"Ilmiriita" ystävän häämeikistä (olen maskeeraaja)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wille"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä";25046684]Aivan. Lisäksi meikit vanhenevat nopeasti, joten jos ei ole noita hommia esim. vuoteen tehnyt, ei siinä omassa perusvalikoimassa todellakaan ole enää kun itselle sopivia meikkejä.[/QUOTE]

Meikkaako tällä palstalla oikeasti kukaan?
Meikit EI vanhene nopeasti, luomivärit säilyvät oikealla käytöllä ja säilytyksellä ikuisuuden.

Kosmetiikassa ei päde sääntö halpa on aina huonoa, ja jos joku niin ammattilainen tietää mitä halpaa voi käyttää.

Jaksa vääntää ihmisen kanssa joka ei väittelemästään asiasta mitään tiedä..

[QUOTE="vieras";25046719]Meikkaako tällä palstalla oikeasti kukaan?
Meikit EI vanhene nopeasti, luomivärit säilyvät oikealla käytöllä ja säilytyksellä ikuisuuden.

Kosmetiikassa ei päde sääntö halpa on aina huonoa, ja jos joku niin ammattilainen tietää mitä halpaa voi käyttää.

Jaksa vääntää ihmisen kanssa joka ei väittelemästään asiasta mitään tiedä..[/QUOTE]

Joo luomivärit säilyy pitkään, mutta esim. meikkivoiteet onkin sitten asia erikseen, ei ne mitään viittä vuotta hyvänä pysy.

Ja kukaan olekkaan väittänyt että ainoastaan kallis on hyvää, ihan turhaan koitat päteä kun et näemmä itsekään tiedä asiasta yhtään mitään.

Luomiväri, joka tässä oli yksi osa ongelmaa, ei vanhene vuodessa mihinkään että siihen on turha vedota.
Mutta jos ap:lla ei niitä meikkejä ollut niin ei ollut. Mun mielestä se on vaan hassua, minäkin olen maskeeraaja, en oo vuosiin tehnyt niitä hommia mutta kyllä mulla aika arsenaali silti on kotona ja tulee osteltua kaikkea kivaa kun vastaan tulee.

Luomiväri, joka tässä oli yksi osa ongelmaa, ei vanhene vuodessa mihinkään että siihen on turha vedota.
Mutta jos ap:lla ei niitä meikkejä ollut niin ei ollut. Mun mielestä se on vaan hassua, minäkin olen maskeeraaja, en oo vuosiin tehnyt niitä hommia mutta kyllä mulla aika arsenaali silti on kotona ja tulee osteltua kaikkea kivaa kun vastaan tulee.

Varmasti tulee osteltua paljon tuotteita vielä alalta lähdön jälkeen, mutta ne tuotteet varmaan ostetaan silloin itselle ja omiin väreihin?

Jos ap olisi tuo morsian, joka hakisi täältä sympatiaa sille, että kun kerta kaikkiaan budjetti ylittyi ja kyllähän nyt (ex-)ammattilainen osaa edullisemmillakin tuotteilla loihtia näytin ja kestävän meikin, niin...

Jotenkin luulen, että aika harva olisi tätä mieltä kuin nyt. ;)

Että juu, toki, kyllä se olis ollu sen sun ystäväs homma holhota sua siellä meikkikaupoilla, mistäpä sä olisit voinu tietää, ihan aiheesta suutuit!

Jos ap olisi tuo morsian, joka hakisi täältä sympatiaa sille, että kun kerta kaikkiaan budjetti ylittyi ja kyllähän nyt (ex-)ammattilainen osaa edullisemmillakin tuotteilla loihtia näytin ja kestävän meikin, niin...

Jotenkin luulen, että aika harva olisi tätä mieltä kuin nyt. ;)

Että juu, toki, kyllä se olis ollu sen sun ystäväs homma holhota sua siellä meikkikaupoilla, mistäpä sä olisit voinu tietää, ihan aiheesta suutuit!

Aivan! Varsinkin jos AP on ILMAISEKSI tehnyt meikin sinne... Olisikohan sen pitänyt omasta pussistaan ostaa ne kaikki meikitkin, että olisi ollut "tosi ystävä".

Itse en todellakaan ole meikkaaja, mutta silti juurikin luomivärejä sun muita on kertynyt nurkkiin. Jotenkin vain kuulostaa hassulta että on muka ammatiltaan maskeeraaja (eli meikit lähellä sydäntä?), mutta ei omista muuta kuin pari hassua luomiväriä jotka ovat niin erikoisia ettei sitten toimi toisen pärstässä.

