Mies flippasi tänään ihan kunnolla. En tiedä mitä tekisin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittaja

Vieras
Riitannuimme miehen kanssa, koska hän oli eilen ryyppäämässä kavereiden kanssa ja alunperin lupasi, että käy kaverin luona ottamassa muutaman oluen. Tänään makasi krapulassa sitten kolmeen asti. Lapsille tämä oli tietysti suuri pettymys, koska olivat odottaneet isänpäivää kovasti.

No mies sitten suuttui minulle ihan kunnolla, koska ei jaksanut kuunnella kuulemma valitustani. Haukkui minua mm. kusipääksi, haistatti vittua jne. Huusi täydellä teholla lasten ollessa paikalla. Lapset itkivät ja pyysin rauhallisesti miestä lopettamaan. Mies huusi vain enemmän "pidä sinä turpasi kiinni, vittu nyt se turpa kiinni saatana" Yhdessä välillä oli nyrkki pystyssä ja totesi, että "vittu tekis mieli...." Eli halusi lyödä minua.

Lähdin lasten kanssa serkkuni luokse ja illalla kun tulin kotiin, niin mies ei halua puhua aiheesta eikä hänellä ole mitään anteekspyydettävää.

Mitä tekisit tässä tilanteessa?

:o

No vakavasti miehen kanssa puhuisin ja selvittäisin mistä vtusta moinen johtuu? Eikö mies arvosta sua kun tolleen voi rääkyä sulle. Tekisin erittäin selväksi ettei ainakaan lasten kuullen tollasta puhuta/huudeta.

Ja miettisin eroanko koko paskasta, koska mä en ainakaan ansaitse tollasta kuraa niskaan...

Tuollanen mulkku ei ansaitse sinua ja lapsia. Vai että jonkun kännikalan takia pitäs varoa sanojaan, tai saattaa jopa tulla turpaa? Just joo. Jos uskallat, niin jätä se, mutta ethän sä uskalla.

Lapsetko ei osaa viedä kakku kahveja iskälle sänkyyn? Ei se ainakaan sinun moittimisesi ja kotkotus paranna sitä asiaa, pyydä anteeksi mieheltäsi ja yritä hyvittää oma vittumaisuutesi jotenkin.

olisit jääny serkkusi luo pidemmäksi aikaa?ehkä miehesi olis jossain vaiheessa havahtunut ajattelemaan tekoja..siis ei sitä ryyppäämistä vaan sitä,miten sulle huuti ja uhkaili käsiksi käymisellä..

o.o

No sanoisin miehelle että nyt suhde kuntoon ja alkaa vähän tsemppaamaan tai lähtee livettiin. Ei lasten kuulu tuollaista nähdä. Siis ok kaikki riitelee, mutta se miten riidellään lasten edessä ja milloin rauhoitutaan on se tärkeä juttu. Ei meillä vaikka lapset koskaan itke riidassa koska pidetään homma hanskassa ja lapsilla ei ole tarvetta pelätä mitään. Tietenkin vältetään riitelyä lasten edessä, mutta ihmisiä me kaikki ollaan.
Muutenkin jos ei osaa ajoittaa omia juomisiaan muualle kuin ennen tärkeää perhepäivää niin olisi aihetta katsoa vähän peiliin tolla miehellä.

Sori, mutta musta toi on väärin sua ja lapsia kohtaan ja musta sun miehelläsi olisi paikka katsoa peiliin. Ja pyytää anteeksi.

Riitannuimme miehen kanssa, koska hän oli eilen ryyppäämässä kavereiden kanssa ja alunperin lupasi, että käy kaverin luona ottamassa muutaman oluen. Tänään makasi krapulassa sitten kolmeen asti. Lapsille tämä oli tietysti suuri pettymys, koska olivat odottaneet isänpäivää kovasti.

