Nyt KAIKKI VINKIT TÄNNE! Kovaan hammassärkyyn...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipunen

Jäsen
23.04.2011
858
0
16
Mies joutunut kärsimään hammaskivusta sunnuntaista asti ja vasta torstaina pääsee otattamaan hampaan pois!! eilen kävi särkypäivystyksessä, mutta siellä eivät tehneet mitään. Mies sai pelkän antibioottikuurin ja 800mg buranaa, antibiootti ei ole vielä tehonnut ja luultavasti alkaa vasta huomenna vaikuttamaan :(

Kauheeta katella miestä joka kärsii kovasta kivusta eikä saa edes nukuttua... :( Ite olisin jo varmaan tossa vaiheessa itkenyt silmät irti päästä :D Ja tämä on just tätä meidän tuuria, että joutuu monta päivää odottaa ennen kuin saa helpotusta... Miehellä on poskikin aika pahasti turvonnut ja sekin ahdistaa sillä puhumista ym... :(

Eli nyt kaikki keinot ja vinkit miten voi kotona tuota kipua helpottaa?!!

Viimeksi muokattu:
Mulle on apteekista suositeltu kaikkeen kovaan särkyyn, myös hammassärkyyn, että ottaa yhtä aikaa ibuprofeenia ja parasetamolia. Sehän on siis ihan sallittu yhdistelmä ja tehostaa hyvin kivunlievitystä. Joten nyt kun sillä on sitä Buranaa, ottaisi samaan aikaan myös Panadolia.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;26001992:
kyypakkaus kuulema auttaa, itse en ole kokeillut. mutta moni on näin sanonut

Ikinä kuullutkaan :O
Ihan OT minusta ihmiset syövät muutenkin turhaan näitä kyypakkauksia, ja kohta ollaan siinä tilanteessa kuin antibiootttien kanssa, ne ei enään tehoa.
Tiedän paljon ihmisiä jotka syö kyseistä pakkausta aina kesän kynnyksellä 2-3 pakkaukseen kesän aikana.
Auttaa kuulemma siihen ettei itikat pistele.

[QUOTE="kyy";26002006]Ikinä kuullutkaan :O
Ihan OT minusta ihmiset syövät muutenkin turhaan näitä kyypakkauksia, ja kohta ollaan siinä tilanteessa kuin antibiootttien kanssa, ne ei enään tehoa.
Tiedän paljon ihmisiä jotka syö kyseistä pakkausta aina kesän kynnyksellä 2-3 pakkaukseen kesän aikana.
Auttaa kuulemma siihen ettei itikat pistele.[/QUOTE]no jos mulla tulee hammaskipeäksi, niin ihan taatusti sen syön. koska hammassärky on kaikkien kamalinta mitä mä tiedän

lisäys, jos on pamol F kotona niin sen muhjaa hampaan ympärille, samoin jos ei oo herkkis kakomaan niin aspirin-rakeet tai burana muruina hampaan päälle auttaa.
samoin jos on jotai väkevämpää niin kastelee pumpulitukon ja puree sitä hammastavasten, turruttaa kivun. tämä kyl vaatii sen että on reikä..

Mäkin tässä just mietin että pitäisikö patistaa ukko lääkäriin, kun eihän tuo turpoaminen terveellistä ole. Mutta mitä ne siellä lääkärissä enää osaa tehdä, kun antibiootitkin jo on ja niitä syö ?
Aamulla oli ottanut kuulemma 800mg buranan ja yhden 500mg panadolin ja oli hetkeksi auttanutkin. Mutta mä kyllä ottaisin kaks noita panadoliakin, eikö olisikin parempi? Ku ei tuo särky mitään pikku kolotusta ole, oon siitä 100prosenttisen varma...

olen itse kipuillut keskiviikosta lähtien hampaani kanssa, poski omenan kokoinen... torstaina hammas avattiin ja laitettiin lääke, ei auttanut... perjantaina antibioottikuuri ja särky jatkuu.. paras lääke on ollut tuo Burana-Panadol sekoitus

Särkypäivystys? tai olisiko mitään mahdollisuutta, jos ihan toivottomasti koskee, koettaa päästä toiselle hammaslääkärille?

Itsellä juurihoito kesken, eilen lähti pala lääkepaikkaa, ja kohta menen näytille vaihdetaanko paikka... Vuosia olen tuolla samalla yksityisellä käynyt, täällä joutuu iät ja ajat odottamaan julkiselle...

Hos poski alkaa turpoamaan, pitää mennä heti päivystykseen, siitä voi tulla verenmyrkytys! Ja sanotte siellä, että niiden on pakko tehdä jotain nyt heti kerran turpoaa, se kuuluu särkypäivystyksen ykkösprioriteetteihin!

Muutoin kannattaa ottaa just kahta eri laatuista särkylääkettä samaan aikaan. Itselläni toimii parhaiten kombo aspiriini-burana. Neilikkaa voi laittaa esim. pumpulipuikolla suoraan särkevään kohtaan, se puuduttaa. Ja kylmä auttaa sekä kipuun että laskee turvotusta.

[QUOTE="kyy";26002006]
[/QUOTE]
Kortisoni vs. antibiootti?
Mitkä mikrobit tulee vastustuskykyisiksi kortisonille, tai miten tuo "ei enää tehoa" syntyy? Monihan saa kortisonia päivittäin, tai kausiluontoisesti pitkiäkin aikoja.

No kun on niin tulehtunut, niin puudutuspiikkikään ei tehoa, että ottaisin muutaman päivän niitä antibiootteja, ilman puudutusta se on aika rankka kokemus kiskoa pois. Nimimerkillä kokemusta on, hyvä etten vetässyt kuonoon sitä lääkäriä, kun kiskoi puuduttamatta pois kun eivät tehonneet.

Yhteistyössä