Mikä laihduttamisessa on niin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En keksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";23836789]Poltin tupakkaa 10 vuotta. Yhtenä päivänä päätin lopettaa ja lopetin. Et kyllä mä tiedän riippuvuuksista ja kuinka niistä päästään irti.[/QUOTE]

Hienoa että lopetit.
Mutta esm 20kg ylimääräistä ei lähde jos päättää että nyt lopetan syömisen. Vaikka vaihtaa terveellisempään ruokavalioon, niin ei se ole kerrastapoikki systeemi joka pelaa.

Tiesitkö, että on olemassa aineenvaihdunnallisia sairauksia, jotka lihottavat? Lääkitykset? Esm kilpirauhasen vajaatoiminta ja kortisooni. Lääkityksen saaminen tasapainoon saattaa viedä aikaa ja kiloja vain kertyy......

Tiesitkö, että on olemassa aineenvaihdunnallisia sairauksia, jotka lihottavat? Lääkitykset? Esm kilpirauhasen vajaatoiminta ja kortisooni. Lääkityksen saaminen tasapainoon saattaa viedä aikaa ja kiloja vain kertyy......

Yllätys, kyllä tiesin. Ja tiedän myös sen että ne ylipainoiset joiden ongelma johtuu lääkkeistä on hyvin pieni prosentti verrattuna niihin joilla ei lääkitystä ole.

[QUOTE="aapee";23836789]Poltin tupakkaa 10 vuotta. Yhtenä päivänä päätin lopettaa ja lopetin. Et kyllä mä tiedän riippuvuuksista ja kuinka niistä päästään irti.[/QUOTE]

Ihanat angstit sulla ap tuntuu tästä aiheesta olevan :D

Olet oikeassa siinä, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. Kun olet polttanut, olet saanut käsityksen addiktiosta. Et voi kuitenkaan verrata näitä asioita keskenään, sillä se ei ole niin mustavalkoista. Ihmisen ei tarvitse polttaa tupakkaa (tai käyttää huumeita tai alkoholia) elääkseen, mutta elääkseen pitää kyllä syödä. Ja sen hallinta voi sitten olla vaikeampaa. Eriasia on, syökö ihminen elääkseen vai elääkö syödäkseen ;)

Mulla iltasin ihan järkky nälkä jos oon lenkillä tai salilla käyny, se kostautuu heti iltavuorosta päästyä ku töissäkin viä kulutan, meen eestaa. Oon pudottanu jo 20 kg, vielä on 20 kg pudotettavana, mut olkoot ny tämän kesän näin, katotaan syksyl taas.

[QUOTE="aapee";23836984]Taitaa olla vaikea näköjään perustella omaa lihavuuttaan jengilla? Selvä, en kysele enempää kun alkaa osaa näköjään ahdistaa.[/QUOTE]

Kyllä sä olet sitten pätevä ja hyvä ,koska sä oot pystynyt. Nyt sitten pönkität omaa surkeaa egoasi täällä elvistelemällä omalla onnettomalla saavutuksellasi.

[QUOTE="aapee";23837006]:laugh: no ei sun lihavuus mun oloa hetkauta :D[/QUOTE]

MIstäsä sinä minun kilot tiedät? Et mistään. Pidä turpasi rullalla ja vedä lääkkeesi. Niin tulee parempi olo.

[QUOTE="aapee";23836777]Jaa-a, mun äiti opetti mut syömään oikein ja olen sitä aikuisikään asti jatkanut. Liikunta tuo iloa joten sitäkin olen harrastanut paljon.

Perintötekijöistä tuskin on kiinni, yksin kertaisesti syön vähemmän kuin kulutan eikä se vaikeaa ole ;)[/QUOTE]

Eli olet siis ikuinen laihduttaja. Kun jatkuvasti syöt vähemmän kuin kulutat. Mahtaa olla raskas elämä.. :'(

Ei mua mikään riso. Mietin vaan, että et sitten vissiin halua olla rikas. Sillä jos haluaisit, varmaan olisit, eikö vaan? Eihän se oo vaikeaa.

Otetaan vaan ihan rauhallisesti, ei tarvii vetää hernettä nenään vaikka ootkin laiha ja kaunis ja onnellinen. :)

Laiha ei aina välttis ole kaunis ;) Oon kuullut monilta miehiltä yhestä + 15 kg ylipain.naisesta kun se vie hyvii miehii, laihat jää ruikuttaan.

