Kummi kävi synttäreillä,ei tuonut lahjaa tai edes korttia :o mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Siis mulle ei todellakaan ole pääasia että kummit ostaa kalliita lahjoja,jos joku nyt niin tulee aukomaan :D
Mutta tänään oli lapsemme 2v. synttärit ja kumminsa kävi täällä muiden vieraiden ohessa. Vasta kummin vierailun jälkeen tajusimme,ettei hän onnitellut lasta,ei tuonut lahjaa,ei edes korttia! Mitä tästä pitäisi ajatella?

Meillä on lapsella kummi joka ei koskaan tuo lahjoja tai kortteja, ei vaikka tulisi syntymäpäivänä. Hän kuitenkin jää muutamaksi päiväksi ja viettää lapsen kanssa aikaa leikkien ja höpötellen, joten minua ei haittaa tippaakaan ettei hän tuo lahjoja tai noteeraa merkkipäiviä. Ihana kummi, lahjoista viis.

Joo siis tuli kyllä ihan oikeaan aikaan (tekstarilla laitoin kutsun kaikille 2 viikkoa sitten),mutta ilman lahjaa ja kyllä varmasti tajusi että synttärit kyseessä :o Puhuttiin vielä kahvipöydässäkin että mitä me miehen kanssa ostettiin tytölle yms.
Rahasta se ei tällä kummilla ole kiinni, karautti tänäänkin pihaan upouudella volvolla :D
Vähän jopa loukkaannuin tuosta,että ei edes korttia tuonut :o

No ehkä vähän outoa. Meillä kävi kummit tuomassa lahjan, mutta eivät halunneet mitään tarjoilua. Toiset kummit eivät muista lasta mitenkään (ei jouluna eikä synttärinä) mikä on vielä kurjempi juttu kuin se että sentään tulee käymään!

[QUOTE="aloittaja";23289200] Mitä tästä pitäisi ajatella?[/QUOTE]

Sitä että oli kiva kun kummi tuli kummilapsensa synttäreille.

Olen jokseenkin varma että tulevaisuudessa lapsi muistaa parhaiten kumminsa kanssa vietetyt ajat kuin lahjat.

[QUOTE="aloittaja";23289237]Joo siis tuli kyllä ihan oikeaan aikaan (tekstarilla laitoin kutsun kaikille 2 viikkoa sitten),mutta ilman lahjaa ja kyllä varmasti tajusi että synttärit kyseessä :o Puhuttiin vielä kahvipöydässäkin että mitä me miehen kanssa ostettiin tytölle yms.
Rahasta se ei tällä kummilla ole kiinni, karautti tänäänkin pihaan upouudella volvolla :D
Vähän jopa loukkaannuin tuosta,että ei edes korttia tuonut :o[/QUOTE]

Tyhmä olet, jos loukkaannuit. Hän kuitenkin muisti; läsnäolollaan.

Ajattelee varmaan että ei kaks vuotias vielä muista mitään. tyhmää tuommonen itkeminen. kysy suoraan kummilta jos asia vaivaa. mikä oikeesti on kummin tehtävä? tässä se nähdään tämän kansan "pinnallisuus ja ahneus ja mitä vielä"...... menkää itseenne. eipä siinä, olis silti voinut ehkä ainakin sanoa onnea, mut jos hän ei näe mitään järkeä tuon ikäistä onnitella. ja miksi yleensä syntymäpäivänä juuri onniteltais, en minä ainakaa juuri VANHENEMISTA näe mitenkään onnittelun asiana. tai ehkä voisin toivottaa onnea uudelle tulevalle vuodelle mutta ei niinkään -synttäreiden johdosta- tai siitä että on taas tasan yhden vuoden vanhempi kuin tasan vuosi sitten....... kysy kysy kysy nyt ihmeessä kummilta suoraan. jos et kehtaa, niin sitten pidä suusi kiinni koko asiasta.

meidän lapsen kummi on nyt kahtena jouluna käynyt ovelle jättämässä lahjan....mielummin ottaisin kummin vierailulle lapsen luo ilman lahjaa!! On tosi kurjaa, kun toisen kummit käy usein kylässä ja muistaa lasta synttäreinä ja jouluna ja muutenkin ja toisen ei oo käyny kahteen vuoteen vaikka asuu ihan lähellä...

Meillä on lapsella kummi joka ei koskaan tuo lahjoja tai kortteja, ei vaikka tulisi syntymäpäivänä. Hän kuitenkin jää muutamaksi päiväksi ja viettää lapsen kanssa aikaa leikkien ja höpötellen, joten minua ei haittaa tippaakaan ettei hän tuo lahjoja tai noteeraa merkkipäiviä. Ihana kummi, lahjoista viis.

