Hoidossa häviää pojan vaatteita... KYLLÄ ÄRSYTTÄÄ!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grrr

Vieras
Oon jo pidemmän aikaa ihmetellyt, kun poika tulee välillä hoidosta "lainavaatteissa" pois. Päällä siis tarhan jotkut ihan iänikuiset varavaatteet, vaikka hoidossa on omat varavaatteet kassissa. Tykkään että lapsella on siistit ja puhtaat vaatteet, ja näin vaatefriikki-äitinä ihania ja kivoja vaatteita on tullut hankittua... mutta nyt ne on tainneet alkaa kelvata jollekin muulle myös.

tiistaina pojalta hävisi huppari, eikä sitä mukamas löytynyt mistään. aiemmin ovat yhdet goretexit vaihtuneet linttaniin kuomiin, hanskoja, pipo, paitoja, parit housut... tää on jo käsittämätöntä!!! ja kaikki vaatteet aina nimikoin juuri tämän takia, mutta eipä sekään ole auttanut löytämään vaatteita takasin :( ja kukaan ei muka tiedä mistään mitään.

onko kellään muulla käynyt näin?

Ole vaan rohkeasti yhteydessä niihin päikkytäteihin ja VAADI kiinnittämään suurempaa huomiota asiaan. Luettele kuinka monet vaatteet jo on kadonneet, tuskimpa ne hoitajat v*ttuilessaan eivät asiasta tiedä.

Ole vaan rohkeasti yhteydessä niihin päikkytäteihin ja VAADI kiinnittämään suurempaa huomiota asiaan. Luettele kuinka monet vaatteet jo on kadonneet, tuskimpa ne hoitajat v*ttuilessaan eivät asiasta tiedä.

Juu, monesti olen kysellyt vaatteiden perään ja ihmetellyt miten ne muka VOI noin vain hävitä, mutta vastaus on vaan, että ei he tiedä. sitäkin ihmettelen, että mihin ne vaatteet voi muka kadota jos hoitajat vaihtaa tälle parivuotiaalle vaatteet tarhan rytkyihin vahingon sattuessa... varavaatteet on kassissa, mutta niihin ei kosketa vaan päälle laitetaan tarhan vaatteita ja alkuperäset häviää. Oon sanonu, että laittakaa vaan vaikka märkänä ne vaatteet muovipussiin pojan lokeroon, mutta harvoin näin on käynyt... ja nuo kengät on kyllä ihan huippu juttu! miten parivuotias voi hävittää omat kenkänsä jonnekki?!?!

No onpa törkeetä. Joku ilmeisesti tosiaan niitä vie siellä :O
Eikö päiväkoti ole mitenkään korvausvelvollinen sitten jos vaatteita häviää runsaamminkin?
Kai niillä nyt joku vastuu pitäisi olla :O
Ymmärrän jonkun toinen hanska tai sukan katoaminen, mutta jos vaatteita katoaa runsaasti niin...huh...

Höh! Todellakin törkeää! Älä pue lapselle enää "hienoja" vaatteita tarhaan, vaan niitä vähemmän mieluisia. Minusta on outoa, että jo noin paljon häviää! En ihmettele, jos pari pipoa ja hanskat vuoden aikana ehkä vielä katoaa, mutta kyllä alan ihmettelemään, jos jo noin paljon katoaa! Kysele muilta vanhemmilta, että onko heiltä paljon kadonnut. Siis jos jokaiselta lapselta katoaa noin paljon vaatteita, niin niitähän pitäisi pyöriä siellä tarhassa ihan järjetön määrä! :/

Eikö linttanissa kuomissa ole nimeä jonka perusteella kengät olis helppo jäljittää. Tosin voihan tuossakin olla ihan inhimillinen erehdys käynnyt, etä teidän kengät onkin laitettu vahingossa jollekin taaperolle, joka ei itse osaa sanoa niiden olevan väärät. Kenkiä ei näy eteisessä aamulla eikä iltapäivällä, kun haet lastasi?
Vaatteetkin voivat mennä väärään lokeroon, mutta en ymmärrä miksi tilalle puetaan päiväkodin varavaatteita, jos teillä omiakin varattuna lokerossa. Manitsisin asiasta itse hoitopaikassa ja varmaan vahtaisin ne vaatteet jo hoitajien silmien edessä omiin vaatteisiin.
Meilläkin on joskus ollut tyyliin päiväkodin sukat jalassa ja olin aivan kauhuissani, koska lapsen repuun varasin aina useammat sukat ym vaihtovaatteiksi. Onneksi nuo ajat on hetkeksi ohi ja ollaan poissa pväkoti ympyröistä vielä muutama vuosi.

