Uskotteko telepatiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei. Toisilleen läheiset ihmiset ajattelevat toisiaan usein, ja saman aihepiirin asioita. Tämä selittää aika pitkälti "soitit juuri kun aioin soittaa sinulle" -tyyppiset tapahtumat, joita taikauskovaiset herkästi heittävät telepatian tai muun hömpän piikkiin.

En usko että voi olla. Mitkään todisteet eivät viittaa tähän, ei ole mitään sellaista elintä joka mahdollistaisi tämän eikä mitään syytä myöskään uskoa että tällaista olisi.

Uskon. Meillä on miehen kanssa tapana herkutella perjantai-iltaisin ja mies lähti kauppaan. Ajattelin mielessäni että ei oo ollu pitkään aikaan tortilloja :P No mies tuli kotiin,tortilla-ainekset mukana :) Oli kuulemma yhtäkkiä alkanut tehdä niitä mieli. Miks just tortilloja,miks ei pizzaa,hampurilaisia,kiinalaista,mozzarellatikkuja,sipulirenkaita,sipsejä,pähkinöitä,jäätelöä..? :D Ja usein käy niin,että kun olen kirjoittamassa miehelle tekstiviestiä,niin mies soittaa kesken kirjoittamisen.

Mitäs tää kone takkuilee?? Olin kirjoittamassa tähän näin:

Te jotka uskotte telepatiaan niin voisitteko kertoa oletteko kokeneet jotain tuollaista?

Tuli teksti: viestissäs oli jotain se meni slämmeriin (tai jotain... en kerenny lukee mitä kentässä luki ja sitten kenttä hävis) mikä juttu tää oli?

[QUOTE="vieras";23804615]Uskon. Meillä on miehen kanssa tapana herkutella perjantai-iltaisin ja mies lähti kauppaan. Ajattelin mielessäni että ei oo ollu pitkään aikaan tortilloja :P No mies tuli kotiin,tortilla-ainekset mukana :) Oli kuulemma yhtäkkiä alkanut tehdä niitä mieli. Miks just tortilloja,miks ei pizzaa,hampurilaisia,kiinalaista,mozzarellatikkuja,sipulirenkaita,sipsejä,pähkinöitä,jäätelöä..? :D Ja usein käy niin,että kun olen kirjoittamassa miehelle tekstiviestiä,niin mies soittaa kesken kirjoittamisen.[/QUOTE]
Köh. Siis kaksi vaihtoehtoa:

A. Sattumoisin molemmille tulee mieleen, että tortilloita ei ole ollut pitkään aikaan.
B. Sinulla ja miehelläsi on telepaattisia kykyjä, joiden olemassaoloa maailman älykkäimmät tiedemiehet eivät ole pystyneet ikinä todistamaan. Kykenette siirtämään ajatuksia toisillenne pitkien matkojen päähän. Jos teidän kykyjenne alkuperä selvitettäisiin perinjuurin, romuttaisitte todennäköisesti koko modernin viestintäteknologian tarpeen.

Ja sinun mielestäsi vaihtoehto B on siis se todennäköisempi?

Köh. Siis kaksi vaihtoehtoa:

A. Sattumoisin molemmille tulee mieleen, että tortilloita ei ole ollut pitkään aikaan.
B. Sinulla ja miehelläsi on telepaattisia kykyjä, joiden olemassaoloa maailman älykkäimmät tiedemiehet eivät ole pystyneet ikinä todistamaan. Kykenette siirtämään ajatuksia toisillenne pitkien matkojen päähän. Jos teidän kykyjenne alkuperä selvitettäisiin perinjuurin, romuttaisitte todennäköisesti koko modernin viestintäteknologian tarpeen.

Ja sinun mielestäsi vaihtoehto B on siis se todennäköisempi?

Ai,no mä oon käsittänyt telepatian sit eri tavalla :) Emmä oo koskaan aatellu että mä lähettäisin miehen päähän mitään sähkömagneettisia aaltoja,vaan että joillakin ihmisillä vaan voi olla niin syvä yhteys keskenään että ajatukset kulkevat epätavallisen samoja ratoja.
Samoin kun joku tosi pitkäaikainen ja läheinen ystävä täydentää mun aloittaman lauseen,sitä mä pidän myös tietynlaisena telepatiana. En oo ajatellut sitä noin tieteellisesti. Mutta noin niinkuin yleisesti on aika vaikea havaita mitä joku ihminen juuri sillä hetkellä päässään ajattelee ja se tunne on jotenkin yliluonnollinen,kun kahden ihmisen aivoitukset kulkevat täsmälleen samoja ratoja täsmälleen samalla hetkellä.

[QUOTE="vieras";23804757]Ai,no mä oon käsittänyt telepatian sit eri tavalla :) Emmä oo koskaan aatellu että mä lähettäisin miehen päähän mitään sähkömagneettisia aaltoja,vaan että joillakin ihmisillä vaan voi olla niin syvä yhteys keskenään että ajatukset kulkevat epätavallisen samoja ratoja.
Samoin kun joku tosi pitkäaikainen ja läheinen ystävä täydentää mun aloittaman lauseen,sitä mä pidän myös tietynlaisena telepatiana. En oo ajatellut sitä noin tieteellisesti. Mutta noin niinkuin yleisesti on aika vaikea havaita mitä joku ihminen juuri sillä hetkellä päässään ajattelee ja se tunne on jotenkin yliluonnollinen,kun kahden ihmisen aivoitukset kulkevat täsmälleen samoja ratoja täsmälleen samalla hetkellä.[/QUOTE]
No ajatustensiirtoahan se nimenomaan tarkoittaa. Ei sitä, että kaksi ihmistä ajattelee samoja asioita muuten vaan.

