Hyvää sunnuntaita tolle "miehelle" vaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kerttuleppä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kerttuleppä"

Vieras
Meillä on 1,5v lapsi joka vielä siis vaipoissa ja toinen tulossa. No en tiiä mikä hemmetti tota mun miestä vaivaa kun mulla on aamusin aina huono olo niin kysyin sit eilen et voisko hän tänään herätä mun kaa samaa aikaa ja vaihtaa ainakin kakkavaipan lapselle. Mies sit siinä sanoi että joo syödään aamupalaa yhdessä jne.

No nyt se olikin istunut koneella johonkin neljään asti yöllä ja aamulla kun herätin sitä nii "onko pakko nousta". Sanoin että no mielellään kun lupasit. No ei meinannu millään nousta ja lopulta sit nousi ja sanoi et "mä en ainakaan vittu tee yhtään mitään, oon sit veemäinen ku pakotat kerta nousee ylös". Kuulemma myös viikolla kun hänen pitää töihin ja herää noin 1,5h aikaisemmin kuin me, niin aikoo herättää mutkin sitte samaan aikaan ilmeisesti kostoksi nyt siitä ettei saanut tänään nukkua pitkään. Eilen heräs klo 12 aikoihin päivällä.

No mä sitten olin vielä idiootimpi ja ajattelin että ehkä se on vaan niin väsyny tällee heti herättyään (mäkään en oo yleensä parhaalla tuulella kun oon vasta heränny), ja laitoin sille sitten hyvän aamupalan joka vei vähän aikaakin. Niin mitä kun pyysin syömään? "Ei kiinnosta sun aamupalas". Ja nyt se on istunu heräämisestä asti sitten taas tossa koneellansa eikä ole puhunutkaan lapselle eikä pahemmin mullekaan, ja minä oon touhunnu lapsen kans ja tehnyt muita kotihommia. Nyt tulin käväsemään tässä koneella kun oli pakko purkaa ajatuksia ja lapsi sattuu hetke vihtymään itsekseen tuossa vieressä.

Siis .. Joo älkää kysykö että miks oon tommosen kaa lapsia tehny, en tiiä itekkää. En oo näköjää tajunnu minkälaisen paskan kaa mä olen. Tai voisin kohta sanoa että OLIN.

eiköhän jokasella oo joskus oikeus olla huonolla tuulella. eikä ne miehet oikeesti ymmärrä kuinka paha se olo voi sillon raskausaikana olla. käske miehen vaihta vaippa ja annat sen levätä hetken. kunmies herää meet ite lepäämään. pitääkö koko ajan ihan yhdesä olla. kyllä siinä mulaki hermo menis jos yhtää ei pääsis omassa rauhassa lepäilemään

Tuntuu niin tutulta.... Tosin mun lapset jo isoja ja mieskin nyt tästä syksystä alkaen ex, mutta muistuu mieleen kun pojat olil pieniä. Otti niin älyttömästi päähän ku yks valvo yöt ja sitten oli kiukkuinen ja väsynyt päivisin, siis viikonloppuisin. Arkisin oli töissä ja nukkui silloinkin vähän. Huoh. No, sinänsä ohimenevää että lapset kasvaa ja kohta ei tarvitse aamulla herätä. Mutta mun mielestä todellakin sun olis pitänyt saada nukkua, ja miehen herätä aikaisin. Ihan hyvin voisitte sopia, että toisena viikonloppuaamuna sä heräät ja toisena hän. Se olis reilua eikä mitään mussutuksia viikko heräämisistä!!! Menköön aikaisemmin nukkumaan! Äläkä todella suostu tohon tai susta tulee yhtä katkera kuin minusta ja sitten tulee loppujen lopuksi ero! Ei kiva ei.

