Järkytyin kun pidin pojan 8v kaverisynttärit... (lasten käytöksestä)

17.05.2010
180
0
16
Pidin pojalle 8v kaverisynttärit, hän sai kutsua 6 poikaa kutsuille. Ja annoin hänen itse valita kenet kutsuu. Suurin osa oli samalta luokalta.

Ensimmäinen poika kun tuli sisään niin heitti vaatteet sinne tänne ja ryntäs keittiöön kauhomaan tarjottavia pöydästä sekä avas jääkaapin oven.... Kourakaupalla sullo karkkia ja keksiä suuhun. Ja minä yritin siinä sanoa että ei niitä vielä saa ottaa. Silläaikaa tuli toinen vieras joka ryntäs myös keittiöön rosvoamaan parhaat päältä ja sen jälkeen ryntäs takapihalle sukat jalassa märälle nurmikolle ja takas sisälle (ovi oli raollaan että ilma vaihtuu).... Ja kun loput 4 saapu niin desipelit oli katossa... Ihan älytöntä riehumista ja kiljumista. Kaikki ilmapallot rikottiin tahallaan ja pöydässä riehuttiin niin että 2 mehumukia tippu lattialle : / Ja olohuoneesta tippu yksi kehystetty kuva josta meni lasi rikki....

Ei voinut muuta kuin kiljua että nyt rauhoitutte ja pistää poikia järjestykseen. Oli kyllä kamalan pitkät 2 tuntia :$ Onneksi mies sai edes jonkun järjestyksen mutta heti kun silmä vältti vieraat rupes painimaan ja hyppimään sohvien selkänojilta alas.... Ja eräs poika sitten söi kaiken päätteeksi poikamme saamat synttärikarkit... Loppuajaks laitoin piirretyn päälle kun ei lasten kanssa onnistunut tietovisat sun muut mitä oltiin suunniteltu ohjelmaksi...

Oma poika harmitteli jälkikäteen että kaverit riehu ja synttärit meni pilalle. Oma poikakin yritti synttäreillä sanoa ettei noin meillä saa tehdä kavereille...

Tiedänpä ensivuonna ketä ei ainakaan synttäreille kutsuta :ashamed: Minulle oli hirmu suuri järkytys noiden lasten käytöstavat! Ilkkuivat suoraan minullekkin kun yritin komentaa! Nyt pidän meidän kolmea omaa lasta oikein enkeleinä....

Oliko noi pojan ekat kaverisynttärit ? Lapsellisilta tuntui ilmapallot ym. tuon ikäiselle. Nuo on 4-vuotissynttärikamaa. Tuon ikäiset jo hengailee ja volyymit on katossa, mutta jääkaapille ei mennä omin luvin. Tervetuloa esiteini-ikäisten maailmaan.

meillä on kanssa noita tapauksia kaveripiirissä, valitettavasti. Mutta on myös pari tuollaista tyttöä, ei ainoastaan pojat riehu ja innostu juhlien melskeessä

[QUOTE="ööö";22059864]Oliko noi pojan ekat kaverisynttärit ? Lapsellisilta tuntui ilmapallot ym. tuon ikäiselle. Nuo on 4-vuotissynttärikamaa. Tuon ikäiset jo hengailee ja volyymit on katossa, mutta jääkaapille ei mennä omin luvin. Tervetuloa esiteini-ikäisten maailmaan.[/QUOTE]

Höpö höpö lasten kamaa, kyllä meillä on noilla teineilläki ilmapalljon synttäreillä :laugh: ihme pälli tyyppi tollasia latelet :/

Minä oon pitäny vuosia synttäreitä lapsille kun vanhin on 17v eikä oo koskaan ollu tollasta :o Onpa ollu kemut :(
Mut minä kyllä komennan niin lujasti, että en usko kenekään alkavan meillä edes yrittämään mitään tollasta.

Minulle on käynyt ihan samoin. Esikoisen 7v synttärit ja vielä jopa 8v synttärit olivat aivan vastaavat. Lapset lähestulkoon kiipesivät pöydälle seisomaan. Erittäin äänekkäitä ja villejä.järkytyin siitä riehumisesta ja käytöksestä ja lasten villeydestä.
Ärsyttää kun kaiken lisäksi omien lasten mummo tai joku sukulainen saattaa sanoa minun lapsia villeiksi, vaikka sekä opettajiensa että minun ja entisten päiväkodin työntekijöiden mukaan lapseni ovat rauhallisia, keskisttymiskykyiisiä ja aika hiljaisiakin. Mummolla ei ole hajuakaan millaisia muut nykylapset ovat.mummot asuvat kaukana, niin yleensä reissussa rähjääntyy, ja lapset eivät ole reissun päällä oma itsensä.
Omat lapsetni ovat muuten tyttöjä, että sikäli käytös ei ole sukupuolesta rippuvaista. Mutta kai meidät 70 luvun lapset kasvatettiin eri tavalla.

