Argh! "Pitäisi" antaa ilmaiseksi vauvantarvikkeita sukulaiselle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

S

Vieras
Siis ottaa päähän. Me ollaan itekin matalapalkka-aloilla, ja säästettiin yli vuosi että on saatu vauvalle kaukaloa, sänkyä, vaunut, vaatteita jne, mitä nyt vastasyntynyt tarvii. Nyt sitten sukulaislikka raskaana ja pitäisi _antaa_ tavaroita sinne. Olenko ainut joka todellakin ajattelee vähän itsekkäästi nyt, että edes jotain korvausta pitäisi saada. Esim turvakaukalo täysin uuden veroinen ja takuutakin jäljellä, en halua _antaa_ sitä pois. Ymmärtäisin jos tää tyttö olis opiskelija tms, mutta kun ovat miehensä kanssa kumpikin töissä ja käsittääkseni tienaavat ihan mukavasti. Samoin pinnasängyn kanssa, uutena ostettu ja virheetön, en todellakaan anna ilmaiseksi.

Että kun me on pärjätty fiksusti ja säästetty, eikä ole keneltäkään tarvittu armopaloja, niin meidän pitäisi vaan "jakaa rahaa pois". ARGH!!

Meilläkin "vasta" yksi lapsi, halutaan kyllä toinenkin niin en silläkään ihan kyllä halua luopua tarvikkeista. Tai no, ainahan näiden loisien mielestä me varmaan voidaan ostaa joka lapselle taas uudet ja _antaa_ sitten heille....

Onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten olette hyvässä hengessä päässeet asioista sopuun menettämättä sukulaissopua?

helpommalla tai no helpommalla ja helpommalla..mutta mie sanoisin suoraan että teillä on toinen lapsi suunnitteilla että tarvitsette itse niitä joten et anna eteenpäin (suuttuu sitten tai ei) .

Jokainen hommatkoon ite vermeensä..se jos mikä on ärsyttävää sukulaisissa että automaattisesti odotetaan tippuvan kaiken ilmaiseksi vaan sen takia että ollaan sukulaisia.

Minulla vähän samantyyppinen juttu.. Itse olen opiskeleva yh, kaveri jolla miehensä kanssa molemmilla työpaikat, haluaisi minun lapsen entisiä vaatteita ilmaiseksi.

sanot että et oo niitä ajatellu antaa. että oot vartavasten ostanu uutta että on sitten kaikille omille lapsille suhteellisen hyvää tavaraa vielä. Sitten kun se aika tuloo että teillä lapsiluku täynnä niin kaiken saa vaikka viedä menessään ;)

Ei ole vastaavasta kokemusta mutta ei teillä tietenkään ole mitään velvollisuutta antaa tavaroitanne ilmaiseksi kenellekään. Sanotte vaan ihan suoraan että säästätte mahdollisille tuleville lapsukaisille. Tai sitten jos haluat olla höveli niin annat lainaksi sillä ehdolla että jos teille tulee lisää lapsia niin saat kamat heti takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten tää ilmenee, että pakko antaa? Ei mun mielestä teidän ole pakko antaa, jos vielä joskus haluaisitte lapsia. Mistäs sitä tietää..

Tuli suoraan tän tytön isältä "toteamus" että ettehän sitten hävitä niitä tarvikkeita kun "Pirkko" niitä tarvitsee. Mieheni kanssa oli puheissa ollut, eikä ollut puhettakaan ollut mistään maksuista. Nimenomaan oli tää tuleva pappa puhunut antamisesta eikä suinkaan ostamisesta.

Et varmasti anna niitä tavaroita pois! Sanot juuri kuten edellä neuvottiin, että säästät ne tulevalle lapsellesi!

Meillä samanlainen tilanne ja mua ärsyttää tuollaiset kinuajat. Sitten vielä isovanhemmat säestää, että kyllähän te niistä tavaroista voitte luopua. EI MUUTEN VOIDA!

Pidä ap pääsi!

Meillä on suvussa tapana antaa lainaan vauvan tavarat. Meillä on nyt pinnis ja syöttötuoli siskolta lainassa ja kun hän saa vauvan tammikuussa, saa tavaransa takaisin + meiltä uudet hyväkuntoiset vaunut ja matkikset. Musta on vaan ihanaa saada noi tavarat pois nurkista viemästä tilaa silloin kun ei ole tarvetta.
Mut en minäkään antais hyväkuntoista tavaraa ilmaiseksi pois.

Huh, kiitos vastauksistanne! Kiva että joku muukin samaa mieltä.. Tää on vähän sellasta porukkaa että ei oikeen ite olla valmiita mistään maksamaan (muissakin asioissa), joten en usko että mitään vastavuoroisuutta tulisi ikinä olemaan.

Taidan vain sanoa julmasti että emme anna mitään, korkeintaan turvakaukalon voin myydä.

Mä en ole antanu yhtään mitään mihinkään ja sanoin suoraan syyksi sen, että ollaan ne uutena kalliilla hommattu ja tarkoitus on säästää ne kakkoselle ja kolmosellekkin ja haluamme, että ne säilyy hyväkuntoisina koko katraan läpi. Lainatulla tavaralla on taipumus sitten mennä rikki tai muuten vain huonoksi. Omat on tavaranne ja rahanne. Sanotte suoraan, että olette vartavasten säästäneet itse jotta saatte UUDET KAMAT, jotta ne SÄILYIS seuraavillekin. Että ette lainaa yhtään mitään.

Miehen kaksi serkkua odotti vauvoja eri aikaan. Toinen serkku ja hänen ukkonsa ovat työssäkäyviä. Toisella serkulla oli työpaikka äippälomaan asti ja ulkomaalainen mies, jolla ei työlupaa. Miehen sukulaiset vihjailivat, et voisin laittaa ostamani vaatteet, kaukalon, sitterin yms kiertoon. Sanoin suoraan, et siihen sukuun ei tästä pirtistä lähde riepuakaan, ei meitäkään autettu yhtään. Siihen loppui vinkuminen :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Ette tietenkään anna. Sanotte vain, että säästätte tulevalle lapsellenne.

Yhdyn sanoihin!

Samaa mieltä! "Pirkko" voi ostaa omat kamat kyllä. Ite en uskalla kamalasti lainailla kun tuntuu tulevan p**kassa kunnossa takas ja saa vipata roskiin...

Ps. Kannattaa sanoa ystävällisesti asiasta. Raskaana oleva pariskunta voi ottaa normaalia herkemmin nokkiinsa, mutta onneksi odotusaika on lyhyt, joten he joutuvat etsimään pian tavarat muualta ja sinä jäät unohduksiin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten tää ilmenee, että pakko antaa? Ei mun mielestä teidän ole pakko antaa, jos vielä joskus haluaisitte lapsia. Mistäs sitä tietää..

Tuli suoraan tän tytön isältä "toteamus" että ettehän sitten hävitä niitä tarvikkeita kun "Pirkko" niitä tarvitsee. Mieheni kanssa oli puheissa ollut, eikä ollut puhettakaan ollut mistään maksuista. Nimenomaan oli tää tuleva pappa puhunut antamisesta eikä suinkaan ostamisesta.

Aika herkässä on ollu tulkinta että tuossa tarkoitettiin että teidän on pakko antaa. Eiköhän tuo ollu pyyntö? Miksei miehes sanonu että juu, sopuhintaan toki saatte?

Yhteistyössä