Onkohan tuolla sittenkin asperger!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonon äidin itkuvirsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonon äidin itkuvirsi

Vieras
Tic-oireet ovat nyt laajenneet niin, että iltaisin pitää käydä sen sata kertaa vessassa ja lopulta huipentuu siihen, että meidän on pakko suostua vaippa antamaan tälle. :(
Lapsi on 7-vuotias, eikä ole vuosiin pissannut sänkyyn, mutta nyt tuo väittää että pissattaa jatkuvasti ja pelkää kuollakseen sitä, jos sillä tuleekin pissat. Kas kummaa, ettei se päivällä ravaa pissalla jatkuvasti, oire on vain iltaisin/öisin.
Muita tic-oireita ei enää ole ja lastenlääkäri sanoi tuon pissatuksen olevan tic-oire.

Mitä ihmettä teen? Olen yrittänyt psykologille soittaa, mutta se ei vastaa, lienee lomalla tjt.
Me ei jakseta enää tuon lapsen oikkuja, vaikka se ei niitä ilkeyttään/tahallaan tee. Minua pelottaa! :'(

Voimia ja haleja! Ei aspergerius oo paha asia?

Ei varmaan olekaan, mutta minua pelottaa silti.

Nuo lapsen ''oikkuilut'' on tosi pelottavia, kun itse tunnen itseni niin neuvottomaksi. Ollaan yritetty jutella asiasta ja silti vaan vaatii vaippaa ja ravaa koko ajan vessassa jos ei anneta heti laittaa vaippaa.
Tiedän, ettei asiasta saa nostaa suurta numeroa, mutta tuo lapsi tekee siitä itselleen suuren numeron.
Eilen illalla hoki, että inhoaa itseään, eikä haluaisi elää. :(
Minua pelottaa!

Ei varmaan olekaan, mutta minua pelottaa silti.

Nuo lapsen ''oikkuilut'' on tosi pelottavia, kun itse tunnen itseni niin neuvottomaksi. Ollaan yritetty jutella asiasta ja silti vaan vaatii vaippaa ja ravaa koko ajan vessassa jos ei anneta heti laittaa vaippaa.
Tiedän, ettei asiasta saa nostaa suurta numeroa, mutta tuo lapsi tekee siitä itselleen suuren numeron.
Eilen illalla hoki, että inhoaa itseään, eikä haluaisi elää. :(
Minua pelottaa!

SUN täytyy nyt olla vahva, eli SÄ tarvit keskusteluapua että sä osaat olla vahvana sun lapselle joka tarvii nyt vahvaa henkistä apua. Se ei auta tippakaan, että sua pelottaa, tai sä häpeät, tai sä suutut sille pienelle lapselle.

Onko lapsella koulussa asiat hyvin?? Onko kiusattu? Se vois oireilla nyt näin sitten.

SUN täytyy nyt olla vahva, eli SÄ tarvit keskusteluapua että sä osaat olla vahvana sun lapselle joka tarvii nyt vahvaa henkistä apua. Se ei auta tippakaan, että sua pelottaa, tai sä häpeät, tai sä suutut sille pienelle lapselle.

Onko lapsella koulussa asiat hyvin?? Onko kiusattu? Se vois oireilla nyt näin sitten.

Koulussa häiriköi tunneilla. :( Ei ole kuulemma kiusattu, kun lapselta itseltä kysyy ja opettajan kanssakin ollaan keskusteltu asiasta puhelimitse ja kasvokkain.

Itselläkin asiat aivan huonosti. Meillä on koko perheellä mennyt pelkkää alamäkeä koko vuoden ajan. Pakkohan senkin on vaikuttaa lapsiimme. Mutta että tuo haluaisi kuolla, on jo aivan uutta ja siksi minua pelottaakin. Kun itse on ihan takki tyhjä ja pitäisi vielä jotenkin setviä tuon lapsen asiat. Eli uhka sitten siitäkin, että lapsi otetaan huostaan. :(

Meillä tulee tuota iltapissillä ravaamista silloin kun hänellä on asiat vähän päivällä unohtuneet ja sitten hän nukkumaan mennessä yrittää skarpata. Kuolemajutut tulee silloin, kun tuntee itsensä epäonnistuneeksi, kun on tullut jatkuvasti naputettua samoista asioista.
Älä koska sano hänelle että "sinä aina jätät tuon tekemättä, sinä et koskaan muista sitä...". Joko kysy että onko hän tehnyt jo tai milloin hän tekee jonkin. Herättele aina välillä tähän todellisuuteen.

Yhteistyössä