Hei, meidän tyttömme on tahtonut kyseistä nukkea 10-vuotiaasta asti, hän on nyt 12-vuotias ja edelleen hurahtanut pullippeihin. Viitsivitsi, minähän se olen ja vanhempani pitäisivät minua todella tyhmänä, jos kertoisin tahtovani yli sadan euron nuken. Haittaakse?
Tiedoksi vielä niille, jotka tahtoisivat pullipin, mutteivat tiedä mistä sellaisen pitäisi ostaa ja niille, jotka haluaisivat tietää jotain pullipeista.
Pullipit ovat aasialaisia keräilynukkeja, eli niitä ei ole tarkoitettu leikkitarkoitukseen. Niitä ei siis saa anttilasta, eivätkä ne ole todellakaan barbienuken veroisia, jos joku järjen jätteläinen ole sitä saanut taottua pääkoppaansa.
Itse asiassa pohjoismaiden ainoa pullippien jälleenmyyjä on Mollamania. Pullippeja saa kuitenkin mm. myös Pullipstylestä, Plasticpopista, Amazonista ja eBaysta. Viimeiset vaihtoehdot ovat ulkomaalaisia, mutta kaikkien pitäisi olla aivan luotettavia sivustoja. Mahdollinen tullivaara löytyy kuitenkin osalta näistä ulkomaalaisilta sivuilta.
Hinta hipoo pilviä - 80 eurosta noin 120 euroon, mutta rajoitetut erät nousevat jopa moneen sataan euroon riippuen tietenkin miten suuri erä on myynnissä - erityisesti silmämekanismin takia, silmät voi laittaa kiinni ja niitä voi liikuttaa sivuille pään takana olevista tapeista. Stock - eli alkuperäistä - kroppaa on käsiteltävä varoen, sillä se on hyvin helposti rikkoutuva. Siinäpä yksi tärkeimmistä syistä, miksei ko. nukkea ole tarkoitettu leikkimiseen.
Myynnissä on myös pienempiä suunnilleen 11 senttimetrin pituisia Little Pullippeja, joiden hinta liikkuu useinmiten 30-50 paikkeilla. Niiden jalat taipuvat 45 asteen kulmaan, eivätkä niiden silmät mene kiinni. Molemmankokoiset nuket voi kuitenkin customoida eli muokata omanlaisekseen. Normaalilla eli 30 senttimetrin kokoiselle pullipille saa paljon helpommin kuitenkin custom-materiaalia, kuten silmät, peruukkeja ja kropan. Kroppa kannattaa vaihtaa, jos valokuvaa nukkejaan ja tahtoo erilaisia asentoja. Laadukkaimmat kropat ovat Volks ja Obitsu, muita onkin aika vaikeaa etsiä.
No johan tuli romaani, mutta toivottavasti tästä oli apua. Kiitos. (--: