Kaveri meni sunnuntaina "tuplakihloihin" eli kihlattunsa kanssa päivitti 3w vanhan kihlauksensa. Ny mököttää mulle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MillaVanilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MillaVanilla

Aktiivinen jäsen
25.06.2010
1 972
0
36
..kun en kuulemman iloinnut asiasta tarpeeksi. Se siis soitti mulle eilen klo 20 kun olin käymässä porukoilla ja sattui olemaan sellainen hetki että koko sisaruskatras oli paikan päällä kerralla, mikä on todella harvinaista, koska kaikki ovat muuttaneet pois kotoa. Eli ei ollut ehkä "ihanteellisin" hetki vastata puhelimeen.

Normaalisti kun kaverini soittaa, se tarkoittaa ainakin 1h juoruamista, joten sanoin ettei mulla ole hirveästi aikaa puhua. Sitten se tokas "vihasesti" että ajatteli vaan ilmoittaa menneensä kihloihin Jukan kanssa. Sanoin tästä onneksi olkoon, ja takaisin tuli vielä vihaisemmalla äänellä: "sä et vaikuta onnelliselta mun puolestani" ja yritin vakuuttaa että olen onnellinen, mistä kaveri kiitoksena löi luurin korvaan.

Olen luonteeltani sellainen että vaikka mua nyt kosittaisiin tosi romanttisesti, sanoisin vaan "ai, kiva kun kosit, kai mä suostun." Ja yritän olla onnellinen kaverini puolesta, mutta kun ovat olleet jo 3 vuotta kihloissa, eli ei tullut kovana yllätyksenä uutinen. Kun kysyin tekstarilla onko ollut hääpäivää suunnitteilla, niin takaisin tuli vastaus ettei ne ainakaan yli vuoteen mene naimisiin, ehkä 2 vuoden päästä.

Miten saan kaverin leppymään?

No selititkö ystävälle jälkeenpäin että missä tilanteessa olit etkä voinut siksi puhua? Mutta olet valmis kuuntelemaan nyt. Kyllä mä ystävänä noin tekisin, ja vaikka MULLE henk.koht. muiden kihlautumiset x2 ei ole tärkeitä, niin tottakai ystävääni kuuntelisin ja onnittelisin jos ja kun se hänelle on tärkeää.

Minäkään en tosiaan ymmärrä mikä into on mennä uusiokihloihin. Jollain tasolla tajuaisin sen jos olisi sitten häät tulossa esim 6kk:n sisään, niin siinä olisi ehkä vähän "itua" mutta kun häitätään ei ole tulossa..

En ymmärrä tuollaista kihlauksen "päivittämistä", enkä olisi kyllä jaksanu hihkua myöskään.

en minäkään. enkä ole ikinä tuollaisesta kuullutkaan ennen. miten siinä nyt sitten alkaisi riemusta hyppimään, kun asiahan on jo vanha, kolme vuotta olleet kihloissa. ehkä sitten olisin riemusta tanssahdellut, jos olis ilmoittaneet, että ovat naimisiin menossa ja kutsuneet häihin

Mikä on kihlojen päivittäminen? :O Sen ymmärrän jos vihkivala uusitaan jonkun ajan päästä, mutta kihlojen päivitys? Onko sitten uudet sormukset ja uusi kihlapäivä?

Se siis soitti mulle eilen klo 20 kun olin käymässä porukoilla ja sattui olemaan sellainen hetki että koko sisaruskatras oli paikan päällä kerralla, mikä on todella harvinaista, koska kaikki ovat muuttaneet pois kotoa.

Normaalisti kun kaverini soittaa, se tarkoittaa ainakin 1h juoruamista,

miksi vastasit? mä en oikeesti ymmärrä tätä "pakko olla kokoajan tavoitettavissa" ja sitte valitetaan kun ihmiset soittaa huonoon aikaan

[QUOTE="Ninni";24068240]No selititkö ystävälle jälkeenpäin että missä tilanteessa olit etkä voinut siksi puhua? Mutta olet valmis kuuntelemaan nyt. Kyllä mä ystävänä noin tekisin, ja vaikka MULLE henk.koht. muiden kihlautumiset x2 ei ole tärkeitä, niin tottakai ystävääni kuuntelisin ja onnittelisin jos ja kun se hänelle on tärkeää.[/QUOTE]

Joo, juteltiin siinä kymmenen aikaan puhelimessa, mutta ei se silti vaikuttanut kovin iloiselta, ja olin kuulemman ainoa joka ei iloinnut asiasta onnitellen ja positiivisesti.

Teki mieli alkaa heittää "yli" ja alkaa hihkumaan: "OMG, ei oo todellista!!!!!11!" Siis mä ooon niiin onnellinen teen puolestanne, siistii". Tuossa tilanteessa se ei olisi sopinut, ja mun äänen sävy olisi varmaan ollut vittumainen/sarkastinen. Onneksi hillitsin itseni, olisi varmaan siinä vaiheessa päättänyt ettei tuota kutsuta häihin...

