Lahja ei ollut mitä piti,mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aatto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Häpeä ap:(

Et tietenkään kiitä lahjasta ja korosta sitä että ei ollut se mitä piti. Kerro vielä että lapsi kiukkus koko aaton kun ei saanut onlinea.
Muistaapaha kummi ens vuonna ostaa toivelahjoja

[QUOTE="vieras";22733587]No se tilattu topmodel suunnittelukirja maksaa 7-9€ kirjasta ja ostopaikasta riippuen, ehkäpä laittoi vastaavan hintaisen lahjan ja ajatteli sen ajavan saman asian. Eikä kaikki kummmisi lasten ikäiset lapset niistä petshopeista välitä. Vanhoissa pehmoissakin oli joskus joku koodi, millä pääsi netissä jotain tekemään, näissä uusissa on kuulema joku toisenlainen juttu, valisti tyttö minua jokin aika sitten.

Mutta ykköstoiveet, mitä haluaa lapsen oikeasti saavan, kannattaa itse hoitaa, niin ei tule pettymyksiä (tämäkin on kantapään kautta opittu juttu).[/QUOTE]

Mä kuitenkin ostin 2 (jonkun kansiomaisen setin + kirjasen missä oli koiria) + ne tussit ja oma pakettini oli perillä jo aikoja, eikä varmaan vaikuttanut yhdeltä ohuelta vihkolta. Mutta tssä ei oo tää kympin hinta se juttu.

Edellisvuonna ykköstoive oli Hello Kitty pehmo ja ulkoistus onnistui ihan hyvin :). Tuli tosi rakas pehmo ja isompi kuin itse olisin ostanut. Ei tosin tälle sitä ulkoistettu.

Mä en ainakaan ois tiennyt online ja normaalipehmon eroa, vaikka mulla on 5v tyttö jolla pet shoppeja. Tai sit kummi unohti kaupassa että kumpi sen piti olla. Tai kaupassa ei ollut kuin noita. Tai tuo oli hänen mielestään kivoin. Miksi heti pitää ajatella, että toinen on pihi?

Miksi sun lapsi haluu just onlinen pehmon?

Siis ilman muuta kiittäisin kummin lahjasta ja ostaisin itse online-pehmon, jos se kerran on ollut se toivotuin. Meille kävi kerran niin, että kummi osti liian isot prinsessa-lakanat (käy meillä usein ja leikkii usein lapsen huoneessa) ja minä "kutistin pukin tuomat lakanat pyykkikoneessa ;) ". Kummille asti asiaa en ole koskaan suorannut, sillä en ole tahtonut hänen mieltään pahoittaa.

Mä en ainakaan ois tiennyt online ja normaalipehmon eroa, vaikka mulla on 5v tyttö jolla pet shoppeja. Tai sit kummi unohti kaupassa että kumpi sen piti olla. Tai kaupassa ei ollut kuin noita. Tai tuo oli hänen mielestään kivoin. Miksi heti pitää ajatella, että toinen on pihi?

Miksi sun lapsi haluu just onlinen pehmon?

Joo, mutta ehkä osaisit lukea... Se online lukee isolla niissä. Ja keskustelu käytiin kännykällä eli tekstari oli varmaan kaupassakin. Ne on muuten samannäköisiä, mutta toinen on ehkä 10 cm isompi ja siinä lukee se online.

Tämä kummi on elämässään pihi, siis tyyliin aina halvinta ruokaa vaikka olisi rahaa jne.

Hän pääsee sillä online-koodilla puolen vuoden odotuksen jälkeen nettiin siihen peliin, missä on kavereitaan ja serkkujaan.

En oikeastaan haluaisi enää koko lahjanvaihtoa heidän kanssaan jouluisin. Miten saisi esitettyä, että jätetään tuo hässäkkä ja lahjotaan vaan synttärit, kun lapset tietää lahjojen antajat. Kun tää on aiemminkin ollut ihme säätöä.

[QUOTE="aapee";22733731]Joo, mutta ehkä osaisit lukea... Se online lukee isolla niissä. Ja keskustelu käytiin kännykällä eli tekstari oli varmaan kaupassakin. Ne on muuten samannäköisiä, mutta toinen on ehkä 10 cm isompi ja siinä lukee se online.

