Miksi Suomessa ei saa olla eri mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26088982]Toki nyt saa ja pitääkin haukkua Neuvostoliittoa ja Venäjää, koska sillä tehdään sisäpolitiikkaa.

Tällä hetkellä ei saisi arvostella Euroopan Unionia, maahanmuuttopolitiikkaa, maahanmuuttajia ja palomuurien rakentamista. Jos näitä asioita arvostelet olet vähintään puoliepäilyttävä tyyppi.

Vielä 80-luvulla jos Hesarissa oli negatiivinen juttu Neuvostoliitosta niin Tehtaankadulta soitettiin päätoimittajalle ja kehoitettiin panemaan lehteen vastineeksi kolme positiivista juttua neukkulasta ja niin myös tapahtui.

Oletko kiinnittänyt huomiota sellaiseen seikkaan, että Venäjästä on vaikea löytää positiivista tai edes neutraalia lehtijuttua?[/QUOTE]

Whaaaat?? Löydän kyllä hyvin paljon positiivisia ja neutraaleja juttuja Venäjästä. Toki sieltä löytyy niitä negatiivisia jutun aiheita helpommin, koska asiat eivät ole siellä aivan mallillaan joka alueella. Ja EU:sta keskustellaan paljon, samoin kuin maahanmuuttopolitiikasta sekä maahanmuuttajista.

80-luvulla maailmapolitiikka oli erilaista ja maailmantilanne oli täysin erilainen. Lisäksi Suomen asema oli vielä arka, sota-aika vaikutti ja pelotti vielä.

[QUOTE="vieras";26089015]No, hän ei ole uhannut ketään. Panettelun ja solvauksen käsitän perusteettomana paskanpuhumisena, mutta se, että puhutaan oikeista, tapahtuvista ongelmista maahanmuuttajista ja heidän kulttuuristaan, käytöstavoistaan, ei ole minun, eikä lain mukaankaan panettelua ja solvausta.[/QUOTE]

Nyt ollaan lakia soveltamassa siihen suuntaan, että kaikki puhe maahanmuuttajista joka voidaan tulkita negatiiviseksi, vaikka se olisi kuinka totta, on rangaistavaa. Tästähän oli kyse myös Halla-ahon oikeudenkäynnissä, ns Muutama täky Illmanin Mikalle -tapauksessa, käräjiltä ja hovista tuli tuomio ja lopullisen sanan sanoo korkein oikeus.

[QUOTE="JiiPee";26088840]Juuri näin! Kuvittelee vielä olevansa fiksu, hohhoijaa..[/QUOTE]

pelkkä pelle tuo on. mutta on se pitemmälle päässy kun täällä vinkuvat palstailijat.
vai kirjtteleeko täällä ministereitä tai muita vastaavia ?

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
[QUOTE="vieras";26089059]Whaaaat?? Löydän kyllä hyvin paljon positiivisia ja neutraaleja juttuja Venäjästä. Toki sieltä löytyy niitä negatiivisia jutun aiheita helpommin, koska asiat eivät ole siellä aivan mallillaan joka alueella. Ja EU:sta keskustellaan paljon, samoin kuin maahanmuuttopolitiikasta sekä maahanmuuttajista.

80-luvulla maailmapolitiikka oli erilaista ja maailmantilanne oli täysin erilainen. Lisäksi Suomen asema oli vielä arka, sota-aika vaikutti ja pelotti vielä.[/QUOTE]

Linkitä muutama positiivinen juttu Venäjästä.

kuulisin mielelläni näiden maailmanhalaajien mm.Timpan ja päättömän mielipiteen esim. Ruotsin tilanteesta. Se on monin paikoin katastrofaalinen ja sen on saaneet aikaan maahanmuuttajat. Miksi siihen ei saisi suhtautua Suomen pelastaakseen kriittisesti?