ihanaa kun itsekkin tiedostat että tuo ei ole oikein..tosin ne hyvin käyttäytyvät j amuitakin ajttelevat ovat aika harvassa..itse olen 2 lapsen ja eron jälkeen vihdoinkin löytänyt sen ihmisen joka taitaa olla se aidosti hyvä ja lähellä..pitkään roikuin vain niissä jotka antoivat kiksejä ja hyvän yöllisen seuran kunnes tajusin jokin aika sitten kun tähän ihmiseen törmäsin että se oikeesti haluaa musta muutakin ja ottaa huomioon ja on täysillä siinä että miten toimitaan kun ollaan yhdessä :)..ei ehkä 2 metrinen prinsi valkealla lamporghinillä mutta aivan ihana ?..tällaista aitoa läheisyyttä en ole kokenut varmaan ikinä !

ihanaa kun itsekkin tiedostat että tuo ei ole oikein..tosin ne hyvin käyttäytyvät j amuitakin ajttelevat ovat aika harvassa..itse olen 2 lapsen ja eron jälkeen vihdoinkin löytänyt sen ihmisen joka taitaa olla se aidosti hyvä ja lähellä..pitkään roikuin vain niissä jotka antoivat kiksejä ja hyvän yöllisen seuran kunnes tajusin jokin aika sitten kun tähän ihmiseen törmäsin että se oikeesti haluaa musta muutakin ja ottaa huomioon ja on täysillä siinä että miten toimitaan kun ollaan yhdessä :)..ei ehkä 2 metrinen prinsi valkealla lamporghinillä mutta aivan ihana ?..tällaista aitoa läheisyyttä en ole kokenut varmaan ikinä !

toi kyssäri oli tarkoitus olla sydän ...:)

[QUOTE="vieras";25064715]eiköhän jokasella oo joskus oikeus olla huonolla tuulella. eikä ne miehet oikeesti ymmärrä kuinka paha se olo voi sillon raskausaikana olla. käske miehen vaihta vaippa ja annat sen levätä hetken. kunmies herää meet ite lepäämään. pitääkö koko ajan ihan yhdesä olla. kyllä siinä mulaki hermo menis jos yhtää ei pääsis omassa rauhassa lepäilemään[/QUOTE]tätä on pakko peesata. kyllä mäkin saisn olla monesti nokka nyrpällään, jos jokaisen miehen pahan tuulisuuden itseeni ottaisin. meillä mies tekee pitkää päivää joskus jopa 16-20 tuntia, ja silloin on pakko ymärtää, ettei toinen aina jaksa olla aurinkoinen, vaan saattaapa olla jopa kuin perseelle ammuttu karhu. ja silloin annan hänen olla ihan rauhassa. kyllä se sitten taas on hyvälläkin tuulella.

Hittooko otatte niitä keskenkasvuisia räkänokkia lasten isäksi. Tietokoneaddiktio on kyllä huomattavissa ennen lapsia, samoin muukin idiootti käytös. Ok, nainen voi olla nuorempanakin valmis äidiksi mutta mies ei. Ei edes kaikki varttuneemmatkaan.

No vahinko on sattunut, opettakaan kuitenkin jotain tästä lapsillenne. Eli älkää passatko niitä poikianne pilalle, pojat saa luvan oppia että nainen ei ole kotiorja. Ja tyttölapselle taas se oppi että lapsien tulo maailmaan EI muuta miehen käytöstä radikaalisti. Jos on kiikkunut yöt koneella ennen lapsia, tekee sen taatusti niiden synnyttyäkin. Jos miehen elämänhallinta on retuperällä niin se on sitä oli siinä lapsi tai ei

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25064745:
tätä on pakko peesata. kyllä mäkin saisn olla monesti nokka nyrpällään, jos jokaisen miehen pahan tuulisuuden itseeni ottaisin. meillä mies tekee pitkää päivää joskus jopa 16-20 tuntia, ja silloin on pakko ymärtää, ettei toinen aina jaksa olla aurinkoinen, vaan saattaapa olla jopa kuin perseelle ammuttu karhu. ja silloin annan hänen olla ihan rauhassa. kyllä se sitten taas on hyvälläkin tuulella.

ja mun on pakko ymmärtää senki takia että iteppä mä herkemmin kiukkunen oon. jos oon väyny tai varsinki ku on kova nälkä niin saatan purkaa mieheen kiukkuni. ihan inhimillistä, eikä tuo oo mikään peruste eropuheille. millään ei voi loppuelämäks löytää kumppania joka aina olis pirtee ja hyväntuulinen.