Tämä kummi on elämässään pihi, siis tyyliin aina halvinta ruokaa vaikka olisi rahaa jne.

Hän pääsee sillä online-koodilla puolen vuoden odotuksen jälkeen nettiin siihen peliin, missä on kavereitaan ja serkkujaan.

En oikeastaan haluaisi enää koko lahjanvaihtoa heidän kanssaan jouluisin. Miten saisi esitettyä, että jätetään tuo hässäkkä ja lahjotaan vaan synttärit, kun lapset tietää lahjojen antajat. Kun tää on aiemminkin ollut ihme säätöä.[/QUOTE]

Säätö johtuu kyllä ihan itsestäsi jos teet noin tarkkoja sääntöjä sille mitä kummi saa/ voi ostaa lahjaksi. Hitto että itsekin kirosin etsiessäni sitä tiettyä lahjatoivetta ympäri kyliä. Lisäksi olisi pitänyt olla tiettyä kokoa tietty vaate, ja sellaista ei sitten oikean kokoisena ja värisenä löytynyt mistään. En ostanut vaatetta, ja tuli vihat päälle siitä.

Lahja on oikeasti lahja, lahjatoivetta voi kysyä mutta sitä ei ole pakko toteuttaa. Olisit antanut lahjatoiveeksi jotain muuta, mikä ei olisi niin tarkkaa, ja ostanut itse sen ONLINE pehmosi.

Vihaksi pistää tällaiset kiittämättömät aloitukset, ihan hyvää hyvyttään se on sen joululahjan ostanut. Raivostuttaa nämä joiden mielestä pitää olla samanarvoinen vastalahja antaa.

Vaikea tilanne. Mä ainakin lahjan antajana aina toivoisin, että jos olen kysynyt toivetta ja luvannut sen ostaa, saisin tiedon, jos ostinkin väärän. Mä kyllä kerron lahjan saajalle/vanhemmille hyvissä ajoin, jos en kaupasta juuri sitä toivetta löytänyt vaan jouduin ostamaan jotain muuta. Itse ostaisin lapselle sen online-mikä-lien ja sitten vähän miettisin, mainitsisinko asiasta kummille vai en. Riippuu ihan siitä, millainen ihminen se kummi on...joku voi loukkaantua ja joku taas ei loukkaannu.

Alkuperäinen kirjoittaja Törkeyden huippu;22733614:
Häpeä ap:(

Et tietenkään kiitä lahjasta ja korosta sitä että ei ollut se mitä piti. Kerro vielä että lapsi kiukkus koko aaton kun ei saanut onlinea.
Muistaapaha kummi ens vuonna ostaa toivelahjoja

Mielummin ei ostettaisi lainkaan...

Oli ihan pienestä kiinni, ettei kummi päässyt ihan itse todistamaan sitä pettymystä. Meidän piti alunperin mennä jouluksi anopille, johon nuokin menevät, mutta mies loukkasi jalkansa ja kulkee kepeillä, ei halua mennä nyt sinne, kun se on kovin portainen talo.

Jos olisi menty, niin siinä en olisi tajunnut paikata asiaa.

Onko ahneudella mitään rajaa! Oikeestikko te kyttäätte paljo kukakin on rahaa lahjaan laittanu! Tollaset materialistit sais pitää oman joulunsa ja arvioida toistensa pakettejen hintoja.

Mie hommaan ykköstoiveet aina itse ja annan muille kyselijöille vinkkejä sit mitä vois olla vailla. Näin ei tuu ongelmia. Kummille vinkkasin et leikkimeikit vois olla kivat,kun tyttö tusseilla meikkas itseään. 4 pienehköä pakettia tuli postissa,eikä käyny mielessäkään et avaisin niitä :D

Säätö johtuu kyllä ihan itsestäsi jos teet noin tarkkoja sääntöjä sille mitä kummi saa/ voi ostaa lahjaksi. Hitto että itsekin kirosin etsiessäni sitä tiettyä lahjatoivetta ympäri kyliä. Lisäksi olisi pitänyt olla tiettyä kokoa tietty vaate, ja sellaista ei sitten oikean kokoisena ja värisenä löytynyt mistään. En ostanut vaatetta, ja tuli vihat päälle siitä.