Tanskalainen psykologi Nicolai Sennels esim. kertoi aiemmin vain kohatelleen olkiaan islam-kriitikoille, kunnes sai todistaa keskellä päivää Kööpenhaminassa neljän somalinuorukaisen yrittävän raiskata tanskalaista tyttöä kadulla ja ihmiset vain antoivat sen tapahtua. Silloin hän heräsi siihen, mitä hänen maassaan on tapahtumassa. Fiksua tekstiä häneltä, lukekaa täältä:

http://aikapommi.wordpress.com/2009/03/26/maahanmuuton-vahingolliset-myytit/

Rivit alkavat rakoilla!

http://www.esaimaa.fi/Online/2012/04/17/Perussuomalaiset+j%C3%A4tt%C3%A4nyt+Hirvonen+saa+sympatiaa/2012113277097/4

Siinä vasta fiksu mies!

kuulisin mielelläni näiden maailmanhalaajien mm.Timpan ja päättömän mielipiteen esim. Ruotsin tilanteesta. Se on monin paikoin katastrofaalinen ja sen on saaneet aikaan maahanmuuttajat. Miksi siihen ei saisi suhtautua Suomen pelastaakseen kriittisesti?

Tanskalainen psykologi Nicolai Sennels esim. kertoi aiemmin vain kohatelleen olkiaan islam-kriitikoille, kunnes sai todistaa keskellä päivää Kööpenhaminassa neljän somalinuorukaisen yrittävän raiskata tanskalaista tyttöä kadulla ja ihmiset vain antoivat sen tapahtua. Silloin hän heräsi siihen, mitä hänen maassaan on tapahtumassa. Fiksua tekstiä häneltä, lukekaa täältä:

Maahanmuuton myytit
sä niinkun meinaat että mä tykkään kaikenmaailman loisista. huomaa etten sanonu maahanmuuttajista. jotkut niistä kun osaa elättää itekkin itsensä.
yhtään ei haittaa vaikka tänne ei otettais yhtään mutiaista enää laiskottelemaan.
että sun kirvees meni pahasti kiveen.

lisää Nicolailta:

http://hommaforum.org/index.php?topic=20165.0

juuri niistä ajattelu- ja toimintaeroista meidän kulttuureissamme. Islam ihailee voimaa ja mitä enemmän annamme heille periksi, sitä heikommilta me näytämme ja sitä vahvemmaksi he tuntevat itsensä ja haluavat aina vain enemmän ja enemmän.

Länsimaalainen kokee olevansa itse vastuussa elämästään: kun hänellä menee huonosti, hän kysyy itseltään, mitä tein väärin?

Kun muslimilla menee huonosti, hän kysyy, KUKA teki tämän minulle.

On toi Gettojuttu kyl täysin totta, huomaa selkeesti että on paljon alueita, joilla asuu juurikin somaleita eikä sitten paljon muita. I wonder why. Itäkeskus kuulemma juuri näitä ikävempiä alueita, itse en edes sinne mene, vaikka vähän houkuttaisi käydä katsomassa. Ei kovin hyvä maine paikalla.

itse olen asunut aiemmin Itäkeskuksessa sekä asioin useasti itiksessä ja ei se mun mielestä ole ikävä alue..eniten mua pelottaa ne narkit,ketkä siellä pyörii..en tiedä onko vinkin neulanvaihtopiste vielä siellä,mutta silloin kun oli niin neulanvaihtopäivän kyllä huomasi..

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26089284:
sä niinkun meinaat että mä tykkään kaikenmaailman loisista. huomaa etten sanonu maahanmuuttajista. jotkut niistä kun osaa elättää itekkin itsensä.
yhtään ei haittaa vaikka tänne ei otettais yhtään mutiaista enää laiskottelemaan.

