Miten oma äiti voi olla näin kamala..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(((

Vieras
Onkohan kellään muulla näin vittumaista äitiä??

Sairastan pahaa sisäelinvauriota, ja äitini on aina morkkaamassa minua kaikesta mitä teen.
Jossen mene kauhealla pakkasella ulkoilemaan niin olen huono ihminen. Se auttaisi hänen mielestään tähän sisäelinvaurioonkin. (munuaiset)
Ja jossen tykkää kaikesta mistä hän, olen huono ihminen. Hän en tunnu ymmärtävän, että me ihmiset pidämme eri asioista.

Hän ei ymmärrä eikä tahdo ymmärtää mitään siitä miltä minusta tuntuu..

Haukkui minut läskiksi ja saamattomaksi, sillä olen turvoksissa runsaasta lääkityksestä johtuen. Väitti että lääkäri on väärässä, sanoessaan että lääkkeet turvottavat, ja mikään ylimääräinen liikunta ei niitä poista. Ja tämä nyt ei tarkoita ettenkö mä ulkoilisi, en vaan tahtonut tonne myräkkään juuri NYT.

Lisäksi hänen mielestään alkoholinkäyttöni on huolestuttavaa. Siitä voi tulla tapa.
Siis otin eilen lasillisen punaviiniä. Edellisen olen juonut kolme vuotta sitten. Tässä välissä en tippaakaan, mitään alkoholia.

Hän kertoi myös yöllä heräävänsä miettimään miksi olen tällainen, ja miksi en tee itselleni jotain, ja että miettii sitäkin että miksi hänen lapsensa on tällainen, kun muiden ovat niin mallikkaita.

Ainiin kertoi hän, että silloin kun asuin kotona olin normaalipainoinen, mutta sen jälkeen 15 vuotta olen ollut aina ylipainoinen (siis noh minkä kukakin laskee ylipainoksi). Mieltä ylentävää. Hän muistaa myös ihan joka ikinen kerta kertoa minulle kuinka olen taas päästänyt itseni repsahtamaan, tai että mun pitäs meikata, tai pukeutua eri tavalla tms.

Mitähän muuta? Tuli helvetin hyvä fiilis taa :( Päivä on pilalla.. ehkä enemmänkin.
Ihmettelen vaan että onko kellään muulla tämmöstä marttyyri äitiä.

[QUOTE="vieras";22746166]Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka paljon sä sitten painat ja mitä on pituus?[/QUOTE]

Mä olen 175 pitkä ja painan 80kg (lääkkeitä ennen 5 kiloa vähemmän)

[QUOTE="vieras";22746184]Sinun velvollisuutesi tilanteessa on lakata tapaamasta äitiäsi. Muuten mikään ei voi sinua auttaa.[/QUOTE]

No siitähän se riemu sitten repeääkin, hän varmasti muistaa sitten kailottaa kaikille, miten riistän häneltä lapsenlapsen.

Miksi olet tekemisissä äitisi kanssa jos hän aina pahoittaa mielesi?

Mä just päätin että ensi jouluna ei mennä mun äidin luokse jouluna, nyt mulle riittää...

:hug: sulle ap, et ole ainoa jolla on "vähemmän ihana" mutsi

Pistä sille ämmälle luu kurkkuun! Suosittelen, että joku kerta lataat sille täysillä mitä mieltä oot sen mielipiteistä. Ei kovin aikuista, mutta tulee oikein hyvä tunne itselle, kun saa purettua vuosien nöyryytykset.

Jos se ei siitä tokene, niin anna koko naisen olla.

[QUOTE="aloittaja";22746203]No siitähän se riemu sitten repeääkin, hän varmasti muistaa sitten kailottaa kaikille, miten riistän häneltä lapsenlapsen.[/QUOTE]
Itsesuojelu on osa aikuisuutta ja välttämätön ominaisuus äidille. Lapsesi tulee ensin, sitten sinä ja sitten vasta äitisi. Joskus viimeiselle ei ole paikkaa.

