Tiedättekös mitä. Mua vähän harmittaa nuo jotka on viihteellä joka viikonloppu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla esimerkiksi oli niin vahva side molempiin, etten olisi voinut edes ajatella asiaa sen enempää.
Nuorin lapsi minkä tiedän (siis näiden ketä käy juhlimassa koko ajan) on vasta 3.5 viikkoinen. :(

Joo, ymmärrän, siis musta on ok, jos silloin tällöin käy ja siis tottakai pitääkin joskus käydä ym, mutta tällä yhdellä kaverilla on fb:ssä viikolla päivitykset sellaisia, että esim. "Enää kolme päivää!" jne. Eli odottaa viikonloppua, kun lähtee taas kännäämään. Sillä on muutenkin kaikki tykkäykset kännäämiseen ja ryyppäämiseen liittyvää ja se on musta ihan hirveetä. Niillä on vuoden ikäinen lapsi ja yrittävät tälle sisarusta. Ja siis lapsi ei ole isänsä kanssa vaan mummilassa vkloppuisin. :/

Kyllä minäkin vähän ihmettelen, jos perheellisten (äiti tai isä, kummin vaan) pitää joka viikonloppu päästä viihteelle. Miksi? Onko se juominen se syy? Ehkä silloin kannattaisi miettiä sitä omaa alkoholin käyttöään ja meneekö kohtuuden rajoissa.

Toki ihmiset rentoutuu eri tavoin, mutta kohtuus kai kaikessa?

Ihan ilman sitä krapulaakin, niin kyllä vanhempien jatkuvat baari illat vaikuttaa lapseen.
Turha tuota on kieltää. Ja huonoja selityksiä on myös nämä, että "livahtelee ulos kun lapsi on yöunilla, ja livahtelee takasin enne kun lapsi herää". Ei kukaan sellainen Casper kummitus ole, että täysin huomaamattomasti pystyis hoitelemaan nuo asiat, ainakaan pidemmällä ajanjaksolla. Kauheaa elämää sellainen lapselle, kun kaikki viikonloput menee siihen, että lapsi raahataan hoitoon, tai vanhemmat muuten vaan kännää.

Jotkut ikävaiheet vaan olis ehkä parempi käydä rauhassa loppuu ja sitten vasta pykätä muksuja maailmaan. Sais ihan rauhassa bilettää niin paljon kuin sielu sietää ja potee krapulat kaikessa rauhassa. Plus että ei tartte tunte morkkista siitä että kuukauden varoista iso osa lorahtaa kurkusta alas. Se kun on äkkiä 50-100€/ ilta kun noissa menee. Muutama ilta niin muksu sais vaikka ja mitä. Ne kalliimatkin vermeet jos tahtoo.

Asiasta toiseen: Miten PinkLily te saitte sovittua asiat silloin miehen kanssa, kun olitte juhlimassa viimeksi ja tuli hänen kanssaan vähän erimielisyyttä? Ja mitä siskolle tapahtui? Saiko asiat selvitettyä kaverinsa ja muiden kanssa.

[QUOTE="mei";23066004]Jotkut ikävaiheet vaan olis ehkä parempi käydä rauhassa loppuu ja sitten vasta pykätä muksuja maailmaan. Sais ihan rauhassa bilettää niin paljon kuin sielu sietää ja potee krapulat kaikessa rauhassa. Plus että ei tartte tunte morkkista siitä että kuukauden varoista iso osa lorahtaa kurkusta alas. Se kun on äkkiä 50-100€/ ilta kun noissa menee. Muutama ilta niin muksu sais vaikka ja mitä. Ne kalliimatkin vermeet jos tahtoo.[/QUOTE]

No, mä oon sitä mieltä että varsinkin nyt kun on saanut lapset nuorena on varmasti aikaa vanhempana bilettää jos niin kovasti tahtoo. Mulla on vastuu mun lapsien hyvinvoinnista eikä tulis mieleenkään lähtee joka viikonloppu viihteelle. Mä oon ollut tänä vuonna yksillä synttäreillä ja seuraava juhlinta on varmaan sitten isän pyöreet joskus syksyllä.

