Te, joilla on sekä poika-, että tyttölapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minulla 3 poikaa ja 1tyttö, ja tyttö sekä vanhin poika ovat hyvin samanlaisia, 2 muuta poikaa eaivan erilaisia. Eli enemmän määrittää persoona kuin sukupuoli.

[QUOTE="jaa";23196091]minulla 3 poikaa ja 1tyttö, ja tyttö sekä vanhin poika ovat hyvin samanlaisia, 2 muuta poikaa eaivan erilaisia. Eli enemmän määrittää persoona kuin sukupuoli.[/QUOTE]

Samaa mieltä.

Tytön ensimmäinen sana oli "kanka", kenkä.
Tyttö osaa riipiä yltään kertovaipat. Pojat eivät edes yritä.
Kun tyttö päättää itkeä, itku ei lopu narraamalla huomio johonkin muuhuhn.
Hän itkee niin kauan kun itse haluaa.
Tyttö nauttii vaatekasassa istumisesta ja pukemisen yrittämisestä. Pojat istuvat mieluummin vaikka kivien keskellä.

Minulla on neljä poikaa ja yksi tyttö. Tyttö on vuodenikäinen, pojat ovat 3-18-vuotiaita.

No tietenkin persoona määrittelee kaikkein eniten, mutta kyllä varmaan sukupuoltenkin välillä on eroavaisuuksia. Usein oon esim. kuullut, että pojat ovat enemmän "mamman poikia", kun taas tytöt isän tyttöjä. Ja että pojat kaipaisi enemmän syliä ja ns. hyväksyntää, kuin tytöt...

[QUOTE="jaa";23196091]minulla 3 poikaa ja 1tyttö, ja tyttö sekä vanhin poika ovat hyvin samanlaisia, 2 muuta poikaa eaivan erilaisia. Eli enemmän määrittää persoona kuin sukupuoli.[/QUOTE]

Minustakin erot määrittää ehdottomasti enemmän persoona eikä sukupuoli.

No tietenkin persoona määrittelee kaikkein eniten, mutta kyllä varmaan sukupuoltenkin välillä on eroavaisuuksia. Usein oon esim. kuullut, että pojat ovat enemmän "mamman poikia", kun taas tytöt isän tyttöjä. Ja että pojat kaipaisi enemmän syliä ja ns. hyväksyntää, kuin tytöt...

En sanoisi noinkaan... Kulttuurimme vain HUOMAA pojan hellyyden tarpeen eri tavalla, tytöille suodaan itsestään selvyytenä sylittelyt ja silittelyt. Ja jo pieni poika on mukamas mies: jos nyt sattuu olemaan äitiään halailevaa sorttia, siihen takerrutaan epämiehekkäänä.

1 poika ja 2 tyttöä.

Keskimmäinen tyttö on reilu 3v ja niin prinsessaa, prinsessaa. Barbit ja kaikki ihana blingbling on nyt sen mieleen kovasti. Aina tarvis olla mekko ja tukka laitettuna. Vauvana oli hyvinkin kova tahtovauva. Nuorin tyttö seuraa isosiskon jalanjälkiä 1v8kk ja "hintettaa" tarvis olla kaikki kans :D Ihan kamala komentoora. Isoveikka, kohta 5v. Perusrauhallinen ja pohdiskeleva. Tytöt on heti tulta ja tappuraa.
Poika rakastaa legoja ja salamaa ihan ylikaiken. :) Äidin lapsia kaikki. Isäkin on kyllä pop, mutta tiukan paikan tullen se on äiti.

Minulla poika ja kaksi tyttöä. Veikkaisin kyllä myös, että persoona määrittää...isompi tyttö sellainen "poikatyttö", ei prinsessahommat kiinnosta pätkääkään ja pienempi taas niin prinsessaa että...

mulla esikoinen 4v poika, kuopus 3v-tyttö. poika on rauhallinen, arka ja pohdiskeleva. hitaasti kehittynyt kaikessa. tyttö on sosiaalisempi, "juostavampi" rutiineissa (liekö silläkin vaikutusta kun on kakkosena joutunut enemmän "sopeutumaan:) ), oppi myös kuivaksi helpommin ja nopeammin kuin veljensä.. nämä ainakin tuli mieleen.

Niin no tostahan oli just vauva tai kaksplus lehdes juttuu.Tavallaan kuuluu ihan johonkin ikävaiheeseen,et "leimautuu" itsensä kaa erisukupuolta olevaan vanhempaan.

Yhteistyössä