Miten kihlaus "päivitetään"? Hommataan toinen kihlasormus jonon jatkoksi vihkiä odotellessa vai häh?
Onnittelisin, mutta en antaisin mököttää jos itsekin on noin epävarma että tarvii alkaa muille riehumaan.
Sillä, mikä mulle on tärkeää/ei-tärkeää ei tietty oo merkitystä kuinka paljon ystävien asioita iloitsen, heidän asioitaanhan ne on ja heille tärkeitä. Tollanen suuttuminen on ihan naurettavaa.

[QUOTE="salla";24068276]miksi vastasit? mä en oikeesti ymmärrä tätä "pakko olla kokoajan tavoitettavissa" ja sitte valitetaan kun ihmiset soittaa huonoon aikaan[/QUOTE]

Meillä on normaalisti ollut tämän ystävän kanssa niin että jos jompikumpi soittaa, ja toinen ei pysty juoruamaan, niin ilmoittaa heti puhelun kärkeen asiasta.

Joo, juteltiin siinä kymmenen aikaan puhelimessa, mutta ei se silti vaikuttanut kovin iloiselta, ja olin kuulemman ainoa joka ei iloinnut asiasta onnitellen ja positiivisesti.

Teki mieli alkaa heittää "yli" ja alkaa hihkumaan: "OMG, ei oo todellista!!!!!11!" Siis mä ooon niiin onnellinen teen puolestanne, siistii". Tuossa tilanteessa se ei olisi sopinut, ja mun äänen sävy olisi varmaan ollut vittumainen/sarkastinen. Onneksi hillitsin itseni, olisi varmaan siinä vaiheessa päättänyt ettei tuota kutsuta häihin...

Ok. no ehkä tuosta sitten ei kannata välittää sen enempää, ystäväsi taitaa olla hieman lapsellinen. anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...

Enemmän kuin iloissani onnittelemassa, olisin varmaan ollut lähinnä hämmästynyt ja änkyttänyt että ettekö te siis ole jo kihloissa... :O En ole mistään tuplakihlauksesta koskaan kuullutkaan ja suoraansanottuna kuulostaa järjettömältä.

Sen vielä ymmärtäisin jos pariskunta olisi mennyt joskus vuosia aiemmin kihloihin noin vain sitoutumisen merkkinä ilman että on ollut mitään aikeita koskaan mannä naimisiin. Sitten ovatkin tulleet toisiin aatoksiin, mies on kosinut ja ovat sopineet hääpäivän ja tuota "kihlausta" siis juhlistavat. Mutta siis mennä tuplakihloihin ilman että on mitään häitä edes suunnitteilla... :confused:

Mulle se vihkivalojenkin uudistaminen on aika vieras/teennäinen ajatus, jotenkin en vielä ole sisäistänyt sitä kovin luontevaksi juhlinnaksi. Nyt sitten aletaan jo kihloja uusia?!?

Jos olis kyseessä vaikka sellanen tilanne et olisivat olleet tyyliin 10v kihloissa ja nyt sitten päättäisivät mennä naimisiin niin jotenkin sitä vois ehkä juhlistaa tuohon tyyliin. Mutta en käsitä tuota "ollaan oltu 3v kihloissa ja nyt uudistetaan kihlaus...". Haiskahtaa jotenkin tosiaan epätoivoselta yritykseltä tehdä jotain kun ei naimisiin mennä...

Jos kaverisi veti tästä palot takaraivoon niin pitäisköhän kaverin miettiä miksi hän niin suuttui? Oliko oikeasti kyse vain siitä ettet hänen mielestään ollut riittävän "fiiliksissä" uutisesta vai onko ehkä kyse jostain omasta epävarmuudesta parisuhdetta kohtaan kun tarvii niin kovin julistaa asiaa?

Ei jumalauta. Jos mulle joku sanois et ovat menneet tuplakihloihin niin mä olisin nauranut päin naamaa ja ihmetellyt että onko ne jääneet jonnekin teinien tasolle..

Olisin varmaan kysynyt että "ettekös te jo kihloissa olleet"... Ihan typerää, en varmaan olisi edes onnitellu vaan sanonut, että "kyllä tässä jo sitä naimisiinmenoa odotellaan"... Ihme kotkotusta tommonen.

Olisin varmasti lähinnä myös ihmetellyt, että mitä kummaa tarkoittaa tuplakihlaus? Jos ovat olleet välillä erossa tms., voisin ymmärtääkin, mutta muuten.....

Anteeks, mutta minkä ikäinen tää kaverisi on? Jotenkin tulee sellainen "teini fiilis" tosta.

Vihkivalojen uusimistakaan en oikein ymmärrä. Ok, kaveri teki niin, mutta he karkasivat aikoinaan (15 vuotta sitten) naimisiin, kaikilta salaa. Pitävät sitten 10 v hääpäivänä kekkerit jotka silloin aiemmin jäi pitämättä -taloudellisista syistä.

Yhteistyössä