[QUOTE="vieras";23066053]Asiasta toiseen: Miten PinkLily te saitte sovittua asiat silloin miehen kanssa, kun olitte juhlimassa viimeksi ja tuli hänen kanssaan vähän erimielisyyttä? Ja mitä siskolle tapahtui? Saiko asiat selvitettyä kaverinsa ja muiden kanssa.[/QUOTE]

Keskustelemalla ja parilla radikaalilla päätöksellä, mut ei siitä sen enempää. Ja siskolla kämpän haku edelleen. Rahallista korvausta saa pojilta kuulemma (todellisuutta en tiedä) että hyvin asiat sielläkin. Sisko tulee kolmeksi viikkoa työharjotteluun tänne ni saadaan hänet tänne sitten oikeen kunnolla kyläilemään :)

Itse olen nuori äiti ja raskaus tuli tavallaan yllätyksenä, asiasta oltiin kyllä puhuttu ja suunniteltu lähitulevaisuuteen mutta silti tuntui että tuli lievänä shokkina kun heti ekalla tärppäs, ajateltiin että voisi mennä vuosia (tyhmää tiedän)... No kuitenkin, rakastan lastani ylikaiken, kukaan kavereistani ei ole samassa tilanteessa, joten tapaan niitä lähinnä juhlissa, joissa juodaan (eihän kukaan mua pakota, mutta silti tulee otettua). Yleinsä on vähän huono omatunto kun ei ole vauvan kanssa, mutta joka kerta on ollut huippu hauskaa, ja tiedättekös, musta tuntuu että jaksan (vaativan)hurmurin kanssa paremmin kun pääsen hetkeksi irti arjesta. Vauvveli on 4kk ja ollut jo 5krt iso äidillä yökylässä... Tuomitkaa, jokainen taablaa tavallaan ja mä näin ja en usko että siitä on lapselle mitään haittaa että on isoäidin hyvässä hoidossa silloin tällöin.

No, mä oon sitä mieltä että varsinkin nyt kun on saanut lapset nuorena on varmasti aikaa vanhempana bilettää jos niin kovasti tahtoo. Mulla on vastuu mun lapsien hyvinvoinnista eikä tulis mieleenkään lähtee joka viikonloppu viihteelle. Mä oon ollut tänä vuonna yksillä synttäreillä ja seuraava juhlinta on varmaan sitten isän pyöreet joskus syksyllä.

Noita ikävaiheita ei voi järkkäillä eri järjestykseen. Se bilevaihe kuuluu aika selkeesti enemmän nuorille, vai milloin olet kuullut että about 40v lähtee "bilettään". Jutut on silloin hyvin erilaisia eikä sitä mennyttä voi takas ottaa. Vaan eivät toki kaikki tarvitse "bilevaihetta". Ei me kaikki olla sellaisia ja tiedän monia nuoria vanhempia joita en ikuna vois kuvitella bilettämässä. Nuoruus eletään nuorena, ei sitä takas saa

Itse olen nuori äiti ja raskaus tuli tavallaan yllätyksenä, asiasta oltiin kyllä puhuttu ja suunniteltu lähitulevaisuuteen mutta silti tuntui että tuli lievänä shokkina kun heti ekalla tärppäs, ajateltiin että voisi mennä vuosia (tyhmää tiedän)... No kuitenkin, rakastan lastani ylikaiken, kukaan kavereistani ei ole samassa tilanteessa, joten tapaan niitä lähinnä juhlissa, joissa juodaan (eihän kukaan mua pakota, mutta silti tulee otettua). Yleinsä on vähän huono omatunto kun ei ole vauvan kanssa, mutta joka kerta on ollut huippu hauskaa, ja tiedättekös, musta tuntuu että jaksan (vaativan)hurmurin kanssa paremmin kun pääsen hetkeksi irti arjesta. Vauvveli on 4kk ja ollut jo 5krt iso äidillä yökylässä... Tuomitkaa, jokainen taablaa tavallaan ja mä näin ja en usko että siitä on lapselle mitään haittaa että on isoäidin hyvässä hoidossa silloin tällöin.

