Suomalainen nuori passitettu taas vankilaan syyttä suotta:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suuri vääryys!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suuri vääryys!

Vieras
TS: Eduskuntavaaliehdokas vankilaan
Julkaistu: 15.01.2011 00:16 Kommentteja ()
Kevään eduskuntavaaleissa ehdolla oleva turkulaismies on tuomittu ehdottomaan vankeusrangaistukseen.

Syynä on asevelvollisuudesta kieltäytyminen. Asiasta kertoo Turun Sanomat verkkosivuillaan.

Piraattipuolueen ehdokas sai 179 vuorokauden vankeusrangaistuksen.

- Tuomio ei tullut yllätyksenä, kun kansalaistottelemattomuuden merkeissä touhuun lähdinkin. En aio valittaa tuomiosta, hän sanoo Turun Sanomille.

Lehden mukaan mies aikoo pysyä puolueen ehdokkaana vankeustuomiosta huolimatta.

Mies kieltäytyi asepalveluksesta astuttuaan palvelukseen 12. heinäkuuta Huovinrinteen varuskunta-alueella.

Satakunnan käräjäoikeus tuomitsi hänet perjantaina.

Jarno Ranta

Voi luoja..
Jotenkin aivan uskomatonta kuinka vieläkin tuosta rankaistaan ja vielä VANKEUDELLA.
Toisaalta olisi mielenkiintoista tietää että jos sota tulee, mitä nämä kieltäytyjät tekevät?
Taisiis mitä he ajattelevat tekevänsä sitten?

Suomi antaa sellaisille mamuille turvapaikan jotka pakenevat oman maansa armeijaa, mutta suomalaiset aseistakieltäytyjät passitetaan vankilaan. Onko tämä sitä tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta?

Mitä jos kaikki kieltäytyisivät? Sodan syttyessä ei olisi ketään sotimassa.

Mites kävi Tunisiassa? WikiLeaks kertoi korruptiosta maassa, nuori koulutettu mies menetti ainoan elinkeinonsa, kun poliisi takavarikoi hänen vihanneskojunsa, mies sytytti itsensä tuleen protestiksi, menetti henkensä, ihmiset nousivat barrikadeille, armeija ampui, armeijan välit rakoilivat ja ampuminen loppui, presidentti ajettiin maasta. Vallankumousta haluavat saivat enemmän aikaan aseettomasti kuin aseilla.

Ihan Suomen lakien mukaan tuomittu. Totaalikieltäytyminen on oma valinta, vaihtoehtojakin on jos ei armeija kiinnosta. Mun eno istui aikoinaan totaalikieltäytyjänä eikä valittanut vaikka tuomiot oli silloin hieman pidempiä kuin nykyään. Oma valinta!

[QUOTE="dada";22907658]Miten niin syyttä suotta? Se nyt vain sattuu olemaan niin että armeija on käytävä. Tai jotkut nössöt käy sivarin..[/QUOTE]

Se nyt vaan sattuu olemaan niin että nössöt menee armeijaan kun käsketään, itse en ikinä voisi olla miehen kanssa joka olisi tuollainen käskytettävä lammas.

Armeijalle on vaihtoehto..siiviilipalvelus. Nämä jotka kieltytyvät molemmista ovat vain huomionhakuisia ja yrittävät tuoda omaa kantaansa esiin. Typerää. Suomen kokoisessa maassa on pakko olla asevelvollisuus. Palkka-armeijaan ei riittäisi tarpeeksi väkeä.

Mites kävi Tunisiassa? WikiLeaks kertoi korruptiosta maassa, nuori koulutettu mies menetti ainoan elinkeinonsa, kun poliisi takavarikoi hänen vihanneskojunsa, mies sytytti itsensä tuleen protestiksi, menetti henkensä, ihmiset nousivat barrikadeille, armeija ampui, armeijan välit rakoilivat ja ampuminen loppui, presidentti ajettiin maasta. Vallankumousta haluavat saivat enemmän aikaan aseettomasti kuin aseilla.