En tiedä, toisaalta uskonkin. Vaikkei sille tieteellisiä todisteita olisikaan.
En tiedä onko se telepatiaa, vai jotakin etiäisiä, että joskus voi saada"tiedon "siitä, että joku on vaikeuksissa tai jollakin on isoja murheita. Sellaisen vahvan tunteen tai unikuvan.

No ajatustensiirtoahan se nimenomaan tarkoittaa. Ei sitä, että kaksi ihmistä ajattelee samoja asioita muuten vaan.

Kuten totesin,niin mä olen sit ajatellut sen hieman eri tavalla :) Joten sit vastaan kysymykseen näin: Ei,en usko että ihmiset voivat sanattomasti lähettää toisilleen tarkkoja viestejä joillain aivosignaaleilla. En usko siihen että mies voisi tuolla kertausharjoituksissaan pusikossa nähdä sielunsa silmin mitä mä tähän sulle kirjoitan.

Mutta siihen uskon,että jos mä huomenna ajattelen että maito on loppu ja pitäis käydä kaupassa,niin mies metsästä palatessaan koukkais kaupan kautta ja tois maitopurkin mukanaan,kun se "kuitenkin on aina loppu".

Eli loppujen lopuksihan kyse on kai sit toisen tuntemisesta läpikotaisin ja toisen reaktioiden ennakoimisesta eri tilanteissa.

Meillä ei kyllä ollu pitkään aikaan ollu täytettyjä patonkejakaan =)

[QUOTE="vieras";23804757]Ai,no mä oon käsittänyt telepatian sit eri tavalla :) Emmä oo koskaan aatellu että mä lähettäisin miehen päähän mitään sähkömagneettisia aaltoja,vaan että joillakin ihmisillä vaan voi olla niin syvä yhteys keskenään että ajatukset kulkevat epätavallisen samoja ratoja.
Samoin kun joku tosi pitkäaikainen ja läheinen ystävä täydentää mun aloittaman lauseen,sitä mä pidän myös tietynlaisena telepatiana. En oo ajatellut sitä noin tieteellisesti. Mutta noin niinkuin yleisesti on aika vaikea havaita mitä joku ihminen juuri sillä hetkellä päässään ajattelee ja se tunne on jotenkin yliluonnollinen,kun kahden ihmisen aivoitukset kulkevat täsmälleen samoja ratoja täsmälleen samalla hetkellä.[/QUOTE]

Mullakin on usein tämmösiä kokemuksia mutta ei ne telepatiaa ole...

Tämä varmaan kuullostaa aika uskomattomalle (todellakin kuullostaa). Olen tavannut muutama kuukausi sitten erään ihmisen, vastakkaista sukupuolta. Heti alusta saakka minulla on ollut tunne että meillä on hyvin samantyyppinen arvomaailma ja elämänkatsomus. Minusta tuntuu, että tällä tyypillä ja minulla on jonkinlainen yhteys, olen itsekin ihmeissäni. Eräs päivä tässä hän ikäänkuin olisi lähettänyt minulle ajatuksen: I will love you. Se asiassa olikin jännää, etten koskaan ole tiennyt sitä noin kirjoitettavan, olen luullut että se on I love you. Että olin, tosi ihmeissäni. Olen nähnyt hänestä unta ja tuttavani on nähnyt unessa meidän seurustelevan. Osaako joku selittää?

Tämä varmaan kuullostaa aika uskomattomalle (todellakin kuullostaa). Olen tavannut muutama kuukausi sitten erään ihmisen, vastakkaista sukupuolta. Heti alusta saakka minulla on ollut tunne että meillä on hyvin samantyyppinen arvomaailma ja elämänkatsomus. Minusta tuntuu, että tällä tyypillä ja minulla on jonkinlainen yhteys, olen itsekin ihmeissäni. Eräs päivä tässä hän ikäänkuin olisi lähettänyt minulle ajatuksen: I will love you. Se asiassa olikin jännää, etten koskaan ole tiennyt sitä noin kirjoitettavan, olen luullut että se on I love you. Että olin, tosi ihmeissäni. Olen nähnyt hänestä unta ja tuttavani on nähnyt unessa meidän seurustelevan. Osaako joku selittää?
Joo. Olet nähnyt hänestä unta ja ystäväsi on nähnyt unessa teidän seurustelevan. Miettiessäsi ukkoa päähäsi tuli englanninkielinen lause "tulen rakastamaan sinua", mistä lie hempeilybiisistä peräisin. Kysymyksiä?

En ymmärrä mitä selitettävää tässä on?

En itsekään oikein jaksa uskoa telepatiaan, mutta ihan mielenkiintoista tietää voisiko se kuitenkin olla mahdollista?
No, on toki, tavallaan. Telepatia on samalla tapaa mahdollista, kuin jumalten olemassaolo tai kuussa asuvat yksisarviset, joita ei pystytä aistimaan. Kaikki noista ovat mahdollisia, mutta äärimmäisen epätodennäköisiä ja ei millään tapaa todistettuja. Käytännössä olemattomia asioita.

Yhteistyössä