Somaleista 13 prosenttia osaa elättää itsensä, 87 prosenttia ei osaa...(tämä on rasistista kirjoittelua suvisten mielestä)

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26089284:

okei, tulkitsin vaan vääri tuon sinun Halla-ahon pellettelyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Äm-mä;26088924:
En ole rasisti tai maahanmuuttovastainen, mutta olen huomannut (ei mikään "musta tuntuu" -juttu), että maahanmuuttajat (mm somalit, kurdit) osittain hakeutuvat niille alueille, jossa asuu enemmän maahanmuuttajia. Samoin laittavat lapsensa kouluun, jossa on muita maahanmuuttajia, kuin kouluun jossa ei ole, vaikka se olisi lähempänä kotia.

Helsingissä jos asuu esim kaupungin vuokra-asunnoissa,niin taitaa olla kaupungin "vika" kun sijoittavat suurimman osan ulkomaalaisista asumaan samaan kaupunginosaan..kouluja täällä ei tietääkseni voi valita,vaan on tarkat rajat mikä paikka kuuluu mihinkin kouluun,joten onko se ihme,jos jossain koulussa on sitten paljon ulkomaalaistaustaisia opiskelijoita?

[QUOTE="vieras";26089332]Itis on mukava paikka, mut silti halusit muuttaa sieltä pois...[/QUOTE]

missä kohdassa mä kirjotin,että halusin muuttaa sieltä pois?halusin vaihtaa asuntoa koon takia,en suinkaan asuinpaikan takia :) ja muualta tarjoutui mukava asunto,niin vaihdoin sen takia..

Tanskalainen psykologi Nicolai Sennels esim. kertoi aiemmin vain kohatelleen olkiaan islam-kriitikoille, kunnes sai todistaa keskellä päivää Kööpenhaminassa neljän somalinuorukaisen yrittävän raiskata tanskalaista tyttöä kadulla ja ihmiset vain antoivat sen tapahtua. Silloin hän heräsi siihen, mitä hänen maassaan on tapahtumassa. /

Toki somalinuorukaisten pitää antaa toteuttaa itseänsä.=)

Kulttuurisokkia mennen tullen ja palatessa 1/4 | Eeva-Liisa Sjöholm | Blogit | Iltalehti.fi

"Poikia ja nuoria miehiä kannustetaan kahleettomaan vapauteen ja etuoikeuteen hankkia kokemuksia kylän jengeissä ja cucashopeissa (pubeissa). He kopioivat käyttäytymismallinsa isältään, sukulaisilta, kylänmiehiltä ja kavereiltaan. Testosteronia tirisevät, lain rajoilla siksakkaavat nuorukaiset ovat kulttuurituote, jotka pullistelevat paidansaumat pinkeinä. He ovat machoja, jotka kerskuvat seksikokemuksillaan ja mässäilevät tempuillaan ja kuinka ne tehdään, vaikkei niitä vielä olisikaan. Lapsia siittämällä mies todentaa voimansa ja potenssinsa. Pojilla on täydellinen vapaus, jota ruokkii miesten täydellinen autonomia."

Helsingissä jos asuu esim kaupungin vuokra-asunnoissa,niin taitaa olla kaupungin "vika" kun sijoittavat suurimman osan ulkomaalaisista asumaan samaan kaupunginosaan..kouluja täällä ei tietääkseni voi valita,vaan on tarkat rajat mikä paikka kuuluu mihinkin kouluun,joten onko se ihme,jos jossain koulussa on sitten paljon ulkomaalaistaustaisia opiskelijoita?

Öö, eivät he sijoita ulkomaalaisia samoihin kaupunginosiin. Kaupungin asunnot on tietyillä alueilla, joten sitä keskittymää tulee sitä kautta. Ihmiset on vapaita muuttamaan, eikä etnisen taustan perusteella saa syrjiä, joten haluavat hakeutua omiin porukoihin.

Koulun saa valita vapaasti, ja siinäkin tapahtuu segregaatiota: suomalaiset hakeutuvat suomalaisten seuraan ja maahanmuuttajat omiensa pariin.

