"Ilmiriita" ystävän häämeikistä (olen maskeeraaja)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wille"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wille"

Vieras
Lupauduin hoitamaan ystäväni häämeikin, koska olen toiselta ammatiltani maskeeraaja (kokemusta paljon mm. teatterista). Leipätyöni vaihtui vuosi sitten, joten meikkejä minulla ei enää ole kuin tietysti omaan käyttöön.

Sovimme, että morsian ostaa itse meikit minun ohjeistuksellani. Koemeikki tehtiin henk.koht. meikeilläni, olemme "eri värisiä", joten minun meikkivoide oli liian vaaleaa, luomivärit väärän sävyisiä jne. mutta rakennettiin meikki sillä idealla mikä häihin tulisi - ja morsian oli tosi tyytyväinen. Hänelle jäi tehtäväkseen hankkia meikit varsinaista häämake-upia varten. Annoin kattavat ohjeet; pohjustus kaiken a ja o, joten kunnollinen meikkivoide (listasin merkit), laadukas irtopuuteri ja luomivärit, tekoripset ja liima tiettyä merkkiä jne.

LUULIN että jokainen nainen tajuaa meikkien laadun tärkeyden ja HALUAA satsata siihen omissa häissään... Yllätys oli suuri kun hääpäivän aamuna menin tekemään häämeikkiä. Laadukkaan meikkivoiteen sijaan morsian olikin ostanut ruokamarketista halpistahnaa, puuterina ikäloppu marketin kivipuuteri, jossa imeytyneenä vuoden talit. Luomiväri olikin sitten omaa juttunsa; suuri "luomiväripaletti" jossa kaikki sateenkaaren värit ja joka oli tullut jonkun lehden ilmaiskylkiäisenä..

Sanomattakin selvää millainen meikistä tuli. Surkuhupaisaa raapia jotain olematonta pigmenttiä ilmaisjakeluna tulleesta paletista. Meikkivoide oli kuin jotain ydinjätöstä, yritä siinä sitten saada tasainen lopputulos. Puuteria sai kaivaa rasiasta. Irtoripset olivat käyttökelvottomat surkean liiman takia. Hienoa. Morsian näytti hämmästyneeltä kun totesin, että tällä arsenaalilla en takaa lopputulosta.