?
--
Vieras
Niin ja lisään vielä, että olen miehelleni sanonut, että jos alan puhua paluusta kyseiseen uskoon, niin vie hoitoon!!!!! 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ajatteletteko te koskaan, että mitä jos kuitenkin se usko oli se oikea? Uskotteko Jumalaan enää ollenkaan, kyseenalaistatteko koko Jumalan vai vain lestadiolaisuuden?
Mä en oo (vielä?) ex-vl mutta pohtinut olen kauan. En vaan uskalla. Mua ei pelota yhtään se miten muut siihen suhtautuu, pelkään vaan, että joudun koko elämän pelkäämään mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.
Täällä myös yksi ex-vl.
Lapsuus meni niissä piireissä, osa nuoruutta, sitten se riitti. Ahdistus kävi niin suureksi, heidän piirinsä olivat "syyttävät", koska kotiväestäni kaikki ei kyseiseen lahkoon kuuluneet, joten "paremmat" vl pitivät meidän perhettä ns. huonompana, koska osa oli jo uskonsa kieltänyt.
Roikuin niissä piireissä viimeiset vuodet vähän kuin pakosta, en uskaltanut uskoani kieltää, mutta sisälläni olin uskoni jo vuosia sitten kieltänyt. Mutta nyt olen kotipaikkani vl-piireissä "leimattu" ihminen, koska en heihin enää halua kuulua. Onneksi asun kaukana kyseisestä paikkakunnasta, pikku pohjois-pohjanmaan kunta - ahdasmielinen seutu - en ikinä, enkä koskaan missään tilanteessa sinne enää palais...
Nyt olen naimisissa miehen kanssa, jonka suvussakaan ei ole vl yhtään. JESSS!
Ja onnekseni vanhempanikin ovat uskon kieltäneet, ja sen myötä perheemme on lähentynyt huomattavasti!Nyt olemme onnellisia, ilman pakottavaa, kahlitsevaa ja ahdistavaa uskontoa!
Mä en oo (vielä?) ex-vl mutta pohtinut olen kauan. En vaan uskalla. Mua ei pelota yhtään se miten muut siihen suhtautuu, pelkään vaan, että joudun koko elämän pelkäämään mitä tapahtuu kuoleman jälkeen.
Alkuperäinen kirjoittaja tuo äskeinen;21906313:Mitä pelkään tai mistä pelkosi johtuu? Onko sinut "peloteltu" seurakunnassa, että jos et ole vl, et pelastu?
Voin kertoa ihan näin tavismaallikkouskovaisena, että vanskut eivät ole ainoita, jotka pelastuvat. Jo ihan siitä syystä, että maailmassa on n. 5 miljardia ihmistä, niin on jotenkin vaikea uskoa, että Jumala loisi tällaisen ihmiskunnan ja pelastasi niin pienen osan ihmisistä... eikä yhtään ihmistä olisi pelastunut ennen vanskuseurakuntien muodostumista... =)
Se, mikä pelastaa sinut helvetiltä on minun käsityksen mukaan sinun oma hyvyytesi ja omat tekosi, kuinka elämäsi elät. Uskon, että se riittää. Itsellä on vielä usko Jumalaan ja Jeesukseen tuossa mukana. Mutta en usko, että kaikki maailman hindut, muslimit, buddhalaiset ja juutalaiset olis väärässä... Siksi ennemminkin uskon tuohon, että omien tekojensa mukaan pääsee joko taivaaseen tai helvettiin.
Merijärvi? Pyhäjoki? Oulunsalo? =)
onnittelut!
Ei, vaan vielä pohjosemmas![]()
Ihan täältä sivusta heitän pari kysymystä. Ajatteletteko te koskaan, että mitä jos kuitenkin se usko oli se oikea? Uskotteko Jumalaan enää ollenkaan, kyseenalaistatteko koko Jumalan vai vain lestadiolaisuuden?
Jokaisen on ne pohdinnat käytävä itse läpi. tärkeintä onkin ratkaisujen OMAKOHTAISUUS ja aitous. Terho Pursiainen on kirjoittanut hirmusen viisasti siitä miten se tuhoaa ihmisen kkuolemattoman sielun jos menee vain toisten mukaan mukautuen eikä ratkaise asioita ja kantaansa aidosti just niin kuin itse kokee ja tuntee. Joukkosiuisuus on se mikä on varsinaisesti syntiä... sillä silloin ihmisestä kasvaa epärehellinen omalle sielulleen.
Itte sain paljon pureksittavaa ja oivalluksia Pursiaisen ajatuksista:
Kuolemansynnit 3: onko rauhanyhdistys addiktatuuri?
Ei tulis mieleenkään pelätä sellaista, mitä ei ole eolemassakaan! Ne on ihmisen keksimiä juttuja ja siinäpä se saattaa vilahtaa koko elämä elämättä:-(
"Sybti on väärässä uomassa virtaavaa energiaa" - augustinus -