Ei raivostuta yhtään. Eihän tuo edes ole joka viikonloppuista. Jos muuttuisi joka viikonloppuiseksi ja jatkuisi vuosia, niin silloin kävisi lasta sääliksi.

[QUOTE="jeo";23066113]Noita ikävaiheita ei voi järkkäillä eri järjestykseen. Se bilevaihe kuuluu aika selkeesti enemmän nuorille, vai milloin olet kuullut että about 40v lähtee "bilettään". Jutut on silloin hyvin erilaisia eikä sitä mennyttä voi takas ottaa. Vaan eivät toki kaikki tarvitse "bilevaihetta". Ei me kaikki olla sellaisia ja tiedän monia nuoria vanhempia joita en ikuna vois kuvitella bilettämässä. Nuoruus eletään nuorena, ei sitä takas saa[/QUOTE]

Mä en ainakaan nyt koe elämääni sellaisena että mun pitäis koskaan, ikinä koittaa saada mun nuoruutta takaisin. No, nythän mä elän sitä eikä mun lapset todellakaan ole pilannut sitä mitenkään. Päinvastoin, elämä on enemmän ja enemmän elämisen arvoista kun mulla on jotain niin rakasta täällä joka päivä ja aina. :)

Jos alkoholi ei ole ongelma ja lapsi on isän hoivassa niin en ymmärrä miten se baarissa käyminen on paheksuttavampaa kuin vaikka kaverin tapaaminen kotona tai keilailuharrastus.

Keilailussakin raha menee järkevämpään kohteeseen, ei kurkusta alas. Nuoret parit vielä tunnetusti ei aina ole kovin "hyvä tuloisia", okei, poikkeuksia mahtuu kyllä. Mutta sille rahalle olis taatusti parempaakin käyttöä, ihan tulevaisuudessakin. Lapsi kun tunnetusti on aika suuri kuluttaja elämänsä aikana

Jos alkoholi ei ole ongelma ja lapsi on isän hoivassa niin en ymmärrä miten se baarissa käyminen on paheksuttavampaa kuin vaikka kaverin tapaaminen kotona tai keilailuharrastus.

Se että lapsi on isän kanssa, ei ole koskaan mikään ongelma (ainakaan mulle). Hyvä asia se on, että mieskin saa olla lapsen kanssa kahdestaan.

Enkä osaa varmaksi sanoa, miten lapsi kärsii äidin poissaolosta, ellei äiti sitten imetä normaalisti ja sitten maito tuleekin pullosta. Mikä sekään ei ole ongelma, ellei lapsi sitä jotenkin ongelmaksi koe. Mitä taas emme voi tietää.

Vaikea tätä on selittää kun itse tuntee yhdellä tavalla, enkä aina osaa asettua toisen kenkiin tuntemaan toisella tavalla. Mutta jos katson asiaa ulkopuolisena ja siitä jonkun mielipiteen muodostan, niin se on juurikin ap:n käyttämä sana "harmittaa". Ja myöskin kummastuttaa, koska itselle se baareissa käyminen ei ole rentouttavaa (en viihdy, en tykkää olla humalassa, inhoan humalaisia ihmisiä..). Ja on vaikea ajatella että jos joka viikonloppu olisi krapula, tai univelkaa.

Baarit on baareja, niissä meno on erilaista kuin keilaamassa tai kaverin luona hänen kotonaan. Niissä käy vakiona tietynlaiset ihmiset.. ja se ei jotenkin sovi yhteen sen kanssa, että kotona on pieni vauva. Ja nyt puhun ihan pienestä. Mietityttää miten sellaisesta voi haluta olla niin usein erossa.