Sytytä sinä itsesi tuleen sossun edessä ja me nousemme barrikadeille tekemään vallankumousta.

[QUOTE="vieras";22907796]Se nyt vaan sattuu olemaan niin että nössöt menee armeijaan kun käsketään, itse en ikinä voisi olla miehen kanssa joka olisi tuollainen käskytettävä lammas.[/QUOTE]

Itse en ikinä voisi olla "miehen" kanssa joka ei ole käynyt armijaa.

Mulle taas ei ole paskankaan väliä onko käynyt, olen kiinnostunut hieman eriasioista.
Joten voisin sanoa että jos olisi fanaattinen armeijaheppu niin en todella olisi alkanut seurustelmaan.

[QUOTE="vieras";22907796]Se nyt vaan sattuu olemaan niin että nössöt menee armeijaan kun käsketään, itse en ikinä voisi olla miehen kanssa joka olisi tuollainen käskytettävä lammas.[/QUOTE]

Minä puolestani en voisi olla sellaisen miehen kanssa joka ei olisi valmis puolustamaan perhettään ja isänmaataan vaikka asein. Aseista kieltäytyminen on kapinointia suomen lakia ja yhtesikuntaa kohtaan, mitä minä en pidä mitenkään arvostettavana asiana.

eihän tuo nyt ole mikääbn vääryys, suomessa on mahdollista käydä armeija, aseetonpalvelus tai siviilipalvelus.. mutta joku noista on käytävä ellei saa vapautusta.
jos kieltäytyy tekemästä asiaa joka on laissa määritelty niin siitä yleensä seuraa rangaistus, ja rangaistuksen on oltava epämiellyttävämpi kuin se oikea vaihtoehto.
(suomen rikoslaissa on paljon puutteita mutta ne eivät liity tähän asiaan)

[QUOTE="piip";22907834]Minä puolestani en voisi olla sellaisen miehen kanssa joka ei olisi valmis puolustamaan perhettään ja isänmaataan vaikka asein. Aseista kieltäytyminen on kapinointia suomen lakia ja yhtesikuntaa kohtaan, mitä minä en pidä mitenkään arvostettavana asiana.[/QUOTE]

Peesaan. Vain luuseri voi olla puolustamatta naisia, lapsia ja vanhuksia!!

No toihan kertoi tehneensä tietoisesti tämän päätöksen ja hyväksyy myös seuraukset. Vaihtoehtona olisi tosiaan siviilipalvelus, mikäli ei armeijaan halua. Älytöntähän tuo on, että aseistakieltäytymisestä tulee tosiaan isompi rangaistus kuin oikeista rikoksista, vaikka rattijuoppoilusta tai raiskauksesta :0

Tuo "ellei saa vapautusta" onkin se kiistanalainen kohta. Miksi joku toinen saa uskontoonsa vedoten vapautuksen armeijasta, mutta muille uskontokunnille tai uskonnottomuuskunnille se ei ole mahdollista.

Tuo "ellei saa vapautusta" onkin se kiistanalainen kohta. Miksi joku toinen saa uskontoonsa vedoten vapautuksen armeijasta, mutta muille uskontokunnille tai uskonnottomuuskunnille se ei ole mahdollista.

Niinpä. Olen ihmetellyt tätä samaa, että miksi jehovantodistajat on vapautettu kokonaan. Kun heilläkin tosiaan olisi vaihtoehtona armeijan suorittaminen siviilipalveluksena, kuten kaikilla muillakin.

[QUOTE="vieras";22907939]Niinpä. Olen ihmetellyt tätä samaa, että miksi jehovantodistajat on vapautettu kokonaan. Kun heilläkin tosiaan olisi vaihtoehtona armeijan suorittaminen siviilipalveluksena, kuten kaikilla muillakin.[/QUOTE]

Oli vissiin liian suuri taloudellinen rasite majoittaa heitä vankiloissa.

Yhteistyössä