Paljon teillä sisälämpötila?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
Ajattelin kysäistä kun katsoin mittariin kun käsissä alkoi tuntuu viileeltä ja meillä on 19,9 astetta.
Toisessa huoneessa mittari on 20,5 ja siellä on ihan ok.

En kyllä ajatellut nostaa lämpötilaa koska se tarkoittaisi öljyn kulumista ja se tarkoittaisi että uutta öljyä täytyisi tilata aikaisemmin ja se kun ei ole mahdollista kun ei ole rahaa...

Täytyy varmaan laittaa takkaan tuli, sit kun lapset tulee kotiin ettei ne palele. Vaikka ei meidän takasta mitään hyötyä ole kun ei siinä ole sydäntä. Avoin on....

Meillä lämpö vaihtelee sen mukaan miten on uuneja lämmitetty. Välillä saattaa hetken olla 25 astettakin. Mutta ylhäällä, missä nukutaan, on ilmalämpöpumppu säädetty 18 asteeseen.

Riippuu onko joku jaksanut polttaa puita ja lämmittää auntoa. pahimmillaan on ollut 17c mut normaalisti meillä on 19-20c
Meillä oli joskus 40-luvun talossa yläkerran vessassa vaan 12° 'lämmintä' pahimpina pakkasaamuina. Talo oli hatara kuin harakanpesä.

Joskus ukkelin ollessa työmatkalla, jouduin lämmittämään sitä tönöä ja ihmettelin, kun tulikin tosi nopeasti yläkertaan kuuma; olin laittanut jonkun säätimen niin, että kuuma vesi meni suoraan johonkin putkistoon tjn.

Se on musta jännä miten ihminen tottuu... mä en vielä muutama vuosi sitten voinut kuvitella että sisällä pitäisin alta 22 astetta ihan ok lämpönä. Mutta nyt kyllä pidän. Yleensä toi 19-20,5 on riittävä. Mutta nyt löytyi syykin mun paleluun. Pistin mittarin kainaloon ja se kertoi että mussa on vähän liikaa lämpöä. Äh, mä olen just tällainen, heti kun on vähän flunssaa niin nousee kuumekin. :(

Se on musta jännä miten ihminen tottuu... mä en vielä muutama vuosi sitten voinut kuvitella että sisällä pitäisin alta 22 astetta ihan ok lämpönä. Mutta nyt kyllä pidän. Yleensä toi 19-20,5 on riittävä. Mutta nyt löytyi syykin mun paleluun. Pistin mittarin kainaloon ja se kertoi että mussa on vähän liikaa lämpöä. Äh, mä olen just tällainen, heti kun on vähän flunssaa niin nousee kuumekin. :(
Meillä taas päinvastoin. Sen harvan kerran, kun mies on kipeä niin hän on suurinpiirtein raatona sängyssä ja kuumetta ei ole. Töihin se kumminkin aina menee.

Meillä taas päinvastoin. Sen harvan kerran, kun mies on kipeä niin hän on suurinpiirtein raatona sängyssä ja kuumetta ei ole. Töihin se kumminkin aina menee.

Niin, mulle nousi ennen aina huomattava kuume ja olin ihan kuolleena sängynpohjalla. Nyt tuntuu, että alkusyksyllä sairastetun enteron jälkeen mä en tervettä päivää ole nähnyt. Ja nuhaa, pääkipua, kuumeilua ihan jatkuvasti, mutta siten että ei ole ihan poissapelistä, mutta ei oikein mitään jaksa tehdä.

Niin, mulle nousi ennen aina huomattava kuume ja olin ihan kuolleena sängynpohjalla. Nyt tuntuu, että alkusyksyllä sairastetun enteron jälkeen mä en tervettä päivää ole nähnyt. Ja nuhaa, pääkipua, kuumeilua ihan jatkuvasti, mutta siten että ei ole ihan poissapelistä, mutta ei oikein mitään jaksa tehdä.
Mun pitäs vissiin koputtaa puuta *koputtelee päätään* mutta sairastan tosi vähän. Yritähän kerätä voimia ja parantua. Actimel kuulemma auttaa vastustuskykyyn. Että mä vihaan sitä mainosta!

Mun pitäs vissiin koputtaa puuta *koputtelee päätään* mutta sairastan tosi vähän. Yritähän kerätä voimia ja parantua. Actimel kuulemma auttaa vastustuskykyyn. Että mä vihaan sitä mainosta!

Voi kun olisinkin kuin sinä. Mä vähän luulen että mä vaan oon tällainen. Mun työ on tällä hetkellä stressaavaa kun omaa yritystä yrittää pyörittää ja vastuu painaa, rahat loppu ja sitä rataa. Jostain luin että stressi on yksi suuri syy siihen että vastustuskyky katoaa. Ja tähän vielä lisätty se, että perheolot ei oo hehkeet niin johan jo psyykekin vaikuttaa kykyyn vastustaa sairauksia...

Voi kun olisinkin kuin sinä. Mä vähän luulen että mä vaan oon tällainen. Mun työ on tällä hetkellä stressaavaa kun omaa yritystä yrittää pyörittää ja vastuu painaa, rahat loppu ja sitä rataa. Jostain luin että stressi on yksi suuri syy siihen että vastustuskyky katoaa. Ja tähän vielä lisätty se, että perheolot ei oo hehkeet niin johan jo psyykekin vaikuttaa kykyyn vastustaa sairauksia...
Et haluais olla!

22 mut meillä on lattiat ihan jäätävän kylmät, mulla onkin aina joko kahdet tai kolmet villasukat päällekkäin. Lisäksi tää asunto on kamalan vetoinen harakanpesä. Ja kerrostalossa asun.

Yhteistyössä