Onko huono jos mies ei pääse ekalle neuvolakäynnille, toinen lapsi tulossa siis...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heidi"

Vieras
Ensimmäisen lapsen kohdalla se oli varmaan tärkein infon takia, mutta mites toinen?
Mies ei mitenkään pääse, kun tuli niin yllättäen tämä käynti kaikista huonoinpaan mahd aikaan ja hänellä on vielä ryhmähaastattelu pidettävänä joten ei voi jättää. :(

Mitä siellä ekalla edes tehtiin?
Muihin pääsee kyllä, jos ei sitä vikan kuukauden joka toinen päivä neuvolassa lasketa, sen koen jo turhaksi. :D

Meillä mies olis ekassa raskaudessa mukana rakenneultrassa, ja sit yliaikaiskontrollissa ja synnytyksessä. Toisessa raskaudessa oli mukana mun muistaakseni molemmissa ultrissa, mutta ei synnytystapa-arvioinnissa, mut synnytyksessä oli. Mulla on ainaki neuvolat ollu yleensä keskellä päivää, ettei miehen oo edes mahdollisuutta päästä mukaan työnsä vuoksi, enkä mä kyllä miestä edes tarvinnut mukaani.

[QUOTE="heh";25086088]Mitäs se mies siellä tekisikään :O Vai punnitteeko ne nykyään miehenkin ja ottaa sf mitankin :D[/QUOTE]
Ei sitten tullut mieleen että mieskin voi olla kiinnostunut raskauden etenemisestä ja äidin voinnista ja voihan tällä olla ihan kysyttävääkin neuvolantädiltä.

[QUOTE="a.p";25086105]Muistaakseni lapsi on yhteinen, mieheni on myös kiinnostunut oman lapsensa kehityksestä. :)[/QUOTE]

Mun mies on kyllä ollut aina kiinnostunu, mut ei sentään sen vertaa kuitenkaan et tulee kattoon ekalla kerralla kun kusen purkkiin ja täytän jotain hemmetin lappusia.

Meillä mies oli mukana aina kun vaan pääsi töistä lähtemään, yritinkin saada ajat varattua ruokikselle, että pääsi hyvin lähtemään. Ja ihan omasta tahdostaan. Enemmän sillä tuntui olevan kyseltävää neuvolantädiltä kuin mulla! :)

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25086125:
Ei sitten tullut mieleen että mieskin voi olla kiinnostunut raskauden etenemisestä ja äidin voinnista ja voihan tällä olla ihan kysyttävääkin neuvolantädiltä.

Aivan, miehelläni oli joka kerta enemmän kysyttävää kuin minulla, hän myös sanoi, että oli helpompi ns kasvaa siinä samalla isäksi kun oli mukana raskaudessa, kuuli sydänäänet, sai tietoa ja sisäisti paremmin koko raskauden. Meistä se oli hyvin tärkeää käydä se läpi yhdessä. :)

Hän myös sanoi että ennen käyntejä raskaus oli jotenkin vaikea sisäistää kun se ei ollut niin konkreettisesti vielä esillä. :)
Harmittaa kyllä ettei nyt pääse ensimmäiselle, mutta toiselle sitten ja niihin ultriin tietysti. :)

[QUOTE="vieras";25086146]Mun mies on kyllä ollut aina kiinnostunu, mut ei sentään sen vertaa kuitenkaan et tulee kattoon ekalla kerralla kun kusen purkkiin ja täytän jotain hemmetin lappusia.[/QUOTE]

no ei kai kukaan sitä miestä vessaan mukaan otakaan:O

Olen käynyt aika usein neuvolassa, ja omien kokemusten perusteella ne ovat 90-prosenttisesti turhia. Yksi ihminen riittää varsin hyvin. Suurin osa tapaamistani hoitsuista toistaa ulkoa opeteltua kaavaa, eivätkä juuri osaa muuta kuin mitata. Kysyvät vakiokysymykset ja vastaavat vakiovastaukset.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25086125:

No eipä siellä ekalla kerralla juurikaan muuta tehdä kuin punnitaan äiti, otetaan verenpaineet sun muut ja täytetään lippulappuja. Siellä ei silloin paljoa raskauden kehityksestä keskustella.