[QUOTE="veiras";22059886]Höpö höpö lasten kamaa, kyllä meillä on noilla teineilläki ilmapalljon synttäreillä :laugh: ihme pälli tyyppi tollasia latelet :/[/QUOTE]

No täälläpäin 8-10-vuotiaiden synttärit ón "kotibile"-meinikiä. Musiikkia, naposteltavaa, limsaa EI kakkuja, leikkejä, tai niitä ilmapalloja, paitsi jos sisään saa vettä tai niitä saa rikkoa.

kai kerroit vanhemmille kun tulivat hakemaan. Meillä poika oli juuri 5v synttäreillä ja perheen emäntä sanoi, että olisi voinut adoptoida kaikki nuo 5 poikaa kun niin kiltisti ja nätisti olivat, välillä oli mennyt leikit hurjiksi, mutta perheen isä oli ollut ohjaamassa sitten rauhallisempiin leikkeihin :) Heti kun menin hakemaan niin halusin tietää miten on käyttäytynyt ja sanoin emännälle, että komentaa sitten kunnolla jos alkaa pojan vauhti mennä hurjaksi :)

Vähän samantapaisia kokemuksia. Karkit ym syödään vaikka nostan ne sivupöydälle. Ja se että ei osata istua pöydässä. Ohi mennen vain napsitaan jotain suuhun ja kuljetaan sit sipsien ym kanssa pitkin taloa.
Meillä kuitenkin ollu tapana että katetaan pöytä ja kaikki tulevat yhtäaikaa syömään. Ja syövät sitte siinä pöydässä minkä syövät. Monesti sitten pyydän vieraat vielä ennen synttäreiden loppua uudestaan pöytään.

Nyt eskarilaisen synttäreillä yks lapsista sano heti pihaan tullessa (hain pojan kavereineen koulusta) että onpa teillä sotkuinen piha. Sisälle päästyä heti et onko teillä remontti (muutama lista puuttuu ym) ja että jaa teillä on tämmöinen ja tämmöinen. Sitte kävi yläkerrassa. Ja takas tullessa sano että olipa se pieni (siellä 2 huonetta joista toinen lukossa kun isompien tavaroita) ja että en kyllä haluais tuommoista yläkertaa.

[QUOTE="ööö";22059929]No täälläpäin 8-10-vuotiaiden synttärit ón "kotibile"-meinikiä. Musiikkia, naposteltavaa, limsaa EI kakkuja, leikkejä, tai niitä ilmapalloja, paitsi jos sisään saa vettä tai niitä saa rikkoa.[/QUOTE]

Ööö meillä ei lapsiet pidä bileitä :D synttärit on just sitä eli kakkua, limua, karkkeja sekä ILMAPALLOJA :D ja mulla on eri-ikäisiä lapsi vanhin 17v jolla on myös syntäreillä kakkua tarjolla ja muuta lapsellista :p

Alkuperäinen kirjoittaja än;22059969:
kannattaa pitää ilmeisesti kaverisynttärit jossain hoplopissa niin pääsee helpommalla :)

Tai jättää moiset kemut pitämättä- vielä helpommalla pääsee.

Järkyttäviä nämä luettavat (purkaukset) näistä:O penikat ei osaa käyttäytyä tai sitten moititaan tarjoiluja tms. Liikaa tekemistä/liian vähän tekemistä ja kauhea stressi lahjoista ja lahjomisista, kutsuista, kaverilahjoista, peleistä ja vehkeistä.

Ei hemmetti, mä en ala. Nämä kaverisynttärit jotka ekan kerran meillä järjestetään saavat olla ainoat. Ei mun polla kestä, ei varmana.

Ai kamala. Mä kun olin jo "raivoissani" mun tytön 5-vuotissynttäreillä, joilla vieraat alkoivat tapella lapsen lahjaksi saamista leluista. Kyllä tosissaan huomasi, ketkä osasivat käyttäytyä. Valtaosa oli repimässä poneja sun muita mun kädestä ennen kun olin saanut niitä pahveista irti. Piti komentaa parin metrin päähän odottamaan. Pari tyttöä sanoi nätisti, mitä lelua toivoivat ja istuivat odottamassa. (Se kävi kyllä mielessä, että voi kun eivät jäisi elämässä muiden jyräämässä kun itse odottavat nätisti ja muut sen kun menevät ja ottavat...)

