Lapsettomien lauantaista.. pitäisikö kaikille sairaille järjestää oma päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalenteri ei riitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kalenteri ei riitä

Vieras
On muotia lisätä yhä enemmän näitä sen ja sen päiviä. Mietin vain, että pitäisikö kaikille sairaille järjestää joku oma päivä kalenterista? Kalenteri kyllä loppuu kesken, joten samalle päivälle täytyy lisätä useampi.

Onko muuten vammaisilla jo oma päivä, tietääkö kukaan? Mun mielestä he ansaitsisivat oman päivänsä mieluummin kuin lapsettomat, koska lapsettomat eivät ole edes sairaita.

Syöpäsairaiden päivä, seksuaalisen identiteettihäiriön päivä (homot), sokeritautisten päivä... Olisihan se kiva että ketään ei syrjittäisi kun näitä päiviä jaellaan.

http://www.diabetes.fi/diabetesliitto/liiton_toiminta/maailman_diabetespaiva
http://www.sylva.fi/fi/tapahtumat/yleisotapahtuma.html

Onhan noita ja nyt on äitienpäiväkin tulossa, miksi ei lapsettomilla saa olla omaa päivää?
Kateellinen??

Ei siinä mitään, että lapsettomilla on oma päivänsä, mutta sen sijainti äitienpäivän lähellä aiheuttaa kyllä turhaa vastakkainasettelua / sotaa lapsettomien ja "lapsellisien" välille..

Siis tarkoitan, että jos lapsettomien päivä olisi joskus muulloin se voisi oikeasti olla Lapsettomien päivä, eikä "lapsettomien päivä kun äideilläkin on oma päivä ja se vatuttaa kun käännetään veistä haavassa"

[QUOTE="vieras";26250424]Itseasiassa se äitienpäiväkin on ihan turha mutta niin on lapsettomienkin.

Ja homojen päivä muuten on 17.5 kun joku sellaisella vitsaili.[/QUOTE]

Okei no sitten. :D

Ei se mua vatuta millään tavoin mutta mun mielestä se on turha päivä. Lähinnä kertoo lapsettomien katkeruudesta kun sellainen päivä on pitänyt lisätä. Kun maailmassa on niin monta sairautta ja niistä kärsiviä, joiden päivä olisi tasan arvokkaampi.
Ja samaa mieltä, miksi lapsettomien päivä on laitettu juuri ennen äitienpäivää? Aika hölmöä.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Ei se mua vatuta millään tavoin mutta mun mielestä se on turha päivä. Lähinnä kertoo lapsettomien katkeruudesta kun sellainen päivä on pitänyt lisätä. Kun maailmassa on niin monta sairautta ja niistä kärsiviä, joiden päivä olisi tasan arvokkaampi.
Ja samaa mieltä, miksi lapsettomien päivä on laitettu juuri ennen äitienpäivää? Aika hölmöä.

Siirretään se äitienpäivä pois tieltä siitä! :xmas:

[QUOTE="vieras";26250424]Itseasiassa se äitienpäiväkin on ihan turha mutta niin on lapsettomienkin.

Ja homojen päivä muuten on 17.5 kun joku sellaisella vitsaili.[/QUOTE]

Sellainen siis on jo. Missä heteroiden päivä sitten viipyy??

Päivän tarkoitus on kaiketi lisätä tietoutta lapsettomuudesta, eikä velloa missään katkeruudessa.

Kukakohan sen päivän on alunperin keksinyt ja sijoittaa just äitienpäiväviikonloppuun? Jos olisin lapseton,ottaisin sen loukkauksena että siitä pitää oikeen erillisellä päivällä muistuttaa ettei voi lasta saada.
Eipä silti,ei se äitienpäiväkään ole kun rahastusta ja tappelua, ihan turha päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja kalenteri ei riitä;26250388:
On muotia lisätä yhä enemmän näitä sen ja sen päiviä. Mietin vain, että pitäisikö kaikille sairaille järjestää joku oma päivä kalenterista? Kalenteri kyllä loppuu kesken, joten samalle päivälle täytyy lisätä useampi.

Onko muuten vammaisilla jo oma päivä, tietääkö kukaan? Mun mielestä he ansaitsisivat oman päivänsä mieluummin kuin lapsettomat, koska lapsettomat eivät ole edes sairaita.

Syöpäsairaiden päivä, seksuaalisen identiteettihäiriön päivä (homot), sokeritautisten päivä... Olisihan se kiva että ketään ei syrjittäisi kun näitä päiviä jaellaan.
Ei kannata yleistää tuota, että lapseton ei olisi sairas.
Ainakin meidän tapauksessamme lapsettomuuden on aiheuttanut minulla munasarjoja tuhoava sairaus, joten kenties muutat mielipidettäsi ainakin hieman...

Yhteistyössä