kun ei sopivaa ehkäisyä ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ainoa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ainoa"

Vieras
- kuparikierukka kokeiltu ja siitä seuras vaan helvettiä(kohtutulehdus) en ota enää koskaan mitään kierukkaa.
- Yhdistelmäpillerit,minipillerit tai mitkään muutkaan hormonit ei käy veritulppariskin ja aurallisen migreenin takia.
- ehkäisyvaahdosta(patentex oval tms) sain allergisen reaktion joten ei kiitos.
- Lapsia vielä haluta ehkä joskus 2-3vuoden päästä joten sterilisaatiokaan ei käy.
- Keskeytettyä ja varmoja päiviä ei uskalla käyttää kun olis kyllä pikkusen liian aikaisin että kolmas lapsi tulis jo nyt. Tai no itse voisin uskaltaa varmoja päiviä kun on niin säännöllinen kierto mutta mies ei uskalla.
-kondomi taas hankaa limakalvot ikävästi ja kun lisää sen verran liukkaria ettei hankaa niin menee kaikki kitka eikä yhdyntä enää tunnu miltään eli aivan turha edes seksiä harrastaa. Lisäks oon lateksille allerginen. Lateksittomat kumitkin on ihan outoja ku iso pussi olis peniksen päällä. kaikki saman muotosia ja kokoisia.

Kait sitä pitää olla selibaatissa seuraavat 2-3v siihen asti että lapsia saa tulla taas tai no mitäpä sekään auttaa, aina kun olen raskaaksi tullut on seksielämä menny pitkälle tauolle..

että mä olen vihainen itselleni ja kaikelle että mun pitää olla tällainen "epänormaali" jolle ei käy mikään.. :(

Sympatiat. Sama juttu. Kierukat ei käy kaksosaisen kohdun takia, pillerit ei koetun veritulpan takia ja lateksiallergia löytyy myös. En oo kyllä huomannu mitään pussiefektiä lateksittomissa kumeissa. Ennemminkin niissä on se ongelma et ne menee niin helposti rikki. Eikä todellakaan huvita muutenkaan loppuikäänsä pelailla kumien kanssa.. Nyt yritetään lasta mut enpä tiedä mitä sitten sen jälkeen..

[QUOTE="mites";23888600]Pessaari ? Ehkäisykapseli ?[/QUOTE]

ehkäisykapseli sisältää kans hormonia joten se ei käy. Pessaarista en tiedä ei kuulemma ole kovin luotettava ellei käytä sen kanssa sperimisidiä niinku esim tuota patentex ovali tai jotain vastaavaa..

Kierukan kanssa saattaa pärjätä, jos langatkin jäävät kohtuun. Vaihtaminen ei välttämättä vilauksessa tapahdu, mutta humauksessa kuitenkin.

Ei jää bakteereille kasvualustaa, nääs.

Minipillerit, kapseli tai hormonikierukka ei lisää veritulppariskiä ja niitä voi käyttää vaikka olisi aurallinen migreeni. Ainoastaan yhdistelmähormonit on poissuljettuja noissa tapauksissa.

[QUOTE="...";23889018]Minipillerit, kapseli tai hormonikierukka ei lisää veritulppariskiä ja niitä voi käyttää vaikka olisi aurallinen migreeni. Ainoastaan yhdistelmähormonit on poissuljettuja noissa tapauksissa.[/QUOTE]

tapauskohtaista ja vähän lääkäristä kiinni salliiko keltarauhashormonien käytön jos on tulppariski. Ja riippuu kanssa vähän mitä tolla tulppariskillä tarkoitetaan. veritulpan sairastanut henkilö ei saa mitään hormoniehkäisyä enää. Myös jos omaa tukoksille altistavan geenin on hormonit kielletty.

"Laskimotukoksen (syvä laskimotukos, keuhkoembolia) riski on minipillereitä käyttävillä naisilla suurempi kuin naisilla, jotka eivät käytä minipillereitä, mutta pienempi kuin raskauden tai yhdistelmäehkäisytablettien käytön aikana esiintyvä riski."

Mitään hormoneja en kyllä ota. En halua ottaa riskiä että tukos tulee. Jos kerta noista ei vois tukosta saada ollenkaan niin sittenhän niitä määrättäis kaikille joilla on tukosriski tai joskus ollut veritulppa.

Tilaa silikoninen pessaari ulkomailta, mä aion tilata saksalaisesta nettiapteekista saman tilanteen takia. Kävin jo mittauttamassa gynellä oikean koon. Spermisidina saa käyttää jotain luonnonmukaista sitruunapohjaista valmistetta, en nyt muista nimeä, mutta ei kuulemma ärsytä limakalvoja.

Pessaari!
On luotettava (jotain 80 %), kun käyttää spermisidivoidetta mukana.
Eli siis Saksasta voi tilata helposti pessaarin ja spermisidiä voiteena. Ei ole kallista ja helppo käyttää, mutta toki pitää olla mukana ja vähän voi vähentää spontaanisuutta.
Mutta toimii!

[QUOTE="ainoa";23889605]täytyy tutustua tarkemmin tuohon pessaari juttuun...[/QUOTE]

Suosittelen!
Etkä todellakaan ole ainoa tämän ongelman kanssa! En ymmärrä, miten ylipäänsä ei ymmärretä, että hormonien ja kondomin lisäksi ei ole paljon muuta ehkäisyä Suomessa saatavilla. Mutta helposti tilaa Saksasta.
Spermisidin allergisoivuudesta en osaa sanoa, kun itse en ole allerginen, mutta sitä voi tehdä itsekin ja uskoisin, että voiteena ei ole niin allergisoiva kuin esim. pantex oval.

[QUOTE="ainoa";23889589]kerroppa heti jos tiedät jonkun keinon missä ei omaa terveyttä tarvitse vaarantaa![/QUOTE]

no... keksin tosi monia tapoja rakastella ilman vaaraa raskaudesta..ihan rennosti ja ilman mitään vaaraa!

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvin "vieras";23889669:
no... keksin tosi monia tapoja rakastella ilman vaaraa raskaudesta..ihan rennosti ja ilman mitään vaaraa!

no kerroppa miten voi olla yhdynnässä raskautumatta? ellei käytä kondomia, kierukkaa, pilleritä tms..

[QUOTE="ainoa";23889693]no kerroppa miten voi olla yhdynnässä raskautumatta? ellei käytä kondomia, kierukkaa, pilleritä tms..[/QUOTE]
No hei.. suuseksi on huippuihanaa, mies voi rakastella rintojasi, käsintyydyttäminen on kivaa ja sen voi tehdä monella tapaa--- mies voi rakastella rintojasi, nam... ja seksileluja on loputtomiin! Mielikuvitusta kehiin jos ongelmia!

[QUOTE="hyvin"vieras;23889761]No hei.. suuseksi on huippuihanaa, mies voi rakastella rintojasi, käsintyydyttäminen on kivaa ja sen voi tehdä monella tapaa--- mies voi rakastella rintojasi, nam... ja seksileluja on loputtomiin! Mielikuvitusta kehiin jos ongelmia![/QUOTE]

mä olen vissiin poikkeus ja luonnonoikku kun en pidä noista asioista. Pidän yhdynnästä.. Ei ole mitään sen parempaa kuin yhdynnällä saavutettu emätin orgasmi. Sellaisia kun saa niin mitkään suuseksit tai tissin näpräämiset ei enää kiinnosta pätkääkään. Lisäks en voi sietää että rintojani kosketaan. Joku ihme vaiva mikä jäänyt imetyksen jäljiltä...

[QUOTE="kkkk";23889072]tapauskohtaista ja vähän lääkäristä kiinni salliiko keltarauhashormonien käytön jos on tulppariski. Ja riippuu kanssa vähän mitä tolla tulppariskillä tarkoitetaan. veritulpan sairastanut henkilö ei saa mitään hormoniehkäisyä enää. Myös jos omaa tukoksille altistavan geenin on hormonit kielletty.[/QUOTE]
Minulla oli vuonna 2000 veritulppa ja hormonikierukka on sallittu, kuten myös minipillerit. Molemmat on olleet käytössä. =)

Yhteistyössä