Ap, sulla on asenne kohillaan mutta äitisi ei käy täysillä, hän ei kenties ole tyytyväinen itseensä,kärsii jostain henkisenpuolen ongelmista
Minä sanoisin äidille näpsäkästi jos olisi noin ala-arvoisesti käyttäytyvä.ei hän sinua määrää.

[QUOTE="vieras";22746240]Jos sä vetoat sairauteesi tuossa liikunta- ja lihomisasiassa niin johdonmukaista olisi myös välttää sitä alkoholia ;)[/QUOTE]
Mitä vittua tällainenkin apukoululaisen tasoinen epäolennainen mielipide muka tähän liittyy. Pysy aiheessa.

No mitkä noista, siis tänään esim. sanoi mulle että tekis sulle hyvää lähteä tonne ulos, siitä tulee parempi mieli. Ja kun sanoin että lähden sitten kun sielä ei ole tommonen kauhea myräkkä, niin hän tokaisi, että no saisit säkin niitä kiloja veke, kun menisit sinne ulos.
Sitten tuosta esim. että hän oli viime yönä herännyt klo 5 miettimään että miten se tytär nyt on päästänyt itsensä tommoseen jamaan, ja samalla oli miettinyt siellä että mun lääkäri on varmasti määrännyt mulle väärät lääkkeet.

Tarjosi lisäksi eilen paljon kaikkea rasvaista ja mä kieltäydyin kohteliaasti monesta jutusta, jotain tuorejuustokakkua sitten otin ihan pienen palan, kun oli varta vasten tehnyt meille sitä. Niin eikös mun aamuinen närästys (lääkkeet närästävät paljon) kuulemma johtunut siitä että eilen suorastaan ahmin sitä rasvaa.
Niin ja kun kehtasin kysyä että mikä tämä on (iso pahvilaatikko) niin johan siitäkin saatiin taas valitus. Siis sehän oli sitten joku järkyttävän kokoinen konvehtirasia, ja mun ois pitänyt tietää se. Puhelimessa sitten sanoi mulle äsken, että sunkin teki kokoajan mieli sitä suklaakonvehtirasiaa.. :O Siis mitä vittua, katsoin sitä kerran ja kysyin mikä tämä on. En enää ikinä mene sinne, eikä sen oo kyllä mitään asiaa tulla tänne taas motkottamaan kaikesta... AAAAAARGGGG...

[QUOTE="vieras";22746240]Jos sä vetoat sairauteesi tuossa liikunta- ja lihomisasiassa niin johdonmukaista olisi myös välttää sitä alkoholia ;)[/QUOTE]

ap ei olut juonut kolmeen vuoteen mitään alkoholia ja nyt joi yhden lasin viiniä. Minä hoidan munuaissairaita työkseni ja tiedän, että lääkkeet turvottaa. Se turvotus tulee hetkessä, jopa kiloja päivässä pahimmassa tapauksessa. Sitä EI SAA liikkumalla pois.

Siis et ole tosissasi. Mä tosissaan olen ihan vapaaehtoisesti ajatellut olla juomatta. En siis ollenkaan ole ihminen jonka tekee edes mieli alkoholia. Kuitenkin olin ennen joulua kysynyt lääkäriltä josko uskaltaisin yhden lasin juoda, ja tämä oli sitä mieltä että ehdottomasti voin ottaa. Ja pitääkin että rentoutuisin (uniongelmia myös johtuen lääkkeistä).
Mä tosissaan en oo mikään alkoholin suurkuluttaja. Olen ollut iloinen kun mulla on ollut hyvä veruke kieltäytyä alkoholista tähän asti. (raskaus ja pitkä imetys)
Mutta äitini oli nyt huolissaan siitä että siitä yksin tissuttelusta voi tulla tapa. Hän vertasi minua entiseen mieheensä joka on täysi alkkis.
Mulla siis ei ole maksassa mitään vikaa, ja lääkäri sanoikin että yleensä munuaispotilaat eivät edes kysele saavatko juoda. He juovat.
Minä en siis normaalisti juo. Onko sun mielestäsi paljon, jos olen juonut 3 vuodessa yhden lasin punaviiniä? ja vielä lääkärin luvalla?