Mitähän tässä on vuosien varrelle synttärikesteillä luvassa? Kyllä mä oikeestan ymmärrän äitejä, jotka ulkoistavat synttärikestit jonnekin hoploppiin tai mäkkiin...

[QUOTE="ööö";22059864]Oliko noi pojan ekat kaverisynttärit ? Lapsellisilta tuntui ilmapallot ym. tuon ikäiselle. Nuo on 4-vuotissynttärikamaa. Tuon ikäiset jo hengailee ja volyymit on katossa, mutta jääkaapille ei mennä omin luvin. Tervetuloa esiteini-ikäisten maailmaan.[/QUOTE]

Hengailevat 8 v. esiteinit kuullostavat kammottavalle... enpä ole vastaaviin vielä törmännyt...

Mä sanoin jo viime vuonna kun neiti täytti 8 vee että nämä olivat sitten viimeiset kaverisynttärit, seuraavalla kerralla eli kun 9 vee, saa kutsua yhden kaverin yökylään ja sitten heille järjesteään jotain kivaa.

Ehkä teilläpäin. Mut en oo kyl tavannu 8v bilettäjiä jotka ei muka voi ilmapalloja pitää ja kakkua tarjota. Ja leikkiä jotain. Ei 8v oo mikään teini joka ei saa olla kuten lapset ovat.

Ai kamala. Mä kun olin jo "raivoissani" mun tytön 5-vuotissynttäreillä, joilla vieraat alkoivat tapella lapsen lahjaksi saamista leluista. Kyllä tosissaan huomasi, ketkä osasivat käyttäytyä. Valtaosa oli repimässä poneja sun muita mun kädestä ennen kun olin saanut niitä pahveista irti. Piti komentaa parin metrin päähän odottamaan. Pari tyttöä sanoi nätisti, mitä lelua toivoivat ja istuivat odottamassa. (Se kävi kyllä mielessä, että voi kun eivät jäisi elämässä muiden jyräämässä kun itse odottavat nätisti ja muut sen kun menevät ja ottavat...)

Mitähän tässä on vuosien varrelle synttärikesteillä luvassa? Kyllä mä oikeestan ymmärrän äitejä, jotka ulkoistavat synttärikestit jonnekin hoploppiin tai mäkkiin...

Niin siinä käy kun osan vieraiden vanhemmista ovat ensin ulkoistaneet kasvatuksen... jonnekin?

[QUOTE="vieras";22060018]Hengailevat 8 v. esiteinit kuullostavat kammottavalle... enpä ole vastaaviin vielä törmännyt...[/QUOTE]

Niinno kaipa normaalit ihmiset pitää 8 vuotiaita lapsina :D

[QUOTE="vieras";22060018]Hengailevat 8 v. esiteinit kuullostavat kammottavalle... enpä ole vastaaviin vielä törmännyt...[/QUOTE]

Vanhemmat joilla on "esiteinejä" lienevät itse ikuisia teinejä. Ei meillä ole näkynyt esiteinin teiniä, vaikka esikoinen 11.

Missä tämä kauhea "meilläpäin" on? :o
Tiedän välttää.
8-vuotiaat esiteinejä? Jos sinä ajattelet noin,
niin ruokit ajatusta ja kyllä se lapsi käyttäytyy sun
perusolettamusten mukaan.
Teillä sitten pällejä vanhempia.
Ps. Mullakin ilmapalloja synttäreillä. Ja sentään 34v.

[QUOTE="ööö";22059929]No täälläpäin 8-10-vuotiaiden synttärit ón "kotibile"-meinikiä. Musiikkia, naposteltavaa, limsaa EI kakkuja, leikkejä, tai niitä ilmapalloja, paitsi jos sisään saa vettä tai niitä saa rikkoa.[/QUOTE]

Harmillista tuommonen. Jokkut lapset ei vaan osaa käyttäytyä, ja helposti tilanne sitten riistäytyy katastrofiksi, jos riehujia on monta!
Mä oon aina ihmetelly, miten meillä on juhlat menneet niin hyvin. Sekä tyttö että poika on saaneet kutsua aina synttäreilleen 10-14 lasta, joten lapsia on ollut paikalla yhteensä 14-18 kun omatkin lasketaan. Meteliä toki on ollut, muttei koskaan riehumista eikä tavaroiden rikkoontumista. Eikä koskaan kukaan ole pyrkinyt hakemaan pöydästä saati kaapista ilman lupaa mitään.
Mä tykkään järjestää juhlia, ja aina on hyvä mieli jäänyt juhlista kaikille osapuolille. Mutta ymmärrän kyllä vallan hyvin, että ap:lle ei varmaankaan järin hyvä mieli jäänyt tosta kokemuksesta. saati synttärisankarille itselleen.

Yhteistyössä