Lahja on oikeasti lahja, lahjatoivetta voi kysyä mutta sitä ei ole pakko toteuttaa. Olisit antanut lahjatoiveeksi jotain muuta, mikä ei olisi niin tarkkaa, ja ostanut itse sen ONLINE pehmosi.

Vihaksi pistää tällaiset kiittämättömät aloitukset, ihan hyvää hyvyttään se on sen joululahjan ostanut. Raivostuttaa nämä joiden mielestä pitää olla samanarvoinen vastalahja antaa.

Yhtä tarkat "säännöt" sillä vastapuolella on :). Kirjoitin kummille että sinänsä on ihan sama, mikä niistä online-pehmoista se on, kun meillä ei oo niistä ainuttakaan.

On se kauheaa kuntäytyy olla ihan tietyn kokoinen vaate, eikä esim. oo yhtä hyvä oli pusero kokoa 86 tai 120 cm. Kyllä sen pitää kelvata, onhan kummi sen valinnut :).

Itse asiassa meinasin ulkoistaa sen yöpaidan noille, mutta sen oli jo yksi muu hankkinut. Ja nyt sattuu muutenkin olemaan niitä riittävästi, ettei montaa lisää tarvita. Mutta kyllä siinäkin on se koko ja väri tärkeää...

Ensi vuonna toivon vaikka palapelin, jos en saa sovittua joululahjojen vaihtoa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22733760:
Vaikea tilanne. Mä ainakin lahjan antajana aina toivoisin, että jos olen kysynyt toivetta ja luvannut sen ostaa, saisin tiedon, jos ostinkin väärän. Mä kyllä kerron lahjan saajalle/vanhemmille hyvissä ajoin, jos en kaupasta juuri sitä toivetta löytänyt vaan jouduin ostamaan jotain muuta. Itse ostaisin lapselle sen online-mikä-lien ja sitten vähän miettisin, mainitsisinko asiasta kummille vai en. Riippuu ihan siitä, millainen ihminen se kummi on...joku voi loukkaantua ja joku taas ei loukkaannu.

En viitsi sanoa. Huomaa jos huomaa, tyttö saattaa esitellä online-pehmonsa, kun noi tulee tammikuussa kylään. Kyllä hän siinä sitten jo saattaa huomata ettei oo se hänen ostama.

Kiitän lahjasta aattona.

Mie hommaan ykköstoiveet aina itse ja annan muille kyselijöille vinkkejä sit mitä vois olla vailla. Näin ei tuu ongelmia. Kummille vinkkasin et leikkimeikit vois olla kivat,kun tyttö tusseilla meikkas itseään. 4 pienehköä pakettia tuli postissa,eikä käyny mielessäkään et avaisin niitä :D

No en kuule minäkään oo ennen avannut enkä olisi nytkään, mutta eilen kun laitoin lahjat valmiiksi säkkiin, niin iski epäilys, että eihän se online-pehmo voi olla näin pieni, kun olen kaupassa ja kylässä kyllä niitä nähnyt. Ja kun se oli sen verran odotettu niin kurkkasin...

[QUOTE="aapee";22733878]En viitsi sanoa. Huomaa jos huomaa, tyttö saattaa esitellä online-pehmonsa, kun noi tulee tammikuussa kylään. Kyllä hän siinä sitten jo saattaa huomata ettei oo se hänen ostama.

Kiitän lahjasta aattona.[/QUOTE]
Varmaan ihan järkevää. Mä itse olen tottunut siihen, että joulun jälkeen voi mahdollisesti joutua vaihtamaan lahjan...esim olen ostanut väärän kokoisen vaatteen tai kirjan, joka lahjan saajalla jo on.

Pawinu nyt aapee ostamaan se pehmo äläkä täällä roiku! Kohta on kuukle myöhäistä.

Tai siis niin minä tekisin.