Mä en ainakaan nyt koe elämääni sellaisena että mun pitäis koskaan, ikinä koittaa saada mun nuoruutta takaisin. No, nythän mä elän sitä eikä mun lapset todellakaan ole pilannut sitä mitenkään. Päinvastoin, elämä on enemmän ja enemmän elämisen arvoista kun mulla on jotain niin rakasta täällä joka päivä ja aina. :)

Pidä kiinni siitä ajatuksesta ja tee kaikkesi että perheesi pysyy kasassa tulvat tyrskyt.

[QUOTE="jeo";23066113]Noita ikävaiheita ei voi järkkäillä eri järjestykseen. Se bilevaihe kuuluu aika selkeesti enemmän nuorille, vai milloin olet kuullut että about 40v lähtee "bilettään". Jutut on silloin hyvin erilaisia eikä sitä mennyttä voi takas ottaa. Vaan eivät toki kaikki tarvitse "bilevaihetta". Ei me kaikki olla sellaisia ja tiedän monia nuoria vanhempia joita en ikuna vois kuvitella bilettämässä. Nuoruus eletään nuorena, ei sitä takas saa[/QUOTE]

No sun pitäis tulla käymään täällä mein paikkakunnalla missä 40+ on niitä kovimpia (nimenomaan) bilettäjiä, käy oikein klubeissa, ei siis missään pubeissa :D

Se että lapsi on isän kanssa, ei ole koskaan mikään ongelma (ainakaan mulle). Hyvä asia se on, että mieskin saa olla lapsen kanssa kahdestaan.

Enkä osaa varmaksi sanoa, miten lapsi kärsii äidin poissaolosta, ellei äiti sitten imetä normaalisti ja sitten maito tuleekin pullosta. Mikä sekään ei ole ongelma, ellei lapsi sitä jotenkin ongelmaksi koe. Mitä taas emme voi tietää.

Vaikea tätä on selittää kun itse tuntee yhdellä tavalla, enkä aina osaa asettua toisen kenkiin tuntemaan toisella tavalla. Mutta jos katson asiaa ulkopuolisena ja siitä jonkun mielipiteen muodostan, niin se on juurikin ap:n käyttämä sana "harmittaa". Ja myöskin kummastuttaa, koska itselle se baareissa käyminen ei ole rentouttavaa (en viihdy, en tykkää olla humalassa, inhoan humalaisia ihmisiä..). Ja on vaikea ajatella että jos joka viikonloppu olisi krapula, tai univelkaa.

Baarit on baareja, niissä meno on erilaista kuin keilaamassa tai kaverin luona hänen kotonaan. Niissä käy vakiona tietynlaiset ihmiset.. ja se ei jotenkin sovi yhteen sen kanssa, että kotona on pieni vauva. Ja nyt puhun ihan pienestä. Mietityttää miten sellaisesta voi haluta olla niin usein erossa.

En minäkään pidä baarissa käymisestä, sillä olen absolutisti. Mutta ymmärrän myös sen, että ihmiset ovat erilaisia ja toisille se on hyvää tuulettumista. Minä en nyt ottanutkaan kantaa siihen kuinka usein siitä vauvasta ollaan erossa vaan siihen, että minkä takia on hyväksyttävämpää olla vauvasta erossa joka perjantai, koska on keilaamassa, mutta ei joka perjantai, koska on baarissa?

Keilaamassa ei olla iskemässä uusia puoliskoja. Baarit taas kuuluu vähän siihen reviiriin jossa esiinnytään ja kattellaan niitä toisia sillä silmällä. Tai jos ei ihan sillä silmällä niin haetaan ainakin vastausta siihen että "onko vielä vientiä". Hauskin väite on se että menen baariin vaan tanssimaan...niinpä niin, miks sit vedetään "Bilehile" kuteet niskaan ja meikataan tuntitolkulla? Ei ne ole ehto tanssimiselle ;)

Yhteistyössä