"Ilmiriita" ystävän häämeikistä (olen maskeeraaja)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wille"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wille"

Vieras
Lupauduin hoitamaan ystäväni häämeikin, koska olen toiselta ammatiltani maskeeraaja (kokemusta paljon mm. teatterista). Leipätyöni vaihtui vuosi sitten, joten meikkejä minulla ei enää ole kuin tietysti omaan käyttöön.

Sovimme, että morsian ostaa itse meikit minun ohjeistuksellani. Koemeikki tehtiin henk.koht. meikeilläni, olemme "eri värisiä", joten minun meikkivoide oli liian vaaleaa, luomivärit väärän sävyisiä jne. mutta rakennettiin meikki sillä idealla mikä häihin tulisi - ja morsian oli tosi tyytyväinen. Hänelle jäi tehtäväkseen hankkia meikit varsinaista häämake-upia varten. Annoin kattavat ohjeet; pohjustus kaiken a ja o, joten kunnollinen meikkivoide (listasin merkit), laadukas irtopuuteri ja luomivärit, tekoripset ja liima tiettyä merkkiä jne.

LUULIN että jokainen nainen tajuaa meikkien laadun tärkeyden ja HALUAA satsata siihen omissa häissään... Yllätys oli suuri kun hääpäivän aamuna menin tekemään häämeikkiä. Laadukkaan meikkivoiteen sijaan morsian olikin ostanut ruokamarketista halpistahnaa, puuterina ikäloppu marketin kivipuuteri, jossa imeytyneenä vuoden talit. Luomiväri olikin sitten omaa juttunsa; suuri "luomiväripaletti" jossa kaikki sateenkaaren värit ja joka oli tullut jonkun lehden ilmaiskylkiäisenä..

Sanomattakin selvää millainen meikistä tuli. Surkuhupaisaa raapia jotain olematonta pigmenttiä ilmaisjakeluna tulleesta paletista. Meikkivoide oli kuin jotain ydinjätöstä, yritä siinä sitten saada tasainen lopputulos. Puuteria sai kaivaa rasiasta. Irtoripset olivat käyttökelvottomat surkean liiman takia. Hienoa. Morsian näytti hämmästyneeltä kun totesin, että tällä arsenaalilla en takaa lopputulosta.

Illalliseen mennessä luomivärit olivat kasaantuneet luomivakoon, naama kiilteli rasvaisena ja ihon virheet paistoivat kauas. Morsian ilmaisi tyytymättömyytensä - ihan kuin asia olisi minun vikani.

Luule sinä vaan. Oliko ystäväsi kokenut meikkailija? Ilmeisesti ei. Jos ei ylipäätään ole tottunut ehostelemaan itseään, ei voi olettaa, että jokainen nainen tietää meikeistä kaiken ja osaa valita ne laadukkaimmat. No, okei olit sä tehnyt sille sentään listan...

Rahat varmaan loppuneet kesken hääjärjestelyissä ja ajatellut vanhojen paskameikkiensä kelpaavan. Tai sit joku älypää on sille kauhistellut sun ehdotuksia ja niiden meikkien hintoja ja vakuuttanut "kuule kyllä tää rimmeli on ihan yhtä hyvää!!1"

No eipä tuo sun vikas ole! :) Asian vierestä mutta kerrankin kun on maskeeraaja paikalla niin minkä merkin puuteria, meikkivoidetta,ripsaria ja luomiväriä suosittelet? Mihin kannattaa panostaa? :)

Jokainen nainen ei todellakaan tajua meikkien laadun merkitystä. En minä ainakaan. Olisit mennyt ystäväsi mukaan kauppaan ostamaan niitä meikkejä. Toisaalta jos toinen ei meikkaa muuten koskaan niin tuntuu varmaan tosi turhalta ostaa uusia kalliita meikkejä vain yhtä päivää varten. On varmaan ajatellut että saa sun kautta meikkauksen edullisemmin kuin muualta, mutta jos joutuukin ostamaan uudet kalliit meikit "turhaan" niin helposti olisi saanut jo meikkauksen jossain samaan hintaan/halvemmalla.

Minkähintaisia meikkejä ja mitä merkkejä suosittelit? Pikaisella googletuksella häämeikin hinta maskeeraajalla on jotain 75 euroa eli sillä hintaa tai alle sen ei kyllä saa hirveesti niitä laadukkaita meikkejä ostettua.