No mies sitten suuttui minulle ihan kunnolla, koska ei jaksanut kuunnella kuulemma valitustani. Haukkui minua mm. kusipääksi, haistatti vittua jne. Huusi täydellä teholla lasten ollessa paikalla. Lapset itkivät ja pyysin rauhallisesti miestä lopettamaan. Mies huusi vain enemmän "pidä sinä turpasi kiinni, vittu nyt se turpa kiinni saatana" Yhdessä välillä oli nyrkki pystyssä ja totesi, että "vittu tekis mieli...." Eli halusi lyödä minua.

Lähdin lasten kanssa serkkuni luokse ja illalla kun tulin kotiin, niin mies ei halua puhua aiheesta eikä hänellä ole mitään anteekspyydettävää.

Mitä tekisit tässä tilanteessa?

Kukaan ei jaksa tollaasta marisija-akkaa!

Lapsetko ei osaa viedä kakku kahveja iskälle sänkyyn? Ei se ainakaan sinun moittimisesi ja kotkotus paranna sitä asiaa, pyydä anteeksi mieheltäsi ja yritä hyvittää oma vittumaisuutesi jotenkin.

Juurikin näin.

Toki on miehessä vikaa, mutta niin on aloittajassakin. Kuka on niin vatipää, että jatkaa krapulaisen miehen provosointia lasten edessä?

en katselisi päivääkään miestä, joka ei ole yhtä vastuullinen aikuine kuin minä. Eli tekee puolet lastenhoidosta ja kotitöistä eik ole illalla juomassa, paitsi jos on yhdeessä sovittu että se sopii.

käyttäytyykö se aina tolla tavalla kun teillä tulee riitaa? kuulostaa tosi ikävältä että se on pilannu lapsilta isänpäivän ja pelästyttäny ne vielä noin. ja väkivallalla uhkailu on jo niin alhaista että sinuna sanoisin et kerran kun vielä kuulen tollasta ni erosta ei tarvii edes keskustella enää...sit kun pääsette juttelee ilman että lapset on paikalla teet sille selväks että lasten nähden ei huudeta enää koskaan ja muutenkin kerrot että mitä sen käytös on kenellekkin aiheuttanut. jos se ei tosiaan pyydä anteeks niin mä alkaisin miettii että haluanko elää elämääni tollasen kusipään kanssa.

Miksi miehesi ei olisi saanut isänpäivänä olla ihan rauhassa? Lapsrt olisi voinut antaa lhjat ym kun isä olisi noussut ylös. Ihan olisi riittänyt selitys,että kun on isönpäivä niin annetaan isän nukkua pitkään tänään. En ymmärrä tuota sinun motkotustasi mihellesi. Ymmärrän kyllä sen miksi miehesi lähti ryyppäämään.

Miksi sitten valitit? Eihän se krapulassa ole kiva kuunnella marisevaa akkaa.. Ja vielä jatkanut valittamistasi kun on kertaalleen pyytänyt lopettamaan. Olisit ollut vaan hiljaa ja antanut toisen potea. Kyllä itelläkin menee hermot jos ei saa krapulaansa rauhassa kärsiä.

Yritän huomenna vielä puhua miehen kanssa. Jos on edelleenkin sitä mieltä, että ei tarvitse pyytää anteeksi tai asiasta ei tarvitse puhua, niin lähden lasten kanssa pois.

Tämä oli ensimmäinen tuollainen kohtaus, enkä jää odottelemaan seuraavaa.

Te keiden mielestä ap on "marisija-akka",...teillä taitaa tuo ukon ryyppääminen olla ihan tavallista arkea ja haukutte ap:tä koska itse ette enää jaksa marista...eihän tommonen ryyppääminen mitenkään normaalia ole. Juhlia voi mutta kyllä aina voi miettiä mihin ajoittaa retkensä...ei sitä kaljaa kukaan tarvitsemalla tarvi muut kun juopot...

Minä en valittanut miehelle! Hänen mielestään se on valittamista, kun sanoin, että lapset olivat pettyneitä ja olisivat halunneet aamulla isän kanssa ja tehdä jotain mukavaa.

