mä kyllä tajuan sitä raskaana olevaa naista joka puukotti itseään Turussa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja on ihan poikki välillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

on ihan poikki välillä

Vieras
mulla on jo kolmas raskaus mutta edelleenkin tulee välillä sellainen olo että kiikkuun vois ittensä vetää.

kun en ole raskaana puran pahan olon vaikka riidan jälkeen hikilenkkiin, lasilliseen viiniä, tupakkaan (vaikken polta kuin muutaman vuodessa).

mutta raskaana ei voi tehdä mitään noista! tuntuu että on ihan loukussa. eikä äitinä voi edes vaan häippästä muutamaksi tunniksi pois vaikka kuinka pännisi.

miten te muut puratte raivonne raskaana ollessanne? mä myönnän että esim eilen otin kaksi kulausta giniä vaikka olen viikolla 39 kun kerta kaikkiaan tuntui että muuten tapan jonkun. ja siis olen yleensä tosi tarkka alkoholista raskausaikana, en edes puolta viinilasia rohkene ottaa etenkään alkuraskaudessa.

Hui. Että noin pahaolo. Minulla ei ollut hermot kireellä... Paitsi viimeisinä päivinä. Rähisin miehelleni... Ja uhkailin, ettei tuo lapsi ikinä synny tähän maailmaan.. Eli siis olin sitä mieltä, että vauva jää lopuksi iäkseen asumaan vatsaani :)

[QUOTE="vieras";22469940]Minkä raivon??

Ja miksi se raivo täytyy siihen vauvaan kohdistaa, ei se ole sen syy. Pitäisit jalkas ristissä jos äitiys on noin raskasta.[/QUOTE]
Siis raivo on sellaista voimakasta vihantunnetta jonka useimmat tunne-elämältään terveet ihmiset kyllä tunnistavat.

En oikein muutenkaan ymmärtänyt kommenttiasi. Voisitko muotoilla sen paremmin?

Teet perheelämästäsi helvetin raskautumalla?
Raivoat ja ymmärrät viiltelijöitä??
Hae apua. Tuo ei ole tervettä, terve aikuinen hallitsee ja hillitsee sekä purkaa tunteensa sivistyneesti.

[QUOTE="popo";22469970]:O

Herrajestas, mikä aiheuttaa noin suuren raivon?[/QUOTE]
No hieman tempperamenttisille ihmisille sellaisen raivon voi aiheuttaa vaikka jokin näistä kommenteista :D

Mutta siis ei, ihan niin tempperamenttinen en ole. Ihan normiriita esimerkiksi miehen kanssa voi riittää.

Ja nyt siis sanoisin että ihan noin raivoissani en ole kuin aniharvoin, että apua ei näillä kriteereillä saa ainakaan ilman kunnon hintaa, en ole tarpeeksi hullu :D ;)

JOtkut ihmiset raivostuvat helpommin mutta rauhoittuvat nopeammin. Minä kuulun näihin lyhyt pinnaisiin. Kyllä minullekkin tuotti vaikeuksia raskaus ajan raivokohtaukset (varsinkin lopussa) kun ne tutut rauhouittumiskeinot olivat kiellettyjen listalla. Apua sain kun soitin jollekkin hyvälle ystävälle ja hänen kanssaan puhisimme asiasta mikä nyt sillä hetkellä sattui ärsyttämään. Välillä itkin puhelimeen, välillä huusin ja usein viljelin mustaa huumoria :D

[QUOTE="a p";22469984]Siis raivo on sellaista voimakasta vihantunnetta jonka useimmat tunne-elämältään terveet ihmiset kyllä tunnistavat.

En oikein muutenkaan ymmärtänyt kommenttiasi. Voisitko muotoilla sen paremmin?[/QUOTE]

Ilmeisesti ratapalkista vääntäen..Tiedän kyllä mitä raivo on, ihmettelen vain, että minkä raivon. Kun en ole kokenut raivon tunnetta raskauksien aikana, enkä noin niinku lasten kanssa yleensäkkään.
Että, kyllä se siellä sinun tunneelämäsi puolella se ongelma on, varsinkin jos noin ahdistavana kokee koko raskauden ja äitiden.

[QUOTE="vieras";22470039]Kun en ole kokenut raivon tunnetta raskauksien aikana, enkä noin niinku lasten kanssa yleensäkkään.
Että, kyllä se siellä sinun tunneelämäsi puolella se ongelma on, varsinkin jos noin ahdistavana kokee koko raskauden ja äitiden.[/QUOTE]
Voi lol sentään :D

Enhän mä koe raskautta tai äitiyttä ahdistavana :D En kai mä muuten olisi jo kolmatta lasta hankkimassa. Enkä yleensä juuri raivostu lapsiin noin niinkuin normaalia hermonpalamista lukuunottamatta.

