Olipa kerrassaan pelottavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
8v poika kuumeessa ja nukkunut sängyssään koko illan. Alkoi äsken huutaa minua ja menin huoneeseen ja poika tuijotti kauhistuneena eteensä sängyssä maaten ja sanoi, että täällä oli joku. Sanoin rauhallisesti pojalle samalla silitellen, että ei ole. Pojan katse jähmettyi ja näytti siltä että tämä ei hetkeen edes hengittänyt ja sitten parahti, että "en halua kuolla". Jälleen silitin ja rauhoittelin ja sanoin, että äiti on tässä eikä ole hätää. Poika ei edes nähnyt ns. mitään koska sängyn laita oli hänen katseensa edessä.

Sitten poika nousi istumaan, kun pyysin että juo ja yhtäkkiä taas katse jähmettyi ja tuijotti eteensä ja osoitti sormellaan taakseni. En voinut itselleni mitään vaan katsoin myös sinne ja sanoin sitten taas, että rauhoitu vaan ja juo ja että ei täällä ole muita kuin äiti. Sitten poika sanoi, että lupaatko, että noi legot ei tipu. Legohylly oli siinä kohtaa mihin poika aiemmin osoitti sormellaan.

Tämän jälkeen poika joi ja annoin pamol f:n ja sitten hän olikin jo ihan "oma itsensä". Silittelin vielä hetken ja rauhottui kunnolla.

Mutta voin sanoa, että kylmäs ja hitosti. :( Ei ole koskaan sattunut mitään tuollaista aiemmin.

[QUOTE="vieras";24609421]Kuume tekee tollasta ja lapsilla voi muutenkin olla kauhukohtauksen tapaisia kohtauksia yöllä kun eivät ole oikeasti hereillä.[/QUOTE]

Kauhukohtauksia pojalla on ollut eli tiedän mitä ne on juu. Tai siis oli pienempenä, ei enää vuosiin. Alkoi 6kk iässä ja niitä tuli noin 4kk välein tuonne suunnilleen 4vuotiaaksi.

mulla oli pienenä korkea kuume ja mun äitin piti ottaa keskellä yötä ryijy pois seinältä kun hourailin että se putoo mun päälle ja tukehdun.Hyvä,että annoit kuumelääkettä.

Kävin mittaamassa, vaikka poika ei minusta käsin koittaen tuntunutkaan ylettömän kuumalta. 38,49 sanoi mittarikin kainalosta mitattuna eli ei sitä niin paljoa siis olekaan.

Mun lapsella oli samantyyppinen "kohtaus" muutamana yönä, osoitti seinää ja huusi, että "tuolta ne tulee" ja oli kauhuissaan, toisteli lisäksi muutamaa "sanaa", jotka eivät olleet mitään kieltä, jonka olisin tunnistanut. Todella karmea kokemus. Eikä lapsella ollut edes kuumetta.

[QUOTE="alkup";24609454]Kävin mittaamassa, vaikka poika ei minusta käsin koittaen tuntunutkaan ylettömän kuumalta. 38,49 sanoi mittarikin kainalosta mitattuna eli ei sitä niin paljoa siis olekaan.[/QUOTE]

Kyllä tuo minusta vaan aika paljon on, varsinkin jos lapsi on kuitenkin levossa ja olit kuumelääkkeenkin antanut..

mulla oli samanlainen tilanne jo useampi vuosi sitte. tyttöni oli kuumeessa. menin yöllä tarkistamaan tilanteen ja antamaan lääkettä. tyttö rupes hourailee että:kato äiti kuinka ihania nuo enkelit on. osoitti suoraan kattoon. säikähin ihan kolkosti vaikka ajattelinkin olevan kuumehoureita. raahasin patjan tytön huoneeseen ja nukuin lattialla loppuyön.

Niin tuttua. Kamalaa vaan niin tuttua. Meillä vanhin lapsi näkee aina kuumehoureissaan vaikka mitä... milloin huoneessa on muka joku tai sitten huutaa ja selittää,että hän on joku muu kuin mikä on. :) Johtuu aina kuumeesta. Kieltämättä on karmivaa,kun lapsi katsoo silmät tollottavina minun olan ylitse ja osoittaa nurkkaan ja huutaa.... vaan ei siinä auta kuin pitää itsensä järkevänä.

mun 5v ja 2v tytöt näkee aina pikku-ukkoja kun niillä on kuumetta. ja 8v joskus unissaan. muutaman kauhunleffan kattoneena tulee monesti klimppi kurkkuun kun yöllä käy vastaamassa mitä seinässä lukee ym. :D