Tässähän voi ehkä olla että toinen naisista on tummaihoinen ja toinen vaalea, mutta jos ei, niin en käsitä miksei voisi edes osittain käyttää samoja meikkejä? Ois sekottanu omia superhyperlaadukkaita meikkejä niitten p*skojen kanssa, niin ehkä lopputulos ois ollut edes tyydyttävä?

• Tykkää
Reactions: as if ja Scindapsus
Täysin ap:n puolella, morsiamen oma moka. Mutta mua kiinnostaisi tietää se, tä miten Grimasin meikit, oisko niistä ollut johonkin? Mun käsityksen mukaan ovat aika loistavia hinta-laatusuhteeltaan.

[QUOTE="minä";25046786]Ja koska sinä teet niin, tekee kaikki muutkin ex-maskeeraajat niin?[/QUOTE]

As If on neljäs "tuntemani" maskeeraaja joka tuota harrastaa ja omistaa liiankin suuren kotimeikkikokoelman, eli kyllä se neljä neljästä jo kertookin jotain. :)

[QUOTE="minä";25046786]Ja koska sinä teet niin, tekee kaikki muutkin ex-maskeeraajat niin?[/QUOTE]

No ainakin ap:lla ois tuntunut olevan aihetta niin tehdä. Jos kuitenkin maskeeraushommia harrastelee edelleen niin oishan se mukava kun ois jotain millä tehdä.

Mä en taas tajua, mikä ihme siinä ostamisessa on vaikeaa, jos on lista, jonka mukaan ostaa. Morsmaikku heittäytyi pihiksi kysymättä ammattilaisen mielipidettä ja päätti olla noudattamatta ammattilaisen ohjeita. Lopputulos oli huono, joten morsmaikku saa ihan peiliin vain katsoa.

Ihan samaa mieltä!

Ap, suositteles nyt jotain hyvää ripsaria, oon Cliniquen käyttänyt ja melko tyytyväinen. Make up Storelta ostelen huulipunia ja luomivärejä, ne lienee ihan ok kamaa? MaxFactorilta ja Blascolta oon pohjustusta ostanut(juu, MF on ihanan kevyt, mulla on hyvä iho enkä kaipaa kun pientä pohjaa). Mineraalejakin käytän sillon tällön mutta iho kuivuu niistä niin etten oikein osaa käyttää kunnolla. Lumeneltakin käytän arkimeikkiin nestemäistä eyelineria ja huulipunia... Suosittelepa muita! :)

[QUOTE="vieras";25046794]Jos ap ja morsian olivat kerran sopineet, että morsian ostaa kyseiset tuotteet?[/QUOTE]

Aivan. AIka outoa, että ap:n olisi pitänyt osata lukea ajatuksia ja ihan varoksi ottaa kaikki omatkin meikkinsä mukaan sinne saarelle.

No ainakin ap:lla ois tuntunut olevan aihetta niin tehdä. Jos kuitenkin maskeeraushommia harrastelee edelleen niin oishan se mukava kun ois jotain millä tehdä.

Olet kyllä niiiiiin oikeassa, kyllä pitäisi ap:n tajuta hävetä sitä, että yritti ystäväänsä auttaa harrastelullaan.

Ja tämä oli siis ironiaa, jos et sitä tajunnut... Ap:llahan muuten piti olla kamat millä meikki tehdä, mutta morsian oli itse jättänyt ne hommaamatta, eikä ollut edes ilmoittanut siitä ap:lle!

[QUOTE="minä";25046832]Olet kyllä niiiiiin oikeassa, kyllä pitäisi ap:n tajuta hävetä sitä, että yritti ystäväänsä auttaa harrastelullaan.

Ja tämä oli siis ironiaa, jos et sitä tajunnut... Ap:llahan muuten piti olla kamat millä meikki tehdä, mutta morsian oli itse jättänyt ne hommaamatta, eikä ollut edes ilmoittanut siitä ap:lle![/QUOTE]

Ahaa, sä siis olet se ap. Mutta yritä nyt sopia sen ystäväsi kanssa, tuo nyt on turhin syy menettää hyvä kaveri.

Jos ei oo varaa kunnon meikkeihin, olisi voinut kysyä vaihtoehtoisesti jotain halvempaa meikkisarjaa. Itse amatörimeikkaaja ja kyllä saa ammattilaisilta hyviä neuvoja mitä kannattaa ostaa jos kalliille tavaralle ei ole varaa. Kuitenkin on morsiamme suuri päivä ja pihistelee sitten tuollaisessa. Itse olen kans pyytänyt serkkua maskeramaan (ammattilainen) tulevaan hääpäivään, maksan mitä maksaa että saan kunnon meikin ja pysyy koko päivän :)

Eihän se sinun vikasi ole että morsian pihistelee vaikka olet antanut listan, voisi edes vähän vaivannäköä nähdä. Noh, jotkut pihistää väärissä asioissa.

