Mua oikiasti ottaa päähän, että piti heti työharjoottelun alussa olla 3 päivää pois

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Olis siis alkanu maanantaina harjoottelu. No likka mahataudissa ja ittelläkin oireita. Likan takia olin vielä tiistain pois, mutta keskiviikon olin itteni takia pois.

Kyllä alkoi h*lvetin hyvin tämä harjoottelu. :headwall: Nyt sitten harjoottelupaikasta pari vapaapäivää työvuorolistan mukaan ja ekan kerran menen sitten vasta lauantaina iltavuoroon.

Ja aivan turha tähän kenenkään vetää laiskuutta koska joka ikinen tunti pitää korvata. Mua vain niin ottaa päähän tämä alootus tälle harjoottelulle. :|

Varmasti ottaa päähän.

Itsellä alko yks harjottelu niin että mun suu tulehtu niin pahasti että en pystynyt puhumaan. Siis mun puheesta ei kertakaikkiaan saanu mitään selvää. Lääkäri halusi määrätä useamman päivän mutta otin vaan yhden kun en halunnut olla pois koska meidänki piti kaikki korvata..

Siinä oli kiva aloittaa harjottelu ku piti vähän väliä käydä puuduttamassa suuta että pystyin edes vähääkään puhumaan.

Mut kovasti tsemppiä sulle :) millainen harjottelupaikka kyseessä?

Niinpä, mua harmittaa että aina kun tulee keikkaa niin lapsi on tietenkin kipeenä. Yksinhuoltaja ilman tukiverkostoja on oikea työnantajan painajainen. Eivätpä montaa kertaa töihin soitelleet kun syksylläkin oltiin puolet ajasta kipeinä. Ja sitten tosiaan haukutaan laiskaksi :(

Tuttua. Itse päiväkotiharjoittelussa olin heti seuraavan viikon vatsataudissa. Saan niin helposti kaikki uudet pöpöt että oon aina heti kipeenä uudessa ympäristössä.

Itse aloitin tammikuussa työt ja nyt olin jo viikon poissa lasten sairauden takia.

JA nyt mulla kurkkua kirvelee, vähän yskittää ja paikkoja kolottaa, tietty sairastun nyt itsekin ja en pääse maanantaina töihin!!! Varmaan tulee potkut :(

mä en ymmärrä tuota miksi poissaolo pitää korvata. eihän sitä oikeassakaan työpaikassa tarvii korvata, jos on todistus sairaudesta.
ja mä olisin pyytänyt vaihtamaan vuoroja ettei olis heti niin monta vapaapäivää. ja muten tiesitkå että kun opiskelet niin sun ei tarvii tehdä viikonloppuja lainkaan. ja jos teet lauantaista tulee jo 1½ vapaapäivää ja sunnuntaista kolme.

No mulla on se, että mä ja likka ei turhan helposti tulla kipiäksi. Totta kai pitää sitten mennä just näin.

No mä kävin tänään hakemas seuraavan kolmen viikon työvuorot ja mulla olis jo suunnitelmaa korvauksiin, mutta on sitten eri asia suostuuko osastonhoitaja siihen, että teen kuutta päivää viikos seuraavat kolme viikkoa. Ei ole mun jaksamisesta kiinni. Jaksan kyllä ja noitten lisäksi teen baarilla töitä.

Meillä sanottiin alkuun että on todella tarkkaa että tietyt tunnit tulee täyteen. Mut sit joku meidän ryhmästä otti yhteyttä liittoon ja sieltä sanottiin että on laitonta (Siis se, kun jotkut olisi joutunu tekemään tota kuuden päivän viikkoa).

Eipä kukaan puuttunu tunteihin sen jälkeen. Sehän on nimittäin pääasia että harjottelu opettaa ne asiat mitkä harjottelulla on tavoitteena. On ihan sama loppupelissä ootko ollu kolme päivää pois, tuskin se kolme päivää on oleellinen sen oppimisen kannalta. Eri asia, jos menee siihen että puolet harjottelusta puuttuu.

mä en ymmärrä tuota miksi poissaolo pitää korvata. eihän sitä oikeassakaan työpaikassa tarvii korvata, jos on todistus sairaudesta.
ja mä olisin pyytänyt vaihtamaan vuoroja ettei olis heti niin monta vapaapäivää. ja muten tiesitkå että kun opiskelet niin sun ei tarvii tehdä viikonloppuja lainkaan. ja jos teet lauantaista tulee jo 1½ vapaapäivää ja sunnuntaista kolme.

No on eri asia olla oppineena töissä kuin olla harjoottelussa opettelemassa asioota. Siinä mielessä ymmärrän asian vaikka ottaakin päähän korvata tunteja.

Jaa miten niin opiskelijana ei tarvi tehdä viikonloppuja? Mun mielestä just parasta, että niitä joutuu tekemään harjoottelun aikana, että saa tuntumaa siihen lähihoitajan työhön.

Meillä lasketaan tehdyt tunnit. Viikossa tulee 37 tuntia, mutta sen ei tarvitte jakaantua tasaasesti. Sitä yleensä mennään työpaikkaohjaajan mukaan ja jos hänellä on yhdellä viikolla 46 tuntia ja toisella 32 tuntia, niin sen mukaan mennään.

Itte sitten lasketaan, että tuleeko tunnit täyteen vai meinaako tulla liikaa.

Ei pidä paikkaansa. Ammattikoulun harjoittelussa mennään työpaikan vuorojen mukaan = hoitoalalla vuorotyötä

No jos mä oon töissä KIPEE, mun ei tarvi korvata.
Mut jos mä oon lääkärissä ei- akuutisti, pitää korvata.
Jos mä oon lapsen lääkärissä, pitää korvata.

Yhteistyössä