Meillä oli vauva-aikana sopimus, että jompikumpi viikonloppuaamuista oli MUN. Mies heräsi vauvan kanssa ja toi välillä tissille, mutta mä sain pötköttää sängyssä vaikka puolillepäivin jos halusin. Minä hoidin aina yöheräämiset, niin viikolla kuin viikonloppuisin. Mies sai töissäkäynnistä huolimatta nukkua niin paljon kuin halusi, koska pystyi halutessaan menemään vierashuoneeseen nukkumaan. Eli kunhan meni ajoissa nukkumaan, niin sai arkenakin tarpeeksi unta. Lisäksi lauantaisin oli miehen aamu. Meillä homma toimi.

[QUOTE="joo";25064753]Hittooko otatte niitä keskenkasvuisia räkänokkia lasten isäksi. Tietokoneaddiktio on kyllä huomattavissa ennen lapsia, samoin muukin idiootti käytös. Ok, nainen voi olla nuorempanakin valmis äidiksi mutta mies ei. Ei edes kaikki varttuneemmatkaan.

No vahinko on sattunut, opettakaan kuitenkin jotain tästä lapsillenne. Eli älkää passatko niitä poikianne pilalle, pojat saa luvan oppia että nainen ei ole kotiorja. Ja tyttölapselle taas se oppi että lapsien tulo maailmaan EI muuta miehen käytöstä radikaalisti. Jos on kiikkunut yöt koneella ennen lapsia, tekee sen taatusti niiden synnyttyäkin. Jos miehen elämänhallinta on retuperällä niin se on sitä oli siinä lapsi tai ei[/QUOTE]

hahahahaa :laugh: arvatenkin oot yh :D

No on ollut samanlainen aikasemminkin ja nyt tulin oikeastaan "vahingossa" raskaaksi, tai no silleen huolimattomuuden takia. Ikinä ei ajattele mua, tiuskii lapsellekin vaikkei lapsi edes tekis mitään pahaa ja hän oikeesti joka v*tun viikonloppu valvoo pitkin yötä istuen koneella ja nukkuu sit puoli päivää. Eikä puhettakaan että jos mies ois saanu nyt nukkua pitkään, että mä oisin sen jälkeen voinut mennä huilaamaan. Kauheen vaikeeta miehelle vaipanvaihto, lapsen syöttäminen yms. Mitään ei voi tehdä. Mua niin kyllästyttää ja mietin että mitä teen tän toisen raskauden kanssa. Ei tää ainakaan ton miehen kans onnistu. Päivisinkin istuu koneella koko ajan eikä muuta teekään. Mä käyn aina välillä jos sattuu olemaan rauhallinen tilanne enkä ole sen pidempään kuin esim nyt kävin tässä kirjoittamassa tai joskus tarkistan sähköpostin tms. Mies istuu siis melkeen koko ajan, välillä käy jääkaapilla tai vessassa tai sit jos pyydän niin saattaa ehkä olla hetken lapsen kans.