Kaikki tuntuu aina neuvovan, että lähtekää lasten kanssa pois. Prkl äidin ja lapsien kuulu kodistaan mihinkään lähteä! Väärin oli alunperin että lähditte edes serkkusi luo! Miehen tuossa tilanteessa kuuluu häipyä selvittelemään krapulaansa. Ja tulla HYVIN nöyränä takaisin.

Ylilyöntejä sattuu mutta anteeksi pitää pyytää ja virheistä oppia. Luojan lykky oma mies ei harrasta tenutusta. Mä en montaa kertaa katsois tuollaista läpi sormien.

Tsemppiä ap tilanteeseen! :hug:

Mulle ei huudettais noin. Jotain on pielessä, miehellä on nyt muutakin kun krapula. Mua ei uhiteltas väkivallalla. Mieti oikeesti haluatko jatkaa tollasen kanssa, seuraavan kerran voi vaikka lyödä.

[QUOTE="väsy";22455749]Te keiden mielestä ap on "marisija-akka",...teillä taitaa tuo ukon ryyppääminen olla ihan tavallista arkea ja haukutte ap:tä koska itse ette enää jaksa marista...eihän tommonen ryyppääminen mitenkään normaalia ole. Juhlia voi mutta kyllä aina voi miettiä mihin ajoittaa retkensä...ei sitä kaljaa kukaan tarvitsemalla tarvi muut kun juopot...[/QUOTE]

Mun mieheni ei juo juuri koskaan. Jos mieheni olis päättänyt isänpäivän aattona tavoilleen vastaisesti ilman ennakkoilmoitusta vetäistä lärvit, niin ei se ei olisi haitannut millään lailla. Suhde minuun kun ei ole tehnyt miehestä mitään itsemääräämisoikeudetonta vankia, jolla ei ole enää mitään oikeutta spontaaneiden ideoiden toteutukseen. Ehkä juju onkin juuri tässä; rellästämisen kielletteisyyden houkutus puuttuu ja kotona on kivempaa kuin kaljoittelemassa.

Mieheni muuten vetäisi herneen nenään, jos alkaisin HÄNEN juhlapäivänään räkättämään krapuoloissa nukkumisesta. Ja ihan syystä! Eikö isänpäivä ole juuri isien oma päivä, jolloin he saavat viettää aikaa haluamallaan tavalla?

Eri asia on, jos miehellä on vaikka alkoholiongelma tai kuppi kavereiden kanssa maistuu muutoin vain enemmän kuin perhe-elämä. Kuitenkin siinäkin tilanteessa on pakko esittää kysymys; ettekö tosiaan tienneet miehenne tavoista ja ongelmista mitään ennen perheen perustamista?

[QUOTE="vieras";22455798]Mun mieheni ei juo juuri koskaan. Jos mieheni olis päättänyt isänpäivän aattona tavoilleen vastaisesti ilman ennakkoilmoitusta vetäistä lärvit, niin ei se ei olisi haitannut millään lailla. Suhde minuun kun ei ole tehnyt miehestä mitään itsemääräämisoikeudetonta vankia, jolla ei ole enää mitään oikeutta spontaaneiden ideoiden toteutukseen. Ehkä juju onkin juuri tässä; rellästämisen kielletteisyyden houkutus puuttuu ja kotona on kivempaa kuin kaljoittelemassa.

Mieheni muuten vetäisi herneen nenään, jos alkaisin HÄNEN juhlapäivänään räkättämään krapuoloissa nukkumisesta. Ja ihan syystä! Eikö isänpäivä ole juuri isien oma päivä, jolloin he saavat viettää aikaa haluamallaan tavalla?

Eri asia on, jos miehellä on vaikka alkoholiongelma tai kuppi kavereiden kanssa maistuu muutoin vain enemmän kuin perhe-elämä. Kuitenkin siinäkin tilanteessa on pakko esittää kysymys; ettekö tosiaan tienneet miehenne tavoista ja ongelmista mitään ennen perheen perustamista?[/QUOTE]

Oikea asenne. Molemmilla pitää olla oikeus spontaaneihin menoihin.
Ja isänpäivä on ISÄNpäivä, ei lastenpäivä.