[QUOTE="Giga";25044691]Luule sinä vaan. Oliko ystäväsi kokenut meikkailija? Ilmeisesti ei. Jos ei ylipäätään ole tottunut ehostelemaan itseään, ei voi olettaa, että jokainen nainen tietää meikeistä kaiken ja osaa valita ne laadukkaimmat. No, okei olit sä tehnyt sille sentään listan...[/QUOTE]

Olin tehnyt listan juu - JA KOROSTANUT miten tärkeää se on, että nämä meikit ovat LAADUKKAITA. Vaihtoehtoja oli muutamia (merkkejä), mutta avainsana oli siinä laadussa.

Hyvä meikkivoide ( = pohja )
Hyvä puuteri ( = pohjan KIINNITYS )
Hyvä luomiväri x 2 sävyä
Hyvät irtoripset ja liima ( = ripsien ns. teipit ovat aivan eri luokkaa laadukkaissa kuin näissä markettien halpisvirityksissä)

Jännä ettei mene perille vaikka omasta ainutkertaisesta päivästä kyse.. Mutta ilmeisesti sinä olisit ollut aivan samaa maata..

Eihän se sun vikas ollu, jos ystäväsi ei ois tienny meikeistä mitään niin luulis että ois kysyny sulta apua ja oisitte vaikka yhessä käyny niitä meikkejä ostamassa. Vai antoiko sen kuva että osaa varmasti yksinkin ne meikit ostaa ja ei halunnu apua?
Ja oisin sinuna kysyny hyvissä ajoin ennen häitä mitä meikkejä on ostanu nii ois kerenny ostaa kunnon meikit.

No eipä tuo sun vikas ole! :) Asian vierestä mutta kerrankin kun on maskeeraaja paikalla niin minkä merkin puuteria, meikkivoidetta,ripsaria ja luomiväriä suosittelet? Mihin kannattaa panostaa? :)

Jos budjetti on rajallinen niin sanoisin että panosta ehdottomasti kahteen hyvään tuotteeseen jolla rakennat pohjan. Eli se hyvä meikkivoide ja irtopuuteri. Itse käytän (ja käytin myös työssäni) Joe Blascon meikkivoiteita. Sävyjä on riittävästi, meikkivoiteessa on erittäin hyvät pigmentit ja tuolla meikkivoiteella et normaali-ihoisena (ts. jos ei pahoja akne tms. ongelmia) tarvitse muuta peiteväriä. Irtopuuterina paras on oman kokemukseni pohjalta Chanelin hyvin hienojakoinen puuteri.

Loppu on sitten budjetin mukaan - jos on mahdollisuus satsata niin sitten tietysti kannattaa ostaa laadukkaat luomivärit (pari sävyä riittää kyllä, esim. Estee Lauderia), poskipuna, aurinkopuuteri ja ehkä myös valokynä. Ripsivärit ovat Lorealillakin ihan ok. Make-up storella on myös hyvää tavaraa ja omasta mielestäni kohtuuhintaista.

[QUOTE="wille";25044764]Olin tehnyt listan juu - JA KOROSTANUT miten tärkeää se on, että nämä meikit ovat LAADUKKAITA. Vaihtoehtoja oli muutamia (merkkejä), mutta avainsana oli siinä laadussa.

Hyvä meikkivoide ( = pohja )
Hyvä puuteri ( = pohjan KIINNITYS )
Hyvä luomiväri x 2 sävyä
Hyvät irtoripset ja liima ( = ripsien ns. teipit ovat aivan eri luokkaa laadukkaissa kuin näissä markettien halpisvirityksissä)

Jännä ettei mene perille vaikka omasta ainutkertaisesta päivästä kyse.. Mutta ilmeisesti sinä olisit ollut aivan samaa maata..[/QUOTE]

No paljon näille olisi tullut suurinpiirtein hintaa? Varmaan aika paljon kun markettimerkeilläkin jotain tällaista:

meikkivoide: 10-15 euroa
puuteri: 8-10 euroa
luomiväri x 2 sävyä: 5 euroa kpl = 10 euroa
irtoripset ja liima: ei mitään hajua, 10 euroa?