[QUOTE="äiti";22746244]Ap, sulla on asenne kohillaan mutta äitisi ei käy täysillä, hän ei kenties ole tyytyväinen itseensä,kärsii jostain henkisenpuolen ongelmista
Minä sanoisin äidille näpsäkästi jos olisi noin ala-arvoisesti käyttäytyvä.ei hän sinua määrää.[/QUOTE]

Näin mäkin olen miettinyt. Hän on yksinäinen nainen, ja ymmärrän että sekään ei ole helppoa. Mutta miksi ajaa lähimmät kauemmaksi olemalla ilkeä.
En minäkään arvostele omia ystäviäni ja lähimmäisiäni. Toki autan jos apua tarvitsevat, mutta en ole joka vaiheessa neuvomassa.
Määräämisestä olen samaa mieltä. Sanoinkin sen tänään. Että olen 30 vuotias, en enää teini, joten minua ei tarvitse vahtia ja kytätä, teen omat valintani, eikä minun tarvitse niitä muille selitellä.

Mun äiti ei muistanut mun synttäreitäkään, ellei joku sisaruksista muistuttanut sitä niistä. Enkä mä tehnyt koskaan mitään oikein, ja mun lapsetkin oli ihan kaikista kamalimpia maailmassa. (tosin vain mun äiti on tuota mieltä, kaikki muut on sitä mieltä, että mun muksut on ihan loistavia tyyppejä - ovat nyt jo aikuisia). Sanoin äidille vuosia sitten, että ottaa sitten yhteyttä kun sillä on jotain hyvää sanottavaa musta tai lapsista, ei oo ilmeisesti tullut mitään mieleen kun ei ole tavuakaan kuulunut yli neljään vuoteen.

Eli välit poikki vaan, jos joku ihmissuhde rasittaa ja tuottaa vain pahaa mieltä, olkoonkin sitten vaikka oma äiti.

[QUOTE="vieras";22746332]Mitä mieltä lääkärisi on liikunnasta tai tuosta turvotuksesta?[/QUOTE]

Siis kuten sanottu, mä liikun kyllä ihan paljon. Mulla on taaperoikäinen lapsi jonka kanssa liikun tosi paljon arkena. Ja sanotaanko että kyllä, olen niin mukavuuden haluinen että huonoina keleinä käyn vain kolme lenkkiä koiran kanssa päivittäin. Mutta hyvällä ilmalla ei ole mitään ongelmaa. Rakastan ulkoilua, siis hyvällä ilmalla. Ja pidän myös pihatöistä, lumen luonnista ja haravoinnista, mutta en siedä sitä tuputtamista ja pakottamista.

Mä siis liikun, nesteet vaan ei liiku. Kortisoni kerää nestettä ja lisää muuta turvotusta. Sille ei mahda mitään. Näin lääkärikin minulle totesi kun koitin kysellä millä voisin estää tätä kamalaa turpoamista.
Hän lohdutteli että annoksen pienetessä ja lääkkeen lopettamisen jälkeen turvotukset kyllä häviävät.

mulla on samanlainen. paitsi siitä lihavuusasiasta hän on oikeassa mun suhteeni.mulle on tullut syömisongelma kun jatkuvaan vahtaa ja mollaa ja sitten syön vaan enempi ja enempi... : ( olen luullut ettei kellään muulla ole samanlaista..

Mikä pakko on pitää äitiin yhteyttä? Itse en pidä mitään yhteyttä, en muista jouluna, en äitienpäivänä enkä soita koskaan. helpompaa näin. Äitini on kylmä ja haukkuu kaikkia takanapäin joten en näe vaivaa hänen takia

Sähän voisit ruveta äitilles marmattamaan ja kyselemään että mitä lääkkeitä, huumeita alkoholia yms se on vetäny silloin ku on odottanu sua, kun kerta sulla on munuaisis vikaa... :D Ihan selvästi äitis vika!

Yhteistyössä