Imetyksestä kostuminen -vaiettu asia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Siis onko ihan tosi, että kenelläkään muulla (netin mukaan en todellakaan ole ainoa) ei imettäminen ole aiheuttanut kohdun supistelua ja kostumista? En ole mielestäni mitenkään kieroutunut ja kaikkein vähiten olen mikään pedofiili, mutta rintani ovat herkät. Sain jo raskausaikana supistuksia jos mies niitä kosketteli. Monestihan käsketään puristelemaan rinnanpäitä jos halutaan käynnistää synnytys eli toimii se epäseksuaalisestikin tehtynä. Kyse on hormoonien erittymisestä. Myös rintapumpulla lypsy sai minut kostumaan ja tuskin haluan rintapumppua seksuaalisesti?! En ole pitänyt itseäni aiemmin mitenkään sairaana, mutta ilmeisesti palstamammojen mukaan olen??? Odotan toista lastani ja taitaa seuraava imetys jäädä vielä lyhyemmäksi, jos minun pitää hävetä ja ahdistua tuosta kostumisesta ja kiihottumisesta. Ja korostan että en halua vauvoja seksuaalisesti ja imetyksen aikana kun alkoi haluttaa, ajattelin ensimmäisenä miestäni, en mitään kieroutunutta.

Se, että imettäminen supistaa kohtua on täysin normaalia. Synnytyksen jälkeenhän kohdun supistuminen imettämisen yhteydessä ja sen jälkeen on usein kivuliastakin. Kostumista en oo koskaan ennen ajatellut, kun raskauden aikana ja jälkeen tuolta alapäästä valuu milloin mitäkin ;) Mutta nämä supistelut ja kostumiset on mun mielestä ihan eri asia kuin kiihoittuminen!!! Vai alkaako sun oikeasti tehdä mieli seksiä kun imetät?? Oletkohan nyt ajatellut asiaa vähän "liikaa". Siis alkanut pohtimaan asiaa ja kehitellyt siitä ongelman?

Tämänkin jutun sitten halusit jakaa kaikille!!!

Ei oo normaalia mun mielestä todellakaan. Kyl imettämisen aikaan pitäis olla jotkut ihan muut jutut mielessä. Yleensä vauva syö viel parin tunnin välein niin olet siis kosteana koko päivän?!?!?!

Mua alko ahdistaa kun luin ton.

[QUOTE="Maija";23315362]Vai alkaako sun oikeasti tehdä mieli seksiä kun imetät?? Oletkohan nyt ajatellut asiaa vähän "liikaa". Siis alkanut pohtimaan asiaa ja kehitellyt siitä ongelman?[/QUOTE]
Kyllä alkaa haluttaa. Valitettavasti. Se rintoihin koskeminen aiheuttaa kostumisen ja haluamisen automaattisesti. Etenkin jos on rento stressitön olotila. Halujen kohde kyllä on oma mies vaikka kiihottuisin mistä.

[QUOTE="Miira";23315481]Tämänkin jutun sitten halusit jakaa kaikille!!!

Ei oo normaalia mun mielestä todellakaan. Kyl imettämisen aikaan pitäis olla jotkut ihan muut jutut mielessä. Yleensä vauva syö viel parin tunnin välein niin olet siis kosteana koko päivän?!?!?!

Mua alko ahdistaa kun luin ton.[/QUOTE]

Ja tässä nimimerkki vieraalle vastaus miksi pitäisi ahdistua: juuri tällaisten vastauksien ja reaktioiden vuoksi! Kyllä siinä alkaa sitten itseäkin ahdistaa.

Hyi hitto, ei ole tullut kyllä moinen mieleen todellakaan ikinä. Viimeisimmästä imetyksestä kohta jo vuosi enkä edelleenkään tykkää, että tisseihini kosketaan "siinä" mielessä. Eli näköjään voi olla toisinkin päin, että ne ovat vain ruokailuun tarkoitetut ulokkeet.