Mä kävin jo :) Mulla on muutenkin tänä vuonna kaikki hyvin hanskassa, meen kohta tekemään lounaan ja laatikot huomiseksi. Lahjat hommattu ja jo lahjasäkissä, kinkku oli viime yön uunissa (tykätään että se on parempaa päivän "seisseenä", lohi graavissa, leivottu ja siivottu, kuusikin on jo ja aamulla koristelivat kun kävin kaupassa.

[QUOTE="vieras";22734049]näin minä tekisin. en kertoisi kummille lahjan olleen "väärä"[/QUOTE]

Oli ihan sattumaa, ettei asia selvinnyt ihan muuten vaan ja oltaisiin vietetty joulu samassa huushollissa...

Se olisi ollut nolo tilanne :(. Lapsihan siis luulee, että pukki tuo ne lahjat.

Minä en koskaan esitä suoria toiveita kummeille koska ihan oikeasti; kenenkään rahatilannetta ei voi 100% varmasti tietää (muita kuin omansa). Ja toisaalta ei välttämättä ole selvää että osaa ostaa juuri sen mitä toivottiin, esim. minulla on kouluikäinen tyttö mutta ei ole koskaan ollut noista lps:sta kiinnostunut joten minulla ei ole hajuakaan mikä tuollainen online juttu on.

Meillä nuorin tykkää duploista ja niitä toivoin kummeilta. Toinen osti pienen paketin, toiselta tuli valtavan suuri paketti.
Koululaisen kummi kysyi lahjatoiveita ja sanoin että kirjeenvaihtotarvikkeet (kirjepaperit, kuoret, postimerkit yms) on tytöllä kovassa kulutuksessa, samoin piirustusvälineet. En siis yksilöinyt mitään vaan kummi voi valita esim. millaisia piirustusvälineitä haluaa antaa tai voi vaikka ostaa liuska taikka kaksi postimerkkejä ja tyttö ilahtuisi ikihyviksi :)

[QUOTE="minä";22732597]Niin ja tietysti sanot kummille että kiitos paljon, lahja oli mieleinen. Koskaan kun ei voi tietää esim. henkilön varallisuutta koska joskus kun olettaa joillain olevan rahaa, näin ei välttämättä olekaan. Ja miltäköhän tästä kummista mahtaisi tuntua jos sanoisit että tyttö ei tykännyt ja lahja ei ollut ihan juuri se minkä "käskin" sinun ostaa. Siis voi huhhuh.. no, toivottavasti tämä oli vain nyt provo ja tuollaisia ihmisiä ei oikeasti ole olemassa.[/QUOTE]

Niin samaa mieltä!

Mä kiittäisin lahjasta, sanoisin että oli mieluisa, ja siinä se.

Omien lasteni ns. päätoiveet hankin itse, ja kummeille kerron pyydettäessä vaihtoehtoja joista lapset pitää. Tyyliin "he tykkäävät Legoista, askarteluista ja magneettirakentelujutuista".

Musta on outoa että vanhemmat ei itse osta sitä lahjaa, jota lapsi kaikkein eniten toivoo ja odottaa jokesästä asti. Sitten pari päivää ennnen joulua tekstaillaan kummille? No, ei nyt osunut lahja oikeaan, mutta tota romua tuolla kaupoissa on niin julmetusti, ettei ole ihmekään jos joskus menee vikaan. Osta se online-juttu itse ja kiitä kummia lahjasta.

Lapselle tulee paljon lahjoja just mm. tästä syystä et en voi niitä lapsen toivomia juttuja pyytää keneltäkään koska meidän sukulaiset ei osaa ostaa oikein. Vanhemmat ostetaan ne mieluiset ja sit sukulaiset antaa kaikkea härpäkkää. Olen yrittänyt sanoa että emme tarvitse mitään tai kertonut jotain vaatetta esim. mitä tarvitaan kun sellaisia leluja joita 1-vuotia skäyttää ei 5-vuotias enää käytä. Ymmärrän ap:ta että halusi että kummit ostavat jotain sellaista mitä lapsi toivoo ja on mieluisaa. Jatkossa anna kuitenkin vain epämääräisiä ohjeita pääset helpommalla.

Yhteistyössä