Jos vauva kakka yöllä niin vaihatteko uuden vaipan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fff

Vieras
siis kun esim jos se kakkaa joka syötön välein,esim sen 5kertaa niin vaihatteko joka kerta sitten yöllä puhtaan vaipan? minä suoraans anon että en jaksa vaihtaa enään aamuyöllä jos kakkaa,kun se herää sitten pällisteleen tunneiksi jopa enkä saa sit ite nukuttua,alussa vaihdoin aina kun kakkas mut en jaksa enään,paitsi jos ite oon hereillä. meillä vauva kakkaa muutenkin joka syötöllä,oisko 2vaippaa ollu 3viikon aikana sellasta missä ei kakkaa olis..

Kyllä vaihdoin. Kun et seuravan kerran "jaksa", niin paskaa itsekin housuusi ja mene sitten köntti housussa nukkumaan väsymyksesi pois. Vie sitä ennen vauvasi luotettavalle hoitajalle, joka pesee vauvan pyllyn tarvittaessa. Huhhuh.

• Tykkää
Reactions: Tara74
Mulle sairaalas sanottiin ettei tarvi vaihtaa edes kakkoja yöllä, kun kuulemma peppu yleensä kestää maitokakkaa.

Todellakin vaihdan, ja vaihdoin sairaalassakin, enhän mä itsekään haluis nukkua paskat housussa! ;o

Onneks ei sit tullukaan kovin kauaa öisin kakkoja, yleensä on tehny ne päivisin/aamuisin :)

Kyllä vaihdan. joskus voi olla etten oo huomannu ,et kakka on tullu, mut aina kyllä kakat vaihdan,ei tuo edes nukkuis paskat housuisa vaikka on alle kuukauden,kitisee ja vääntelee jos vähänkään rupsua vaipassa:D

No todellakin vaihdoin! Mee ite paskat pöksyssä nukkumaan, niin tiedät miltä vauvastas tuntuu! Mä tein aina niin että ensin vaihdoin kakkavaipan, sitten tissi vauvan suuhun ja jatkettiin unia. Joskus tuli kakka heti syömisen jälkeen ja sitten uudestaan pyllypesulle. Vaihdoin yöllä kakkavaipat niin hämärässä kuin mahdollista ja jos site ei ollut ihan älyttömästi niin putsasin vaan puhdistuspyyhkeillä äkkiä, ettei vauva herää kunnolla ja aamulla vasta pesin kunnolla vedellä.
Muutenkaan en yöllä puhunut vauvalle, vaan tein kaikki pakolliset toimet hiljaa, rauhallisesti ja todella hämärässä, niin vauva jatkoi aina uniaan. :)

Kun ei nenä kertonut ja vauva nukkui hyvin niin en vaihtanut, aamulla sitten totesin että jaahas on TAAS tullu rupsut yöllä. Tuo kuopus ei kyllä vauvana heränny sitten mihinkään :)

Itse oon kakkavaipan vaihtanut kyllä mutta eipä nuo ole usein yökakkoja tehnytkään.

Jos vauva heräisi vaikka sen 5 kertaa yössä ja aina tulisi vähän, niin en kyllä joka kerta vaihtaisi jos vauva olisi unessa (herkkäihoinen vauva tietysti asia erikseen) ja heräisi aina pitkäksi aikaa vaipanvaihtoon.

Jos vauva jäi hereille niin joo. Jos nukahti tissille eikä herännyt siihen kakkaan niin en. Jäi aina hereille jos joutui vaihtamaan. Meillä oli pienenä ongelmia ton suolen toiminnan kanssa, eli vauva kakkasi ihan yhtenään. Ja sitä kesti monta kuukautta. Muutoinkin kyllä vielä taaperona vilkas suoli ollut, nyt 2-vuotiaana tasaantunut että pari kertaa päivässä yleensä enää kakkaa.

Lauantaina tulee 3 viikkoa. Joo ja on mulle jo neljäs lapsi. Lähinnä en vaihda aamuyöllä,koska jos esim vauva kakkaa viideltä niin se saattaa olla tunnin hereillä tai ylikin vaikka annakin tissiä vaipanvaihdon jälkeen. Sit en enään ite saa nukutuua,kun pitää olla jo vanhempia lapsia herättelemässä kouluun ym... Näin vaihdan jos hereillä oon ja tietysti silloin jos kakkaa heti syötön jälkeen ja kuulee et kunnon "kurat" tuli mut muuten en jaksa...saa edes vähän nukuttua. ei meillä muut 3 oo näin kakannu... tää paskoo jatkuvalla syötllä ja ihan joka syötön jälkee:/

Yhteistyössä