Ja siis joo, kyllä mullakin on huonoja päiviä mutta en mä nyt tolleen tee että saakeli alan tunteja mököttämään heti aamusta. Kyllä mä sentään lapsen hoidan vaikka kuinka ottais päähän

Anna miehen olla rauhassa. Sori, en ymmärrä aina sitä, että miehen pitää tienata, herätä töihin, vetää työpäivä läpi, kotona odottaa.. noh, mitä odottaa... odotuksia täynnä oleva muija, kersat ja niihin littyvät hommat. Joo, se on elämää ja siihen pitää sopeutua, mutta kyllä joskus se mies saa mielestäni olla pahalla tuulella. Jos se ei ole päivittäistä.

mä muistan ton tunteen ku muksut oli pieniä ja oli pakko ite herärä samaan aikaan niiden kans. v**tuttu ihan sikana joka vkonloppu kun mies ei IKINÄ herännyt lasten kanssa et mä oisin saanu nukkua (äitienpäivänä taisin saada nukkua) mut nyt lapset on isompia ni saa ite nukkua mut vituttihan se..ja vielki ku sitä muistelee. mut tikulla silmään...ja niin edespäin. sit ku saat nukkua ni v**tutuksen kohsde muuttuu, aina se ukko jotain päin puuta tekee!

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää;25064771:

En todellakaan ole. Ei pelkoakaan. Ihan samalle miehelle on lapset ja naimisissakin ollut 10 vuotta. Eikä tietoa erosta. Mutta meillä ei ole kotona koskaan ollut äitinsä lellimää räkänokkaa vaan MIES. Mies joka ottaa vastuun perheestään ja kohtelee minuakin ihmisenä. Ja lapsia omina lapsinaan. Vastavuoroisesti minä kohtelen miestäni ihmisenä enkä kotiina rahaa tuovana juhtana.

Anna miehen olla rauhassa. Sori, en ymmärrä aina sitä, että miehen pitää tienata, herätä töihin, vetää työpäivä läpi, kotona odottaa.. noh, mitä odottaa... odotuksia täynnä oleva muija, kersat ja niihin littyvät hommat. Joo, se on elämää ja siihen pitää sopeutua, mutta kyllä joskus se mies saa mielestäni olla pahalla tuulella. Jos se ei ole päivittäistä.

Joo, mutta on se mun mielestä aika epäoikeudenmukaista että mies omasta tahdostaan vetää itsensä ihan väsyneeksi (siis valvoo sekä viikolla että viikonloppuna) ja nukkuu sitten koko viikonlopun, joka olisi ainoa aika, jolloin kotiäiti saisi mahdollisesti vähän levätä, JOS se mies välillä hoitaisi lapsia.

Työelämä ON rankkaa ja lasten kanssa oleminen 24/7 ON myös rankkaa. Siksi olisi ihan kiva, että kumpikin ottaisi vastuuta eikä niin että toinen tekee mitä itse haluaa ja se toinen aina joustaa. Kumpikin saa olla joskus huonolla tuulella, mutta aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että jos valvoo yön ja on kuitenkin luvannut herätä aikaisin aamulla, niin sitten saattaa vähän väsyttää.

[QUOTE="joo";25064803]En todellakaan ole. Ei pelkoakaan. Ihan samalle miehelle on lapset ja naimisissakin ollut 10 vuotta. Eikä tietoa erosta. Mutta meillä ei ole kotona koskaan ollut äitinsä lellimää räkänokkaa vaan MIES. Mies joka ottaa vastuun perheestään ja kohtelee minuakin ihmisenä. Ja lapsia omina lapsinaan. Vastavuoroisesti minä kohtelen miestäni ihmisenä enkä kotiina rahaa tuovana juhtana.[/QUOTE]

Näin se menee meilläkin, paitsi että ollaan oltu yhdessä 16 vuotta ja mies oli 21 v. kun esikoinen syntyi. Sun mielestähän nuorista miehistä ei ole isiksi... Mulla aivan päinvastainen näkemys, kyllä se on ihan ihmisestä kiinni onko hyvä isä/äiti vai ei.
Ai niin, meillä myöskin minä käyn töissä ja itse asiassa tienaan paremmin kun mieheni. Siksi en ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka lojuvat vuositolkulla kotona ja mies on ainoa joka tienaa.

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvää päivää;25064771:

Haluan vielä jatkaa hieman sulle, kun noin asia nauratti (totta, kirjoitin hyvin kärjistäen mutta todenmukaisesti)

mistä lapsi oppii toisen ihmisen kunnioituksen?

