. Sekin on kivaa. Nallipyssyt on ok. Nuo tietää, että toisia ei ammuta edes leikillä. Ja meidän lapset on kaikki tyttöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja 3:n lapsen äiti:
Älä sinä ota pattia siitä mitä mieltä muut on sun päätöksistä kasvattaa sun oma lapsi. Myöskään meillä ei pyssyjä sulateta, missään muodossa. Mä en todellakaan suvaitse sitä että LAPSET leikkii ampumista, minä en usko että lapselle on edes hyväksi ko "leikit". Siksi on intti, siellä pääsee pojat leikkimään pyssyillä ja sotimaan ihan tarpeeksi ja silloin ovat "tarpeeksi" vanhoja tajuamaan mistä on kyse. Mulla on vanhin poika nyt 4v ja hyvin ylpeänä sanon että minun lapseni ei edes tiedä mikä pyssy on tai mitä sillä kuuluu tehdä. Ja niin on hyvä, aseen paikka ei ole lapsen kädessä, vaikka lelu olisikin. Joten ei, et ole outo, minusta ne ovat enemmänkin outoja jotka oikeasti antavat omien lastensa leikkiä sotaa, oppia jo pienestä miten sitä asetta käytetään...se on sairasta!
Tästähän toki vetää herneen nenään niin kovin moni mutta eipä voi vähempää kiinnostaa, koska tämä on minun henk.koht näkemykseni asiaan, jokaisella on omansa, tämä on minun.

mä olen itse leikkinyt pienenä pyssyillä,jousi,vesi ja nalli.milloin oltiin länkkäreitä,milloin inkkareita.ihanaa ja kivaa.lapsiltani en sitä riemua tahdo riistää.
mitään tutkimustahan ei asiasta ole tehty, mutta voisin vannoa että pyssyleikit ovat jollain tavalla kuuluneet lähes poikkeuksetta jokaisen lapsuuteen.enkä usko että se yksin saisi lasta tai nuorta ihannoimaan sotaa,väkivaltaisuutta tai aseita.kyllä jossain muualla menee pieleen kun lapsuuden pyssyleikeissä.

ehkä teidän vaari muistaa pyssy leikit itse kovin rakkaina lapsuuden muistoina ja halusi lapsenlapselleen samanlaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
[ehkä teidän vaari muistaa pyssy leikit itse kovin rakkaina lapsuuden muistoina ja halusi lapsenlapselleen samanlaiset.

mutta ne vaarit ja mummothan ei tosiaan sitä päätä kuinka lapsi kasvatetaan ja mitä lapsi saa tehdä. jos selvästi on kielletty niin ei vaarit ja mummot sitä kumoamaan voi mennä. näin se vaan on

Jari Sinkkonen on kirjoittanut aiheesta useitakin kirjoja. Vaikka olisikin 'totaalikieltäytyjä', suosittelen lukemaan ihan näkökulman avartamiseksi.

Leikkipyssyt ei kenestäkään väkivaltaista tee, lasten leikkien tukahduttaminen aiheuttaa todennäköisemmin suuremmat seuraukset. Mielenkiintoista on sekin, että usein esim. miekat, jouset ja muut välineet hyväksytään, mutta pyssyjä ei. Samoin vesipyssyjä voi olla, muita ei. Jos haluaa 'aseettoman' lapsuuden, pitäisi karsia aika paljon muutakin pois :) Ja entäs ne omatekoiset keppipyssyt ja -miekat? Lapset vääntävät aseensa vaikka maitotölkistä.

Juu, meillä ei leikkipyssyjä ole eikä tule. Tiedän, että juurikin Sinkkosen mukaan pojat "tekee" sen aseen vaikka näkkileivästä, ja niin tehköön jos haluaa, mutta silloinkaan ei ihmisiin päin ammuta. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Juu, meillä ei leikkipyssyjä ole eikä tule. Tiedän, että juurikin Sinkkosen mukaan pojat "tekee" sen aseen vaikka näkkileivästä, ja niin tehköön jos haluaa, mutta silloinkaan ei ihmisiin päin ammuta. Piste.

Ei tuntemattomia päin tietenkään. Tarkoititko, että jos lapset leikkivät pihalla vaikka rosvoa ja poliisia ja poliisi osoittaa näkkileipäpyssyllä rosvoa, leikki loppuu siihen?

Tässä pulma on mielestäni enemmän aikuisen kuin lasten. Kyllä aikuisen pitää ymmärtää ero lasten leikin ja todellisuuden välillä kun sen lapsikin ymmärtää. Leikeissä ei ole kyse tappamisesta vaan sankaruudesta ja hyvästä ja pahasta.

En ikinä tule hankkimaan lapsille leikki/kuula tms pyssyjä ja jos jostain sellaisen saisi niin lähtisi heti roskiin. Kepeistä/legoista tms saa kyllä rakentaa.

En ole ikinä ymmärtänyt minkä takia edes on olemassa jotain lelupyssyjä. Jotenkin kuvottaa ja sairasta, kun maailmalla soditaan ja on olemassa jotain lapsisotilaitakin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:

Ylläri.