Ootkohan nyt ihan oikee henkilö vastaamaan tähän ketjuun lainkaan kun et tunnu yhtään tajuavan mistä puhun?

kyllä lenkkeillä voi raskaanakin. ei nyt tietenkään mitään hikirääkkäyslenkkiä, mutta raittiiseen ilmaan kävelemään. Minulla 3 raskaus nyt menossa ja viikkoja vasta 15, mutta olo oikein hyvä. itse asiassa en edes tietäisi olevani raskaana jos testiä en olisi tehnyt. Ei ole mitään raskausoireita. Ei kyllä ollut kahdesta edellisestäkään. En tiedä onko tämäkään normaalia kun koko ajan saa ihan miettiä että olenkohan edelleen raskaana, vaikka olen ultrat ym. kyllä nähnyt. Minulla tulee ihan loppuraskaudessa kaikki inhottavat vaivat esim. peräpukamat, suonenvedot ja närästys.

[QUOTE="a p";22470068]Voi lol sentään :D

Enhän mä koe raskautta tai äitiyttä ahdistavana :D En kai mä muuten olisi jo kolmatta lasta hankkimassa. Enkä yleensä juuri raivostu lapsiin noin niinkuin normaalia hermonpalamista lukuunottamatta.

Ootkohan nyt ihan oikee henkilö vastaamaan tähän ketjuun lainkaan kun et tunnu yhtään tajuavan mistä puhun?[/QUOTE]

Lueppa ihmisparka koko ketju uudestaan ja mieti sitten kuka tajuaa ja kuka ei.

tempperamenttisena ihmisenä en tunnista itsestäni piirteitä tuollaisia. Raskaana ollessa ei todellakaan koskaan raivostuttanut niin, että olisi pitänyt tukeutua alkoholiin, tupakkaan tms. asiaan. :O
Ja tupakoinut olen raskauksien välissä.
Raskaus on mulle ainakin pyhä tila, silloin ei käytetä mitään haitta-aineita.
EIkä todellakaan tule tunnetta, että pitäisi satuttaa itseään.

Ja minä vielä olen huolisani omista tunteenpurkaukista, mutta en näköjään ole läheskään pahimmasta päästä. :headwall:

[QUOTE="vieras";22470106]Lueppa ihmisparka koko ketju uudestaan ja mieti sitten kuka tajuaa ja kuka ei.[/QUOTE]
:D

No minäpä luen...

Ei auttanut. Osaatko kertoa miten tajuat paremmin kuin minä joka tämän ketjun aloitin?

Noh, toivottavasti et ole millään sellaisella alalla jolla vaaditaan empatiaa, sitä kun ei sinulta oikein tunnu löytyvän.... ihan ei millään pahalla... ite et ilmeisesti siis ymmärrä sitä Turun tapausta lainkaan?

Ihan rakkaudella vaan... ;) Imetään kun tavataan

[QUOTE="a p";22470134]:D

No minäpä luen...

Ei auttanut. Osaatko kertoa miten tajuat paremmin kuin minä joka tämän ketjun aloitin?

Noh, toivottavasti et ole millään sellaisella alalla jolla vaaditaan empatiaa, sitä kun ei sinulta oikein tunnu löytyvän.... ihan ei millään pahalla... ite et ilmeisesti siis ymmärrä sitä Turun tapausta lainkaan?

Ihan rakkaudella vaan... ;) Imetään kun tavataan[/QUOTE]

Ihan oikeesti, hae hoitoon. Ja ei, en todellakaan ymmärtäisi naista joka puukottaa itseään raskaana ollessaan. En totisesti.

[QUOTE="a p";22470068]Voi lol sentään :D

Ootkohan nyt ihan oikee henkilö vastaamaan tähän ketjuun lainkaan kun et tunnu yhtään tajuavan mistä puhun?[/QUOTE]

No hei lol vaan.. ei täällä kyllä moni muukaan tajua mistä hiivatista sä puhut! Todellakin hae apua= mieliala lääkitys vähintään. Miten KUKAAN voi päästää suustaan tollasta ("tajuan kyllä miksi raskaana oleva nainen puukotti itseään"). Voi apua!

Hormonit. Ne kirotut hormonit. Jotkut naiset on raskaana ollessaan ihan mielipuolisia :D (ap, älä ota tätä pahalla!) ja sille ei vaan mitään voi.

Jos mitenkään mahdollista, niin ota itsellesi omaa aikaa edes hetkeksi joskus. Ja hikilenkin sijasta pura raivosi siivoamiseen :D, toimi ainakin mulla raskausaikana, ja koti kiilsi :saint:

Yhteistyössä