[QUOTE="aapee";23836984]Taitaa olla vaikea näköjään perustella omaa lihavuuttaan jengilla? Selvä, en kysele enempää kun alkaa osaa näköjään ahdistaa.[/QUOTE]

Miten sitä pitäisi perustella? Syönyt liikaa, liikkunut liian vähän, kaivannut lohdutusta, sairastanut, syönyt lääkkeitä, itsekurin puutos, ei onnistuneet laihdutusyritykset, lannistunut laihduttaja.. kylhän sitä nyt keksii vaikka mitä mistä syystä ei aina onnistu tai miksi lihoaa.

Kerro mulle,kun se kerta on niin yksinkertaista,että miks mun paino ei putoa? Syön viidesti päivässä pieniä annoksia ja käyn iltaisin tunnin hölkkälenkillä tai body combatissa. Päivisin tulee hyötyliikuntaa kun käy kävelyllä vaunujen kanssa. Mitat on 173/66,joten voisitko auttaa oi ylhäisyys?

Esimerkkipäivä:

Aamiainen

-kuppi mustaa kahvia
-paahtoleipä (kurkkua,tomaattia,salaattia )

Lounas

-keitto tai salaatti,ei majoneesia tai kastiketta

Välipala

- Omenaa tai porkkanaa
-raejuustoa
- täysjyväleipä (kurkku,tomaatti,salaatti )

Päivällinen

- Lihaa,kalaa tai kanaa
-salaattia

Iltapala

-hedelmiä tai vihanneksia,pähkinöitä tai maustamatonta jogurttia ja marjoja

Samaa oon miettiny kun aloittaja! Mutta tälläsiä ihmiset on, laiskoja jotka eivät jaksa tehdä itsensä/muiden hyvin voinnin eteen mitään. Samahan se on tupakan poltto jne. Omasta päästä se on kiinni eikä muusta. Kyllä mulle meinas jäädä raskauden jälkeen mässäily vaihe, oli vaan helppo syödä mitä sattuu millon sattuu ja maata sohvalla, mutta oma terveys on aika tärkeä mulle ja kaikenlisäks en halua miehen silmissä näyttää ihan joltain muulta kun sillon alussa. Ja joo olen myös tupakoinut yli 10vuotta ja lopetin ilman mitään korvaavia hoitoja. Kokemusta siis löytyy. Ihmiset ajatelkaa! Haluatteko olla riippuvainen jostain? Oli se sitten huonto ruokatavat tai vaikka se rööki? Eikö kuulosta aika vapauttavalta päättää itse mitä syö ja mitä tekee ja milltä näyttää? Siihen kun pystyy meistä jokainen jos vaan kiinnostaa!

[QUOTE="vieras";23837036]Kerro mulle,kun se kerta on niin yksinkertaista,että miks mun paino ei putoa? Syön viidesti päivässä pieniä annoksia ja käyn iltaisin tunnin hölkkälenkillä tai body combatissa. Päivisin tulee hyötyliikuntaa kun käy kävelyllä vaunujen kanssa. Mitat on 173/66,joten voisitko auttaa oi ylhäisyys?

Esimerkkipäivä:

Aamiainen

-kuppi mustaa kahvia
-paahtoleipä (kurkkua,tomaattia,salaattia )

Lounas

-keitto tai salaatti,ei majoneesia tai kastiketta

Välipala

- Omenaa tai porkkanaa
-raejuustoa
- täysjyväleipä (kurkku,tomaatti,salaatti )

Päivällinen

- Lihaa,kalaa tai kanaa
-salaattia

Iltapala

-hedelmiä tai vihanneksia,pähkinöitä tai maustamatonta jogurttia ja marjoja[/QUOTE]

A. Sun ei tarvi laihtua, olet jo hoikka
B. syöt aivan liian vähän

Samaa oon miettiny kun aloittaja! Mutta tälläsiä ihmiset on, laiskoja jotka eivät jaksa tehdä itsensä/muiden hyvin voinnin eteen mitään. Samahan se on tupakan poltto jne. Omasta päästä se on kiinni eikä muusta. Kyllä mulle meinas jäädä raskauden jälkeen mässäily vaihe, oli vaan helppo syödä mitä sattuu millon sattuu ja maata sohvalla, mutta oma terveys on aika tärkeä mulle ja kaikenlisäks en halua miehen silmissä näyttää ihan joltain muulta kun sillon alussa. Ja joo olen myös tupakoinut yli 10vuotta ja lopetin ilman mitään korvaavia hoitoja. Kokemusta siis löytyy. Ihmiset ajatelkaa! Haluatteko olla riippuvainen jostain? Oli se sitten huonto ruokatavat tai vaikka se rööki? Eikö kuulosta aika vapauttavalta päättää itse mitä syö ja mitä tekee ja milltä näyttää? Siihen kun pystyy meistä jokainen jos vaan kiinnostaa!