Kuten sanoin, on miehiä ja MIEHIÄ. Ja tiedän tarjonna hyvin, kun olen miesvaltaisella alla ja nähnyt räkänokat ja ne oikeat miehet.

Meillä mies on mm. tullut ruokatunnilla syöttämään esikoista ja laittamaan nukkumaan. Pyytämättä. Odotin tuolloin kakkosta ja oli huonossa kunnossa kun mikään ei pysynyt sisällä. Hän vaan tupsahti kotiin ruokatunti aikaan eräänä päivänä, toi mukanaan tuoremehua (ainoa kun pysyi mun sisällä) ja sanoi että mene päikyille. Hän laittaan pienen unille. Ja tämä toistui usein. Samoin vauva-aikana meillä on ollut äiti-öitä, jolloin olen saannut nukkua imetysten välit. Mies on vaihtanut vaipat ym. Nämäkin kaikki oma-aloteisesti.

Toisaalta, kakkosen jälkeen mies sai jäädä kotiin hoitamaan lapsia kun minä lähdin töihin. Hän halusi myös irti orvanpyörästä ja keskittyä välillä elämän pieniin- suuriin juttuihin. Eikä mun mies erikoisuus ole. Hän vaan tulee kodista jossa puolisot on kunnioittaneet toisiaan ja se jatkuu meilläkin. Kaksisuuntainen tie.

[QUOTE="vieras";25064763]Meillä oli vauva-aikana sopimus, että jompikumpi viikonloppuaamuista oli MUN. Mies heräsi vauvan kanssa ja toi välillä tissille, mutta mä sain pötköttää sängyssä vaikka puolillepäivin jos halusin. Minä hoidin aina yöheräämiset, niin viikolla kuin viikonloppuisin. .[/QUOTE]

Meillä on ollut sama systeemi silloin lapset on olleet pieniä, pitäähän äidinkin joskus saada nukkua oikein kunnolla. Mulla tosin ei ole koskaan kiinnostanut kukkua pikkutunneille, paljon kivempaa mennä vaimon kansa samaan aikaan "nukkumaan".

On kyllä vaikea käsittää miehiä, jotka ei hoida kotona omaa osuuttaan.

[QUOTE="vieras";25064839]Näin se menee meilläkin, paitsi että ollaan oltu yhdessä 16 vuotta ja mies oli 21 v. kun esikoinen syntyi. Sun mielestähän nuorista miehistä ei ole isiksi... Mulla aivan päinvastainen näkemys, kyllä se on ihan ihmisestä kiinni onko hyvä isä/äiti vai ei.
Ai niin, meillä myöskin minä käyn töissä ja itse asiassa tienaan paremmin kun mieheni. Siksi en ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka lojuvat vuositolkulla kotona ja mies on ainoa joka tienaa.[/QUOTE]

Totta - ihmisestä se toki on paljon kiinni. Mutta usea nuori miehen alku kaipaa pitempään sitä "kehittymistä" kuin naiset. Se nyt vaan on asian jonka työssä miesten seassa olen oppinut. EI ikäkään toki mitään takaa - kyllähän se on niin että jos mies on kotoaan jo oppinut että äiti passaa kaiken valmiiksi hänelle (ja hänen isälleen) niin kyllä poika äkkiä olettaa saman palvelun jatkuvan vaimon kanssa.

Eli en nyt suoraan sano että ikä kertoo mitään. Keskenkasvuisia on kaikissa luokissa, saattaa vaan hieman helpottaa iän myötä.

Ja kunnioitushan tosiaan lähtee siitä että se on molemmin puolista. Vaikka meillä mies on heräillyt paljon lasten kanssa yöllä, on hänelläkin toki ollut oikeus nukkua esim. työpäivinä täydet unet. Viikonloput on jaettu ja joskus viikolla jos oli oikeinoikein väsy.