ELI YHT JOTAIN 40 EUROA. Siis noilla halpismerkeillä.

[QUOTE="mmm";25044814]No paljon näille olisi tullut suurinpiirtein hintaa? Varmaan aika paljon kun markettimerkeilläkin jotain tällaista:

ELI YHT JOTAIN 40 EUROA. Siis noilla halpismerkeillä.[/QUOTE]

Niipä. Vähäkö ois kaverin kannattanu mennä meikattavaksi johonkin salonkiin. Jonkinasteinen karhunpalvelus tuli tehtyä?

[QUOTE="mmm";25044746]Jokainen nainen ei todellakaan tajua meikkien laadun merkitystä. En minä ainakaan. Olisit mennyt ystäväsi mukaan kauppaan ostamaan niitä meikkejä. Toisaalta jos toinen ei meikkaa muuten koskaan niin tuntuu varmaan tosi turhalta ostaa uusia kalliita meikkejä vain yhtä päivää varten. On varmaan ajatellut että saa sun kautta meikkauksen edullisemmin kuin muualta, mutta jos joutuukin ostamaan uudet kalliit meikit "turhaan" niin helposti olisi saanut jo meikkauksen jossain samaan hintaan/halvemmalla.

Minkähintaisia meikkejä ja mitä merkkejä suosittelit? Pikaisella googletuksella häämeikin hinta maskeeraajalla on jotain 75 euroa eli sillä hintaa tai alle sen ei kyllä saa hirveesti niitä laadukkaita meikkejä ostettua.[/QUOTE]

Suosittelin Joe Blascoa, make-up storea yms. Ja kyllä - hintaa olisi tullut tuolle meikkipaketille nopeasti laskettuna noin 120-160€ MUTTA häät olivat paikassa jossa meikkaajalle / maskeeraajalle meno ei ollut mahdollista ja sen vuoksi minä tulin hätiin. Ei olisi pitänyt.

Toisaalta nuo meikit olisivat kestäneet hänellä noin vuoden verran, joten siihen nähden edullinen satsaus. Häämeikki (75-100€) olisi ollut sen yhden illan ja that's it.

Ei oo sun vikas!
Varsinkin ihminen, joka ei tiedä meikeistä mitään, luulisi luottavan asiantuntijan apuun.
Eihän kampaajallekkaan mennä ja sanota että näihin omiin lyhyisiin hiuksiin tehdään sit juhlakampaus. Mistäs teet jos ei oo riittävästi tukkaa.
jos morsion on ollut tampio ja ostanut mitä sattuu, oma moka. olisihan hän voinut antaa rahat meikkaajalle tai pyytää häntä kanssaan meikkiostoksille.
mä en meikkaa paljoo ja en luultavasti osaisi itse kunnon meikkausta tehdä, joten luottaisin ammattilaisen sanaan.

T: kosteusvoide ja ripsiväri täti

Näinhän se on, että salonkiin jos menee saa laadukkaan meikin halvemmalla kuin jos ostaa itse kalliit meikit. Mun häämeikkini 6 v sitten maksoi Body Shopin salongissa muistaakseni 50 e, sis. koemeikin. En tiedä paljonko hinnat ovat tuon jälkeen nousseet. Mutta itse jos ostaa meikit, niitä voi sitten myöhemminkin käyttää.

[QUOTE="vieras";25044773]Eihän se sun vikas ollu, jos ystäväsi ei ois tienny meikeistä mitään niin luulis että ois kysyny sulta apua ja oisitte vaikka yhessä käyny niitä meikkejä ostamassa. Vai antoiko sen kuva että osaa varmasti yksinkin ne meikit ostaa ja ei halunnu apua?
Ja oisin sinuna kysyny hyvissä ajoin ennen häitä mitä meikkejä on ostanu nii ois kerenny ostaa kunnon meikit.[/QUOTE]

No, minusta se olisi ollut hieman noloa mennä "ratsaamaan" ystäväni ostokset.. Tein listan hänelle ja selitin mitä kaikkea tarvitaan ja miksi tarvitaan. Korostin monta kertaa sitä miten tärkeää laadukas kosmetiikka on nimenomaan KESTÄVÄN meikin rakentamisessa. Kädestä pitäen shoppailemaan meno ei onnistunut koska asumme eri kaupungeissa.