[QUOTE="Outoa";22138767]Eikö linttanissa kuomissa ole nimeä jonka perusteella kengät olis helppo jäljittää. Tosin voihan tuossakin olla ihan inhimillinen erehdys käynnyt, etä teidän kengät onkin laitettu vahingossa jollekin taaperolle, joka ei itse osaa sanoa niiden olevan väärät. Kenkiä ei näy eteisessä aamulla eikä iltapäivällä, kun haet lastasi?
Vaatteetkin voivat mennä väärään lokeroon, mutta en ymmärrä miksi tilalle puetaan päiväkodin varavaatteita, jos teillä omiakin varattuna lokerossa. Manitsisin asiasta itse hoitopaikassa ja varmaan vahtaisin ne vaatteet jo hoitajien silmien edessä omiin vaatteisiin.
Meilläkin on joskus ollut tyyliin päiväkodin sukat jalassa ja olin aivan kauhuissani, koska lapsen repuun varasin aina useammat sukat ym vaihtovaatteiksi. Onneksi nuo ajat on hetkeksi ohi ja ollaan poissa pväkoti ympyröistä vielä muutama vuosi.[/QUOTE]

No eiköhän sen lapsen vanhemmat tajua lapsellaan olevan väärät kengät, jos yhtäkkiä onkin jalassa uudet goretexit?! :D Luulisi, että jokainen vähänkin ajatteleva vanhempit tajuaisi palauttaa jonkun toisen kengät takaisin tarhaan, vain ihanko oikeasti sinä et näin tekisi?

[QUOTE="Outoa";22138767]Eikö linttanissa kuomissa ole nimeä jonka perusteella kengät olis helppo jäljittää. Tosin voihan tuossakin olla ihan inhimillinen erehdys käynnyt, etä teidän kengät onkin laitettu vahingossa jollekin taaperolle, joka ei itse osaa sanoa niiden olevan väärät. Kenkiä ei näy eteisessä aamulla eikä iltapäivällä, kun haet lastasi?
Meilläkin on joskus ollut tyyliin päiväkodin sukat jalassa ja olin aivan kauhuissani, koska lapsen repuun varasin aina useammat sukat ym vaihtovaatteiksi. Onneksi nuo ajat on hetkeksi ohi ja ollaan poissa pväkoti ympyröistä vielä muutama vuosi.[/QUOTE]

Pakko sanoa että tuo kauhistuminen päiväkodin sukista sai kyllä hymyn kasvoille. :D
Ainahan sitä pitäisi ensisijaisesti katsoa sinne lapsen omaan reppuun/lokeroon,olisiko siellä sopivaa vaihtovaatetta mutta eikai se nyt niin kamalaa ole jos lapselle on sattunut päiväkodin sukat.
Onhan voinut hyvinkin olla joku sekaannus tai muuten vain kiireinen tilanne, itse kun olin päiväkodissa töissä niin kyllähän se varsinkin pienten puolella oli välillä aika kaoottista..

No eiköhän sen lapsen vanhemmat tajua lapsellaan olevan väärät kengät, jos yhtäkkiä onkin jalassa uudet goretexit?! :D Luulisi, että jokainen vähänkin ajatteleva vanhempit tajuaisi palauttaa jonkun toisen kengät takaisin tarhaan, vain ihanko oikeasti sinä et näin tekisi?

Jos äiti vaatettaa lapsen, niin luuletteko että isät aina tietää mitä lapsella PITÄISI olla päällä? Juu, ei tiedä. Ei tiedä minunkaan mieheni, mitä kaikkia vaatteita lapselta löytyy. Mutta yleensä jossain välissä luulisi kellojen soivan.

