iho alkoi kukkia kun vaihdoin ihonhoito tuotteet. miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttäviä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttäviä

Vieras
olen ennen käyttänyt kuivanihon tuotteita, nyt sitten sanottiin että minulla pintakuiva sekaiho. vaihdoin kuukausi sitten sekaihon puhdistusaineeseen ja voiteeseen. nyt sitten tullut finnejä hirveästi, nytkin nenän vieressä todella kipeä finni, ei paljon kärsi suuta liikutella kun sattuu.
eli onko minulla kuitenkin väärät ihonhoito tuotteet vei mistä nää näpyt johtuu...

Vaikuttaisi siltä... tai sitten ko. tuotteissa on joku aineosa joka aiheuttaa reaktion. Kannattaa kokeilla jotain toista merkkiä tai sitten palata vanhoihin tuttuihin tuotteisiin..

[QUOTE="vieras";22219433]Vaikuttaisi siltä... tai sitten ko. tuotteissa on joku aineosa joka aiheuttaa reaktion. Kannattaa kokeilla jotain toista merkkiä tai sitten palata vanhoihin tuttuihin tuotteisiin..[/QUOTE]

onko minulla sitten kuitenkin kuiva iho eikä sekaiho? joku kosmetologi sanoi joskus et on kosteusköyhä iho, mut eiks se ole sama kuin kuivaiho? nyt sokoksen myyjä sano et mulla ois sekaiho

Alle 20v. kosmetologi teki mulle väärän "diagnoosin". Sanoi että on kuiva iho. Ostin turhaan kuivan ihon tuotteet. Mulla on sekaiho.

Jos näkisin sun ihon niin osaisin sanoa ihotyyppisi. Ilmeisesti käyttämässäsi tuotteessa on jotain mikä ei sovi sulle. Suosittelen alkoholitonta kasvovettä. Osta jonkun muun tuotesarjan tuotteet.

Tuotteet kannattaa valita sen perusteella, mikä iholle sopii. Usein esim. kuivalle iholle tarkoitettu kasvovesi sopii paremmin rasvaiselle iholle kuin oman ihotyypin kasvovesi.

Tuotteiden koostumukset eivät ole millään taikaresepteillä tehtyjä, vaan aika sattumanvaraisia eri merkeillä. Pitää vaan kokeilla ja siten löytää sopivat tuotteet. Vain kosmetologit ja sokosmyyjät pitävät alaansa tarkkana tieteenä :).

[QUOTE="vieras";22225899]Tuotteet kannattaa valita sen perusteella, mikä iholle sopii. Usein esim. kuivalle iholle tarkoitettu kasvovesi sopii paremmin rasvaiselle iholle kuin oman ihotyypin kasvovesi.

Tuotteiden koostumukset eivät ole millään taikaresepteillä tehtyjä, vaan aika sattumanvaraisia eri merkeillä. Pitää vaan kokeilla ja siten löytää sopivat tuotteet. Vain kosmetologit ja sokosmyyjät pitävät alaansa tarkkana tieteenä :).[/QUOTE]

olen käyttäyt apteekin natuvive sarjan tuotteita. Natuvive Aquamineral Moisturising Face Cream voidetta ja kasvovettä ja Avène Gentle Milk Cleanser puhdistus emulsiota. mihin noi sitten kannattaisi vaihtaa?

No noin käy yleensä ihan vaan sikiskin, kun vaihdat tuotteen ja iho reagoi siihen. Mutta nythän se ajaa ne epäpuhtaudet sieltä ihostasi ulos... ;) Kun se on "tehty", niin iho rauhoittuu ja noramlisoituu. Mutta jos se ei viikossa parissa rauhoitu, niin sitten vaihda toiseen. Ja tuotteita kuuluukin välillä vaihtaa.

[QUOTE="vieras";22226819]No noin käy yleensä ihan vaan sikiskin, kun vaihdat tuotteen ja iho reagoi siihen. Mutta nythän se ajaa ne epäpuhtaudet sieltä ihostasi ulos... ;) Kun se on "tehty", niin iho rauhoittuu ja noramlisoituu. Mutta jos se ei viikossa parissa rauhoitu, niin sitten vaihda toiseen. Ja tuotteita kuuluukin välillä vaihtaa.[/QUOTE]

olen kuukauden käyttänyt noita tuotteita, iho "kukkinut" pari viikkoa

olen käyttäyt apteekin natuvive sarjan tuotteita. Natuvive Aquamineral Moisturising Face Cream voidetta ja kasvovettä ja Avène Gentle Milk Cleanser puhdistus emulsiota. mihin noi sitten kannattaisi vaihtaa?
Eli siis näistä alkanut iho kukkimaan vai näitä ennen käyttänyt?. Katsoin kosteusvoiteen incin netistä. Muuten näyttää hyvältä ja kosteuttavalta, mutta sisältää isopropyl myristatea, jota kannattaa vältää jos iho siihen reagoi. Jos ei, niin voi käyttää. On komedogeeninen aine ja jokaisen "vältä näitä, jos sinulla on akne"-listan kärkipäässä, mutta kaikille se ei aiheuta näppyjä. Puhdistusemulsio sisältää parafiinia, mikä on sinänsä ok, jos poistaa sen hyvin iholta esim. kasvovedellä. Mitkä olivat ne tuotteet, joista vaihdoit pois tai jos näitä käytit, niin mitkä tuotteet aiheuttivat näppyjä?

[QUOTE="vieras";22230987]Eli siis näistä alkanut iho kukkimaan vai näitä ennen käyttänyt?. Katsoin kosteusvoiteen incin netistä. Muuten näyttää hyvältä ja kosteuttavalta, mutta sisältää isopropyl myristatea, jota kannattaa vältää jos iho siihen reagoi. Jos ei, niin voi käyttää. On komedogeeninen aine ja jokaisen "vältä näitä, jos sinulla on akne"-listan kärkipäässä, mutta kaikille se ei aiheuta näppyjä. Puhdistusemulsio sisältää parafiinia, mikä on sinänsä ok, jos poistaa sen hyvin iholta esim. kasvovedellä. Mitkä olivat ne tuotteet, joista vaihdoit pois tai jos näitä käytit, niin mitkä tuotteet aiheuttivat näppyjä?[/QUOTE]

käytin aikasemmin natuviven kuivan ihon puhdistusaineita ja kosteusvoiteita

käytin aikasemmin natuviven kuivan ihon puhdistusaineita ja kosteusvoiteita
No sitten se on isopropyl myristate todennäköisesti mikä näppyjä aiheuttaa. Voit vaikka googlettaa aineesta tietoa, jos haluat (isopropyl myristate acne). Todennäköisesti jotkut muut sekaihon tuotteet sitten saattavat sopia eli kyse ei olisikaan välttämättä väärästä ihotyyppiarviosta vaan sopimattomasta tuotteesta. Jättäisin käyttämättä voiteen. Ei iho siihen mitenkään ajan kuluessa totu, jos se tekee finnejä.

Harmi, kun itse en pysty tällä hetkellä suosittelemaan mitään tuotteita, koska olen siirtynyt luonnonkosmetiikan käyttäjäksi. Samat ongelmat senkin kanssa. Vielä ei ole tullut vastaan täysin sopivaa tuotetta, koska monet voiteet ovat näissä kovin rasvaisia. Käyttökokemuksia monista tuotteista löytyy onneksi netin kautta aika mukavasti. Onnea uuden voiteen metsästykseen!

[QUOTE="vieras";22231471]No sitten se on isopropyl myristate todennäköisesti mikä näppyjä aiheuttaa. Voit vaikka googlettaa aineesta tietoa, jos haluat (isopropyl myristate acne). Todennäköisesti jotkut muut sekaihon tuotteet sitten saattavat sopia eli kyse ei olisikaan välttämättä väärästä ihotyyppiarviosta vaan sopimattomasta tuotteesta. Jättäisin käyttämättä voiteen. Ei iho siihen mitenkään ajan kuluessa totu, jos se tekee finnejä.

Harmi, kun itse en pysty tällä hetkellä suosittelemaan mitään tuotteita, koska olen siirtynyt luonnonkosmetiikan käyttäjäksi. Samat ongelmat senkin kanssa. Vielä ei ole tullut vastaan täysin sopivaa tuotetta, koska monet voiteet ovat näissä kovin rasvaisia. Käyttökokemuksia monista tuotteista löytyy onneksi netin kautta aika mukavasti. Onnea uuden voiteen metsästykseen![/QUOTE]
katoin et tuota isopropyl myristatea on kyllä natuviven kuivan ihon puhdistus aineessakin. et ei kai se siitä voi tulla kun kerran sen käytön aikana ei tullut finnejä.

Käyttämässäsi finnejä aiheuttavassa voiteessa on eri raaka-aineet kuin kuivan ihon voiteessa. Kuivan ihon voidetta raaka-aineilta vastaa kevyempänä versiona Natuvive Olive Protect Day Cream (seka- ja normaali-iho), joka voi sopia paremmin. Puhdistusaineen vaihtaisin myös kevyemmäksi.

[QUOTE="vieras";22235503]Käyttämässäsi finnejä aiheuttavassa voiteessa on eri raaka-aineet kuin kuivan ihon voiteessa. Kuivan ihon voidetta raaka-aineilta vastaa kevyempänä versiona Natuvive Olive Protect Day Cream (seka- ja normaali-iho), joka voi sopia paremmin. Puhdistusaineen vaihtaisin myös kevyemmäksi.[/QUOTE]

mihin?

Yhteistyössä