Vapauttavaa on syödä mitä haluaa, milloin haluaa! Hiiteen kaloreitten laskeminen ja muut kahleet.

Mä laihdutin tytön syntymän jälkeen kaikki 21kg mitä oli tullut raskaudesta, 9kk meni ja kaikki lähti eikä takas oo tullu! Tästä nyt 3vuotta aikaa. Itsensä ja itsekurista se on kiinni.

Ja tiedoks apua pyytävälle joka ruokavaliotaan esittelee, että taidat olla ihan normaalipaino rajoissa!

Sä joka kysyit miksi paino ei tipu, sä syöt ihan liian vähän! Lisää proteiinia ruokavalioon ja syö vähintään se 2000 kcal päivässä, keho menee säästöliekille. Mulla hyvä tilanne kun voin syödä mitä vaan, johtuen paljosta liikunnasta. Jos joka päivä harrastat aerobista niin muista syödä sen mukaisesti.

[QUOTE="aapee";23836427]No mitä helvettiä, etkä sä osaa vastata muuta? Tuohan se kertoo paljon :D Ja mä luulen olevani hoikka ja terve, koska syön oikein ja liikun paljon, siinäpä se mitä mä luulen olevani.[/QUOTE]

Eikä tarvi edes liikkua, ku syö kohtuudella 5 ateriaa päivässä. Herkuttelee max kerran kuukaudessa. Eikä silloinkaan vedä överiksi. Yksinkertaista.

Vapauttavaa on syödä mitä haluaa, milloin haluaa! Hiiteen kaloreitten laskeminen ja muut kahleet.

Mäkään mitään kaloreita laske! Maalaisjärki käyttöön annosten sisällön ja koon suhteen. 5ateriaa päivässä ja niiden sisältö täysjyvää, kalaa, kanaa ja paljon salaattia. Täyttää kunnolla ja nälkä pysyy loitolla. Jos annokset on liian suuriksi päässy kasvamaan niin vatsa tottuu parissa viikossa pienempii annoskokoihin. Pullamössöllä sitä ei kannata venyttää :)

[QUOTE="aapee";23837069]Sä joka kysyit miksi paino ei tipu, sä syöt ihan liian vähän! Lisää proteiinia ruokavalioon ja syö vähintään se 2000 kcal päivässä, keho menee säästöliekille. Mulla hyvä tilanne kun voin syödä mitä vaan, johtuen paljosta liikunnasta. Jos joka päivä harrastat aerobista niin muista syödä sen mukaisesti.[/QUOTE]

Ei kaikki voi syödä 2000 kaloria päivässä.

[QUOTE="aapee";23837069]Sä joka kysyit miksi paino ei tipu, sä syöt ihan liian vähän! Lisää proteiinia ruokavalioon ja syö vähintään se 2000 kcal päivässä, keho menee säästöliekille. Mulla hyvä tilanne kun voin syödä mitä vaan, johtuen paljosta liikunnasta. Jos joka päivä harrastat aerobista niin muista syödä sen mukaisesti.[/QUOTE]

Puhut itsekurista, ja seuraavassa hetkessä kehuskelet voivasi syödä mitä vaan. Vähän ristiriidassa ovat juttusi. Noh, menehän takas sinne jääkaapille ja avaa se makkarapaketti!

[QUOTE="Tiina";23837072]Eikä tarvi edes liikkua, ku syö kohtuudella 5 ateriaa päivässä. Herkuttelee max kerran kuukaudessa. Eikä silloinkaan vedä överiksi. Yksinkertaista.[/QUOTE]

Täytyy olla eri mieltä, liikkua täytyy jo ihan henkisen jaksamisen takia, saatika sitten fyysisen.

Yhteistyössä