Tosta tuli joskus joku britti(?)dokumentti, samassa oli miten jotkut sai orgasmin synnytyksestä, joku kiihottui kun imetti 5-vuotiasta. Sairasta! Se on ihan normaalia että keho rentoutuu ja tulee hyvän olon tunne mutta ei siihen kuulu mitään seksuaalista!

outoa minusta kanssa!!!
itse olen herkkärintainen, nautin mieheni imiessä rintojani MUTTA lapsia imettäessä ei vastaavaa ole itselläni kertaakaan ollut. lapsia kuitenkin jo 4...eli lasten syöttämiset ovat täysin ruokahuoltoa, niihin ei minusta todellakaan pitäisi liittyä mitään seksuaalista/nautinnollista...
tästä päästään näihin vielä kouluikäisiä lapsia imettäviin äiteihin eli kyllähän näissä äiti imettää omasta nautinnostaan, sanokoon kuka muu mitä haluaa!!!

Käsittääkseni ihan normaalia. itsellä ei ole kokemusta, mutta oon jossain kuullu aiheesta puhuttavan aikasemminkin.

Älä välitä noista pervoilijoista, jotka ei ymmärrä että ihmisten kehot toimii erilailla. Tää asia kuuluu vähän samaan kategoriaan kuin seksi raskausaikana ja himottavat hormoonimyrskyt toisella kolmanneksella.

Ihminen on niin monimutkainen psyko-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus, etten sinänsä pidä tuota mitenkään pahana tai kummallisenakaan asiana. Eihän tässä nyt kyse ole siitä, että ap. kiihottuisi vauvasta hyvänen aika, vaan vain rintojen saamasta stimulaatiosta. Jos kuitenkin pystyt imettämään noista ylimääräisistä tuntemuksista huolimatta, niin mikäs siinä. Purat sitten sen kertyneen seksuaalienergian mieheesi.

Itsellä ei tuollaista sinänsä ollut, vaikka nautinkin imettämisestä sekä henkisesti että fyysisesti. Se tuttu nipistys rinnanpäässä oli aina jotenkin niin ihana tunne!

tämäntakia mua just pelottaa imetys ja sen tuomat olotilat. En odota eikä ole lasta, mutta oon miettiny just, että kiihottuuko siitä. Koska oma miehni ja minä tykkään että rintoja hyväillään ja nännejä nipistetään. Ja noh jos muutkin tuntee näin. Kuitenkaa en lapseni imettämisestä haluaisi oikeastaan tuntea mitään. Ainakaan siis mielihyvää.. Noh jos toivoisi hormonitoiminnan lakkaavan..

Et ole ainoa. Mua alkaa myös haluttaa imettäessä, ja halu kohdistuu omaan mieheen. Mulla on tosi herkät rinnat ja imettäminen on tuntunut joka kerralla samalta (3 lasta) eli se tuntuu hyvältä ja alkaa tehdä mieli, kostumista ei taida kyllä tapahtua. Mä en ole asiasta ikinä ahdistunut, mun kroppa nyt vaan on tällainen. Ajatelkoon muut asiasta mitä haluaa. Älä ihmeessä lyhennä imetystä tuon asian takia.

[QUOTE="niinpä";23315602]tämäntakia mua just pelottaa imetys ja sen tuomat olotilat. En odota eikä ole lasta, mutta oon miettiny just, että kiihottuuko siitä. Koska oma miehni ja minä tykkään että rintoja hyväillään ja nännejä nipistetään. Ja noh jos muutkin tuntee näin. Kuitenkaa en lapseni imettämisestä haluaisi oikeastaan tuntea mitään. Ainakaan siis mielihyvää.. Noh jos toivoisi hormonitoiminnan lakkaavan..[/QUOTE]

Mun yks kaveri kieltäytyi tosta syystä imettämästä.
Ei ketään pakoteta imettämään.

Musta tuossa ei ole mitään sairasta. Epätavallista ja kiusallista varmasti kyllä, mutta et varmasti ole ainut. Olen aivan varma, että paheksuminen ei auta yhtään Onpa kyllä varmasti tosi ristiriitainen ja ikävä tunne, kun vauvaa imettäessä tulee seksuaalisia ajatuksia, vaikka ne eivät siihen vauvaan liitykään. Kuten ihmisten reaktioista täälläkin huomaa, tuosta on todella vaikeaa varmasti puhua kenellekään ilman pelkoa leimautumisesta. Ja vertaukset oman mielihyvän vuoksi imetystä pitkittäviin äiteihin ovat täysin asiattomia, koska ap nimenomaan harkitsee jättävänsä imetyksen erityisen lyhyeksi tämän kiusallisen asian takia! On aivan eri asia hakea tietoisesti mielihyvää imettämisestä kuin imettää lasta ja saada siitä tuollaisia kiusallisia sivuoireita. Ap, tuo ei tee susta pahaa ihmistä, pedofiilia tai muutenkaan vääränlaista, mutta ymmärrän, että asia häiritsee.

Mitä jos yrittäisit imettäessä kääntää huomiotasi pois omasta kehostasi? Tarkkailla ympäristöä, katsoa telkkaria jne., mitä tahansa, mikä vie huomion pois niistä omista tuntemuksista? Voisikohan se vähentää tuota reaktiota?

Tsemppiä asian kanssa.

Hei. Varsinkin vauvan ollessa pieni (alle puoli vuotta) hänen imiessään saatoin sillon tällön kostua (en aina),mutta mitään haluja ei kyllä herännyt. Ajattelin sen johtuvan vaan hormoneista,ihan sama kun toi kohdun supistelu (mitä en kyllä tuntenut). Ennen lasta ja nyt taas kun en enää imetä,kiihotun todella herkästi rintojen hyväilystä,joten ehkä siksikin hormonit sai imettäessäkin joskus kostumaan? Kiihottumisen yhteydessähän erittyy kans hormoneja,olisko jopa samoja kun imettäessä? Jos sua kerran ahdistaa ja hävettää muiden reaktioiden takia kun tästä kerrot niin älä jatkossa enää kerro! Korkeintaan omalle miehellesi. Ehkä on muitakin joilla imetys laukaisee seksihalun,mutta eivät vaan halua puhua siitä julkisesti,edes nimettömänä netissä. Kaikkea ei tarvii jakaa..

Kuivat limakalvot ei kai hedelmällisessä iässä olevalla naisella kuulu ollakaan ja totta kai hormoonit yms. vaikuttaa "eritteisiin". Kiihottumista sen sijaan en koskaan ole kokenut imettäessäni, ainakin itselläni siihen tarvitaan myös psyykkinen ärsyke ei pelkästään fyysinen.

Muistan imetyksen laukaisemat jälkisupistukset, mutten oikein muuta. En tosin kauaa imettänytkään. Esikoista odottaessa kyllä rintojen rooli rakastellessa muuttui. Mua ällötti jos mies hyväili ja imi rintoja ja sitten se loppuikin kun hän ymmärsi ajatuksen. Tässä odotuksessa vastaava ällötys ei ole vielä alkanut vaikka 7 kuukautta eletään.

[QUOTE="niinpä";23315602]tämäntakia mua just pelottaa imetys ja sen tuomat olotilat. En odota eikä ole lasta, mutta oon miettiny just, että kiihottuuko siitä. Koska oma miehni ja minä tykkään että rintoja hyväillään ja nännejä nipistetään. Ja noh jos muutkin tuntee näin. Kuitenkaa en lapseni imettämisestä haluaisi oikeastaan tuntea mitään. Ainakaan siis mielihyvää.. Noh jos toivoisi hormonitoiminnan lakkaavan..[/QUOTE]

Miksi ihmeessä imettämisestä ei sais tuntea mielihyvää? Pitäiskö lapsen olla kuin kivi joka ei äidin tunteisiin vaikuta mitenkään? Saako lasta halata/helliä ollenkaan, kun seki tuottaa myös äidille mielihyvää?
Moniko imettäis ollenkaan, jos se tuntuis pahalta? Mielihyvän tunteminen lienee luonnon oma konsti ylläpitää imetystä.

Yhteistyössä