S
Syömärien äiti
Vieras
Olen aina sanonut muksuilleni että iltapalalla saa syödä niin paljon huvittaa (niin kuin tietysti muillakin aterioilla). Perusteluna se, ettei yöllä tulisi nälkä ja nukkuisivat edes jotenkin sikeästi. Ovat ihan hyviä syömään joka aterialla ja iltapalakin maistuu, mutta ylipainoa ei ainakaan näyttäisi vielä olevan, neuvolassakin oltu tyytyväisiä. Mutta varsinkin yhden lapsistani iltapala on tuhti: viipale ruisleipää, toinen viipale paahdettua leipää, jogurtti, banaani ja kaakao. On tuossa listassa makeita ruokia, mutta mitään vanukkaita, makeita muroja tms. lapset eivät saa koskaan iltapalalla, ja kaakaota yritän vaihtaa pelkkään maitolasilliseen.
No, eräs ystäväni oli lastensa kanssa meillä yötä, ja huomautti että hän ei halua opettaa lapsiansa iltasyöpöttelyyn. Korkeintaan joku pieni jogurtti meni ennen nukkumaanmenoa näille lapsille. Kaverini itse vahtii kilojaan, ja jäinkin miettimään että liittääkö hän oman laihiksensa lasten iltaruokailemiseen? Siis jos ei itse enää illalla paljoa syö, niin eivät saa lapsetkaan siihen liikaa oppia.
Siis altistaako tää mun iltapalaan liittyvä "rajaton syömälupa" iltasyöpöttelylle ja lihavuudelle aikuisuudessa?
No, eräs ystäväni oli lastensa kanssa meillä yötä, ja huomautti että hän ei halua opettaa lapsiansa iltasyöpöttelyyn. Korkeintaan joku pieni jogurtti meni ennen nukkumaanmenoa näille lapsille. Kaverini itse vahtii kilojaan, ja jäinkin miettimään että liittääkö hän oman laihiksensa lasten iltaruokailemiseen? Siis jos ei itse enää illalla paljoa syö, niin eivät saa lapsetkaan siihen liikaa oppia.
Siis altistaako tää mun iltapalaan liittyvä "rajaton syömälupa" iltasyöpöttelylle ja lihavuudelle aikuisuudessa?