[QUOTE="wille";25044845]Suosittelin Joe Blascoa, make-up storea yms. Ja kyllä - hintaa olisi tullut tuolle meikkipaketille nopeasti laskettuna noin 120-160€ MUTTA häät olivat paikassa jossa meikkaajalle / maskeeraajalle meno ei ollut mahdollista ja sen vuoksi minä tulin hätiin. Ei olisi pitänyt.

Toisaalta nuo meikit olisivat kestäneet hänellä noin vuoden verran, joten siihen nähden edullinen satsaus. Häämeikki (75-100€) olisi ollut sen yhden illan ja that's it.[/QUOTE]

Joo, mutta jos ei meikkaa normaalisti niin on ihan sama vaikka ne meikit kestäisivät 10 vuotta siellä laatikossa, se on silti hukkaan heitettyä rahaa. Kaverin olisi varmaan pitänyt ottaa joku muu meikkaaja sinne paikan päälle, onhan niitäkin tosi paljon jotka menevät meikkeineen morsiamen kotiin tai hääpaikalle.

[QUOTE="mmm";25044814]No paljon näille olisi tullut suurinpiirtein hintaa? Varmaan aika paljon kun markettimerkeilläkin jotain tällaista:

ELI YHT JOTAIN 40 EUROA. Siis noilla halpismerkeillä.[/QUOTE]

Hintaa olisi tullut tuolle meikkipaketille nopeasti laskettuna noin 120-160€.

Nuo meikit olisivat kestäneet hänellä käytössä vuoden verran, joten siihen nähden edullinen satsaus. Häämeikki (75-100€) olisi ollut sen yhden illan.

mä kävin liikkeessä meikkauttamassa itseni, tuli halvemmaksi kuin ostaa itselle ne sikakalliit meikit kotiin, joita en sitten kuitenkaan kovin usein olisi tarvinnut, perusmeikkiini arkena kuuluu vain ripsiväri,kulmakynä ja huulikiilto/rasva

[QUOTE="jeps";25044877]mä kävin liikkeessä meikkauttamassa itseni, tuli halvemmaksi kuin ostaa itselle ne sikakalliit meikit kotiin, joita en sitten kuitenkaan kovin usein olisi tarvinnut, perusmeikkiini arkena kuuluu vain ripsiväri,kulmakynä ja huulikiilto/rasva[/QUOTE]

ja ihan on lorealit,lumenet,anytime yms. halpismeikit olleet kestäviä ja hyviä.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
[QUOTE="mmm";25044866]Joo, mutta jos ei meikkaa normaalisti niin on ihan sama vaikka ne meikit kestäisivät 10 vuotta siellä laatikossa, se on silti hukkaan heitettyä rahaa. Kaverin olisi varmaan pitänyt ottaa joku muu meikkaaja sinne paikan päälle, onhan niitäkin tosi paljon jotka menevät meikkeineen morsiamen kotiin tai hääpaikalle.[/QUOTE]

Kyllä hän meikkaa ihan normaalisti - kuten suurin osa aikuisista naisista :)

Kaverin olisi pitänyt juu, mutta kun se ei nyt ikävä kyllä olisi ollut mahdollista. Hääjuhla oli majakkasaaressa niin sanotusti keskellä ei mitään. Harvalla meikkaajalla on omaa venettä jolla huristella meikkeineen syksyiseen saaristoon ;)

[QUOTE="wille";25044873]Hintaa olisi tullut tuolle meikkipaketille nopeasti laskettuna noin 120-160€.

Nuo meikit olisivat kestäneet hänellä käytössä vuoden verran, joten siihen nähden edullinen satsaus. Häämeikki (75-100€) olisi ollut sen yhden illan.[/QUOTE]

Paljon sä laskutit meikkauksesta? Siis kun nythän morsiamelle meikki maksoi lähinnä sen meikkivoiteen hinnan 10 euroa, kun muut oli vanhoja/ilmaisia + sun työn osuuden. Aika iso ero maksaa 10 euroa tai 160 euroa. Ja ilmeisesti morsian ei normaalisti meikkaa jos meikit on luokkaa ilmaisnäytteet eli ei tarvitse kalliita meikkejä laatikkoon pölyttymään.

Yhteistyössä