Ihanaa kun on tällänen kummi! Oi saisimpa itsekin tälläsen omille lapsille. Kamala katsoa joka lasta kun lahjoja ja leluja on satamäärin. Toisin kun serkun lapsella. Serkkuni on erittäin ekologinen ja kierrättää kaiken. Ja näyttää myös siltä. Tykkään heidän kodista kun kaikki lelut on vähän kulahtaneita. Muovihärpäkkeitä ei siä näy ollenkaan. Kun olin nuorempi ja meitä oli siis viisi lasta niin serkun äiti anto meille niiden vanhoja leluja, nyt lelut on menny takase serkuille. Sielä meidän puujunarataki tällähetkellä on. Serkulle tietää et jos haluaa josnku lahjan antaa, niin joku oma vanha lelu tai neuloa jotakin.

Meillä oli vasta sama tilanne. Kyllä minusta kuuluu jo ihan käytöstapoihin, että kun mennään toisen synttärijuhliin niin jotain viedään. Vaikka kortti tai karkki, ei todellakaan tarvii olla kun ele, kyllä lapsi sen ansaitsee ja odottaa jotain, koska on hänen päivänsä. Onneksi meillä lapsi (4.v) ei sanonut mitään ja osaa käyttäytyä, mutta kyllä minua ihmetytti kun kummi ei mitään tuonut, itselläni ei tulisi mieleenkään edes aikuisen synttäreille mennä ilman mitään, saati lapsen.

No kyllä on taas hurskastelijoita liikenteessä. ON todellakin epäkohteliasta tulla synttärijuhliin tyhjin käsin. Ja varsinkin kummina. Vähintäänkin kortti on hyvien tapojen mukaista ja jokaisella on varaa johonkin, edes pieneen tuliaiseen. Ja tämä ei nyt tarkoita sitä, että olisi ahne kun ajattelee näin - eipä ne pienet lahjat sinänsä kiinnosta mutta se idea.

Todellakin loukkaannuit syystä, moukka tai pihi tyyppi tämä kummi.

Mä arvasin, että suurin osa vastaa, että mitäs siitä, tärkeintä, että tuli paikalle.

Mun mielestä kuitenkin vähintään outoa ja epäkohteliastakin! Vai moniko täältä menisi syntymäpäiväjuhliin asenteella, että tärkeintä on, että minä menen paikalle, viis lahjoista tai korteista...?

Siis mulle olisi riittänyt pelkkä kortti! Ja en todellakaan odottanut mitään kallista lahjaa,mutta pointti olikin se,että kummilla olisi kyllä ollut rahaa se kortti ostaa ja vaikka joku parin euron lahjakin.
Mun mielestä osoitti kyllä käytöstapojen puutetta tulla ilman korttia,lahja ei mun mielestä ole pakollinen mutta voihan nyt jokainen edes kortin tuoda,vaikka sitten omatekemän.

Ymmärrän ap:n näkökannan ja olisin itse ajatellut vastaavassa tilanteessa ihan samoin. En ole tavaran tai rahan perään, mutta osoittaa todella suurta ajattelemattomuutta tai käytöstapojen puutetta tulla pienen lapsen juhliin ilman lahjaa. Vaikka aikuiset osaisivatkin ajatella, että läsnäolo on se tärkein juttu, lapsille monesti ne lahjat ovat tosi tärkeitä, kivointa koko synttäritouhussa. Mielestäni nyt vähintään kortti olisi ollut paikallaan tai jokin pienikin lahja lasta ilahduttamaan. Mitäköhän on liikkunut kummin päässä??

Mä arvasin, että suurin osa vastaa, että mitäs siitä, tärkeintä, että tuli paikalle.

Mun mielestä kuitenkin vähintään outoa ja epäkohteliastakin! Vai moniko täältä menisi syntymäpäiväjuhliin asenteella, että tärkeintä on, että minä menen paikalle, viis lahjoista tai korteista...?

Näinpä. varmasti monet täällä "Tärkeintä että tuli!"-vastaajista oikeasti jos omalle kohdalle sattuisi, kummastelisivat tilannetta. Mun mielestä on kohteliasta viedä juuri edes se kortti. Mun mielestä lahjan arvo tai sellanen ei ole tärkeää ja se yhdessä vietetty aika on, mutta yleensä synttäreille on tapana viedä jotain. Sitä yhteistä aikaa voi kummilapsen kanssa viettää muutenkin ja synttärit on vähän sellainen extra-juttu. Mutta no, jospa sen kummin perhepiirissä ei ole ollut tapana muistaa synttärisankaria lahjalla niin ymmärtäähän tuon.

Yhteistyössä