Mä elän onnellisessa auvolassa - en usko että yhtäkään vaatetta on kadonnut. Ei halpisvaatteita, ei merkkivaatteita, ei mitään. Jos jotain on, niin se on korkeintaan hansikas, joita olen kasan päiväkotiin kantanut ja itsekään en muista miten paljon meillä niitä on. Kokemusta kolmesta päiväkotivuodesta. Nyt jälkikasvu varmaan alkaa osata sanoa, jos väärän lapsen vaatteita tarjotaan päälle.

Yksi pikkuauto oli kateissa useamman viikon. Mä taisin laittaa siitä lapun ilmoitustaululle ja pian tuli takaisin.

Kyllä se vaan ikävä kyllä on niin että kun toiset vanhemmat vahingossa ovat vaihdossa saaneet paremmat kengät tms niin ei ne koskaan takaisin tule.....No onneksi nuo päikkäri ajat on meidän kohdalta ohi on sen verran isommat muksut jo.

No onpa törkeetä. Joku ilmeisesti tosiaan niitä vie siellä :O
Eikö päiväkoti ole mitenkään korvausvelvollinen sitten jos vaatteita häviää runsaamminkin?
Kai niillä nyt joku vastuu pitäisi olla :O
Ymmärrän jonkun toinen hanska tai sukan katoaminen, mutta jos vaatteita katoaa runsaasti niin...huh...

Ainakaan meillä päiväkodit eivät korvaa kadonneita vaatteita. Samoin lelut... ovat vanhempien vastuulla.

Yhden tapauksen tiedän missä pk on korvannut haalarin.
Lapsi oli laskenut päiväkodissa liukumäestä, jossa oli naula törröttänyt. Ja haalari oli selästä auki. Lapselle ei ollut onneksi käynyt mitään. Liukumäet... pitäisi tarkistaa säännöllisesti ja niissä olevat puutteet korjata heti.

Mitäs pk sille voi jos esim toiset vanhemmat nappaavat vaatteen lattialta ja laittavat kassiin. Monella lapsella saattaa olla kotona samanlaisia vaatteita. Vanhemmat kun käyvät henkkamaukassa... ostoksilla.

Ainakaan meillä päiväkodit eivät korvaa kadonneita vaatteita. Samoin lelut... ovat vanhempien vastuulla.

Yhden tapauksen tiedän missä pk on korvannut haalarin.
Lapsi oli laskenut päiväkodissa liukumäestä, jossa oli naula törröttänyt. Ja haalari oli selästä auki. Lapselle ei ollut onneksi käynyt mitään. Liukumäet... pitäisi tarkistaa säännöllisesti ja niissä olevat puutteet korjata heti.

Mitäs pk sille voi jos esim toiset vanhemmat nappaavat vaatteen lattialta ja laittavat kassiin. Monella lapsella saattaa olla kotona samanlaisia vaatteita. Vanhemmat kun käyvät henkkamaukassa... ostoksilla.

Meillä korvattiin kerran upouudet Reimatecin rukkaset, kun hävisivät ekana päivänä, niistä oli onneksi aamulla juttua hoitajan kanssa. Kaupunki korvasi. Rukkaset "löytyivät" muutaman kk:n kuluttua repaleisina meidän omasta lokerosta (niissä oli nimi) eli jollekin olivat kelvanneet kunnes hajosivat :D

On typerää olettaa, että vaate pelkästään vahingossa häviää päiväkodissa, merkkitavaraa lähtee huutikseen ja kirpparille, ei tarvita kuin yksi varas joukkoon...

Aika paska juttu! Taitaa joku pölliä vaatteita ihan tarkotuksella. Ei oo meiltä hävinny kun jotain pientä ja kerran kyllä otti aivoon kun uusi Stiga vaihtui paljon vanhempaan samanlaiseen. Oma syy kun ei oltu Stigaan nimeä laitettu. Päiväkodissa sanottiin ettei mahda mitään kun kerta ei sitä nimeä ollu. Monesti on joutunut oman lapsen lokerosta laittamaan pois toisten lasten vaatteita ja mieshän se on kotiinkin asti sitten niitä hiilannu ja sitten on joutunu niitä takas kantamaan. Minun mies ei ainakaan ollenkaan tunnista lasten vaatteita.

Yhteistyössä