Olin sairaalassa osastolla, kotiin lähtiessä tavaroistani oli hävinnyt kello, sormukset ja kännykän laturi... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Sairaala ei korvaa kadonneita tavaroita, koska ne ovat kuulemma potilaan vastuulla, vaikka olisivatkin vaatteiden mukana vaatesäilytyksessä varastossa. Onkohan tämä nyt ihan oikein? Korvaako edes kotivakuutus? Harmittaa niin vietävästi, kun viime jouluna lahjaksi saamani ihana kello, vihki- ja kihlasormus ja ei niin kallis kännykän laturi lähtivät omille teilleen... en tiedä minne hävisivät. :(

Nostin kyllä aikamoisen metelin heti kun huomasin tavaroiden kadonneen, mutta hoitaja vain sanoi, että olisin itse hävittänyt tavarat tai vaihtoehtoisesti jättänyt ne kotiin ennen sairaalaan tuloa... no joo, mutta kun käytin ainakin kännykän laturia sairaalassa oloni aikana. Ja ei niitä kotoakaan löytynyt enkä todellakaan itse hävittänyt kun ne olivat vaatteiden mukana vaatesäilytyksessä (josta hoitaja haki laturin ja vei takaisin). Nyt ei vissiin auta kuin tyytyä kohtaloon.

[QUOTE="hmm";23620218]Vihjaat siis, että hoitaja olisi varastanut ne?[/QUOTE]

En vihjaa. En voi tietää kuka hävitti ne, koska hoitajia oli sairaalassa oloni aikana ainakin 10, joten en syytä ketään kun en tiedä totuutta. Ihmeellistä vaan kun hävisivät.

Mutta koska sairaala ei korvaa niin kysymys kuuluukin, korvaako kotivakuutus kadonneet/hävinneet/varastetut tavarat?

[QUOTE="vieras";23620269]Olivat siis sairaalan lukollisessa säilytyksessä? Kyllä pitäis sairaalan korvata jos hukkaavat tavarat[/QUOTE]

Joo, lukollisessa säilytyksessä olivat mutta hoitaja sanoi ettei korvata kun ovat kuitenkin potilaan omalla vastuulla... ihmeellistä mutta näin kuulemma on. Hoitaja vain sanoi, että ei ne kuulemma siellä lukollisessa säilytyksessä koskaan ole olleetkaan vaan joko mulla sängyn vieressä olevassa laatikossa tai jääneet kotiin.

Tapiolassa kotivakuutus... mutta eipä toisaalta haluais laittaa kotivakuutukseenkaan kun kuitenkin menee omavastuu 150 euroa jota en sit saa mistään takaisin. Eli kello ja laturi jää korvaamatta tavallaan. Siis jos edes korvaa mitään.

Minusta tuo haiskahtaa epäilyttävälle. Kyllä sairaalan henkilökunnan on velvollisuus ne tavarat sinulle etsiä, jos kerran ovat kadottaneet. Eihän ne voi olla sinun vastuulla, jos olet antanut ne lukolliseen säilytykseen, mutta niitä ei sinne olekaan viety.

[QUOTE="hmmm";23620412]Minkähänlaisessa "sairaalassa" olit kun vetosi muistiisi[/QUOTE]

Ihan tavallisessa yliopistollisessa sairaalassa olin sisätautien osastolla.

Minusta tuo haiskahtaa epäilyttävälle. Kyllä sairaalan henkilökunnan on velvollisuus ne tavarat sinulle etsiä, jos kerran ovat kadottaneet. Eihän ne voi olla sinun vastuulla, jos olet antanut ne lukolliseen säilytykseen, mutta niitä ei sinne olekaan viety.

Olin ensin sisätautien päivystyksessä, siellä ottivat tavarani pussiin ja sanoivat, että menevät jonnekin vaatesäilytykseen. Osastolle minut sitten vietiin ilman tavaroitani. Osastolla ollessa pyysin hoitajalta kännykän laturin, jonka hän haki vaatesäilytyksestä tavaroistani, vei sitten takaisin seuraavana päivänä mutta kun pari päivää tästä olin kotiin lähdössä niin enää ei löytynyt laturia eikä muitakaan pieniä tavaroitani (sormukset ja kello) vaan ainoastaan paita, housut, alushousut, sukat ja kengät. Eikä tätä pientä pussia ollut lainkaan tavaroissani. Tuntui hölmöltä kun hoitaja joka toi tavarat väitti, että en koskaan ollut antanutkaan tavaroita sinne vaan unohdin ne kotiin tai vein osastolle mukaani pöytälaatikkoon. Pöytälaatikossa oli kuitenkin vain karkkipussi ja kännykkä. En nyt kuitenkaan niin sekaisin ole, etten tällaista muistaisi oikein. :D Mieheni mielestä yrittävät vain päästä vastuusta väittämällä minun jättäneen tavarat kotiin tms.

