Koira näykkäisi lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minähänvaroitin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minähänvaroitin

Vieras
Meillä oli veljeni vaimo ja sen lapsi kylässä, joka halusi silittää koiria. Meillä oli siis yksi koira laitettu kodinhoitohuoneeseen ja portti eteen ja kaksi oli lastenhuoneessa ja portti edessä. Sanoin että sitä koiraa mikä on kodinhoitohuoneessa ei saa silittää eli älä mene sen lähelle, muita saat kyllä silittää. Sanoin vielä koiran nimenkin. Lapsi tietää kyllä koiran nimen ja missä on kodinhoitohuone. Silti meni ja silitti. Koira sitten näykkäisi, tiesin että se näykkäisee ja sen takia sanoinkin että sitä ei saa silittää. Lapsi tuli itkien äitinsä syliin ja siinä sitten sain syytökset niskaani. Luulisi että 7v lapsi kuitenkin uskoo jos sanotaan..

Aha.

Meidän näykkivä koira on siirretty oventaa lapsivieraiden tullessa meille, sillä portti ei tosiaan niitä puremisia estä. Mun mielestä näin on kaikille osapuolille parempi.

No eipä se pääse puremaan jos kukaan ei tunge kättä siitä portista.

Niin, mutta miksi jättää se mahdollisuus? Siinä kun ihan oikeasti voi käydä melko pahasti. Jos koira olisikin purrut ihan kunnolla ja lapsella olisi kädessä lääkärin hoitoa vaativat jäljet, ei varmaan siinä kohtaa enää ketään naurattaisi?

Ja jos ap:n koiraa yritetään totuttaa lapsiin, niin silloin on ensiarvoisen tärkeää ettei koira joudu tilanteisiin jossa se kokee että sen pitää napata kiinni. Vain hyvien kokemusten kautta koira saadaan mahdollisesti vielä tottumaan lapsiin ja nyt koira siis on saanut taas valitettavan huonon kokemuksen.

Koira oli mun mielestäni asianmukaisesti eristetty ja lapsi kyllin vanha tajuamaan sanan "ei". Tuossa ei olisi pitänyt olla mitään ongelmaa. Koska mun lapseni on jotenkin kuuro sanalle "ei", tässä tapauksessa mä olisin vielä itse pitänyt lastani silmällä, että pysyy kaukana kodinhoitohuoneesta. Varsinkin kun sinne kodinhoitohuoneeseen ei nyt yleensäkään pitäisi vierailla mitään asiaa olla. Ja jos kerran niitä kahta muuta sai silittää, niin miksi piti mennä vielä koskemaan siihen kolmanteen? Koiran vika tämä ei ollut, eikä sinunkaan. Jos ei kerran usko hyvällä, niin ehkä sitten pahalla.

Koira oli mun mielestäni asianmukaisesti eristetty ja lapsi kyllin vanha tajuamaan sanan "ei". Tuossa ei olisi pitänyt olla mitään ongelmaa. Koska mun lapseni on jotenkin kuuro sanalle "ei", tässä tapauksessa mä olisin vielä itse pitänyt lastani silmällä, että pysyy kaukana kodinhoitohuoneesta. Varsinkin kun sinne kodinhoitohuoneeseen ei nyt yleensäkään pitäisi vierailla mitään asiaa olla. Ja jos kerran niitä kahta muuta sai silittää, niin miksi piti mennä vielä koskemaan siihen kolmanteen? Koiran vika tämä ei ollut, eikä sinunkaan. Jos ei kerran usko hyvällä, niin ehkä sitten pahalla.

Jep, tätä on hyvä peesiä. Kyllä 7v pitäisi ymmärtää yksinkertaisia sääntöjä ja neuvoja. Mun lapset eivät ole ikinä menneet vieraisiin koiriin koskemaan, mutta syynä varmaan se että meillä on aina kotona ollut koiria joten ne ei ole mitään niin ihmeellistä.

Lopetettavaksi tommoset koirat jotka puree. Ennenpitkää sattuu vielä jotain pahempaa.

Varmaan sattuu tommoiselle lapselle, joka ei selkeää puhetta usko, pahasti vielä monta kertaa muutenkin vaikka kaikki koirat eliminoitaisiin maailmasta. Etenkin jos äitinsä oikein vielä lietsoo tuota käytöstä hyvittelemällä ja syyttämällä ihmistä, jota lapsi ei uskonut.

Ei kertakaikkiaan mee mun päähän että miks pitää pitää vaarallista koiraa kotona.. onko se rakki tärkeämpi kuin oman lapsen terveys?? Ihan hullua hommaa!

Jo ennen kun meille tuli koira, lapsi opetettiin siihen, että vieraisiin koiriin ei kosketa lainkaan ja tuttuihin koiriin vain jos on lupa. Ja sama pätee edelleen, vaikka meillä nyt on tosiaan koira ihan omastakin takaa. Samoin mä en päästä lapsia silittämään meidän koiria, jos ne tulee riehuen ja remuten vastaan. Meillä on kiltti koira, mutta menee helposti mukaan siihen remuamiseen ja saattaa ruveta näykkimään, kun luulee sen kuuluvan leikkiin.

Mutta ihmeen rohkeasti ihmiset antaa lastensa lähestyä koiraa, vaikka pieni koira onkin. Kerrankin käveltiin puistossa ja sieltä taapersi vastaan joku n. puolitoistavuotias lapsi. Yhtäkkiä se nappula alkaa juosta suoraan kohti ja hokee hauvaa. Ja mitä tekee äiti.... "Voi, onpa siellä söpö pieni koira, meneekö matti vähän paijaamaan hauvaa!" Mä nostin koiran syliin ja siirryin eteenpäin. Äiti katsoi vähän pitkään, muttei sanonut mitään. Ensinnäkin mitä jos se nappula olisikin vaikkapa ottanut turkista kiinni? Meidän koira olisi reagoinut siihen murinalla ja mahdollisesti näykkäisyllä, riippuen siitä miten paljon sattui. Mua olisi varmaan kiitelty sen jälkeen, kun annoin Matin vähän paijata hauvaa.

Ymmärtääkseni ap:n omilla lapsilla ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa koiran kanssa, koska he uskovat puhetta ja antavat koiran olla rauhassa?

Kilteinkin koira voi näykkäistä lasta, jos sitä tarpeeksi kiusaa. Siis semmoinenkin, joka ei ikinä olisi mitään kellekään ennen tehnyt. Jos asenne on se, että lasten on saatava tehdä koirille ihan mitä tahtovat eikä sitä saa rajoittaa mitenkään, niin ei sitten perheeseen voi kyllä ottaa yhtään mitään koiraa tai muutakaan lemmikkiä.

[QUOTE="vieras";22349138]Ymmärtääkseni ap:n omilla lapsilla ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa koiran kanssa, koska he uskovat puhetta ja antavat koiran olla rauhassa?

Kilteinkin koira voi näykkäistä lasta, jos sitä tarpeeksi kiusaa. Siis semmoinenkin, joka ei ikinä olisi mitään kellekään ennen tehnyt. Jos asenne on se, että lasten on saatava tehdä koirille ihan mitä tahtovat eikä sitä saa rajoittaa mitenkään, niin ei sitten perheeseen voi kyllä ottaa yhtään mitään koiraa tai muutakaan lemmikkiä.[/QUOTE]

Näin, eikä edes mennä kyläilemään sellaiseen perheeseen missä on lemmikkejä.

Vaikka oman perheen lapset ei koiralle tekis mitään, eikä koira heitä pure, tollanen koira jolla on tuollainen tausta, on kumminkin riski. Tottakai lapsen pitää uskoa kun sanotaan ettei koiraan saa koskea. Mutta musta on vähän järjetöntä pitää koiraa joka on ennenkin ollut lapsia kohtaan aggressiivinen..

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä..;22349100:
Ei kertakaikkiaan mee mun päähän että miks pitää pitää vaarallista koiraa kotona.. onko se rakki tärkeämpi kuin oman lapsen terveys?? Ihan hullua hommaa!

Äärimmäisen harvoin ns ongelmakoirassa itsessään on vikaa, vika löytyy hihnan toisesta päästä. Joka ikinen koira voidaan luokitella vaaralliseksi, kaikki voivat purra ja satuttaa pahasti. Ymmärrän ihan hyvin miksi ap on ottanut tuon koiran, helppoa ei varmasti ole ollut eikä tule olemaan, mutta veikkaisin että näkemällä vaivaa ko. koirasta saa hyvän perheenjäsenen. Pahimmillaan koira voi tappaa, parhaimmillaan siitä erityisesti lapsi saa kasvukumppanin ja ystävän.

Yhteistyössä