Paljonko ottaisit rahaa jos hoitaisit toisen lasta 9päivää+yöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pupeltaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pupeltaja

Aktiivinen jäsen
27.10.2010
1 027
0
36
Eli meille tulossa pieni alle 3v lapsi hoitoon, jolla laktoosi-intoleranssi. Lapsi ei ole tottunut olemaan erossa vanhemmista paljoa, on aiemminkin ihan pienenä ollu viikon hoidossa tällein, mutta ei meidän luona. On ehditty totutella lasta meille vasta yhden yön verran ja ehtii olla toisen yön vielä ennen tota 9 päivän putkea.
Viimekertainen yöreissu oli vähän hankala kun laps heräs kahden tunnin välein itkemään koti-ikävää, en tietenkään pysty siinä asiassa auttamaan muutaku lohduttamaan.

Viimeksi muokattu:
Pyytäisin ainakin 200€. 300€:kaan ei olisi kohtuuton. Harvalla on tuollaista 9 vrk hoitopaikkaa edes saatavilla, itse en kummeilta kehtaisi sellaista kysyä, korkeintaan isovanhemmilta, jos olisivat hyvässä kunnossa ja reippaita.

Miksi ihmeessä vanhemmat ei ota lasta mukaan matkalle, noin pitkään kun ovat?

Tuntuu tuon pojan takia tosi pahalta kun luin tätä. Kuka jättää omansa noin pitkäksi aikaa matkan takia perheeseen, jossa jo 2 tosi pientä lasta ja kolmatta odotellaan? Itse olin puolikuollut jo kuopusta odottaessani. Tosin kävin kokopäivätöissä ja esikoinen ei ollut missään hoidossa, vaan miehen kanssa hoidimme itse, toinen kotona, toinen töissä.

Mutta ehkä jos tuo on heidän ainoa lapsi, niin he eivät ymmärrä, että ei ole sama asia jos on yksi lapsi tai enemmän.

Jos lupautuisiin ottamaan kummilapseni hoitoon vastaavassa tilanteessa, en ottaisi kuin ruokarahat hänestä. Tosin tuskin noin pitkäksi aikaa haluaisin meille vieraita lapsia, paitsi jos kummilapsen perheessä olisi hätätilanne: vanhempien sairautta tai äiti synnyttämässä jne.

En ottaisi noin pientä lasta hoitoon noin pitkäksi ajaksi. Kivaa varmaan lapsellakin, kun ei ole tottunut olemaan erossa vanhemmistaan...ja kivaa perheellä joka häntä hoitaa, jos ja kun lapsi itkee öisinkin yms.

No, jos kuitenkin päätyisin lapsen hoitoon ottamaan, niin 100 €/päivä olisi mun palkkani, ei yhtään vähempää. Sen lisäksi vielä satanen ruokarahaa. Ota tai jätä :)

Täytyy sanoa, että en minäkään kyllä tajua että ton ikäinen jätetään kummitädille itkeskelemään noin pitkäksi aikaa jonkun matkan takia. Älytöntä touhua. Olisivat ottaneet lapsen mukaansa. Sen ymmärrän, jos olisi sairastuminen tai joku muu pakkotilanne kyseessä, mutta lomareissu joka halutaan tehdä kahdestaan! Ei p**kele.
Ottaisin kyllä ihan kunnon maksun. Ainakin 300 euroa.

No, jos kuitenkin päätyisin lapsen hoitoon ottamaan, niin 100 €/päivä olisi mun palkkani, ei yhtään vähempää. Sen lisäksi vielä satanen ruokarahaa. Ota tai jätä :)

Mäkin tekisin niin, että ilmoittaisin selkeästi, että tällaisesta tarvitsen jo vähän vaivanpalkkaakin ja kertoisin summan. En jäisi mitenkään selittelemään tai anteeksipyytelemään pyyntöäni. Lyhyesti ja napakasti.

Taidan olla huono äiti, kun ymmärrän jos vanhemmat haluaa käydä kahdestaan lomalla, itsekkin haluan. Ja taidan olla outo kummitäti, kun kummityttö on koska tahansa meille tervetullut, ikää nyt 2 vuotta ja viihtyy meillä paremmin kuin isovanhempien luonna, ollaan toki lähes päivittäin tekemisissä. Yökyläilytkin aina menneet kivuttomasti...

enkä mäkään nyt välttämättä haluamalla halua 9 vuorokaudeks koti-ikäväistä lasta meille hoitoon, mut en ikinä kehtais kieltäytyä ja tottakai sen otan meille hoitoon kun on kummipoika!
Minä kehtaisin kyllä kieltäytyä. Ja perustelisin sen lapsen edulla: onko lapsen etu parkua 9 vrk vanhempiensa perään? Ei ole! Ei ole myöskään kummin velvollisuus olla ikävöivän lapsen hoitajana noin pitkää aikaa, kun on lisäksi omiakin hoidettavia.

