Rintsikoiden sopivuudesta, apua...

Frost in the ground

Aktiivinen jäsen
26.01.2010
3 513
1
36
Mulla on kauhee ongelma rintsikoiden kans. En millään meinaa löytää sopivia :(
Mulla on sellanen tilanne että kaikki rintsikat alkaa olla ihan resuja ja nyt pitäs ostaa uudet. Tiiän että numerokoko on luultavasti 90 (mitattuna 92cm). Ostan rintsikkani yleensä seppälästä (markettien valikoimista ei löydy kivoja eikä sopivia, eikä täällä oo mitää erikoisliikettä). Jos löydän kupiltaan sopivantuntuiset ja kokoiset, niin ne sitte painaa kainaloista ne kaarituet ja rintojen alta tuntuu pahalta. Jos koitan kuppikokoa pienempää niin sitten rinnat pursuaa kupeista...Miten mä löydän sopivat rintsikat? Jonku sivuston mukaan mun kuppikoko olis muka joku 90h, mikä ei tod. pidä paikkaansa ku sittehän ne kaarituet olis vielä isommat ja sit ne painais enemmän kainaloita... APUA.

[QUOTE="vieras";25003684]Eikun osta ympärysmitalta pienemmät ja kuppikoolta suuremmat.[/QUOTE]
Jos ympärysmitta on liian iso, joka se rintsikoissa yleensä ihmisillä on, niin kaarituki menee kainaloihin.

Kokeile tosiaan 85 ympärysmittaa ja niin isoja kuppeja että mikään ei tursua mistään.
Ja testaa jollain vähän laadukkaammilla liiveillä, halvoissa liiveissä koot heittelee miten sun sattuu eivätkä välttämättä istu mitenkään päin vaikka käy kaikki koot läpi. Kunnon liiveillä etsit itsellesi sen koon, tai mene ihan liiviliikkeeseen sovittamaan.

[QUOTE="vieras";25003764]Mie juur ostin viimeviikolla, kokeilin noin 25:t ja kolmet ostin :xmas:[/QUOTE]

Huh, mulla olis huomenna moinen urakka edessä :D Myyjätki varmaan kattoo pitkään ku hengailen liikkeessä tuntitolkulla... Toivottavasti mä löytäsin edes ne yhdet :D

Helpoimmalla pääset, kun käyt shoppailemassa kaupungissa, jossa on alusasuliike ja siellä myyjä osaa katsoa oikean koon.

Olet todella isokokoinen, jos olet mitannut kooksi 90H. Ei sellaista kokoa edes ole seppälöissä. Tuollainen koko alkaa olla jo sellainen ettei kivoja löydykään, vaan sellaisia sopivia ja tukevia. Marketista saattaa löytyä, mutta liivikauppa paras.

Ja unohda se Seppälä. Kunnon liivit ne täytyy olla, jos on haastava koko. Esim. Lindex ja KappAhl myy ihan hyvälaatuisia liivejä edullisesti. Jos siis ei ole mahdollisuutta mennä liiviliikkeeseen (jossa myyjä varmasti osaisi etsiä sulle sopivat).

[QUOTE="vieras";25003789]Helpoimmalla pääset, kun käyt shoppailemassa kaupungissa, jossa on alusasuliike ja siellä myyjä osaa katsoa oikean koon.

Olet todella isokokoinen, jos olet mitannut kooksi 90H. Ei sellaista kokoa edes ole seppälöissä. Tuollainen koko alkaa olla jo sellainen ettei kivoja löydykään, vaan sellaisia sopivia ja tukevia. Marketista saattaa löytyä, mutta liivikauppa paras.[/QUOTE]

No en usko että se pitää paikkansa, koska mulle 90D on hiukan liian suuri, eli olisko sit 85DD/E mitä aion kokeilla. En muista mikä se sivu oli joka antoi tuon 90h tulokseksi, itsekin kyllä hämmennyin koska ei mulla tosiaankaan oo niin isot enkä oo niin isokokoinen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25003800:
Jos teillä ei ole Changea kaupungissa, niin kurkkaa niiden nettikauppaa. :) Mutta minusta sun ois hyvä marssia johonkin oikeaan liikkeeseen ja tarkistuttaa tuo koko. Onhan esim. Sokoksellakin liivimyyjillä sen verran kokemusta, että koon osaisivat kattoa...

Home Page - Change Lingerie

Oi, kiitti tästä :) Vilkaisenpas ajatuksen kanssa jos löytyisi täältä :)

No en usko että se pitää paikkansa, koska mulle 90D on hiukan liian suuri, eli olisko sit 85DD/E mitä aion kokeilla. En muista mikä se sivu oli joka antoi tuon 90h tulokseksi, itsekin kyllä hämmennyin koska ei mulla tosiaankaan oo niin isot enkä oo niin isokokoinen :D

Ootko mitannut ihan oikein, jos et isokoinen ole niin miten ympärys voi olla noin suuri? Itselläni on painoindeksi 27 eli pullukka olen ja silti mitta rinnan alta on 75 cm.

[QUOTE="minä";25003805]Ja unohda se Seppälä. Kunnon liivit ne täytyy olla, jos on haastava koko. Esim. Lindex ja KappAhl myy ihan hyvälaatuisia liivejä edullisesti. Jos siis ei ole mahdollisuutta mennä liiviliikkeeseen (jossa myyjä varmasti osaisi etsiä sulle sopivat).[/QUOTE]

Kyllä Seppälä, Lindex ja Kappalh on ihan samaa sarjaa liivien suhteen. Löytyy nättejä niille joilla pieni rinta ja vähäinen tuen tarve.

[QUOTE="vieras";25003842]Kyllä Seppälä, Lindex ja Kappalh on ihan samaa sarjaa liivien suhteen. Löytyy nättejä niille joilla pieni rinta ja vähäinen tuen tarve.[/QUOTE]

Olen kyllä erimieltä. Oma kokoni on 75DD/E ja löydän aina liivit Lindexiltä. Nykyään siellä on siis myös isompia kokoja. Seppälään en edes vaivaudu.

[QUOTE="vieras";25003832]Ootko mitannut ihan oikein, jos et isokoinen ole niin miten ympärys voi olla noin suuri? Itselläni on painoindeksi 27 eli pullukka olen ja silti mitta rinnan alta on 75 cm.[/QUOTE]

Ihmisiä on eri mallisia :) En sanonut etten ole lainkaan isokokoinen, sanoin että en ole NIIN isokokoinen kuitenkaan.

Huh, mulla olis huomenna moinen urakka edessä :D Myyjätki varmaan kattoo pitkään ku hengailen liikkeessä tuntitolkulla... Toivottavasti mä löytäsin edes ne yhdet :D

Eikä katso, sitähän varten ne kaupat on! Mie kävin kappahlissa, puol tuntia meni :) juo ennen kauppaan menoa, siinä tulee kuuma :D

Sovita ensin yhtä mallia montaa eri lähekkäistä kokoa, ja kun siitä löytyy sopiva koko, niin ota sitä kokoa sitten erilaisia malleja ja sovita niitä.

Mä en itse luota laskureihin, pakko sovittaa. Laskureiden perusteella mun pitäs ostaa tyyliin 75C-kokosia liivejä, mutta tarttee vaan nostaa vähän käsiä ja liivit on pois paikoiltaan. Oikea koko kun on mallista riippuen 70C tai 70D.

Ja mitä changesta kuullut niin niillä taas on kai ihan oma mittajärjestelmänsä, eli markettikoot ei pidäkään paikkaansa edes sinnepäin.

Yhteistyössä