Tyttöni 13v. joulutodistus:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Matikka.......................................7
Äidinkieli.....................................9
Englanti......................................7
Ruotsi.........................................6
Maantieto....................................5
Biologia.......................................5
Uskonto.......................................8
Historia........................................5
Terveystieto..................................6
Liikunta........................................7
Musiikki........................................6
Kotitalous.....................................9

Mielipiteitä? On hyviä numeroita, huonojakin. Kehuin tyttöä.

No, tuosta maantiedosta ainakin voin sanoa, että kaikki ei vaan opi mitään karttojen paikkoja ulkoa. Onko koulusta otettu yhteyttä ja puhuttu mitään opiskelun ongelmista? Ei voi olla tyhmä tyttö, kun oli äikkä kumminkin 9.

[QUOTE="vieras";25281517]On siis seiskalla? Miten voi olla ruotsi 6, kun syksy vasta opiskeltu? Eikös silloin opetella tyyliin numerot ja viikonpäivät...? Ei varmaan povaa kovin suurta menestystä ko. aineessa, se kun vaikeutuu huomattavasti alun jälkeen...[/QUOTE]

Ei vissiin lue kokeisiin ja ei sit muista kokeessa enää niitä, mitä on opiskeltu...

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25281519:
No, tuosta maantiedosta ainakin voin sanoa, että kaikki ei vaan opi mitään karttojen paikkoja ulkoa. Onko koulusta otettu yhteyttä ja puhuttu mitään opiskelun ongelmista? Ei voi olla tyhmä tyttö, kun oli äikkä kumminkin 9.

Ei ole otettu. Paitsi Wilmaan on laitettu myöhästymiset ja poissaolot. Myöhästymisiä on kohtalaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25281544:
Kehuit todistuksesta, joka vilisee surkeita numeroita? :headwall:

ON siellä hyviäkin!! Olin tosi yllättynyt positiivisesti, kun tyttö kantoi kotiin tokarin, jossa äidinkieli on 9!! Itse olen äidinkielen lehtori. ;)

[QUOTE="Äiti";25281538]Ei ole otettu. Paitsi Wilmaan on laitettu myöhästymiset ja poissaolot. Myöhästymisiä on kohtalaisesti.[/QUOTE]

Onkos sillä tytöllä jotain add-oireita? Jos kerran ajantaju mättää? Se voi vaikeuttaa sitä läksyjen lukemista, jos ei pysty keskittymään mihinkään tylsään.

[QUOTE="Äiti";25281547]ON siellä hyviäkin!! Olin tosi yllättynyt positiivisesti, kun tyttö kantoi kotiin tokarin, jossa äidinkieli on 9!! Itse olen äidinkielen lehtori. ;)[/QUOTE]Kannattaa siinä tapauksessa erikoistua kuuteen muuhunkin aineeseen :whistle:

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25281562:
Onkos sillä tytöllä jotain add-oireita? Jos kerran ajantaju mättää? Se voi vaikeuttaa sitä läksyjen lukemista, jos ei pysty keskittymään mihinkään tylsään.

Ei ole. Hänellä on välituntisin niin paljon tekemistä, että tuppaa myöhästymään. :D

[QUOTE="Äiti";25281448]Matikka.......................................7
Äidinkieli.....................................9
Englanti......................................7
Ruotsi.........................................6
Maantieto....................................5
Biologia.......................................5
Uskonto.......................................8
Historia........................................5
Terveystieto..................................6
Liikunta........................................7
Musiikki........................................6
Kotitalous.....................................9

Mielipiteitä? On hyviä numeroita, huonojakin. Kehuin tyttöä.[/QUOTE]

Matematikka 9
Äidinkieli 9
Englanti 8
Ruotsi 8
Maantieto 9
Biologia 9
Uskonto 9
Historia 10
Liikunta 9
Musiikki 9
Kotitalous 9
Käsityö 8

[QUOTE="Äiti";25281574]Ei ole. Hänellä on välituntisin niin paljon tekemistä, että tuppaa myöhästymään. :D[/QUOTE]

Mitäs sillä semmoista tekemistä on?

Kannattaa varmaan oikeasti antaa tytölle jotain apua. Ainakin kysellä tukiopetusta koulusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25281582:

Kannattaa varmaan oikeasti antaa tytölle jotain apua. Ainakin kysellä tukiopetusta koulusta.

Hän on kuulemma internetissä kännykällä. Juu, aion joulun jälkeen kysellä josko sais tukiopetusta ainakin historiassa.

Omasta kokemuksesta voin sanoa,ettei kannata varmaan jatkaa lukioon koska siellä kaikki numerot laskee vielä tuosta,eikä siellä ole esim. kotitaloutta,josta tyttösi sai hyvän numeron.Kannattaa suuntautua jollekkin omaa kiinnostusta vastaavalle alalle.Mut viimestään ysillä pitäis numeroita saada nostettua,jotta saa sen jatko- opiskelupaikan.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25281596:
Kuka muuten mainitsi sättimisen vai ovatko nämä kaksi ainoat vaihtoehdot sinulle?
No ei... Mut siis oletin, et ap kehui lasta noista aineista, mitkä oli 8 ja 9. Mäkin kehuin mun lasta, vaikka oli siellä joku kutonenkin. Oikeestaan siitäkin kehuin, koska olin iloinen, että se pääsi siitä läpi tai ettei se ollut vitonen. :)

No en mä vitosista menis kauheesti kehumaan mut toi äikkä on kyllä hyvä ja seiskatkin mun mielestä ihan ok.:) Tuli vaan mieleen, että sattuuko biologiassa, maantiedossa ja terveydentiedossa olemaan sama opettaja? Meillä nimittäin oli. Ei siis sillä, että se nyt olisi opettajan vika, että niissä menee huonosti mutta kyllähän sekin asiaan jonkin verran vaikuttaa jos ei kemiat yhtään kohtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25281582:

Mitä apua sitä voisi ajatella, kun meidän tyty tuumaa kokeisiin lukemisesta, ettei jaksa? Mä itse olen kuulustellut ja kannustanut lukemaan vaikka ääneen, ja tekemään muistiinpanoja, eli opettanut erilaisia opiskelutekniikoita. Silti kaikki muu kiinnostaa enemmän... :D

Toisaalta se on tuo ikäkin. Ja usein numerot tipahtavat seiskalle siirryttäessä, kun teiniys vaivaa, eikä vielä oma järki sano, että pitäis jatko-opiskelupaikan saamiseksi opiskella. No, onneksi on kasi ja ysi... ja aina vanhempi voi toivoa parempaa menestystä, kannustaa siihen ja palkita hyvästä yrityksestä =)

Yhteistyössä