Olin ihan järkyttynyt, kun joitain vuosia sitten mulle selvis, että Suomessakin on jo kouluja, joissa yli puolet on maahanmuuttajia. Ja tuolloin kantaväestön pako kiihtyy. (Esimerkkejä muualta. ) Ruotsissa jo 100% mamukouluja ja meno sen mukaista.

Vielä tästä keskittymisestä; vaikka he keskittyvät asumaan tietyille alueille, niin se, miten he siellä käyttäytyvät, on heistä itsestä kiinni, ei kaupungin virkamiehistä, eikä kantaväestöstä. Se, että mamualueet muuttuvat gettoiksi, johtuu ihan heidän omista toimistaan.

[QUOTE="vieras";26088730]Kyllähän toi ghettoutuminen on ihan totta. Mene esimerkiksi Itäkeskukseen ja huomaat että suurin osa vastaantulijoista on somaleja. Joissakin kahviloissa ei ole yhtään valkoihoista asiakasta. Tavallaan tietysti hyvä että heillä on hyvä yhteisö mutta sitetn se että se yhteisö eristäytyy kantasuomalaisista ei ole ollenkaan niin hyvä asia.[/QUOTE]

Somalialaisia = ghetto?! Kahviloissa ei valkoisia asiakkaita = huono asia, "ghetto-kahvila"? Olettko te oikeasti ihan järjissänne?! :D

Öö, eivät he sijoita ulkomaalaisia samoihin kaupunginosiin. Kaupungin asunnot on tietyillä alueilla, joten sitä keskittymää tulee sitä kautta. Ihmiset on vapaita muuttamaan, eikä etnisen taustan perusteella saa syrjiä, joten haluavat hakeutua omiin porukoihin.

Koulun saa valita vapaasti, ja siinäkin tapahtuu segregaatiota: suomalaiset hakeutuvat suomalaisten seuraan ja maahanmuuttajat omiensa pariin.

Olin ihan järkyttynyt, kun joitain vuosia sitten mulle selvis, että Suomessakin on jo kouluja, joissa yli puolet on maahanmuuttajia. Ja tuolloin kantaväestön pako kiihtyy. (Esimerkkejä muualta. ) Ruotsissa jo 100% mamukouluja ja meno sen mukaista.

Kaupungin asunnot ovat eri paikassa kuin missä päättäjät asuvat, nimby-politiikkaa. Kaikista kovimmat monikulttuurin kannattajat asuvat sellaisissa osoitteissa missä mamut ovat diplomaatteja. Miksi näin, eivätkö he halua nauttia monikulttuurin riemuista?

[QUOTE="vieras";26089369]Toki somalinuorukaisten pitää antaa toteuttaa itseänsä.=)

Kulttuurisokkia mennen tullen ja palatessa 1/4 | Eeva-Liisa Sjöholm | Blogit | Iltalehti.fi

"Poikia ja nuoria miehiä kannustetaan kahleettomaan vapauteen ja etuoikeuteen hankkia kokemuksia kylän jengeissä ja cucashopeissa (pubeissa). He kopioivat käyttäytymismallinsa isältään, sukulaisilta, kylänmiehiltä ja kavereiltaan. Testosteronia tirisevät, lain rajoilla siksakkaavat nuorukaiset ovat kulttuurituote, jotka pullistelevat paidansaumat pinkeinä. He ovat machoja, jotka kerskuvat seksikokemuksillaan ja mässäilevät tempuillaan ja kuinka ne tehdään, vaikkei niitä vielä olisikaan. Lapsia siittämällä mies todentaa voimansa ja potenssinsa. Pojilla on täydellinen vapaus, jota ruokkii miesten täydellinen autonomia."[/QUOTE]

Tuossa suomalainen nainen puhuu kokemuksistaan ja näkemyksistään Namibiassa, mitä tekemistä somalialaisen kanssa on sillä??

Yhteistyössä