Ja mikä on niin kriittinen asia etteikö sitä voi kysyä sit seuraavalla kerralla. Ja jos kyseessä on jo toinen niin eiks ne asiat oo aika samoja ku ekalla kerralla ( siis miehen näkökannasta )

[QUOTE="vieras";25086146]Mun mies on kyllä ollut aina kiinnostunu, mut ei sentään sen vertaa kuitenkaan et tulee kattoon ekalla kerralla kun kusen purkkiin ja täytän jotain hemmetin lappusia.[/QUOTE]

Ei mun mies ainakaan tullut katsomaan purkkiin kusemista, lappuset täytettiin yhdessä koska joitakin asioita olisi muussa tapauksessa pitänyt soittaa ja kysyä, tärkein kuitenkin oli ne kysymykset mitä hänlellä oli, muutenkin tunsi olevan mukana enem,män raskaudessa kun sai olla mukana, neuvolatäti oli hyvin ilahtunut tästä "ihanasta välittävästä aviomiehestä"(hänen sanoin) :)

Mitä ihmeen lappusia? Mul on kolmas rakaus menossa enkä ole mitään muuta ku sen päihde lapun täyttäny ja sitäkään ei ukon tarvinnu ite täyttää. Meil ei eka kerralla kuunnella sydänääniä, ultrataan kyllä koska neuvolassa on ultra. Mies on ollu np ja rakenne ultrassa mukana. Muihin en ole sitä kaipaillu

Siis mitä hittoo se mies siellä tekee ?! Joo joo se lapsi on yhteinen blaa blaa blaa. Meillä olen aina käynyt yksin eikä tullut mieleenkään että isä ois tullut (eli ottanut vapaata töistä) kerran on ollut, vauvan kanssa kun käytiin EKAN kerran neuvolassa!

Meillä on viisi lasta ja mies ei ole ollut koskaan äitiysneuvolassa mukana.

Lapsia on käyttänyt lastenneuvolassa varsinkin rokotuskerroilla, mutta ihan tarkkaan emme ole ymmärtäneet miksi mies pitää ottaa mukaan kuuntelemaan luentoa kielletyistä ruoka-aineista tai raskausmyrkytyksen vaaroista neuvolaan.

[QUOTE="a.p";25086105]Muistaakseni lapsi on yhteinen, mieheni on myös kiinnostunut oman lapsensa kehityksestä. :)[/QUOTE]

Muistaakseni tässä vaiheessa ratkesin :laugh:

Eikö se isä saa sitten sinulta tietoa,esitteitä katsoa neuvolakorttia, ok ultran ja ekat sydänäänet kyllä tajuun että mies mukan mutta mitä se siellä muuten tekee kuuntelemassa akkojen jorinoita.

Miehiä on erilaisia, jotkut haluaa osallistua kaikille neuvolakäynneille ja osa ei osallistu mihinkään.

Oma ukko tulee mukaan ultriin ja synnytykseen, kävi ekassa raskaudessa kerran neuvolassa ja sanoi et se riittää. Ja hyvin on osallistunut lapsen hoitoon ym. lapseen liittyvään lapsen synnyttyä.

no...no....nojoo.... Saahan sinne mennä jos haluaa... Meillä mies oli ekan muksun ekassa neuvolassa ja sitten kun terkka sanoi, että seuraavalla kerralla kuunnellaan sydänääniä niin sinne tuli sitten ekan kohdalla. Sitten ihan ultrat ja synnytykset ollu vaan mukana... Meillä siis kolme lasta. Ei ole mahdollista miehen keskellä työpäivää tulla n. 30min käynnille 30km päähän työpaikastaan. Enkä kyllä ole niin avuton ettenkö osaisi yksin mennä, kusta purkkiin ja maata hetkeä paikallaan kun täti mittaa sf mitan ja merkkaa korttiin ja antaa seuraavan ajan.

Kannattaisiko siis ensin muistella kuka lapsen isä on..

Eipä sinne mies aina pääse, eikä se mikään huono juttu ole. Tulee sitten kun pääsee.
Ja minusta ultraan on kiva ottaa mies matkaan, neuvolakäynneille ei ole mikään velvollisuus tulla!

Yhteistyössä