Jutta Gustafsberg: Miten ihmiset voivat olla näin ylipainoisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NIINPÄ!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NIINPÄ!

Vieras
Liekö nähnyt suomalaisturisteja siellä lemmenlomallaan:
"Kun ihmiset riisuivat vaatteet, niin kauhistuin."

Eipä sillä, kyllä itteänikin ottais päähän, kun maksaisin itteni kipeeks ulkomaanmatkasta ja joutuisin perillä katselemaan liiankin hyvässä lihassa olevia kalpeanaamoja!

Jutta Gustafsberg p

no just joo. mä oon tykänny jutasta mut nyt meni yli.. miten jutta voi pitää jotain go jutta go diettejä ihmisille ku noin järkyttää. vitun lahna. pysyis saatana kotona ja salillansa nii ei tartte kattella lihavia ihmisiä.

mulla on normaali bmi mutta alko vituttaan muiden puolesta.

Miten helkutissa jotakuta voi kiinnostaa toisten läskit noin paljon? :D

Eihän siitä ole kuin hetki, kun hän josakin mediassa kertoi nähneensä jäätävän läskin nuoren mimmin kaupassa. Jatkuvasti pakko tuoda esiin sitä, että kaikki on ihan jäätävän läskejä ja miten hän on bikinikunnossa jne. :D :D

Onneksi laihduttaa voi ihan aina, jos itsestä siltä tuntuu. Mutta aivokapasiteetin puutteelle ei valitettavasti voi mitään. Sitä kun ei pysty millään lisäämään.

Jotta vaikka en olekaan bikinikunnossa, niin mulla on sentään vielä kaikki tsäänssit ;)

• Tykkää
Reactions: Wc Ankka
Kumma, että ylipainoa kauhistelevia pidetään aivokapasiteetiltaan vajaina. Miten se tuo ihmisen älykkyyttä ilmi, että hän on ylensyönyt itsensä luonnottomaan tilaan? Sitä se ylipaino on. Ylipaino on ihan sairas ilmiö yhteiskunnassamme, se ei todellakaan ole luonnollista. Ihmisiltä on normaali syöminen ja ruokavalio aivan hukassa. Olen ihan samaa mieltä Jutan kanssa, vaikka en itse ole mikään fitness tyyppi, hoikka ja liikuntaa harrastava kyllä.

Tervemenoa jenkkilään - sieltä vois aloitta, kun suomalaiset ei vielä ole likikään siinä pisteessä.

Onneks jutta oli maininnut tuossa että kaikkien ei todellakaan tartte olle timmejä tai laihoja - muutoin olis kyllä tullut kuva että se on rasvanpoltollaan sulattanut aivojenkin rasvat.

Normipainoon pitäs ihmisiä kannustaa, sille alueelle, terveyssyistä. Muuten vihaan tätä ulkonäkökeskeistä kultuuria joka tulee vielä joskus tappamaan ehkä enemmänkin kuin liika lihavuus. leikkaukset ja sairas laihduttaminen. Ääripää sekin, eikä hyvä

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
Jotenkin tulee mieleen, että onko Jutta G:llä itsetunto ihan kohdillaan... Tuosta jutusta ainakin voisi saada sellasen mielikuvan, että naisen käsitys itsestään rakentuu pitkälti kropan varaan.

Alkuperäinen kirjoittaja `-:
Hyvin kuvaa ihmistä:
"ihmisiä kuolee enemmän maailmassa ylensyöntiin kuin nälänhätään".

Taitaa alkaa olla jo totta nykypäivänä. Siinä kohtaa se ongelma koskettaa jo koko maailmaa, ei tule kovin halvaksi että toiset syö itsensä hengiltä ja sairastahan se on, että samaan aikaan jossain kuolee miljoonia nälkään.

Ruoka on ihanaa, olen itsekin kulinaristi mutta vastenmielistä olisi kerryttää sitä ruokaa ympäri kehoaan kymmenissä ylimääräisissä kiloissa roikkumaan. Se ei kuulu sinne.