[QUOTE="minä";25046812]Aivan. AIka outoa, että ap:n olisi pitänyt osata lukea ajatuksia ja ihan varoksi ottaa kaikki omatkin meikkinsä mukaan sinne saarelle.[/QUOTE]

Nojoo, ihmisiä on erilaisia. Itse olisin varmasti kysellyt ja ottanut selville etukäteen mitä tuotteita ystävä on nyt ostanut. Mutta olenkin sellainen pessimisti ja aattelen aina että "varmasti se on mokannu/ei varmasti oo hankkinu oikeita tavaroita".

Kuitenkin kyseessä oli ystävän elämän tärkein päivä, ja ap:lla aika pirun tärkeä tehtävä. Itse en ehkä edes suostuisi mihinkään tuollaiseen tehtävään juurikin sen mahdollisen mokaamisen takia :D

Ei voi aikuinen ihminen niin tumpelo olla, ettei osaa

a) kysyä sovittaessa paljonko näille pitäis varata budjettia
b) jos tuntuu liialta, kysyä voisko joitain korvata joko edullisemmilla tuotteilla tai lainata meikin tekijältä

TAI

c) ILMOITTAA meikit hankittuaan, että tällaiset on, onhan ok, VAIKKA ei nyt olekaan yhtään sitä mitä neuvoit

Itse en todellakaan ole meikkaaja, mutta silti juurikin luomivärejä sun muita on kertynyt nurkkiin. Jotenkin vain kuulostaa hassulta että on muka ammatiltaan maskeeraaja (eli meikit lähellä sydäntä?), mutta ei omista muuta kuin pari hassua luomiväriä jotka ovat niin erikoisia ettei sitten toimi toisen pärstässä.

Tässähän voi ehkä olla että toinen naisista on tummaihoinen ja toinen vaalea, mutta jos ei, niin en käsitä miksei voisi edes osittain käyttää samoja meikkejä? Ois sekottanu omia superhyperlaadukkaita meikkejä niitten p*skojen kanssa, niin ehkä lopputulos ois ollut edes tyydyttävä?

Vähän vaikea varmaan sekoitella, jos siinä vaiheessa, kun pitäisi alkaa meikkiä tekemään, ap huomaa, että kappas, ei ole morsian sitten ostanut niitä meikkejä mitä piti.

[QUOTE="vieras";25046852]Ahaa, sä siis olet se ap. Mutta yritä nyt sopia sen ystäväsi kanssa, tuo nyt on turhin syy menettää hyvä kaveri.[/QUOTE]

En taida olla ap, vaikka muistankin kyllä joskus 90-luvun lopulla innokkaasti meikanneeni ystäväni äitini meikeillä, mutta kyse ei varmasti ollut naimisiin menevästä murkkuikäisestä.

Eli ei minun tarvitse sopia ystäväni kanssa enää. Hän hyväksyi anteeksipyynnön heti paikan päällä, kun vielä meikin lopuksi poltin rakkulan hänen otsaansa äitini ikivanhalla piippausraudalla. :D

Jos ei oo varaa kunnon meikkeihin, olisi voinut kysyä vaihtoehtoisesti jotain halvempaa meikkisarjaa. Itse amatörimeikkaaja ja kyllä saa ammattilaisilta hyviä neuvoja mitä kannattaa ostaa jos kalliille tavaralle ei ole varaa.

Ei välttämättä. Jos itse käyttää ainoastaan kalliita sarjoja, niin usein ei tiedä halvoista sarjoista mitään. Itse kampaajana en esim. ennen tiennyt edullisemmista sarjoista mitään, enkä osannut suositella niitä, koska en tosiaan itse käyttänyt muita kun niitä ns. kalleimpia sarjoja. Nyt olen tutustunut myös edullisempiin vaihtoehtoihin ja osaan niistäkin jotain kertoa, mutta edelleen tiedän eniten juuri niistä kalliista sarjoista ja niiden hyvistä tuotteista.

Vaikka kaikkea ehkä haluaisi kokeilla, niitä ei millään kerkeä kokeilla :)

Voi hyvää päivää. Niin että ap:n pitäisi ostella kaikenmaailman meikkejä varastoon, vain koska hän sattui ennen tekemään maskeerajan töitä ammatikseen, ja saattaisihan nyt joku joskus kysyä hänen apuaan. :headwall:

Yhteistyössä