[QUOTE="vieras";26708269]Mä olen ollut kohta 20v. valmis sh.....ja ikinä en menis kotihoitoon töihin. Ei vaan ole mun juttu, on liian yks'toikkosta, vaadin vähän akuutimpaa toimintaa, siksi vuodeosastotyössä. Sijaisista, etenkin sairaanhoitajista välillä pakkaa olemaan pulaa, kun tulee lyhyitä sijaisuuksia.[/QUOTE]
Yksitoikkoista?

Mitä se sitten vuodeosastolla on? Samat toimet joka kellonlyömällä päivästä toiseen... Kotihoidossa sentään jatkuvasti vaihdellaan "rundeja", joissa eri ihmiset ja eri avustamiset. Paljonhan sekin on myös sitä ruoka, lääke, pukemis / riisumisrumbaa, mutta ainakin meille on annettu paljon myös niitä "sairaanhoidollisia" tehtäviä, kuten esim. lääkejakoja, haavanhoitoja ja insuliininen pistoja. Yhdessä tiimissä, joka toimii eräässä vanhustentalokompleksissa on he osa ksh:ta ja hoitaa myös verinäytteiden ottoja jne (vaikka onkin "vain" lähihoitajia...

). Niin no, asennekysymys tietysti, jos nuo edellämainitutkin maistuu "puulta", mutta itse ainakin tykkään enemmän tällasesta liikkuvasta työstä, kuin osastotyöstä. Ja on sitä "äksöniä" välillä meilläkin - juuri pari viikkoa sitten jouduttiin extempore elvytystilanteeseen... Että kun sopivasti kohille sattuu, niin saa sitä tehä muutakin kun vaihtaa vaippaa...

Juu, eihän niitä nyt jakuvasti tuollaisakaan tule, mutta esimerkkinä, että kyllä siellä kotonakin kaikkea yllättävää saatta tulla eteen, eikä tylsyydestä ole siinä kohtaa tietoakaan.
Ja ap:lle. Kyllähän se tahtoo olla joka paikassa vähän sama homma. En tiedä sitten, onko ihmisillä edelleen käsitys, että kotihoito on vain pelkkää ruuanlaittoa ja siivousta, vai mistä moinen "inho" kotihoitoa kohtaan sitten johtuu. Olen itse ollut osastotyössäkin ja sekin oli ihan ok, mutta taitaa tämä silti vetää sen pidemmän korren tässä kohtaa. Mutta onneksi on hoitaja, niin työmaavaihtoehtoja varmaan löytyy, jos homma alkaa joskus maistumaan puulta.