Minulla ja sisaruksillani oli samalaisia "kuumeharhoja" lapsina. Mulla on edelleen, nyt aikuisena, siinä kuumeen nousuvaiheessa jos alkaa nousta yli 38 asteen. Ne oikeasti tuntuu ihan todelta, että huoneessa on ihmisiä. Kerran oli intiaaneja asunto täynnä. :D Niitä en sentään ihan kauhuissani pelkännyt, mutta avaruusolennot kyllä oli jo sikapelottavia. Siskot näki lapsena milloin hämähäkkejä, käärmeitä tai juoksevia sohvatyynyjä. En ole muistanut kysyä, että vieläkö nyt aikuisena tulee heillekin kuumeharhoja.

Mutta siis, noita tulee joskus kovassa kuumeessa, en todellakaan olisi niistä huolissani. Ennemminkin siitä kuumeesta ja sen laskemisesta pitäisi huolehtia.

Huii kahistus, meni ihan kylmät väreet. Varmasti ihan vaan kuumehoureita, unisena ja kuumeisena ei aina ole ihan järjissään:)
Mut hui silti, itse olen niin mahdottoman säikky, et kyl olis vaikea pysyä järjissään lapsen puhuessa tuollaisia :(

kuulostais siltä että on kuumeessa houraillut. mä muistan kun olin pienenä itse kuumeessa, niin näin ihme unia joiden takia heräsin hysteerisesti huutaen pelosta, 2 unta mitkä tuli melkeen aina unessa oli että iahn täysin suora valkoinen peitto alkaa yhtäkkiä rypistyä ja se tuntu ihan hirveeltä musta, se oli kauhee painajainen :D toinen oli semmoinen että pienet renkaat pyörivät ilmassa ja sitten siihen tuli yhtäkkiä pyörimän myös isoja renkaita ja se sai mut kanssa pelkäämään hirveesti ja aloin huutaamaan :D

Itse sain 6 vuotiaana samallaisia kohtauksia mitkä muistan aivan selvästi.
Oli ilta ja makasin sängyllä. Makuuhuoneen ovesta pomppi isoja auton renkaita suoraan ikkunasta läpi ja katossa oli kosketinsoittimet mitkä soittivat musiikkia.
Äiti tuli sitten huoneeseen kyselemään vointiani niin juoksin äitiä karkuun taloa ympäri, etuovesta ulos ja takaovesta sisään. Vasta kun hyppäsin kylpyammeeseen missä siskoni oli, heräsin. Näin siis että äitillä oli kauhea ilme naamalla ja ajoi minua takaa vaikka oikeasti yritti rauhoitella ja estää minua juoksemasta pihalle pelkät sukkahousut jalassa -15 asteen pakkaseen :D
Toisella kerralla lähdin vaan sukkasillaan kävelemään pihalle kilometrin matkan. Näin pari kaveria keinumassa jotka kyselivät ihmeissään minne olin matkalla ilman kenkiä. Sanoin että isän kanssa tässä kilpaillaan ja samassa heräsinkin ja juoksin takaisin kotiin. Näitä sattuu :)

Toi toistu vielä toisen kerran hiukan lievempänä yöllä. Tai siis sanoi kuulevansa jotain ääniä ja piteli korvistaan.

Mutta toi 38,4 oli ennen kuumelääkettä. Oli saanut edellisen pamol f:n 8h sitten.

Mä näin oheneva lankoja, ja jos olisin joutunut "toiselle puolelle" sitä lankaa, niin olisin kuollut. Joskus jouduinkin, ja menin kauheaan paniikkiin. Kävelin kämpän ympäri, hyvästelemässä perheenjäsenet...muistan vieläkin kun näin kaikki nukkumassa normaalisti, ja ajattelin, että itse en ole enää olemassa.
Tätä siis vaan kovassa kuumeessa... sentään :D.

Mä muistelen kans itse nähneeni lapsena kuumepainajaisia...aina samanlainen houre, kun olin korkeassa kuumeessa. Muistan, että olin valveilla, mutta silti näin pelottavaa unta.

aikuisenakin voi tommosia tulla ja ihan ilman kuumettakin. niitä kutsutaan muistaakseni unihalvauksiksi. Yleesä stressi syynä. Kerran ollu ja hyvä ettei tullu paskat housuun. Olin siis unen ja valveen rajamailla kun rupes huoneessa olemaan porukkaa jotka tulee kohti ja itse ei pystynyt ollenkaan liikkumaan. HUI!

Yhteistyössä