Kumma, että ylipainoa kauhistelevia pidetään aivokapasiteetiltaan vajaina. Miten se tuo ihmisen älykkyyttä ilmi, että hän on ylensyönyt itsensä luonnottomaan tilaan? Sitä se ylipaino on. Ylipaino on ihan sairas ilmiö yhteiskunnassamme, se ei todellakaan ole luonnollista. Ihmisiltä on normaali syöminen ja ruokavalio aivan hukassa. Olen ihan samaa mieltä Jutan kanssa, vaikka en itse ole mikään fitness tyyppi, hoikka ja liikuntaa harrastava kyllä.

On eri asia kauhistella sitä hiljaa mielessä tai vaikka kaveriporukassa, kuin julkisessa mediassa kovin sanankääntein ja ihan jatkuvasti. Asiasta saa (ja pitääkin) puhua, mutta se että miten se asia tuodaan esiin, on tässä pointtina.

En usko, että Jutan kommenteista kovinkaan moni ylipainoinen saa laihdutusintoa päällensä, joskaan ei se taida edes olla tarkoitus. Tarkoitus on vaan päästä nostamaan itseäään muita ylemmäs.

Ylipaino ei tuo älykkyyttä ilmi, mutta ylipaino ei misään nimessä poissulje tai vähennä älykkyyttä. Sen sijaan muita loukkaavien kommenttien jatkuva viljely kyllä mielestäni kertoo sosiaalisen älykkyyden puutteesta.

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
"Ihmiset vain käyttävät kaloreita järkyttäviä määriä. Eivätkö ihmiset tajua esimerkiksi sokerilimsan kalorimääriä light-limsoihin verrattuna, hän ihmettelee"

onko sitten yhtän terveempää kitata naamariin sitä light-limua pysyäkseen hoikkana?

tuskin kukaan väittää ylipainoa hyväksi asiaksi, mutta rasvanpolttodieetti massankeräyskauden jälkeenkään ei ole millään tavalla terveellistä.
eikä se naisvartalo, jota länsimaissa pidetään terveenä, kauniina ja hoikkana, ole mikään ihmisen normaalitila.
terveellinen ruokavalio, kohtuullinen määrä liikuntaa ja normaalipainoisena pysyminen lienee se järkevin vaihtoehto. ei itsenä lihottaminen kymmeniä kiloja ylipainoiseksi, eikä jatkuva syömisten tarkkailu ja neuroottinen treenaaminen.

On eri asia kauhistella sitä hiljaa mielessä tai vaikka kaveriporukassa, kuin julkisessa mediassa kovin sanankääntein ja ihan jatkuvasti. Asiasta saa (ja pitääkin) puhua, mutta se että miten se asia tuodaan esiin, on tässä pointtina.

En usko, että Jutan kommenteista kovinkaan moni ylipainoinen saa laihdutusintoa päällensä, joskaan ei se taida edes olla tarkoitus. Tarkoitus on vaan päästä nostamaan itseäään muita ylemmäs.

Ylipaino ei tuo älykkyyttä ilmi, mutta ylipaino ei misään nimessä poissulje tai vähennä älykkyyttä. Sen sijaan muita loukkaavien kommenttien jatkuva viljely kyllä mielestäni kertoo sosiaalisen älykkyyden puutteesta.

No tätä aihetta sietäisi kauhistella enemmänkin julkisesti, jotta asiaan alkaisi tulla muutosta.

Eikä Jutta millään tavalla kommentoinut loukkaavasti ketään, vaan ihan itse aihetta. Eikä hän korostanut kenenkään tai omaa paremmuuttaan asiassa, ihan aiheesta hänen sietää ollakin tyytyväinen omaan kroppaansa, tosiasiahan se on, että on paremmassa kunnossa kuin ylipainoiset. Se asenne pitäisi saada muuttumaan, että ylensyönti ja liikkumattomuus on normaalia.

alkoipa harmittaa että olen syönyt itseni sairaaksi ja lisäksi samalla "syyllinen" nälänhätään. Koska kerta jo olen sairas, voin aloittaa kilojen karistamisen tänään ja syön ehkä huomenna. jos sillä joku nälänhätäinen pelastuu.

No tätä aihetta sietäisi kauhistella enemmänkin julkisesti, jotta asiaan alkaisi tulla muutosta.

Eikä Jutta millään tavalla kommentoinut loukkaavasti ketään, vaan ihan itse aihetta. Eikä hän korostanut kenenkään tai omaa paremmuuttaan asiassa, ihan aiheesta hänen sietää ollakin tyytyväinen omaan kroppaansa, tosiasiahan se on, että on paremmassa kunnossa kuin ylipainoiset. Se asenne pitäisi saada muuttumaan, että ylensyönti ja liikkumattomuus on normaalia.

Jutta on kyllä nimenomaan kommentoinut loukkaavasti sitäkin tyttöä kohtaan, johon kertoi törmänneensä kaupassa. Ja se oman paremmuuden korostus oli kyllä ihan käsin kosketeltavissa esim tässä lauseessa "–Kun ihmiset riisuivat vaatteet, niin kauhistuin. Tuli hyvä mieli, kun kovat työtulokset on palkittu. Kyllä kelpasi bikinikunnossa tepastella, Gustafsberg lataa." Tässä hän nimenomaan lyttää läskejä alas ja nostaa itsensä ylös.

Fiksu (sosiaalisesti älykäs) olisi jättänyt sen omakehun tuossa pois.

Jutan kroppa on paremmassa kunnossa, kuin mitä ylipainoisten kroppa on, mutta ei se Jutankaan kroppa kyllä normaali ole. Mä tykkään lihaskimppumiehistä ja mielestäni naisellakin saa olla lihasmassaa. Mutta kumpikaan ääripää ei ole mielestäni normaali...ei suomen kovatasoisimman fitnesmimmin kroppa, eikä suomen lihavimman naisen kroppa. Se normaali löytyy jostan siitä välistä. Ja jos sä olisit jompikumpi ääripää, voisit mielestäni pitää pikkasen pienempää suuta siitä, miten KAUHISTUTTAVIA vartaloita ihmisillä on, sillä sinuna en paljon puhuis.

Viimeksi muokattu:

Iso peesi. Ihme, että alipainosta sopii mouhkata vaikka kuinka ja ihan henkilökohtaisestikin, mediassa otetaan silmätikuksi milloin kukakin laihtunut julkkis. Ja saa haukkua ihan niin paljon kun lystää. Lihonneet taas ovat "saaneet kurveja" ja muutenkin lihavuudesta puhuminen on ihmeellistä hyssyttelyä ja kaunistelua. Ja sitten porukka lihoo ja hyvällä omalla tunnolla, samalla lihotetaan lapsetkin :(

[QUOTE="sondersson";24028437]Iso peesi. Ihme, että alipainosta sopii mouhkata vaikka kuinka ja ihan henkilökohtaisestikin, mediassa otetaan silmätikuksi milloin kukakin laihtunut julkkis. Ja saa haukkua ihan niin paljon kun lystää. Lihonneet taas ovat "saaneet kurveja" ja muutenkin lihavuudesta puhuminen on ihmeellistä hyssyttelyä ja kaunistelua. Ja sitten porukka lihoo ja hyvällä omalla tunnolla, samalla lihotetaan lapsetkin :([/QUOTE]

Molempia haukutaan yhtä lailla(lihavia ja laihoja) Kuitenkin median kauneusihanne on hoikka, joten ehkä lihavia haukutaan enemmän. Kumpikin on epäterveelllistä, liika laihuus ja liika lihavuus. Suomessa nuorisolla lihavuutta, mutta myös anoreksia lisääntynyt ulkonäköpaineiden vuoksi.

Juttaan palatakseni, minusta hänellä hirvittävä kroppa,ylitreenattu ja silikonit, koska kaikki rasva kropasta pois. Lisäksi nähtävästi omassa elämässä joku pielessä, kun jatkuvasti arvostelee muita.

Itse mies ja Jutan kroppa on turn off. Näyttää mieheltä, liikaa lihasta ja niin pois päin. Naisen pitää näyttää naiselta, tavallinen, normaalipainoinen nainen. Veikkaan myös, että hormoneja taitaa kulua rouvalla aika lailla. Itserakkaus myös paistaa läpi.

Pitäisiköhän tarjota läskeille vähän ternimaitoa ja verkostomarkkinointiyrittäjyyttä, niin nousisivat sieltä sohvalta. Ei voi mitään. Aina kun Jutan nimi tulee julki, niin mietin ternimaitoa ja pyramidihuijausta, jolla Jutta on rahansa hankkinut.

Yhteistyössä