Voi luoja kun ihmiset ovat lihavia nykyään!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Surku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Surku"

Vieras
Melkein joka toinen vastaantuleva on jotain väliltä tukeva/lihava/todella lihava.

Tänäänkin vastaan tuli nuori nainen, kasvoistaan, tai mitä niistä näkyi, todella kaunis, mutta painoa sen varmasti 100 kiloa, leggarit jalassa ja kunnolla ei päässyt edes kävelemään.

Kamalaa mitä ihmiset tekevät itselleen, on todella surullista katsoa kun vaaputaan naama punaisena vatsa roikkuen ja puuskuttaen :( Jopa monet lapset ja nuoret alkavat olla huomattavan lihavia. Lihavuudesta yritetään tehdä jotain mikä pitäisi vain hyväksyä, mutta kyllähän sen nyt jokainen huomaa mitä se ihmisen terveydelle, ja nykyajan pinnallisessa maailmassa, ulkonäölle tekee :(

näin. hieman samaa kauhistellut tässä jo pari kertaa tänä kesänä. ja tarkoitan siis ylipainoa, en mitään pientä pömppistä, sellainen löytyy itseltäkin.

Mun mielestä se on huolestuttavaa, kuinka paljon nykyään näkee ylipainoisia lapsia. On surkeaa, kun vanhemmat syöttävät lapsensa lihaviksi ja siitä sitten kärsitään loppuikä pahimmillaan.

Minäkin mietin kun näen oikeasti ylipainoisen ihmisen että eikö se vaan jaksa välittää? Enkä sitä tarkoita ettäkö minä sitä kauhistelen, minusta ihminen saa olla minkä näköinen/kokoinen tahansa, mutta ei silti pidä terveydellä leikkiä!

Jännä juttu, mun kolmasluokkalaisen luokalla ei ole yhtään lihavaa tai edes tukevaa lasta. Seiskaluokkalaisen luokalla on yksi vähän tukevampi, ei voi sanoa lihavaksi. Enkä kyllä näe kovin lihavia ihmisiä kaupassa tai pyörätiellä, ehkä yksi tai kaksi lihavaa joskus vastaan tulee. Mistäköhän tämä johtuu? Liikutaanko täällä maalaismaisemassa kenties enemmän kuin kaupungissa? Missä ap asuu?

Saman huomannut. Tuttavapiirissä muutama huomattavasti ylipainoinen, ja voi sitä valituksen määrää..Kun henkee ahistaa, paikkoja kolottaa ja kuuma jatkuvasti. No ei sitten viitsi tehdä asialle mitään??!

Enemmän mua kiinnostaa MIKSI ihmiset syö liikaa. Epäilen että syy on liiallisessa hiilihydrattien syömisessä joka ylläpitää nälkää ja makeahimoa/naposteluhimoa. Myös kaikenmaailman kevyttuotteet ja lisäaineet varmasti vaikuttavat.

no kyllä ne 100 kiloset naiset näyttää pahalta näin kesällä kun talvitakki ei ole peittämässä. sanokaa mitä haluatte. 100 kg pukee lähinnä treenattua lihaskimppuista miestä.

[QUOTE="vieras";24185677]Jännä juttu, mun kolmasluokkalaisen luokalla ei ole yhtään lihavaa tai edes tukevaa lasta. Seiskaluokkalaisen luokalla on yksi vähän tukevampi, ei voi sanoa lihavaksi. Enkä kyllä näe kovin lihavia ihmisiä kaupassa tai pyörätiellä, ehkä yksi tai kaksi lihavaa joskus vastaan tulee. Mistäköhän tämä johtuu? Liikutaanko täällä maalaismaisemassa kenties enemmän kuin kaupungissa? Missä ap asuu?[/QUOTE]

Itse asiassa tilastojen valossa maalla ja pikkupaikkakunnilla ollaan kaupunkilaisia lihavempia. Toki poikkeuksia tietysti on.

