Peruskoulun pelkästään käyneitä? Onko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="una";24678388]mä olin käynyt vaan peruskoulun kun menin töihin (nyt tliden ohella opiskellut 2 ammattitutkintoa). olen tuoteryhmävastaava ja tienaan n.1700/kk[/QUOTE]
Tässä on loistava esimerkki siitä, ettei niitä kouluja kannata turhaan käydä, kun uraputki urkenee muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24678422:
Tässä on loistava esimerkki siitä, ettei niitä kouluja kannata turhaan käydä, kun uraputki urkenee muutenkin.

no rahaa tällä alalla ei kyllä pääse kerryttämään. jos ei ukko tienais niin aika kaurapuuroa sais syödä ;) mut onpahan nyt jotakin ja ite tykkään tosi paljon

Toiminut viime vuodet sähköisen viestinnän ja markkinoinnin asiantuntijatehtävissä, nykyisin esimiehenä. Palkkaus lienee paikallisella tasolla hieman keskitulojen yläpuolella.

Taustalla on peruskoulu, mutta työelämässä käynyt useita eri koulutuksia työn ohella.

Loppujen lopuksi aika harva tekee klo 8-16 duunia - ja moni ei sitä oikeasti haluakkaan tehdä.
Kyllä aika moni tekee ja haluaa. Tarkistin juuri täysperävaunuyhdistelmänkuljettajan tuntipalkan, kaikilla ikälisillä siis: 13,70€.

Tämä tarkoittaa a) sitä, että normityöajoin bruttopalkka kaikilla ikälisillä olisi 2192€/kk b) sitä, että väitetyllä 3500€/kk netto tarkoittaa sitä, että töissä ollaan käytännössä koko ajan.

Itse olen opiskellut enemmän (ammattikoulu, ammattikorkeakoulu) mutta minulla on pari vain peruskoulun käynyttä kaveria. Toinen on kotiäiti, ollut teini-iästä asti. Ei ole ollut ikinä duunissa, en usko että myöskään tulee olemaan. Toinen on sekatyöläinen, tehnyt sitä sun tätä ja ihan ok hyvin näissä tehtävissään menestynyt.

Meinasin itse jättää aikanaan ammattikoulun kesken, kun totesin että ala ei kiinnosta. Onneksi en lopettanut, koska kouluttamattomuus on työnantajan korvaan aika pahalta kalskahtava juttu.

Peruskoulun jälkeen opettelin itse itsekseni intohimosta harvinaisen ammatin, ja rahaa tulee, joskus enemmän, joskus vähemmän. Mutta teenpä sitä mitä rakastan, olen alani huippuja tässä maassa, enkä voi kuin ihmetellä aamuisin, että jeesus, kaikkien niiden epävarmojen nuoruusvuosien jälkeen en olisi uskonut, että mun elämästäni muotoutuisi näin hienoa.

Kuulostaa jeesutelulta, mutta pitää paikkaansa. ...Olen kyllä ajatellut alaani liippaavaa koulutusta, joka mahdollistaisi työni laajentamisen. Katsotaan miten käy.

thetöötillä näyttää olevan vähän provokatiivinen meininki. Kaikki eivät kuitenkaan halua tässä elämässä samoja asioita, ja hyvä niin.

Ei sitten tullut mieleen, että kaikki "nikkini" on vaan sattuman varainen näppäimistön hakkaus?

Kyllähän rekkakuskeillakin on jotkut ylityölait ja eivät kaikki edes tee taulukkopalkalla töitä.

Ei sitten tullut mieleen, että kaikki "nikkini" on vaan sattuman varainen näppäimistön hakkaus?

Kyllähän rekkakuskeillakin on jotkut ylityölait ja eivät kaikki edes tee taulukkopalkalla töitä.
Sattumanvarainen näppäimistön hakkaus oli kyllä osuva sanavalinta. Tuota alussa mainittua summaa on aika mahdotonta tienata säännöllisesti rekkakuskina.

Mutta eihän tuon maininnut kirjoittaja edes sanonut, että hänen miehensä tekee 37,5h viikossa töitä? Mainitsi vaan, että rekkakuski on ja 3500€ jää käteen. Mun tutun mies on rekkakuski myös ja olen ihan ymmärtänyt, että ihan hyvät rahat siitä saa. Ainakin heidän elintasostaan päätellen... ja tää mies ei edes ole aina töissä.

Mutta eihän tuon maininnut kirjoittaja edes sanonut, että hänen miehensä tekee 37,5h viikossa töitä? Mainitsi vaan, että rekkakuski on ja 3500€ jää käteen. Mun tutun mies on rekkakuski myös ja olen ihan ymmärtänyt, että ihan hyvät rahat siitä saa. Ainakin heidän elintasostaan päätellen... ja tää mies ei edes ole aina töissä.

Onhan rekkakuskeillakin lomat, mutta se työaika sitten, se onkin jo aika julmaa tahtia jos meinaa iskeä lähemmäs 4 tonnia per kk PUHTAANA käteen, niinkuin tuolla nimenomaan sanottiin.

Ystäväni mies on rekkakuski ja aja rekkaa suomen ja ruotsin väliä.n.3500e/kk jää hänelläkin rahaa käteen.Tosin ei siinä paljon kotona ollakkaan.n.3vkoa menossa niin että n.3-4 yötä viikossa kotona jos sitäkään.1vko on pakko olla vapaata per kuukausi siinä ilmeisesti joku laki?mutta ihan hyvä palkka mutta työ ei sovi oikein perhe henkisille:/ normi suomen sisäinen rekkakuski tienaa n.2000e/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja mimma];24678742:
Ystäväni mies on rekkakuski ja aja rekkaa suomen ja ruotsin väliä.n.3500e/kk jää hänelläkin rahaa käteen.Tosin ei siinä paljon kotona ollakkaan.n.3vkoa menossa niin että n.3-4 yötä viikossa kotona jos sitäkään.1vko on pakko olla vapaata per kuukausi siinä ilmeisesti joku laki?mutta ihan hyvä palkka mutta työ ei sovi oikein perhe henkisille:/ normi suomen sisäinen rekkakuski tienaa n.2000e/kk.

Ja tätä on ilmeisen vaikea joidenkin käsittää.

Loppujen lopuksi aika harva tekee klo 8-16 duunia - ja moni ei sitä oikeasti haluakkaan tehdä.

Ei ihan tommosilla työajoilla, mutta arkisin kumminkin, klo 04-15, mukana lakisääteiset tauot. Viikonloput aina vapaat. Et ihan hyvä homma, ja riittävä liksa meille, ja mies tykkää tosi paljo työstään. :) Riippuu ihan firmasta ja monesta muusta noi työajat ja se työn mielekkyys. Pitkiä päiviä toki tekee, mut m,eille työajan säännöllisyys ja viikonloppuvapaat on kaiken a ja o. :)

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24678506:
Kyllä aika moni tekee ja haluaa. Tarkistin juuri täysperävaunuyhdistelmänkuljettajan tuntipalkan, kaikilla ikälisillä siis: 13,70€.

Tämä tarkoittaa a) sitä, että normityöajoin bruttopalkka kaikilla ikälisillä olisi 2192€/kk b) sitä, että väitetyllä 3500€/kk netto tarkoittaa sitä, että töissä ollaan käytännössä koko ajan.

Palkkausasiat riippuvat myös firmasta, ja yölisät päälle. Meillä miehen tuntipalkka on korkeampi kuin mainitsemasi.

Yhteistyössä