[QUOTE="Lissu";23620487]Luulen että sun täytyy tehdä rikosilmoitus ensin. Tarkista vakuutusehdoistasi miten korvaavat.[/QUOTE]

No siellä sairaalassa jo huomattuani tavaroiden kadonneen sanoin hoitajalle, että tavarat mulle ja heti, ne täytyy etsiä ja löytyä tai teen rikosilmoituksen niin hoitaja vaan sanoi, että "rauhoitu nyt, ei tämä riitelemällä etene mihinkään", soitti vaatesäilytykseen ja käski etsiä, ei kuulemma löytynyt mitään kuvausta vastaavaa minun eikä muidenkaan samana päivänä tulleiden nimellä. Lisäksi hoitaja sanoi vain, että sairaala ei vastaa koska ei näy missään, että olisivat olleet koskaan säilytyksessä. Sanoin siihen, että on se kumma kun laturi aikaisemmin sieltä löytyi muttei enää niin hoitaja vaan sanoi että olenko varma että se laturi sieltä haettiin eikä muualta osastolta. No enhän mä tiedä mistä se hoitaja sen haki mutta samanlainen se oli kuin minun laturini. Ja vetosi tosiaan siihen, että sairaala ei vastaa kadonneista tavaroista koska ne ei ole koskaan olleet lukollisessa säilytyksessä vaatteiden mukana. Ja rikosilmoituksesta ei ole kuulemma hyötyä.

No entäs jos se hoitaja haki koko pussin sieltä säilytyksestä ja unohti sen sitten johonkin pöydälle, josta hävisi kun ei vienytkään heti laturia takaisin...? Siinä olis voinut mennä kaikki kerralla.

No siellä sairaalassa jo huomattuani tavaroiden kadonneen sanoin hoitajalle, että tavarat mulle ja heti, ne täytyy etsiä ja löytyä tai teen rikosilmoituksen niin hoitaja vaan sanoi, että "rauhoitu nyt, ei tämä riitelemällä etene mihinkään", soitti vaatesäilytykseen ja käski etsiä, ei kuulemma löytynyt mitään kuvausta vastaavaa minun eikä muidenkaan samana päivänä tulleiden nimellä. Lisäksi hoitaja sanoi vain, että sairaala ei vastaa koska ei näy missään, että olisivat olleet koskaan säilytyksessä. Sanoin siihen, että on se kumma kun laturi aikaisemmin sieltä löytyi muttei enää niin hoitaja vaan sanoi että olenko varma että se laturi sieltä haettiin eikä muualta osastolta. No enhän mä tiedä mistä se hoitaja sen haki mutta samanlainen se oli kuin minun laturini. Ja vetosi tosiaan siihen, että sairaala ei vastaa kadonneista tavaroista koska ne ei ole koskaan olleet lukollisessa säilytyksessä vaatteiden mukana. Ja rikosilmoituksesta ei ole kuulemma hyötyä.

Luulen että rikosilmoitus on pakollinen jos yrität jotain saada kotivakuutuksesta. En osaa sanoa miten Tapiolassa noita korvaavat, mutta tuskin ainakaan ilman rikosilmoitusta. Mä tekisin sen sinuna joka tapauksessa, vähän haiskahtaa nuo hoitureiden lausunnot. Jospa siellä on vaikka enemmänkin sattunut samankaltaisia juttuja...

Olen sairaanhoitaja ja meillä luetteloidaan heti potilaan tullessa hänen KAIKKI tavarat siis lapulle ja laitetaan lukolliseen kaappiin kansliaan. Ei ole ikinä hävinnyt yhtään mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23620536:
kaikissa ohjeissa lukee, että älä ota sairaalaan mukaan arvoesineitä, ja että ne on potilaan omalla vastuulla, jos ottaa ja ne sitten katoaa

No tätä se hoitajakin toisteli. Mutta mihinkäs mä olisin ne tavarat jättänyt kun ambulanssi haki minut kaupungilta? Olin siis menossa ostoksille, kun sain kovan vatsakipukohtauksen ja jouduin soittamaan ambulanssin itselleni.

Aina sairaalaan tullessa henkilökunta täyttää lapun potilaan omaisuudesta, listataan mukana olleet vaatteet, korut, kellot, rahat yms ja siitä pitäisi pystyä tarkistamaan lähtiessä, että kaikki on tallessa. Valittaisin kyllä tuollaisessa tilanteessa osastonhoitajalle ja tarpeen vaatiessa ylemmille.

[QUOTE="vieras";23620570]Aina sairaalaan tullessa henkilökunta täyttää lapun potilaan omaisuudesta, listataan mukana olleet vaatteet, korut, kellot, rahat yms ja siitä pitäisi pystyä tarkistamaan lähtiessä, että kaikki on tallessa. Valittaisin kyllä tuollaisessa tilanteessa osastonhoitajalle ja tarpeen vaatiessa ylemmille.[/QUOTE]mun kohdalle ei ainakaan ole kertaakaan tätä tehty

Jos voimia ja aikaa riittää niin kyselisin vielä sairaalalta. Pakkohan ainakin sen laturin hakeneen hoitajan on tietää palauttiko laturin oikeaan paikkaan, vai onko heillä jossain huoneessa ylimääräisiä latureita josta lainasi samanlaisen.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä