Saako lapsenne kuunnella Petri Nygårdia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Järkyttynyt

Vieras
Olin työni puolesta käymässä festareilla ja näin tämän kohutun Petri Nygårdin keikan tai oikeastaan osan siitä. Pakko sanoa, että ÖÖ!??
Mainittakoon tässä vaiheessa että tapahtuma oli ikärajaton ja paikalla olijoista n.90 % oli alaikäisiä. Radiossa soivat Petrin biisit ovat aika kesyä kamaa verrattuna keikalla esitettäviin biiseihin. En normaalisti ole nipo tällaisten asioiden suhteen, mutta nyt meni yli ja kohisten. Petri usutti näitä alaikäisiä huutamaan HAISTA VITTU HAISTA VITTU. Screeneistä näkyi koko keikan ajan still-kuvia perseistä ja pilluista. Valtaosissa lauluissa laulettiin pillun saamisesta.
Minusta on huolestuttavaa, että yleisö, jonka keski-ikä on n.14v ihailee "taiteilijaa" joka laulaa "Ei ei ei me haluta työtä, vaan juodaan kokopäivä
ja nussia läpi yötä, mä haluun viinaa mä haluun pilluu, villinä vapaana aina vaan hilluu". Kesken esityksen lavalle hyppäsi mies jolla oli kommandopipo päässä, hän huusi mikkiin "ÄLÄ NUKU HUORA!!! VITUN HUORA!!!!". Jossakin välissä myös mainittiin ettö "vaikka nukut niin panen sua silti!!" Tämä oli siis osa esitystä. Shown aikana lavalle kipusi myös strippaavia tanssityttöjä.

Kaiken tämän kruunasi, se että keikkaa oli katsomassa n.7 ja 10 vuotiaat tytöt ilmeisesti isänsä kanssa. Tytöillä luki paidassa "Hyvästi selvä päivä".

Tästä musiikistako nykynuoret tykkää, ihan oikeasti?
Antaisitko alaikäisen lapsesi mennä Petrin keikalle?

• Tykkää
Reactions: sciurus vulgaris
Ikinä, ikinä en antaisi kuunnella. Meillä kuunnellaan aika paljon raskaampaa musiikkia ja välillä jotkut kauhistelee kun kaksivuotias on ihan fiiliksissä kuunnellessaan meidän vanhempien musaa. Kun siinä öristään ja kitarat on säröllä. Voi hohhoijaa. Samat ihmiset antaa lastensa kuunnella nimenomaan jotain Petri Nygårdia. Tämä on mun mielestä aivan käsittämätöntä.

En kyllä anna lupaa mennä keikalle, enkä ole lupaa antanut kuunnellakaan, meillä ei siis saa kotona kuunnella. Ikävä kyllä 12v poikani on kuitenkin varsin hyvin selvillä näistä idioottibiiseistä,on koittanut myös soittoäänenä puhelimessa pitää (poistan välittömästi). Monilla kavereilla saa kuunnella, ja tottahan ne nyt kuuntelevat kaikkee mikä ei vanhempien mielstä oo mitenkään hyväks.

Oon aina ajatellut, että musiikki on vain musiikkia, mutta tuon Nygårdin kohdalla sanoitukset ovat tosiaankin niin kamalia, ettei edes tämmönen mamma joka ei pienestä hätkähdä voi niitä sietää... Satunnaista kiroilua musiikissa en pistä pahaks (en toki suosikaan, mutta ei haittaa jos biisissä kirosana esiintyy), mutta jo nuo sanat huora, pillu jne ovat niitä lähes kaikkein rumimpia sanoja, joten en todellakaan suvaitse että omat lapseni niitä kuuntelee...

Meidän 7v. on kuunnellut jo pitkään samaa kuin mekin. On kevyempää poppia, on 3 doors downia, metallicaa, timo rautiaista... Yksi hänen lempparibiiseistä oli Viina, terva ja hauta. Mutta mikään noista ei vedä vertoja Nygårdille sanoituksissa. Sitä paitsi tytöllä on tällä hetkellä kova tarve saada selitys kaikille uusille sanoille. Nygårdin biiseissä on sen verran kaikkia "kivoja" sanoja, ettei mun illat edes riittäisi selittämään niitä kaikkia...

no en todellakaan. jos radiosta sattuu tulemaan nygårdia niin toosa menee heti hiljaseks. joskus muksu on kyselly että miks äiti paat kiinni. oon vastannu että siks kun ei oo lasten korville sopivaa kuultavaa. tosin mun lapsi on vasta 5 v.

Ei saisi. En itsekään välitä tuollaisista sanoituksista tai musiikista. Makunsa kullakin.

Musta on järkyttävää kuunneltavaa, kun pikkulapset huutaa "kylillä" pillua, huoraa, naimista, runkkaamista yms.. Mullekkin jotku reilusti alle 10v poikapoppoo tehny runkkauseleitä ja huudellu "mee huora runkkaamaan pilluus!" JEP :D Toiset ei ees tiedä, mistä puhuvat....

Ei saa. Elokuuta on saanut kuunnella (kun oikeesti todella siitä tykkää) ja kivasti nappas heti vitut sun muut sieltäkin. Autossa tuli Märkää ja sitä lauloi pitkään. Kuuli siis vain kertsin.

En anna kuunnella. Lyhyt yhdeksänvuotiaan tenttaus iltapalapöydässä tuotti vastauksen, että kaverit kyllä kuuntelee, mutta hän ei kuuntele eikä tykkää. Tiedä sitten, välittävätkö kaikki kaverit vanhemmilleen samaa...

En antaisi, jos lapsia olisi. Enkä itsekään tuota kuuntele.

t.viime kesänä keikan nähnyt (tuolloin keikan esiintyjät tulivat ulos jättimäisestä tekovaginasta)

Mulla on 6,7 ja 10 v lapset ja ne saa kuunnella. En nää mitään pahaa petrin musiikissa, antaa mennä. Ei niitä lapsia voi kaikelta suojella. Parempi että kuulee kun ei kuule ollenkaan...

[QUOTE="Isä";26601993]Mulla on 6,7 ja 10 v lapset ja ne saa kuunnella. En nää mitään pahaa petrin musiikissa, antaa mennä. Ei niitä lapsia voi kaikelta suojella. Parempi että kuulee kun ei kuule ollenkaan...[/QUOTE]

Vähän toi logiikka ontuu viimeisessä lauseessa ;) Mut mikäpä mä olen tuomitsemaan jos siitä musasta tykkäätte.

Mä inhoan Nygårdia, eikä myöskään lapset sitä meillä kuuntele.

BB-Sebastian taisi kirjoittaa juuri tästä blogissaan ja fiksusti kirjoittikin.

http://sebastiantyne.blogspot.fi/2012/06/oulu-hiphop-festivaalin-karu-rike.html

Meillä saa kuunnella, ihan siitä syystä, etten millään pysty kontrolloimaan mitä radiosta kuuntelee kun en kotona ole. Täyttää seuraavaksi 15v... Keikalle en päästäisi.

Vuosi sitten jotenkin tuntui kyseisestä tykkäävän, nyt sanoi, että hänestä tuo on säälittävää. "Vanha ukko" laulamassa alapään asioista ja ryyppäämisestä. Joten tuskin enää niin kuuntelee, vaikka saisikin.

Minusta PN on lähinnä aika oonettoman oloinen tapaus. Ihan lehtijuttujen perusteella. Tosin tarttuva sävel on monissa biiseissä, täytyy myöntää...

Kyllä se Petri on itekin todennut, että hän ei ymmärrä miten jotkut antaa lasten kuunnella hänen musiikkiaan, hän kun ei sitä tosiaan lapsille tee.
Meillä ei kuunneltais tuollasta musiikkia lasten kuullen, tuossahan lentelee koko ajan nussimista, pillua, vittua, kaikkea mahdollista. Jostain pikkupojista tietty voi olla niiiin tavattoman hauskaa kun kappaleiden kertosäkeissä lauletaan "jalluu kossuu kaljaa" etc mutta oikeasti, ÄLKÄÄ antako niiden lastenne kuunnella noita kappaleita.

Minä kuuntelin 10-kesäisenä vielä Smurffeja ihan tyytyväisenä.

Yhteistyössä