Hoitakoot parisuhdettaan joku viikonloppu, 1-2 yötä on tuonikäiselle lapselle vielä inhimillinen aika, 9 vrk on jo oikeasti liikaa. Tai odottakoon kunnes lapsi on isompi ja reippaampi yövierailujen suhteen. Ja kyllä, kehtaisin sanoa asian ihan kummilapsen vanhemmillekin. Jos he eivät sitä kerran itse ymmärrä.

meilläkin on kumpikin lapsi ihan kotona hoidettavaina, ei siis missään päiväkodissa ole toi vanhempi laps. mies on päivätöissä ja illat koulussa, joten yksin olisin lasten kanssa 4kokonaista päivää ja muina päivinä mies tulis illaks kotiin auttamaan.
tai siis tulee, koska lapsihan on tuloss meille kyllä.
kummipojalla on myös isoveli johon ikäeroa on n. 12 vuotta. joten tää isoveli on jotain 15 tai 16 vuotias.
enkä mäkään nyt välttämättä haluamalla halua 9 vuorokaudeks koti-ikäväistä lasta meille hoitoon, mut en ikinä kehtais kieltäytyä ja tottakai sen otan meille hoitoon kun on kummipoika! jos olis isompi niin kyllä haluaisinkin sen meille hoitoon tai jos olisi reippaampi. ehkä seuraavalla kerralla menis sit helpommin kun on ollut sit aiemminkin jne..

Itse ne edes kehtaisi pyytää ketään hoitamaan noin pientä lasta 9 vrk.
Saati sitten että en haluaisi edes jättää noin pientä ikävöimään noin pitkäksi aikaa.

[QUOTE="vieras";22833541]Taidan olla huono äiti, kun ymmärrän jos vanhemmat haluaa käydä kahdestaan lomalla, itsekkin haluan. Ja taidan olla outo kummitäti, kun kummityttö on koska tahansa meille tervetullut, ikää nyt 2 vuotta ja viihtyy meillä paremmin kuin isovanhempien luonna, ollaan toki lähes päivittäin tekemisissä. Yökyläilytkin aina menneet kivuttomasti...[/QUOTE]

Kyl ymmärrän minäkin, mutta 9pv ON liikaa 2v. Ja vielä kun on ikävöivää sorttia.

Mä myös todellakin kieltäytyisin moisesta. Ja olen kieltäytynytkin ottamasta kummityttöäni (silloin 5-v) meille YHDEKSI yöksi hoitoon, kun olin ihan sippi odottaessani meidän tokaa lasta.

Mä myös todellakin kieltäytyisin moisesta. Ja olen kieltäytynytkin ottamasta kummityttöäni (silloin 5-v) meille YHDEKSI yöksi hoitoon, kun olin ihan sippi odottaessani meidän tokaa lasta.

Minä toivoisin että mahdolliset toisten lasten hoitajat miettisivät myös omaa jaksamistaan. En itsekään haluaisi, että lapseni olisi hoidossa jossain missä vanhemmat on jo ihan tööt oman tilanteensa kanssa.

Ja todellakin kieltäytyisin ap:n tapauksessa. Kieltäytyisin vaikka olisin kummi, ja en tiedä haluanko koskaan hoitaa kenenkään lasta noin pitkään ympäri vuorokauden.

Pyytäisin tosiaan vaan ne ruokakulut, en muuta. :) Kyllä se lapsi kerkeää teihin aika pian tottua, eikä sitten varmaan enää niin itkeskele... Varsinkin kun on sukulainen vielä kyseessä, niin täytyy miettiä, että "vuoroin vieraissa". Vaikkette varmaan kaikkia 3 lastanne ole heille hoitoon viemässä, niin joskus saattaa kyllä tulla tilanne, että hetkellisesti täytyy pyytää heitä avuksi... En siis kyllä isompia summia sukulaisilta pyytäisi kuin sen ruokarahan. Käske heidän itse suurin piirtein laskea, että paljonko kuluu ruokaan ja varmuudeksi vähän päälle, ja se olkoon se summa.

Tosi surullista kyllä lykätä noin pieni ikävöivä lapsi tuollaiseksi ajaksi hoitoon. Ei taida vanhemmille olla lapsen tunteet minkään arvoisia. :( Yksi yö omaa aikaa olisi ihan ok, jos lapsella olisi hyvä hoitopaikka, mutta 9vrk tuon ikäiselle lapselle (joka vieläpä on aiemminkin itkenyt yöt ikäväänsä) on silkkaa lapsen rääkkäystä ja tunteettomuutta vanhempien taholta.

Pyytäisin tosiaan vaan ne ruokakulut, en muuta. :) Kyllä se lapsi kerkeää teihin aika pian tottua, eikä sitten varmaan enää niin itkeskele... Varsinkin kun on sukulainen vielä kyseessä, niin täytyy miettiä, että "vuoroin vieraissa". Vaikkette varmaan kaikkia 3 lastanne ole heille hoitoon viemässä, niin joskus saattaa kyllä tulla tilanne, että hetkellisesti täytyy pyytää heitä avuksi... En siis kyllä isompia summia sukulaisilta pyytäisi kuin sen ruokarahan. Käske heidän itse suurin piirtein laskea, että paljonko kuluu ruokaan ja varmuudeksi vähän päälle, ja se olkoon se summa.

Näin mäkin ajattelisin. Eikös lapselle käy ihan hyla-tuotteet? Ei siis tarvi olla täysin laktoosittomia? Ei noi hyla-tuotteet kai oo hinnaltaan tuplaten tavallisiin?

Mä sanoisin, että meiän 2,5 veen syöttäis ja juottais 40-50e:lla 9pvää. Jäis varmaan vähän ylitekkin kyllä rahaa. Mutta varmaan antaisin tuon verran ruokarahaksi, jos lapsi menisi jonnekkin 9 päiväksi. Ei tosin laktoositonta ruokaa osteta. :)

Uusimmat

Yhteistyössä