Se on vaan tuskaisen vaikeata päästä niistä kiloista eroon! Kun kuitenkaan kenenkään taustoja emme tiedä.. Itse olen saanut 25kg laihdutettua ja se on ollut todellisen työn takana ja jokainen päivä on taistelua omia mielitekoja ja opittuja tapoja vastaan. Se on vähän sama kuin pääsisi eroon alkoholista, tupakasta tai huumeista, paitsi että ei voi olla nollatoleranssilla, koska ihmisen on kuitenkin syötävä elääkseen. Miettikääpä kuinka helppoa alkoholistin olisi ottaa vain yksi olut päivässä eikä yhtään enempää..

[QUOTE="vieras";24185677]Jännä juttu, mun kolmasluokkalaisen luokalla ei ole yhtään lihavaa tai edes tukevaa lasta. Seiskaluokkalaisen luokalla on yksi vähän tukevampi, ei voi sanoa lihavaksi. Enkä kyllä näe kovin lihavia ihmisiä kaupassa tai pyörätiellä, ehkä yksi tai kaksi lihavaa joskus vastaan tulee. Mistäköhän tämä johtuu? Liikutaanko täällä maalaismaisemassa kenties enemmän kuin kaupungissa? Missä ap asuu?[/QUOTE]

No täälläkin pienellä paikkakunnalla mä näen enemmän normaalipainoosia ihmisiä tai lievästi ylipainoosia enemmän kuin selvästi ylipainoosia.

Huolestuttavaa on tosiaan ja erityisesti ne ylipainoiset lapset! Siellä on tikittävä aikapommi meidän terveydenhuollolle ja koko kansantaloudelle nuorista työkyvyttömistä diabeetikoista, nivelrikkoisista, sydän- ja verisuonitaudeista kärsivistä aikuisista parhaassa työiässään. Miten vanhemmat antaa lastensa syödä itsensä sellaiseen kuntoon?

Sama täällä. Missä nämä mielettömän ylipainoiset oikein luuraa? Onko niin että jotkut katkerat laiheliinit kyttäävät kun heillä ei elämässään mitään muutakaan nautittavampaa ole?????

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24185613:
Just joo, 100 kiloset ne vaappuu ja puuskuttaa kävellessään, salli mun nauraa :laugh:

On se kyllä sata kiloa paljon ja laittaa puuskuttamaan. Tietenkin jos kaksi metriä pituutta, on tilanne toinen,, mutta raamikas silti ja raskasliikkeinen.
Tuota suurinta pudottajaa kun katsii on siellä isoja ihmisiä ja niin on meilläkin.

Huolestuttavaa on tosiaan ja erityisesti ne ylipainoiset lapset! Siellä on tikittävä aikapommi meidän terveydenhuollolle ja koko kansantaloudelle nuorista työkyvyttömistä diabeetikoista, nivelrikkoisista, sydän- ja verisuonitaudeista kärsivistä aikuisista parhaassa työiässään. Miten vanhemmat antaa lastensa syödä itsensä sellaiseen kuntoon?

Minun lapseni luokiteltaisiin tukeviksi. Perusruokaa teen ja juurikaan herkkuja eivät syö. Syövät varmasti sitten sitä perusruokaa liikaa, mutta annan heidän itse syödä sen verran kun tuntuvat tarvitsevan. Kai mun pitäisi alkaa tekee heille annosruuat, etteivät söisi liikaa.

[QUOTE="Hihihi";24185778]Sama täällä. Missä nämä mielettömän ylipainoiset oikein luuraa? Onko niin että jotkut katkerat laiheliinit kyttäävät kun heillä ei elämässään mitään muutakaan nautittavampaa ole?????[/QUOTE]

Vuonna 2003 Suomessa yli 15-vuotiaista ylipainoisia oli 26,2 prosenttia ja lihavia 12,8 prosenttia, yhteensä 39 prosenttialähde?. Suomalaisista kouluikäisistä lapsista vuonna 2005 oli ylipainoisia 10 – 20 prosenttia.[7] Vuoden 2007 Finriski-tutkimuksen mukaan suomalaismiehistä normaalipainoisia on enää 33 prosenttia ja naisista 48 prosenttia.[8]

Yhteistyössä